Tarkoituksena NSC:llä laittaa OBC aktiiviseksi kun vaihdoin viiksen uuteen. Autona E46 2004.
INPA ja ISTA yhdistävät autoon normaalisti, koodit saa luettua ja nollattua, mutta NCS antaa kuvassa näkyvät errorit kun ZCS/FA f. ECU painiketta painaa ja valitsee minkä vain listalla olevista moduuleista.
Error: https://photos.app.goo.gl/5fuxRKzq8nm8HhLp6
Yritin myös tuon Enter FA painikkeen kautta, mutta sieltä VINin syötettyä tuli tyhjä lista
FA-list: https://photos.app.goo.gl/5t3GEVxHPKLx3nUH6
NSC Expert asennettu kolmesta eri paketista uusiksi ja tarkistettu kaikki tiedostot, mutta aina samat errorit, mistä voisi vikaa lähteä hakemaan seuraavaksi?
Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle part 2
Collapse
X
-
Yritin poistaa jarruenergian talteenottoa. Sain otettua $1CD toiminnon pois varustelistalta CAS ja NFRM moduleista.
Koodausta DDE moduliin ei voinut tehdä, koska sitä ei ollut näkyvissä listalla.
Johtuisiko mahdollisesti vanhoista Dateneista?
Auto on E90 318D vm.2011
Edittiä: Datenit päivitetty BMW Coding Toolilla, tämä ei vielä auttanut.........Last edited by ViljoNieminen; 30-11-2018, 14:24.
Leave a comment:
-
-
Tuli hommattua e60 autoon xenonumpiot halogenien tilalle ja luovuttaja-autosta tuli myös valomoduuli mukaan (tarvitseeko edes?).
Sen verran olen lukenut, että xenonumpioista pitää ne kaksi(?) ruskeaa johtoa yhdistää. Xenonumpioit eivät ole adaptiiviset tai kääntyvät, ihan perus xenonit. Täs eteenpäin on ilmeisesti kaksi koulukuntaa, toiset tinailee vastuksia ja poikkasee johtoja valojen sisältä ja toiset koodaa valot autoon, olenko ymmärtänyt oikein?
Itseäni kiinnostaisi se valojen koodaus autoon. Miten tämä toteutetaan käytännössä?
Varustelistaan eli fa write pitää lisätä lisövarustekoodi?
Mitä moduleita minun pitäisi tuon jälkeeb koodata?
Myös cruisen koodaus kiinnostaa eli $540 ilmeisesti varustelistaan ja sen jälkeen mitkä moduulit vaatii koodausta?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by kmn View PostKysytäänpä täällä, kun toisaalla ei saanut ehkä tarpeeksi huomiota.
Eli 11/2005 E91 330d cruisen retrofittaus menossa. Iskin viiksipaketin paikalleen, lisäsin 544 FA-listalle ja kalibroin ohjauskulma-anturin. Tuon jälkeen LDM -modulin puuttuminen aukesi mulle - cruise control failure iDrivessä ja läjä kummallisia vikakoodeja.
Sen verran oon selvitellyt, että viisi piuhaa pitää kytkeä. Itse modulin oon tilannut jo ja siihen tarvittavan liittimen.
Kysymys kuuluu, että mitenkäs ton boxin koodaus? Nyt kun 544 on FA listalla, niin käsittääkseni ei pitäis vaatia mitään muuta, kuin moduli kiinni ja code car? :thinkLDM-moduli tuli jostain purku-E60:stä Liettuasta ja maksoi kuluineen 25 EUR.
Sopiva liitin tuli jonkun purku-E39:n ovesta.
PT-CAN hi/low vedin apparin puolelta saakka ja loput CAS-modulin kupeesta. Mittaristossa ei näy lukittua nopeutta nyt mitenkään, eikä auttanut koodata TEMPOMAT_SETZ_ANZ_DAUER wert_02.. :think Sama ei onnistunut frendinkään E91 330d:hen. Mittaristoissa jotain eroa? Oma vehje on 11/2005.
EDIT: Mjaa näköjään tosiaan cruiselliseen eri osanumerokin mittaristolle tämän ikäisessä.
Oisko se sitten seuraavaksi FRM2 päivitys. Sitten riittää kyllä tämä käyttiksen harrastaminen..Last edited by kmn; 15-11-2018, 06:35.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Clavurion View PostSaattaa olla. Ei tuo Daten-filun puukotus disassembly-assembly muutoksellakaan ole ihmeellinen homma.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Clavurion View PostMitä muutosta varsinaisesti yrität tehdä? Sehän laittaa oikean Coding Index:in, kun täppäät ensin Read ECU.
Jos haluat puukottaa jonkun parametrin hex-arvoa, niin toinen vaihtoehto on muokata kyseisen CI:n Daten-filua NCS Dummyn Disassemble-Assemble optiota käyttäen. Valkkaa sieltä semmosen parametriarvon, joka ei yleensä ole käytössä. Muuttaa sille parametriarvolle haluamansa Hex-arvon ja sitten koodatessa valitsee sen parametriarvon.
edit: NCS Dummyn uusi versio taitaa tehdä tuonkin suoraa ilman disassemblea. Module functions napista.Last edited by TJJ; 14-11-2018, 17:57.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TJJ View PostMissähän voisi olla vika kun E39 ZKE/GM3:n nettodatalla koodaus ei onnistu? Tulee coapi-1063 virhe.
Inpalla kun katsoo tuon purkin tietoja, tulee aluksi joku version mismatch herja. Coding index näyttää Inpalla olevan 5. Onko tuo sama asia kuin .C05 ?
Jos Ncsdummylla lataa tuon tracen ja ottaa "filter modules by trace file" niin se näyttää GM.C05 97,5% ja GM.C04 96,6%.
Modulin osanumero on 61356901229. Onko tuo nyt joku kummallinen 4.5 versio vai enkö vaan osaa? Kokeilin myös vaihtaa Ncsexpertissä ennen koodausta C04, mutta eipä auttanut.
fsw-psw toimii ilman ongelmia.
Jos haluat puukottaa jonkun parametrin hex-arvoa, niin toinen vaihtoehto on muokata kyseisen CI:n Daten-filua NCS Dummyn Disassemble-Assemble optiota käyttäen. Valkkaa sieltä semmosen parametriarvon, joka ei yleensä ole käytössä. Muuttaa sille parametriarvolle haluamansa Hex-arvon ja sitten koodatessa valitsee sen parametriarvon.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JaniLap View PostMonesti tuo ilmoitus tulee kun/jos moduuli ei tue nettodatakoodausta. Kokeilepa tällaista lähestymistä, josko johtaisi onnistumiseen?
Täytyy jatkaa lukemista...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TJJ View PostMissähän voisi olla vika kun E39 ZKE/GM3:n nettodatalla koodaus ei onnistu? Tulee coapi-1063 virhe.
Modulin osanumero on 61356901229. Onko tuo nyt joku kummallinen 4.5 versio vai enkö vaan osaa? Kokeilin myös vaihtaa Ncsexpertissä ennen koodausta C04, mutta eipä auttanut.
fsw-psw toimii ilman ongelmia.
Leave a comment:
-
-
Missähän voisi olla vika kun E39 ZKE/GM3:n nettodatalla koodaus ei onnistu? Tulee coapi-1063 virhe.
Inpalla kun katsoo tuon purkin tietoja, tulee aluksi joku version mismatch herja. Coding index näyttää Inpalla olevan 5. Onko tuo sama asia kuin .C05 ?
Jos Ncsdummylla lataa tuon tracen ja ottaa "filter modules by trace file" niin se näyttää GM.C05 97,5% ja GM.C04 96,6%.
Modulin osanumero on 61356901229. Onko tuo nyt joku kummallinen 4.5 versio vai enkö vaan osaa? Kokeilin myös vaihtaa Ncsexpertissä ennen koodausta C04, mutta eipä auttanut.
fsw-psw toimii ilman ongelmia.
Leave a comment:
-
-
Tuossa lisäpitkähommassa pitäisi tietää että osassa autoja ne sisemmät valot on todellakin lisäpitkät, toisissa taas kulmavalot. Jos ne on lisäpitkät niin silloin ne voi tietysti koodata toimintaan (niinkuin ne ovatkin jo tehtaalta jos autossa ei ole kaukovaloavustinta), kulmavaloja taas ei pidä koodata "lisäpitkiksi" koska ne korkeintaan häikäisevät vastaantulijoita ja sulattavat umpion.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by peto2 View PostMites jos laittas sinne apupitkiin xenon muutossarjan, lämpöä ainakin olisi vähemmän? :think
Originally posted by makkis View PostEi vikakoodien poistamisessa mitään pahaa ole, kun sen tekee vain oikein.
Poistetaan vain ne mitkä on aiheellisia poistaa, esim. Kaasuläpän otin pois käytöstä = poistettiin vikakoodit kaasuläpältä.
Tuosta e36 335d tuli otettua myös egr solenoidi, dpf vastapaine anturi, taaempi lämpöanturi jne kokonaan pois, niin näkisin aihelliseksi myös koodit poistaa että auto toimii oikein.
Ei tietenkään mielivaltaisesti pidä vaan puolia vikakoodeista poistaa vaan täsmällisesti just se mitä haluaa/tarvii.
Tuossakin tapauksessa pahimmillaan joku on poistanut dpf:n kokonaan pelistä ja toinen on palauttanut sen katsomatta softaan.
Toki, vikakakoodien poistaminen on ok, kun poistetaan vaikka DPF/EGR/vastapaineanturi tms. Mutta jos DPF on paikallaan ja poistetaan DPF:n liittyvät vikakoodit, niin silloin kyllä mennään perse edellä puuhun. Tuossa esimerkissä oli ainakin ne DPF koodit poistettu, kenties muitakin (DPF paikallaan). En alkanut softaa tarkemmin tutkimaan, kun live-data jo kertoi, että koodeja on selvästi poistettu käytöstä. Näitä mielivaltaisesti poistetaan vaan koodit softia tuntuu olevan liikkeellä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View PostTuskin nyt viisaampi, mutta näitä kuitenkin tulee aina välillä vastaan. No eihän kukaan järkevä tuollaista tee, mutta softan tekijä voi pyyhkäistä vikakooditaulun osittain tai kokonaan tyhjäksi. Tästä on tälläkin foorumilla keskusteltu ihan esimerkkien kanssa, esim. täällä: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=349523. Otetaan nyt esimerkki lähiajoilta: Menin eräälle korjaamolle tutkimaan miksi DPF poltto ei toimi ja vastapaineet todella korkealla. Vikakoodeissa ei mitään DPF viittaavaa, mutta tyhjäkäynnillä jo yli 50mbar. Kaasupohjassa oltiin sitten jo yli 800 mbar. Polttopyynnön kun laittaa päälle, niin saattoi polttaa vajaan kilometrin, lopettaa ja sitten muutoman kilometrin päästä saattoi taas yrittää polttaa vajaan kilometrin. Vakiosofta sisään, niin vikakoodia tuli vastapaineesta heti kun ensimmäisestä risteyksestä lähti liikkeelle normaalisti. Vikakoodien nollausta ajossa ja katsos kummaa, poltot toimii taas normaalisti.
Poistetaan vain ne mitkä on aiheellisia poistaa, esim. Kaasuläpän otin pois käytöstä = poistettiin vikakoodit kaasuläpältä.
Tuosta e36 335d tuli otettua myös egr solenoidi, dpf vastapaine anturi, taaempi lämpöanturi jne kokonaan pois, niin näkisin aihelliseksi myös koodit poistaa että auto toimii oikein.
Ei tietenkään mielivaltaisesti pidä vaan puolia vikakoodeista poistaa vaan täsmällisesti just se mitä haluaa/tarvii.
Tuossakin tapauksessa pahimmillaan joku on poistanut dpf:n kokonaan pelistä ja toinen on palauttanut sen katsomatta softaan.
Leave a comment:
-
Leave a comment: