Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle part 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • AnttiR
    replied
    Eikö lcm3:sta saa koodattua pitkistä warm checkiä pois?:think

    Edit: Ja miten koodataan e39 vilkut välähtämään kun laittaa ovet lukkoon?
    Last edited by AnttiR; 18-12-2018, 17:57.

    Leave a comment:


  • ViljoNieminen
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    DME:n osalta kyllä ja kun aiemmin olet jo muokannut FA:n, niin valmista tuli. Mittaristossa sinulla ei taida olla animaatiota talteenotosta, jota tarvitsisi muokata (koodata pois käytöstä)?
    Joo. Mittaristossa ei ole ollut mitään näyttöä jota pitäis poistaa. Joten homma kunnossa !!!

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by ViljoNieminen View Post
    Kiitoksia raadille hyvistä vinkeistä !!!

    Tarkistin NCS Expertillä tuon moduli 44DMO:n koodaukset. Sillä näkyi olevan IGR Nicht_aktiv tilassa, elikkä olisko homma hoidettu ?
    DME:n osalta kyllä ja kun aiemmin olet jo muokannut FA:n, niin valmista tuli. Mittaristossa sinulla ei taida olla animaatiota talteenotosta, jota tarvitsisi muokata (koodata pois käytöstä)?

    Leave a comment:


  • ViljoNieminen
    replied
    Kiitoksia raadille hyvistä vinkeistä !!!

    Tarkistin NCS Expertillä tuon moduli 44DMO:n koodaukset. Sillä näkyi olevan IGR Nicht_aktiv tilassa, elikkä olisko homma hoidettu ?

    Ja sitten eteenpäin kohti uusia haasteita ! Seuraavaksi vois yrittää koodata lämpömittaria ja lampunpesimiä. Nyt vaan niitä opiskelemaan !

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by M-ERiMiEs View Post
    Kokeiles lukee 4DMO. Näkyy tommosena siellä mutta kun sen lukee niin se muuttuu dde:ksi.
    Juuri näin.

    Voit myös INPA:lla katsoa purkkien tiedot kohdasta Identification ja saksankielisenä DME:n kohdalla lukee Motorelektronik tms.

    Leave a comment:


  • M-ERiMiEs
    replied
    Originally posted by ViljoNieminen View Post
    Auto on E90 318D vm. 2011

    NCS Expertin listassa näkyy:

    2JBBF
    2RAD
    44DMO
    ABG
    CAS
    DSC
    EGS
    EKP
    FZD
    IHK
    KOMBI
    NFRM
    PDC
    RLS

    Jarruenergian talteenottoasetus pitäis olla DDE modulissa, jos olen ymmärtänyt oikein???

    ISTAn listassa näkyy lisäksi: RAD2-GW, JBE, DDE, EKPS, FRM

    ISTAN ja NCS listojen EKPS/EKP ja FRM/NFRM ovat varmaankin sama mokkula, mutta näkyvät pikkusen erilailla noissa listoissa ??
    Kokeiles lukee 4DMO. Näkyy tommosena siellä mutta kun sen lukee niin se muuttuu dde:ksi.

    Leave a comment:


  • ViljoNieminen
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Laturikuormitusta ja latausjännitettä seuraamalla voi päätellä jotain, kuten että muuttuuko latausjännite moottorijarrutuksen aikana suuremmaksi kuin ajossa.

    Listaatko purkit jotka NCS:llä näkyy?
    Auto on E90 318D vm. 2011

    NCS Expertin listassa näkyy:

    2JBBF
    2RAD
    44DMO
    ABG
    CAS
    DSC
    EGS
    EKP
    FZD
    IHK
    KOMBI
    NFRM
    PDC
    RLS

    Jarruenergian talteenottoasetus pitäis olla DDE modulissa, jos olen ymmärtänyt oikein???

    ISTAn listassa näkyy lisäksi: RAD2-GW, JBE, DDE, EKPS, FRM

    ISTAN ja NCS listojen EKPS/EKP ja FRM/NFRM ovat varmaankin sama mokkula, mutta näkyvät pikkusen erilailla noissa listoissa ??
    Last edited by ViljoNieminen; 03-12-2018, 07:14.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by ViljoNieminen View Post
    Mistäs nyt tietää onko tuo jarruenergian talteenotto poistunut?

    Mitenköhän sen DDE mokkulan sais koodattua, kun se ei näy NCS Expertin listassa?
    Laturikuormitusta ja latausjännitettä seuraamalla voi päätellä jotain, kuten että muuttuuko latausjännite moottorijarrutuksen aikana suuremmaksi kuin ajossa.

    Listaatko purkit jotka NCS:llä näkyy?

    Leave a comment:


  • ViljoNieminen
    replied
    Originally posted by dewaq View Post
    Sovellus on käynnistetty järjestelmänvalvojana. Mistäs tuo varattutila saadaan päälle? En ohjeistuksessa tuollaista huomannut.
    Varattu tilan voi muuttaa IToolRadarilla, aktivoit rivin (ylimmän), ja oikealla on painike varattu /vapaa. Tämä koskee ICOM yhteyttä, muista kaapeleista en osaa sanoa, kun niitä ei minulla ole.

    Leave a comment:


  • ViljoNieminen
    replied
    Mistäs nyt tietää onko tuo jarruenergian talteenotto poistunut?

    Originally posted by suppari View Post
    Ei poistunut kun moottoriohjainta ei ole koodattu.
    Mitenköhän sen DDE mokkulan sais koodattua, kun se ei näy NCS Expertin listassa?

    Leave a comment:


  • dewaq
    replied
    Originally posted by ViljoNieminen View Post
    Mulla tuli samantapainen virhelista, kun ICOM mokkula ei ollut varattu tilassa, niinkuin ohje käskee. Kun laitoin varattutilan päälle toimi yhteys OK.

    Näin aloittelevana koodarina veikkaisin että, sinulla yhteys autoon ei ole kunnossa. Outoa kuitenkin on jos INPA ja ISTA toimivat.

    Kokeneemmat voi sitten kertoa sen oikean syyn
    Sovellus on käynnistetty järjestelmänvalvojana. Mistäs tuo varattutila saadaan päälle? En ohjeistuksessa tuollaista huomannut.

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Originally posted by ViljoNieminen View Post
    Nyt on tehty Code Car, elikkä koodattu kaikki motukat, kun sitä DDE motukkaa ei erikseen löytynyt. Homma meni ilman virheitä ja ilmeisesti muutenkin OK. Auto suostui jopa käynnistymään ja liikkumaan.

    Mistäs nyt tietää onko tuo jarruenergian talteenotto poistunut? :think
    Ei poistunut kun moottoriohjainta ei ole koodattu.

    Leave a comment:


  • ViljoNieminen
    replied
    Originally posted by ViljoNieminen View Post
    Yritin poistaa jarruenergian talteenottoa. Sain otettua $1CD toiminnon pois varustelistalta CAS ja NFRM moduleista.

    Koodausta DDE moduliin ei voinut tehdä, koska sitä ei ollut näkyvissä listalla.

    Johtuisiko mahdollisesti vanhoista Dateneista?

    Auto on E90 318D vm.2011

    Edittiä: Datenit päivitetty BMW Coding Toolilla, tämä ei vielä auttanut.........
    Nyt on tehty Code Car, elikkä koodattu kaikki motukat, kun sitä DDE motukkaa ei erikseen löytynyt. Homma meni ilman virheitä ja ilmeisesti muutenkin OK. Auto suostui jopa käynnistymään ja liikkumaan.

    Mistäs nyt tietää onko tuo jarruenergian talteenotto poistunut? :think

    Leave a comment:


  • ViljoNieminen
    replied
    Originally posted by dewaq View Post
    INPA ja ISTA yhdistävät autoon normaalisti, koodit saa luettua ja nollattua, mutta NCS antaa kuvassa näkyvät errorit kun ZCS/FA f. ECU painiketta painaa ja valitsee minkä vain listalla olevista moduuleista.

    Error: https://photos.app.goo.gl/5fuxRKzq8nm8HhLp6
    Mulla tuli samantapainen virhelista, kun ICOM mokkula ei ollut varattu tilassa, niinkuin ohje käskee. Kun laitoin varattutilan päälle toimi yhteys OK.

    Näin aloittelevana koodarina veikkaisin että, sinulla yhteys autoon ei ole kunnossa. Outoa kuitenkin on jos INPA ja ISTA toimivat.

    Kokeneemmat voi sitten kertoa sen oikean syyn
    Last edited by ViljoNieminen; 30-11-2018, 07:33.

    Leave a comment:


  • JiiVee92
    replied
    Onhan käynnistetty hiiren kakkospainike--->suorita järjestelmänvalvojana
    muuten ei toimi, vaikka olisit kirjautuneena järjestelmänvalvojana, ainakaan minulla.
    Last edited by JiiVee92; 30-11-2018, 08:55.

    Leave a comment:

Working...
X