Originally posted by dewaq
View Post
Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle part 2
Collapse
X
-
Varattu tilan voi muuttaa IToolRadarilla, aktivoit rivin (ylimmän), ja oikealla on painike varattu /vapaa. Tämä koskee ICOM yhteyttä, muista kaapeleista en osaa sanoa, kun niitä ei minulla ole.
-
Mistäs nyt tietää onko tuo jarruenergian talteenotto poistunut?
Mitenköhän sen DDE mokkulan sais koodattua, kun se ei näy NCS Expertin listassa?Originally posted by suppari View PostEi poistunut kun moottoriohjainta ei ole koodattu.
Leave a comment:
-
Sovellus on käynnistetty järjestelmänvalvojana. Mistäs tuo varattutila saadaan päälle? En ohjeistuksessa tuollaista huomannut.Originally posted by ViljoNieminen View PostMulla tuli samantapainen virhelista, kun ICOM mokkula ei ollut varattu tilassa, niinkuin ohje käskee. Kun laitoin varattutilan päälle toimi yhteys OK.
Näin aloittelevana koodarina veikkaisin että, sinulla yhteys autoon ei ole kunnossa. Outoa kuitenkin on jos INPA ja ISTA toimivat.
Kokeneemmat voi sitten kertoa sen oikean syyn
Leave a comment:
-
Ei poistunut kun moottoriohjainta ei ole koodattu.Originally posted by ViljoNieminen View PostNyt on tehty Code Car, elikkä koodattu kaikki motukat, kun sitä DDE motukkaa ei erikseen löytynyt. Homma meni ilman virheitä ja ilmeisesti muutenkin OK. Auto suostui jopa käynnistymään ja liikkumaan.
Mistäs nyt tietää onko tuo jarruenergian talteenotto poistunut? :think
Leave a comment:
-
Nyt on tehty Code Car, elikkä koodattu kaikki motukat, kun sitä DDE motukkaa ei erikseen löytynyt. Homma meni ilman virheitä ja ilmeisesti muutenkin OK. Auto suostui jopa käynnistymään ja liikkumaan.Originally posted by ViljoNieminen View PostYritin poistaa jarruenergian talteenottoa. Sain otettua $1CD toiminnon pois varustelistalta CAS ja NFRM moduleista.
Koodausta DDE moduliin ei voinut tehdä, koska sitä ei ollut näkyvissä listalla.
Johtuisiko mahdollisesti vanhoista Dateneista?
Auto on E90 318D vm.2011
Edittiä: Datenit päivitetty BMW Coding Toolilla, tämä ei vielä auttanut.........
Mistäs nyt tietää onko tuo jarruenergian talteenotto poistunut? :think
Leave a comment:
-
Mulla tuli samantapainen virhelista, kun ICOM mokkula ei ollut varattu tilassa, niinkuin ohje käskee. Kun laitoin varattutilan päälle toimi yhteys OK.Originally posted by dewaq View PostINPA ja ISTA yhdistävät autoon normaalisti, koodit saa luettua ja nollattua, mutta NCS antaa kuvassa näkyvät errorit kun ZCS/FA f. ECU painiketta painaa ja valitsee minkä vain listalla olevista moduuleista.
Error: https://photos.app.goo.gl/5fuxRKzq8nm8HhLp6
Näin aloittelevana koodarina veikkaisin että, sinulla yhteys autoon ei ole kunnossa. Outoa kuitenkin on jos INPA ja ISTA toimivat.
Kokeneemmat voi sitten kertoa sen oikean syyn
Last edited by ViljoNieminen; 30-11-2018, 08:33.
Leave a comment:
-
Tarkoituksena NSC:llä laittaa OBC aktiiviseksi kun vaihdoin viiksen uuteen. Autona E46 2004.
INPA ja ISTA yhdistävät autoon normaalisti, koodit saa luettua ja nollattua, mutta NCS antaa kuvassa näkyvät errorit kun ZCS/FA f. ECU painiketta painaa ja valitsee minkä vain listalla olevista moduuleista.
Error: https://photos.app.goo.gl/5fuxRKzq8nm8HhLp6
Yritin myös tuon Enter FA painikkeen kautta, mutta sieltä VINin syötettyä tuli tyhjä lista
FA-list: https://photos.app.goo.gl/5t3GEVxHPKLx3nUH6
NSC Expert asennettu kolmesta eri paketista uusiksi ja tarkistettu kaikki tiedostot, mutta aina samat errorit, mistä voisi vikaa lähteä hakemaan seuraavaksi?
Leave a comment:
-
Yritin poistaa jarruenergian talteenottoa. Sain otettua $1CD toiminnon pois varustelistalta CAS ja NFRM moduleista.
Koodausta DDE moduliin ei voinut tehdä, koska sitä ei ollut näkyvissä listalla.
Johtuisiko mahdollisesti vanhoista Dateneista?
Auto on E90 318D vm.2011
Edittiä: Datenit päivitetty BMW Coding Toolilla, tämä ei vielä auttanut.........Last edited by ViljoNieminen; 30-11-2018, 15:24.
Leave a comment:
-
Tuli hommattua e60 autoon xenonumpiot halogenien tilalle ja luovuttaja-autosta tuli myös valomoduuli mukaan (tarvitseeko edes?).
Sen verran olen lukenut, että xenonumpioista pitää ne kaksi(?) ruskeaa johtoa yhdistää. Xenonumpioit eivät ole adaptiiviset tai kääntyvät, ihan perus xenonit. Täs eteenpäin on ilmeisesti kaksi koulukuntaa, toiset tinailee vastuksia ja poikkasee johtoja valojen sisältä ja toiset koodaa valot autoon, olenko ymmärtänyt oikein?
Itseäni kiinnostaisi se valojen koodaus autoon. Miten tämä toteutetaan käytännössä?
Varustelistaan eli fa write pitää lisätä lisövarustekoodi?
Mitä moduleita minun pitäisi tuon jälkeeb koodata?
Myös cruisen koodaus kiinnostaa eli $540 ilmeisesti varustelistaan ja sen jälkeen mitkä moduulit vaatii koodausta?
Leave a comment:
-
Itse itselleni vastaten, ei vaatinut muuta. Eikä olisi varmaan vaatinut edes koko auton koodausta, mutta tein niin silti, koska on jännää katella, kun NCS raksuttaa ne purkit läpi.Originally posted by kmn View PostKysytäänpä täällä, kun toisaalla ei saanut ehkä tarpeeksi huomiota.
Eli 11/2005 E91 330d cruisen retrofittaus menossa. Iskin viiksipaketin paikalleen, lisäsin 544 FA-listalle ja kalibroin ohjauskulma-anturin. Tuon jälkeen LDM -modulin puuttuminen aukesi mulle - cruise control failure iDrivessä ja läjä kummallisia vikakoodeja.
Sen verran oon selvitellyt, että viisi piuhaa pitää kytkeä. Itse modulin oon tilannut jo ja siihen tarvittavan liittimen.
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e...ent/1VnXoCfaza
Kysymys kuuluu, että mitenkäs ton boxin koodaus? Nyt kun 544 on FA listalla, niin käsittääkseni ei pitäis vaatia mitään muuta, kuin moduli kiinni ja code car? :think
LDM-moduli tuli jostain purku-E60:stä Liettuasta ja maksoi kuluineen 25 EUR.
Sopiva liitin tuli jonkun purku-E39:n ovesta.
PT-CAN hi/low vedin apparin puolelta saakka ja loput CAS-modulin kupeesta. Mittaristossa ei näy lukittua nopeutta nyt mitenkään, eikä auttanut koodata TEMPOMAT_SETZ_ANZ_DAUER wert_02.. :think Sama ei onnistunut frendinkään E91 330d:hen. Mittaristoissa jotain eroa? Oma vehje on 11/2005.
EDIT: Mjaa näköjään tosiaan cruiselliseen eri osanumerokin mittaristolle tämän ikäisessä.
Oisko se sitten seuraavaksi FRM2 päivitys. Sitten riittää kyllä tämä käyttiksen harrastaminen..
Last edited by kmn; 15-11-2018, 07:35.
Leave a comment:
-
Ei taidakaan tehdä, ei se ainakaan minulla ole aktiivinen. Täytyy kokeilla hex-muutoksia ja muuttaa jotain noista vakiokäyristä.Originally posted by Clavurion View PostSaattaa olla. Ei tuo Daten-filun puukotus disassembly-assembly muutoksellakaan ole ihmeellinen homma.
Leave a comment:
-
Yritän lisätä Servotronicille omat käyrät, siis virta (pwm) ja nopeus, 16 eri pistettä molemmissa. Oletin, että sen voi tehdä tuolla nettodatalla. Mutta saattaa olla, ettei se sillä E39:ssä onnistukaan. Täytyy kokeilla tuota hex-muokkausta.Originally posted by Clavurion View PostMitä muutosta varsinaisesti yrität tehdä? Sehän laittaa oikean Coding Index:in, kun täppäät ensin Read ECU.
Jos haluat puukottaa jonkun parametrin hex-arvoa, niin toinen vaihtoehto on muokata kyseisen CI:n Daten-filua NCS Dummyn Disassemble-Assemble optiota käyttäen. Valkkaa sieltä semmosen parametriarvon, joka ei yleensä ole käytössä. Muuttaa sille parametriarvolle haluamansa Hex-arvon ja sitten koodatessa valitsee sen parametriarvon.
edit: NCS Dummyn uusi versio taitaa tehdä tuonkin suoraa ilman disassemblea. Module functions napista.Last edited by TJJ; 14-11-2018, 18:57.
Leave a comment:
Leave a comment: