Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle part 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • dewaq
    replied
    Tarkoituksena NSC:llä laittaa OBC aktiiviseksi kun vaihdoin viiksen uuteen. Autona E46 2004.

    INPA ja ISTA yhdistävät autoon normaalisti, koodit saa luettua ja nollattua, mutta NCS antaa kuvassa näkyvät errorit kun ZCS/FA f. ECU painiketta painaa ja valitsee minkä vain listalla olevista moduuleista.

    Error: https://photos.app.goo.gl/5fuxRKzq8nm8HhLp6

    Yritin myös tuon Enter FA painikkeen kautta, mutta sieltä VINin syötettyä tuli tyhjä lista

    FA-list: https://photos.app.goo.gl/5t3GEVxHPKLx3nUH6

    NSC Expert asennettu kolmesta eri paketista uusiksi ja tarkistettu kaikki tiedostot, mutta aina samat errorit, mistä voisi vikaa lähteä hakemaan seuraavaksi?

    Leave a comment:


  • ViljoNieminen
    replied
    Yritin poistaa jarruenergian talteenottoa. Sain otettua $1CD toiminnon pois varustelistalta CAS ja NFRM moduleista.

    Koodausta DDE moduliin ei voinut tehdä, koska sitä ei ollut näkyvissä listalla.

    Johtuisiko mahdollisesti vanhoista Dateneista?

    Auto on E90 318D vm.2011

    Edittiä: Datenit päivitetty BMW Coding Toolilla, tämä ei vielä auttanut.........
    Last edited by ViljoNieminen; 30-11-2018, 14:24.

    Leave a comment:


  • Nutcase
    replied
    Tuli hommattua e60 autoon xenonumpiot halogenien tilalle ja luovuttaja-autosta tuli myös valomoduuli mukaan (tarvitseeko edes?).

    Sen verran olen lukenut, että xenonumpioista pitää ne kaksi(?) ruskeaa johtoa yhdistää. Xenonumpioit eivät ole adaptiiviset tai kääntyvät, ihan perus xenonit. Täs eteenpäin on ilmeisesti kaksi koulukuntaa, toiset tinailee vastuksia ja poikkasee johtoja valojen sisältä ja toiset koodaa valot autoon, olenko ymmärtänyt oikein?

    Itseäni kiinnostaisi se valojen koodaus autoon. Miten tämä toteutetaan käytännössä?

    Varustelistaan eli fa write pitää lisätä lisövarustekoodi?
    Mitä moduleita minun pitäisi tuon jälkeeb koodata?

    Myös cruisen koodaus kiinnostaa eli $540 ilmeisesti varustelistaan ja sen jälkeen mitkä moduulit vaatii koodausta?

    Leave a comment:


  • kmn
    replied
    Originally posted by kmn View Post
    Kysytäänpä täällä, kun toisaalla ei saanut ehkä tarpeeksi huomiota.

    Eli 11/2005 E91 330d cruisen retrofittaus menossa. Iskin viiksipaketin paikalleen, lisäsin 544 FA-listalle ja kalibroin ohjauskulma-anturin. Tuon jälkeen LDM -modulin puuttuminen aukesi mulle - cruise control failure iDrivessä ja läjä kummallisia vikakoodeja.

    Sen verran oon selvitellyt, että viisi piuhaa pitää kytkeä. Itse modulin oon tilannut jo ja siihen tarvittavan liittimen.



    Kysymys kuuluu, että mitenkäs ton boxin koodaus? Nyt kun 544 on FA listalla, niin käsittääkseni ei pitäis vaatia mitään muuta, kuin moduli kiinni ja code car? :think
    Itse itselleni vastaten, ei vaatinut muuta. Eikä olisi varmaan vaatinut edes koko auton koodausta, mutta tein niin silti, koska on jännää katella, kun NCS raksuttaa ne purkit läpi. LDM-moduli tuli jostain purku-E60:stä Liettuasta ja maksoi kuluineen 25 EUR. Sopiva liitin tuli jonkun purku-E39:n ovesta.

    PT-CAN hi/low vedin apparin puolelta saakka ja loput CAS-modulin kupeesta. Mittaristossa ei näy lukittua nopeutta nyt mitenkään, eikä auttanut koodata TEMPOMAT_SETZ_ANZ_DAUER wert_02.. :think Sama ei onnistunut frendinkään E91 330d:hen. Mittaristoissa jotain eroa? Oma vehje on 11/2005.

    EDIT: Mjaa näköjään tosiaan cruiselliseen eri osanumerokin mittaristolle tämän ikäisessä.

    Oisko se sitten seuraavaksi FRM2 päivitys. Sitten riittää kyllä tämä käyttiksen harrastaminen..
    Last edited by kmn; 15-11-2018, 06:35.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Ei taidakaan tehdä, ei se ainakaan minulla ole aktiivinen.
    Kylläpäs tekee... Alkaa selviämään tämä juttu, täytyy huomenna testata autossa.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Saattaa olla. Ei tuo Daten-filun puukotus disassembly-assembly muutoksellakaan ole ihmeellinen homma.
    Ei taidakaan tehdä, ei se ainakaan minulla ole aktiivinen. Täytyy kokeilla hex-muutoksia ja muuttaa jotain noista vakiokäyristä.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    NCS Dummyn uusi versio taitaa tehdä tuonkin suoraa ilman disassemblea. Module functions napista.
    Saattaa olla. Ei tuo Daten-filun puukotus disassembly-assembly muutoksellakaan ole ihmeellinen homma.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Mitä muutosta varsinaisesti yrität tehdä? Sehän laittaa oikean Coding Index:in, kun täppäät ensin Read ECU.

    Jos haluat puukottaa jonkun parametrin hex-arvoa, niin toinen vaihtoehto on muokata kyseisen CI:n Daten-filua NCS Dummyn Disassemble-Assemble optiota käyttäen. Valkkaa sieltä semmosen parametriarvon, joka ei yleensä ole käytössä. Muuttaa sille parametriarvolle haluamansa Hex-arvon ja sitten koodatessa valitsee sen parametriarvon.
    Yritän lisätä Servotronicille omat käyrät, siis virta (pwm) ja nopeus, 16 eri pistettä molemmissa. Oletin, että sen voi tehdä tuolla nettodatalla. Mutta saattaa olla, ettei se sillä E39:ssä onnistukaan. Täytyy kokeilla tuota hex-muokkausta.

    edit: NCS Dummyn uusi versio taitaa tehdä tuonkin suoraa ilman disassemblea. Module functions napista.
    Last edited by TJJ; 14-11-2018, 17:57.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Missähän voisi olla vika kun E39 ZKE/GM3:n nettodatalla koodaus ei onnistu? Tulee coapi-1063 virhe.

    Inpalla kun katsoo tuon purkin tietoja, tulee aluksi joku version mismatch herja. Coding index näyttää Inpalla olevan 5. Onko tuo sama asia kuin .C05 ?

    Jos Ncsdummylla lataa tuon tracen ja ottaa "filter modules by trace file" niin se näyttää GM.C05 97,5% ja GM.C04 96,6%.

    Modulin osanumero on 61356901229. Onko tuo nyt joku kummallinen 4.5 versio vai enkö vaan osaa? Kokeilin myös vaihtaa Ncsexpertissä ennen koodausta C04, mutta eipä auttanut.

    fsw-psw toimii ilman ongelmia.
    Mitä muutosta varsinaisesti yrität tehdä? Sehän laittaa oikean Coding Index:in, kun täppäät ensin Read ECU.

    Jos haluat puukottaa jonkun parametrin hex-arvoa, niin toinen vaihtoehto on muokata kyseisen CI:n Daten-filua NCS Dummyn Disassemble-Assemble optiota käyttäen. Valkkaa sieltä semmosen parametriarvon, joka ei yleensä ole käytössä. Muuttaa sille parametriarvolle haluamansa Hex-arvon ja sitten koodatessa valitsee sen parametriarvon.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Monesti tuo ilmoitus tulee kun/jos moduuli ei tue nettodatakoodausta. Kokeilepa tällaista lähestymistä, josko johtaisi onnistumiseen?
    Noin jo tein. Mutta, pitäisikö tuon edes toimia E39:ssä? https://www.bimmerforums.com/forum/s...8#post21219258
    Täytyy jatkaa lukemista...

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Missähän voisi olla vika kun E39 ZKE/GM3:n nettodatalla koodaus ei onnistu? Tulee coapi-1063 virhe.

    Modulin osanumero on 61356901229. Onko tuo nyt joku kummallinen 4.5 versio vai enkö vaan osaa? Kokeilin myös vaihtaa Ncsexpertissä ennen koodausta C04, mutta eipä auttanut.

    fsw-psw toimii ilman ongelmia.
    Monesti tuo ilmoitus tulee kun/jos moduuli ei tue nettodatakoodausta. Kokeilepa tällaista lähestymistä, josko johtaisi onnistumiseen?

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Missähän voisi olla vika kun E39 ZKE/GM3:n nettodatalla koodaus ei onnistu? Tulee coapi-1063 virhe.

    Inpalla kun katsoo tuon purkin tietoja, tulee aluksi joku version mismatch herja. Coding index näyttää Inpalla olevan 5. Onko tuo sama asia kuin .C05 ?

    Jos Ncsdummylla lataa tuon tracen ja ottaa "filter modules by trace file" niin se näyttää GM.C05 97,5% ja GM.C04 96,6%.

    Modulin osanumero on 61356901229. Onko tuo nyt joku kummallinen 4.5 versio vai enkö vaan osaa? Kokeilin myös vaihtaa Ncsexpertissä ennen koodausta C04, mutta eipä auttanut.

    fsw-psw toimii ilman ongelmia.

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Tuossa lisäpitkähommassa pitäisi tietää että osassa autoja ne sisemmät valot on todellakin lisäpitkät, toisissa taas kulmavalot. Jos ne on lisäpitkät niin silloin ne voi tietysti koodata toimintaan (niinkuin ne ovatkin jo tehtaalta jos autossa ei ole kaukovaloavustinta), kulmavaloja taas ei pidä koodata "lisäpitkiksi" koska ne korkeintaan häikäisevät vastaantulijoita ja sulattavat umpion.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Mites jos laittas sinne apupitkiin xenon muutossarjan, lämpöä ainakin olisi vähemmän? :think
    Se voisi olla ihan kokeilemisen arvoinen. Onhan siinä kuitenkin iso ero jo paljonko sitä lämpöä tulee.

    Originally posted by makkis View Post
    Ei vikakoodien poistamisessa mitään pahaa ole, kun sen tekee vain oikein.
    Poistetaan vain ne mitkä on aiheellisia poistaa, esim. Kaasuläpän otin pois käytöstä = poistettiin vikakoodit kaasuläpältä.
    Tuosta e36 335d tuli otettua myös egr solenoidi, dpf vastapaine anturi, taaempi lämpöanturi jne kokonaan pois, niin näkisin aihelliseksi myös koodit poistaa että auto toimii oikein.

    Ei tietenkään mielivaltaisesti pidä vaan puolia vikakoodeista poistaa vaan täsmällisesti just se mitä haluaa/tarvii.

    Tuossakin tapauksessa pahimmillaan joku on poistanut dpf:n kokonaan pelistä ja toinen on palauttanut sen katsomatta softaan.

    Toki, vikakakoodien poistaminen on ok, kun poistetaan vaikka DPF/EGR/vastapaineanturi tms. Mutta jos DPF on paikallaan ja poistetaan DPF:n liittyvät vikakoodit, niin silloin kyllä mennään perse edellä puuhun. Tuossa esimerkissä oli ainakin ne DPF koodit poistettu, kenties muitakin (DPF paikallaan). En alkanut softaa tarkemmin tutkimaan, kun live-data jo kertoi, että koodeja on selvästi poistettu käytöstä. Näitä mielivaltaisesti poistetaan vaan koodit softia tuntuu olevan liikkeellä.

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Tuskin nyt viisaampi, mutta näitä kuitenkin tulee aina välillä vastaan. No eihän kukaan järkevä tuollaista tee, mutta softan tekijä voi pyyhkäistä vikakooditaulun osittain tai kokonaan tyhjäksi. Tästä on tälläkin foorumilla keskusteltu ihan esimerkkien kanssa, esim. täällä: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=349523. Otetaan nyt esimerkki lähiajoilta: Menin eräälle korjaamolle tutkimaan miksi DPF poltto ei toimi ja vastapaineet todella korkealla. Vikakoodeissa ei mitään DPF viittaavaa, mutta tyhjäkäynnillä jo yli 50mbar. Kaasupohjassa oltiin sitten jo yli 800 mbar. Polttopyynnön kun laittaa päälle, niin saattoi polttaa vajaan kilometrin, lopettaa ja sitten muutoman kilometrin päästä saattoi taas yrittää polttaa vajaan kilometrin. Vakiosofta sisään, niin vikakoodia tuli vastapaineesta heti kun ensimmäisestä risteyksestä lähti liikkeelle normaalisti. Vikakoodien nollausta ajossa ja katsos kummaa, poltot toimii taas normaalisti.
    Ei vikakoodien poistamisessa mitään pahaa ole, kun sen tekee vain oikein.
    Poistetaan vain ne mitkä on aiheellisia poistaa, esim. Kaasuläpän otin pois käytöstä = poistettiin vikakoodit kaasuläpältä.
    Tuosta e36 335d tuli otettua myös egr solenoidi, dpf vastapaine anturi, taaempi lämpöanturi jne kokonaan pois, niin näkisin aihelliseksi myös koodit poistaa että auto toimii oikein.

    Ei tietenkään mielivaltaisesti pidä vaan puolia vikakoodeista poistaa vaan täsmällisesti just se mitä haluaa/tarvii.

    Tuossakin tapauksessa pahimmillaan joku on poistanut dpf:n kokonaan pelistä ja toinen on palauttanut sen katsomatta softaan.

    Leave a comment:

Working...
X