Kaapeli ja pc löytyy, mutta mistä ihmeestä tuon CS6.1:n saan imuteltua toimivana ja kokonaisena??
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bemarin diagnostiikka kaapeli
Collapse
X
-
Mikähän tässä diagnostiikassa mättää...
Ohjelmana netin syövereistä crackätty Carsoft 6.5, jonka asennus onnistuu kivutta ja pääsen diagnostiikkasivulle.
Piuhana Saksan eBaystä "BMW Diagnostic Interface", jonka pitäisi olla CS 6.5 yhteensopiva, ilmeisesti Kiinantekeleitä.
Olen nyt kokeillut kahdella eri koneella (Windows 98 ja XP) allekirjoituksen mukaisen auton lukemista, mutta eipä vain onnistu. Aloittaa yhteydenoton auton kanssa, mutta sitten ilmoittaa "Ohjelma on suorittanut laittoman toiminnon ja joudutaan sulkemaan".
Onko ongelma ohjelmassa, kaapelissa vai tekijässä? :think
Onko Oulunseudulla toimivaksi todetun Carsoftin käyttäjiä?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostMikähän tässä diagnostiikassa mättää...
Ohjelmana netin syövereistä crackätty Carsoft 6.5, jonka asennus onnistuu kivutta ja pääsen diagnostiikkasivulle.
Olen nyt kokeillut kahdella eri koneella (Windows 98 ja XP) allekirjoituksen mukaisen auton lukemista, mutta eipä vain onnistu. Aloittaa yhteydenoton auton kanssa, mutta sitten ilmoittaa "Ohjelma on suorittanut laittoman toiminnon ja joudutaan sulkemaan".
Onko ongelma ohjelmassa, kaapelissa vai tekijässä? :thinktoo much hassel, too little hoff...
Comment
-
-
Originally posted by Mr. Zetor View Post'väärä' exe. sen kun vaihtaa toiseen, homma toimii. joku varmaan voi mailata sulle toimivan version ellet ite löydä.
Jos jollakulla on toimiva tiedosto, niin voisin sen vastaanottaa hartaan kiitollisuuden vallitessa.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Yrityksen ja erehdyksen menetelmällä sain homman lopulta pelittämään. Nyt onnistuu koodien luku ja nollaukset!
Korvasin murretun CARSOFT.exe tiedoston murretulla SP1-versiolla ja muutin sen tiedoston nimen CARSOFT65BMW.exe - > CARSOFT.exe. Näin pienestä se tällä kertaa kiikasti.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Itse olen käytellyt itse tehtyä purkkia jo toista vuotta ja hyvin on toiminut. Ainut ongelma omassa autossani on se, että kaikki ne purkit joiden pitäisi vastata ei vastaa. Interfacena käytän aikanaan Miglenium sivuilta kopioitua yksinkertaista kytkistä ja ohjelmana Carsoft 6.14. Auto on E36 -96 328 Touring. Modulit jotka vastaavat on DME, ABS, EGS ja EWS. Mielestä pitäisi vastata myös Inst.Cluster, ZKE, Airco ja DWA. Tähän asti ei ole häirinnyt, mutta nyt on alkanut kiukutelemaan toi hemmetin hälytin. Toi DWA olisi mukava saada vastaamaan.
Siis mikä on ton pinnin 15 merkitys näissä DS2 autoissa oikein on, onko osa moduleista kytketty kuitenkin tähän pinniin ja tarviiko silloin kytkistä jotenkin modata. Naapurin E39 moduulit meinaan vastaa kaikilla käytössä olevilla moduleilla pinnien 17 ja 20 yhteen liittämisen jälkeen, mutta omani ei.
PS. Esim toi toimiva 6.14 löytyy Eestin poikien sivuilta http://carforum.tehas.ee/index.phpE36 328 touring -95
Comment
-
-
Originally posted by erese View PostTon "migleniumin" tekemät interfacet ovat laatukamaa, paljon parempia kuin kiinassa tms. kootut. Jos haluaa toimivan interfacen+piuhat ostaa, niin häneltä jos joltain. Suosittelenex. 316i e36 1991
ex. 318iS Coupe e36 1992
ex. 528iA Touring e39 1997
ex 316i e30 1990, vaimon
ex. X5 4.4i e53 2001
ex 316 e46 2003, vaimon
525iX e60 2008
Z4 e85 2003, vaimon
Comment
-
-
Kysyn tässä välissä että saako noita kaapeleita suomesta mistään? Tossa omassa projektissa alkaa oleen kohta vikakoodeja sen verran muistissa että tulis halvemmaks ite tyhjennellä....sigpic
BMW E93 335i & BMW M550Dx
EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.
Comment
-
-
Originally posted by Lallevihtinen View PostKysyn tässä välissä että saako noita kaapeleita suomesta mistään? Tossa omassa projektissa alkaa oleen kohta vikakoodeja sen verran muistissa että tulis halvemmaks ite tyhjennellä....
Rahaa on niin paljon ettei paskalle taivu
Comment
-
-
Originally posted by tac View PostItse tilasin maanantaina täältä www.elekma.com:ista kaapelin E46 Coupeen. Tuli postissa tiistaina ja toimii hyvin.
http://www.elekma.com/epages/Kaupat....oducts/0600018sigpic
BMW E93 335i & BMW M550Dx
EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.
Comment
-
-
Vielä muutama sana tuosta "Miglenium" kytkennästä vanhemissa KW71 kytkennöissä jos käytetään Carsoft 6.14:sta. Olen lueskellut tunti tolkulla Eestinpokien Carforumia ja tullut siihen tulokseen, että K-linjan data täytyy saada myös pinnille 15. Toiset on viritellyt releitä ja toiset vaikka mitä viritelmiä, mutta helpoin tapa olisi laittaa ihan tavallinen diodi K-linjan ja L-linjan väliin. Silloin K-linjan data menee suoraan myös L-linjaan. L-linjaa tarvitaan ilmeisesti joidenkin moduleiden herättämiseen. E39 malleissa ei ole enää pinniä 15, mutta omassa E36 mallissa jossa pitäisi olla DS2 protokolla on myös pinni 15. Kytkentäkaavioiden mukaan pinni 15 myös johtaa elektroniikan syvyyksiin.
Ja ongelmani on ettei kaikki "ajateltavissa olevat" modulit vastaa.
ELI, USKALLANKO KYTKEÄ DIODIN K-LINJAN JA L-LINJAN VÄLIIN JOS KÄYTÄN CARSOFT 6.14: STA?????? LIITTEENÄ SUUNNITELMA. KOMMENTOIKAA!!!!!!
PS: Minulta löytyy tarvittavat ohjeet oman CS 6.14 Interfacen tekoon.E36 328 touring -95
Comment
-
-
Originally posted by tac View PostItse tilasin maanantaina täältä www.elekma.com:ista kaapelin E46 Coupeen. Tuli postissa tiistaina ja toimii hyvin.
http://www.elekma.com/epages/Kaupat....oducts/0600018
Onko nyt jotain syytä miksi nämä http://www.omega.fi/ :n myymät 2x kalliimmat on parempia? Ainoa ero mikä tuli heti mieleen on fyysinen mahtuvuus kun tuo ELM323 tulee suoraan kiinni liittimeen ja noissa kalliimmissa on piuhat. E39:ssä on vähän ahtaan oloinen paikka sillä liittimellä.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Arnop: Mä laitoin omassa KW71 modissa kylmästi PC:n päästä DTR piuhan kiinni TX:ään. Eli molemmat linjat K ja L saa datansa samasta PC:n TX:stä. Sillä sain homman pelaan. Olen siittä postannut jossain vaiheessa tähän threadiin. Etsi mun kommentit joukosta. Ihan kaikki boksit ei vastannut, mutta tärkeimmät. Noitten diodien käyttöön liittyy ongelmia, toi diodi RX:n TX:nkin
välissä aiheuttaa ongelmia, siinä pitää olla laadukas nopea diodi. jartsa02 voi halutessaan kommentoida tätä...__________________________________________________ ________________________
Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.
Comment
-
-
Originally posted by jpeltoma View PostArnop: Mä laitoin omassa KW71 modissa kylmästi PC:n päästä DTR piuhan kiinni TX:ään. Eli molemmat linjat K ja L saa datansa samasta PC:n TX:stä. Sillä sain homman pelaan. Olen siittä postannut jossain vaiheessa tähän threadiin. Etsi mun kommentit joukosta. Ihan kaikki boksit ei vastannut, mutta tärkeimmät. Noitten diodien käyttöön liittyy ongelmia, toi diodi RX:n TX:nkin
välissä aiheuttaa ongelmia, siinä pitää olla laadukas nopea diodi. jartsa02 voi halutessaan kommentoida tätä...E36 328 touring -95
Comment
-
Comment