Originally posted by kmn
View Post
Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle part 2
Collapse
X
-
Auton tekniikan puolesta pitäisi mielestäni olla tehtävissä, ja slip ring ja viiksipaketti ovat tarpeelliset komponentit retrofittausta varten + koodaus ja sitten tosiaan vielä se ohjauskulma-anturin kalibrointi, mikä ilmeisesti jo kertaalleen onnistuikin. Viiksipakettiin liittyen huomioit muutkin mahdolliset optiot, eli MFSW ja sadetunnistin tuon jarrullisen vakkarin option lisäksi. Slip ring on varmaan ehjä ja toimiva, ettei jää siitä kiinni.
-
Viiksipaketti on 320d:stä, eli väitän, että on jarruttomasta. Auto on näköjään 11/2006 tullut tehtaalta.Originally posted by JaniLap View PostPari ajatusta:
-Viiksipaketti on varmaankin jarrulliseen versioon?
-LDM tarvitaan jarruvakkariin 5/2006 saakka, joten milloin auto on valmistettu ettei jää yhdestä moduulista kiinni? LDM ei tarvita 6/2006 eteenpäin, koska tällöin DSC hoitaa LDM:n tehtävät jarrullisen vakkarin kanssa.
Eipä kai siinä sitten muuta, kuin kokeilemaan oikealla viiksipaketilla, jos muuten nyt raati on sitä mieltä, että edellytykset toimimiseen pitäisi olla? Ei muuten toiminut myöskään 540 -varusteella (cruise ilman jarrua), mut en sitten tiedä pitäisikökään, jos viiksipaketti ja auto ei juttele. Koodasin myös mittaristoon TEMPOMAT_SETZ_ANZ_DAUER wert02, mutta tuon nyt ei pitäisi kait muutenkaan vaikuttaa mitään itse toimivuuteen. INPAssa näkyy kyllä kaikki cruisen viiksen asennot ja recall-napin painallukset.Last edited by kmn; 28-07-2018, 09:58.
Leave a comment:
-
Pari ajatusta:Originally posted by kmn View PostNo niin, 330d automaatti 2006 ja cruisen retrofittaus.
Mikä meni pieleen?
-Viiksipaketti on varmaankin jarrulliseen versioon?
-LDM tarvitaan jarruvakkariin 5/2006 saakka, joten milloin auto on valmistettu ettei jää yhdestä moduulista kiinni? LDM ei tarvita 6/2006 eteenpäin, koska tällöin DSC hoitaa LDM:n tehtävät jarrullisen vakkarin kanssa.
Leave a comment:
-
No niin, 330d automaatti 2006 ja cruisen retrofittaus. FA listalle CAS ja FRM moduleihin lisätty 544 (jarrullinen cruise) ja sitten code car. DIS:llä kalibroitu ohjauskulma-anturi. Ei toimi. Tsekattu 10x että FA lista on ok..
Viiksipaketti tosin oli 320d mallista.. Nämähän pitäisi toimia ristiin pl se 10kmh kerralla lisäys?. Kokeiltu kahdella eri slipringillä (alkup ja cruisellisen viiksipaketin), mutta ei silti pelaa.
Mikä meni pieleen?Last edited by kmn; 28-07-2018, 00:07.
Leave a comment:
-
Hyvä tietääOriginally posted by Muurahainen View PostEi kai niitä profiileita niin paljon muita tarvita.
Ncsdummy on hyvä kapine tuohon avuksi ja kurkkaa vaikka YouTubesta videoita aiheesta.
jotain kattelin aikasemmin nopeesti niin näytti käyttävän kaikkea muuta kuin noita kahta esim. Expertmodea mut pitääpä perehtyä lisää!
Last edited by Vicious_e36; 15-07-2018, 11:39.
Leave a comment:
-
Ei kai niitä profiileita niin paljon muita tarvita.Originally posted by DirtyDiesel View PostLatasin tossa ton kaikkialla hehkutetun Bmw Tools setin ja INPAlla nyt hetken leikkiny ja kiinnostais toi NCS Expert (e9x ja e46) mut muita profiileja ei löydy kuin Default ja Dummy. Saako jostain ladattua ja päivitettyä muitakin ja miten?
Mistä kannattaa lähtee harjottelemaan ton käyttöä? Lähinnä alkuun kiinnostais ihan vaan esim. Jenkkiparkkien koodailut ja muut vastaavat
Ncsdummy on hyvä kapine tuohon avuksi ja kurkkaa vaikka YouTubesta videoita aiheesta.
Leave a comment:
-
Latasin tossa ton kaikkialla hehkutetun Bmw Tools setin ja INPAlla nyt hetken leikkiny ja kiinnostais toi NCS Expert (e9x ja e46) mut muita profiileja ei löydy kuin Default ja Dummy. Saako jostain ladattua ja päivitettyä muitakin ja miten?
Mistä kannattaa lähtee harjottelemaan ton käyttöä? Lähinnä alkuun kiinnostais ihan vaan esim. Jenkkiparkkien koodailut ja muut vastaavat
Leave a comment:
-
Joo pitääpä koitaa tutkia :thinkOriginally posted by Dualfun View PostValomodulin km määrä tai VIN ei täsmää mittariston kanssa ja siksi "tamper dot" tuli näkyviin. Koska km määrää ei pysty manipuloimaan noilla työkaluilla, veikkaan että valomodulin VIN on muuttunut. Sen saat takaisin Tool32 avulla.
Leave a comment:
-
Kokeilin nyt tällä tavalla. Eli klikkasin code car, jonka jälkeen alkoi armoton koodaus. Jossain vaiheessa tuli virheilmoitus vääristä moduuleista (?) ja koodaus loppui siihen, enkä tietenkään tajunnut ottaa virheilmoituksesta kuvakaappausta.Originally posted by Clavurion View PostTuossa ohjeessa kuvataan pelkkä VO:n FA-listan muokkaus ja sen tallentaminen. Tuon jälkeen pitää tehdä varsinainen koodaus, jossa modulien parametriarvot muutetaan tuon uuden VO:n mukaisesti. Joko kaikkien modulien koodaus "Code car" tai yksittäisten modulien koodaus (SG_CODIEREN), jos tietää jo valmiiksi, mille moduleille tuolla muokatulla VO:lla tulee parametriarvojen muutoksia.
Hankala todentaa, että onko tuo Brake Energy Regeneration nyt koodattu pois vai ei.
Tämän code carin jälkeen huomasin, että tieto viimeisimmästä öljynvaihdosta oli hävinnyt kun auto herjasi huollon ylittymistä. Muista huolloista tiedot olivat oikein.
Mitäköhän tämän kanssa nyt pitäisi oikein tehdä?
Leave a comment:
-
Valomodulin km määrä tai VIN ei täsmää mittariston kanssa ja siksi "tamper dot" tuli näkyviin. Koska km määrää ei pysty manipuloimaan noilla työkaluilla, veikkaan että valomodulin VIN on muuttunut. Sen saat takaisin Tool32 avulla.Originally posted by tommii_96 View PostNyt tartteis vähä jelppiä tuli hommattua inpa ja rupesin siihen perehtymään ja tuli e39 koodattua dummylla jenkkiparkit niin mitähän oon jo väärin osannut siinä tehdä koodauksen jälkeen rupesi mittaristossa polttamaan matkamittarin perässä pistettä mikä yleensä syttyy kun kilometrejä ruuvailee jne.. onko kellään mitään niksiä tähän ongelmaan alkuperäsen koodauksen kopion ennekun mitään tein ja sen kokeilin ajaa myös takasin mutta ei auta
Leave a comment:
-
Nyt tartteis vähä jelppiä😁 tuli hommattua inpa ja rupesin siihen perehtymään ja tuli e39 koodattua dummylla jenkkiparkit niin mitähän oon jo väärin osannut siinä tehdä koodauksen jälkeen rupesi mittaristossa polttamaan matkamittarin perässä pistettä mikä yleensä syttyy kun kilometrejä ruuvailee jne.. onko kellään mitään niksiä tähän ongelmaan alkuperäsen koodauksen kopion ennekun mitään tein ja sen kokeilin ajaa myös takasin mutta ei auta
Leave a comment:
-
Sisältyykö LM ja CCM tähän 12/94 e38:ssa?
H GVN N1294 00000000 0000000000000000 0000000228 1 ASC_TAKTUNG //ab 12/94, Einsatz Taktung für ASC5
E38ZST.000 tiedostosta ei edes löydy mitään LM viittaavaa ja CCM_CI04 löytyy mutta senkään vähentäminen VN koodista ei vaikuta mitään.
LCM sain jo lisättyä mutta sekin herjaa väärää coding indexiä.
Luulen että herja johtuu siitä että siellä on nyt päällekkäin LM, LCM ja CCM :think
Leave a comment:
-
Tällä ohjeella homma tuli kuntoon. Kiitos!Originally posted by Clavurion View PostHommahan aloitetaan aina ZCS/FA lukemisella, joten siinä näkee samalla, mille moduleille se on tallennettu. Pakottavaa tarvetta sitä FA/ZCS muutosta ei ole edes tallentaa kertakoodausta varten. Homma vaan menee puihin, jos koodauksia myöhemmin tehdään, eikä muutosta ole tallennettu. Muokkauksen jälkeen muokatulla varustelistalla sitten koko auton tai yksittäisten modulien koodaus. (FSW_PSW.MAN tyhjänä, jolloin koodaus menee varustelistauksen mukaan.)
Tosin tuohan olikin sen verran nolon vanha laite, ettei siinä mitään FA:ta ollut kuten luulin vaan ZCS, mutta anyways, periaatehan oli muuten sama.
Leave a comment:
-
Hommahan aloitetaan aina ZCS/FA lukemisella, joten siinä näkee samalla, mille moduleille se on tallennettu. Pakottavaa tarvetta sitä FA/ZCS muutosta ei ole edes tallentaa kertakoodausta varten. Homma vaan menee puihin, jos koodauksia myöhemmin tehdään, eikä muutosta ole tallennettu. Muokkauksen jälkeen muokatulla varustelistalla sitten koko auton tai yksittäisten modulien koodaus. (FSW_PSW.MAN tyhjänä, jolloin koodaus menee varustelistauksen mukaan.)Originally posted by bmw323it View PostPyrkimys olisi saada OBC retrofitattua r50:en. Meneekö tämä nyt siis siten, että lisää kaikkien moduulien FA:n option $550 ja sen jälkeen code car. That’s it? Mistähän moduleista se FA tuossa r50:ssä löytyy? Taitaa olla sukua e46:lle, väitti joku esson baarissa?
Jos yrittäisi moduuli kerrallaan tuolla sg_codieren vaihtoehdolla, niin minkäs sortin tiedosto siellä work hakemistossa pitäisi olla? Aiemmin moduulista luettu? Tyhjä? Vai ei mitään?
Leave a comment:
-
Pyrkimys olisi saada OBC retrofitattua r50:en. Meneekö tämä nyt siis siten, että lisää kaikkien moduulien FA:n option $550 ja sen jälkeen code car. That’s it? Mistähän moduleista se FA tuossa r50:ssä löytyy? Taitaa olla sukua e46:lle, väitti joku esson baarissa?Originally posted by Clavurion View PostTuossa ohjeessa kuvataan pelkkä VO:n FA-listan muokkaus ja sen tallentaminen. Tuon jälkeen pitää tehdä varsinainen koodaus, jossa modulien parametriarvot muutetaan tuon uuden VO:n mukaisesti. Joko kaikkien modulien koodaus "Code car" tai yksittäisten modulien koodaus (SG_CODIEREN), jos tietää jo valmiiksi, mille moduleille tuolla muokatulla VO:lla tulee parametriarvojen muutoksia.
Jos yrittäisi moduuli kerrallaan tuolla sg_codieren vaihtoehdolla, niin minkäs sortin tiedosto siellä work hakemistossa pitäisi olla? Aiemmin moduulista luettu? Tyhjä? Vai ei mitään?
Leave a comment:
Leave a comment: