Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle part 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • markok
    replied
    Originally posted by Slazha View Post
    Saapikos koodaamalla e61 palamaan myös h7 polttimot kun laittaa pitkät valot päälle?

    Autossa xenonit, adaptiiviset valot ja kaukovalo avustin
    Originally posted by HTK12 View Post
    Ainakaan E92 eivät kestäneet adaptiivisissa valoissa. Vajaan puolen vuoden käytöllä alkoi jo näkymään umpioissa. Tämä oli kun tulee enemmän matka-ajoa, ellei tule paljon matkaa, niin ehkä kestävät.
    En tiedä minkä verran adaptiiviset valot asiaan vaikuttaa, mutta e61 preLCI:ssä kestää kyllä muuten umpiot h7 palamisen pitkissä. Suurimmassa osassa suomi malleja nämä ovat palaneet jo tehtaalta lähtiessä.

    Leave a comment:


  • Shatter
    replied
    Originally posted by M-ERiMiEs View Post
    E91 lci 330d eli n57 olis tarkotus koodaa tuo jarrutusenergian talteenotto pois. Selasin dde:n parametrejä siellä oli IGR-parametri jonka dummy käänsi älykkääksi latausjärjestelmäksi. Riittääkö tuon muuttaminen pois päältä vai varustelistasta poistamalla s1cd ja koodaamalla dde:n uusiksi vo:n mukasiin asetuksiin? Tarviiko muita moduuleja koodata uudella varustelistalla vai riittääkö pelkkä dde?
    Riittää, samaan lopputulokseen pääset näppäiletpä sitten manuaalisesti pois tai poistamalla varustelistalta ja koodaamalla moduulin. Varustelistalta poisto tosin varmistaa sen että ei kytkeydy takaisin päälle edes tehdasparametrien palautuksella. Uudemmissa malleissa toinen ko. keksintöön liittyvä täppä löytyy KOMBIn alta, joka poistaa sinisen EfficientDynamics latauspalkin kulutusmittarista.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Ainakaan E92 eivät kestäneet adaptiivisissa valoissa. Vajaan puolen vuoden käytöllä alkoi jo näkymään umpioissa. Tämä oli kun tulee enemmän matka-ajoa, ellei tule paljon matkaa, niin ehkä kestävät.
    Mites jos laittas sinne apupitkiin xenon muutossarjan, lämpöä ainakin olisi vähemmän? :think

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Saa palamaan mutta kestääkö umpiot niiden jatkuvaa polttamista?
    Ainakaan E92 eivät kestäneet adaptiivisissa valoissa. Vajaan puolen vuoden käytöllä alkoi jo näkymään umpioissa. Tämä oli kun tulee enemmän matka-ajoa, ellei tule paljon matkaa, niin ehkä kestävät.

    Leave a comment:


  • Slazha
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Saa palamaan mutta kestääkö umpiot niiden jatkuvaa polttamista?
    En kyllä ymmärrä näitten valojen funktiota kun ne palaa vain kun "väläyttää" pitkiä.

    Tehtaaltako näitä ei ole rullannut niin että palaisivat myös apupitkinä?

    Omat xenonit on niin surkeat, uudet osramit jo laitoin ja tilanne vähän parani. Hirveää lisävalopatteria en keulaan halua laittaa

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Slazha View Post
    Saapikos koodaamalla e61 palamaan myös h7 polttimot kun laittaa pitkät valot päälle?

    Autossa xenonit, adaptiiviset valot ja kaukovalo avustin
    Saa palamaan mutta kestääkö umpiot niiden jatkuvaa polttamista?

    Leave a comment:


  • Slazha
    replied
    Saapikos koodaamalla e61 palamaan myös h7 polttimot kun laittaa pitkät valot päälle?

    Autossa xenonit, adaptiiviset valot ja kaukovalo avustin

    Leave a comment:


  • eljas
    replied
    Originally posted by markok View Post
    Jäikö päivitetty VO tallentamatta LMA:lle ja CAS:lle?
    Originally posted by Clavurion View Post
    Code car tekee varsinaisen koodauksen (parametriarvojen muutos) kaikille ohjainlaitteille, kuten SG_CODIEREN tekee yhdelle ohjainlaitteelle. Varustelista pitää tallentaa erikseen (FA_WRITE) niille kahdelle ohjainlaitteelle, jonne se on tallennettuna.
    Originally posted by suppari View Post
    Code car on muutenkin nappi, jota ei ihan huvikseen kannata painella. Näissä kun tuntuu tätä päivää olevan joka toisessa varustelistat ihan sekaisin Autologicin, tai jonkun roposnikkarin koodauksien jäljiltä, niin eipä ole ihan huvikseen korjailla kaikki vaan korjaamisen ilosta toimimaan jälleen.

    Varustelista tosiaan cas&frm fa_writellä, kunhan on ensin varma että varustelistan muutos meni 100% varmuudella oikein.
    Kiitoksia kaikille näistä vinkeistä, nyt on varustelista laitettu FA_WRITE:llä CAS:iin ja FRM:ään Sen jälkeen löytyi 2RAD moduuli ja homma pelittää 100%:sti!

    Leave a comment:


  • M-ERiMiEs
    replied
    E91 lci 330d eli n57 olis tarkotus koodaa tuo jarrutusenergian talteenotto pois. Selasin dde:n parametrejä siellä oli IGR-parametri jonka dummy käänsi älykkääksi latausjärjestelmäksi. Riittääkö tuon muuttaminen pois päältä vai varustelistasta poistamalla s1cd ja koodaamalla dde:n uusiksi vo:n mukasiin asetuksiin? Tarviiko muita moduuleja koodata uudella varustelistalla vai riittääkö pelkkä dde?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Dunky View Post
    Minä kun en ole kyseiseen ongelmaan koskaan törmännyt niin sanokaas nyt viisaammat että kuinka tuollainen niinku käytännössä toteutetaa/tehdään?
    Puhtaasta mielenkiinnosta kyselen.
    Tuskin nyt viisaampi, mutta näitä kuitenkin tulee aina välillä vastaan. No eihän kukaan järkevä tuollaista tee, mutta softan tekijä voi pyyhkäistä vikakooditaulun osittain tai kokonaan tyhjäksi. Tästä on tälläkin foorumilla keskusteltu ihan esimerkkien kanssa, esim. täällä: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=349523. Otetaan nyt esimerkki lähiajoilta: Menin eräälle korjaamolle tutkimaan miksi DPF poltto ei toimi ja vastapaineet todella korkealla. Vikakoodeissa ei mitään DPF viittaavaa, mutta tyhjäkäynnillä jo yli 50mbar. Kaasupohjassa oltiin sitten jo yli 800 mbar. Polttopyynnön kun laittaa päälle, niin saattoi polttaa vajaan kilometrin, lopettaa ja sitten muutoman kilometrin päästä saattoi taas yrittää polttaa vajaan kilometrin. Vakiosofta sisään, niin vikakoodia tuli vastapaineesta heti kun ensimmäisestä risteyksestä lähti liikkeelle normaalisti. Vikakoodien nollausta ajossa ja katsos kummaa, poltot toimii taas normaalisti.

    Leave a comment:


  • Dualfun
    replied
    Originally posted by Dunky View Post
    Minä kun en ole kyseiseen ongelmaan koskaan törmännyt niin sanokaas nyt viisaammat että kuinka tuollainen niinku käytännössä toteutetaa/tehdään?
    Puhtaasta mielenkiinnosta kyselen.
    Taitaa useimmin olla kyseessä että raja-arvoja muokataan niin kauas että vikakoodia ei enää tule jos arvo ylittyy. Amatöörimäinen softaaja nostaa syötöt ja ahdot tappiin ja laittaa turvarajat niin kauas että puolimoottorivaloja ei tule vaikka vehkeet olisi jo paskana

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Samoin kivoja on virisoftat, joista on vikakoodeja/vikakoodit vaan poistettu käytöstä.
    Minä kun en ole kyseiseen ongelmaan koskaan törmännyt niin sanokaas nyt viisaammat että kuinka tuollainen niinku käytännössä toteutetaa/tehdään?
    Puhtaasta mielenkiinnosta kyselen.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Joo monissa on varustelistat ihan sekaisin. Monien autojen kohdalla kun lukaiset tiedot NCS:llä, niin tulee jo herjaa, ettei varuste x kelpaa. Sitten kun katsot minkä varusteen koodi se oli, niin ko. koodia ei edes löydy BMW listoilta tai sitten siellä on joku sellainen varuste jota ei ko. koriin ole koskaan saanut. Kiva sitten alkaa selvittämään mikä se oikea varustelista on. Samoin kivoja on virisoftat, joista on vikakoodeja/vikakoodit vaan poistettu käytöstä.

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Originally posted by suppari View Post
    Code car on muutenkin nappi, jota ei ihan huvikseen kannata painella. Näissä kun tuntuu tätä päivää olevan joka toisessa varustelistat ihan sekaisin Autologicin, tai jonkun roposnikkarin koodauksien jäljiltä, niin eipä ole ihan huvikseen korjailla kaikki vaan korjaamisen ilosta toimimaan jälleen.

    Varustelista tosiaan cas&frm fa_writellä, kunhan on ensin varma että varustelistan muutos meni 100% varmuudella oikein.
    Juurikin näin, näitä tuntuu nykyään näppäilevän ketkä sattuu ja miten sattuu. Tänään esim oli pajalla semmonen E90 missä ei cruise toiminut, lopulta viaksi paljastui että joku tumpelo oli ajanut moottorinohjaimeen jonkin muun korimallin softan .

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Code car on muutenkin nappi, jota ei ihan huvikseen kannata painella. Näissä kun tuntuu tätä päivää olevan joka toisessa varustelistat ihan sekaisin Autologicin, tai jonkun roposnikkarin koodauksien jäljiltä, niin eipä ole ihan huvikseen korjailla kaikki vaan korjaamisen ilosta toimimaan jälleen.

    Varustelista tosiaan cas&frm fa_writellä, kunhan on ensin varma että varustelistan muutos meni 100% varmuudella oikein.

    Leave a comment:

Working...
X