Miten tuon flektin sai toimimaan M52TU/M54 1.5 levyllä? Millaiset asetukset Tunerstudiossa pitäisi olla? "Fan output pin is 36 and it's only wired to external connector fan output in the back of the ecu. The stock ecu connector fan output is controlled by bluepill in PWM fashion to be able to control stock fan." En ihan saa kiinni tästä, flektin johtoa on kokeiltu vakiopaikassa ja ecun takana liittimessä, eikä lähde pyörimään.
Ecun takaa voi ohjata releellä on/off flektiä. Auton omaan flektin ohjaus pinniin menee PWM ohjaus bluepilliltä. Tai pitäis mennä, mutta en ole saanu ko. ominaisuutta vielä täysin pelaamaan GitHubissa on tuore koodiversio bluepillille, missä on mukana PWM flektin ohjaus (dutyn ohjaus tapahtuu TunerStudiosta), mutta se ei vielä 100% toimi, enkä oo kerenny debuggaamaan kuntoon.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Onko tuolla pakopuolella liian kuuma VR6-puolalle? Yksi vaihtoehto olisi sijoittaa akkutelineen alapuolelle. Sinnekin mahtuisi, mutta on likellä pakoputkia.
Ongelmia päästöjen kanssa. Auto säädetty e85:lla dynossa korvausputken kanssa ja katilla (bilteman perus 3") vetää seoksen paksulle.
CO: 8,0 ja HC: 450-500. Tyhjäkäynnillä ja kierroksilla about sama homma.
VEtablesta säädetty soppaa vähemmälle
TK:
CO: 0,3
HC 260
Kierroksilla:
CO: 0,3
HC 170
Kokeilin tiputtaa vielä enemmän soppaa, mutta sitten ei sytytä enää kunnolla, vaikka kääntää ennakkoa suuntaan, jos toiseen.
Korvausputkella melkein samat arvot ja kone käy paljon nätimmin, kuin katti paikallaan. Mitähän kokeilis seuraavaksi?
Originally posted by RacingTeamVillageFreaksView Post
Hola!
Ongelmia päästöjen kanssa. Auto säädetty e85:lla dynossa korvausputken kanssa ja katilla (bilteman perus 3") vetää seoksen paksulle.
CO: 8,0 ja HC: 450-500. Tyhjäkäynnillä ja kierroksilla about sama homma.
VEtablesta säädetty soppaa vähemmälle
TK:
CO: 0,3
HC 260
Kierroksilla:
CO: 0,3
HC 170
Kokeilin tiputtaa vielä enemmän soppaa, mutta sitten ei sytytä enää kunnolla, vaikka kääntää ennakkoa suuntaan, jos toiseen.
Korvausputkella melkein samat arvot ja kone käy paljon nätimmin, kuin katti paikallaan. Mitähän kokeilis seuraavaksi?
-T
Miltä muut arvot näyttää?
Paljo sulla on sytytys ennakko tuossa mitattavalla alueella?
Kesällä poljettiin yhdestä "katittomasta" katsastukseen päästöt siitä piti ennakot pudottaa kierroksilla liki 0 ja tyhjäkäynnillä tais olla joku 8 astetta ennakkoa.
Mitkä tulpat/kärkiväli?
Mulla on tässä maaningalla omat mittarit niin pääsee säätämään vaikka mittarin päähän jos tarvetta.
Miltä muut arvot näyttää?
Paljo sulla on sytytys ennakko tuossa mitattavalla alueella?
Kesällä poljettiin yhdestä "katittomasta" katsastukseen päästöt siitä piti ennakot pudottaa kierroksilla liki 0 ja tyhjäkäynnillä tais olla joku 8 astetta ennakkoa.
Mitkä tulpat/kärkiväli?
Mulla on tässä maaningalla omat mittarit niin pääsee säätämään vaikka mittarin päähän jos tarvetta.
Jees. Pääsen sinne, kun ~40km matkaa, sun tekemä ecu mulla on ja oon häirinnyt sua Whatsappilla muidenlin ongelmien kanssa. Laittelen huomenissa viestiä, nii katellaan joku päivä, käyn hylsyn ottaa ens Perjantaina joka tapauksessa. 😅
nyt olis mielenkiintoinen ongelma: m50nv v1.4pnp speeduino 202207 firmis. Ei vedä puhtaasti ja ennakko seilaa miten sattuu jos sytkäkartta käytössä jos sytkän lukitsee vaikka 10 asteeseen ennakko pysyy 10 asteessa koko vedon ja vetää puhtaasti mutta sytkäkartalla ennakot seilaa :think onko arvauksia mistä tämä voisi johtua?
Toisella arduinolla kokeiltu ja firmistä kokeiltu päivittää ei vaikutusta
nyt olis mielenkiintoinen ongelma: m50nv v1.4pnp speeduino 202207 firmis. Ei vedä puhtaasti ja ennakko seilaa miten sattuu jos sytkäkartta käytössä jos sytkän lukitsee vaikka 10 asteeseen ennakko pysyy 10 asteessa koko vedon ja vetää puhtaasti mutta sytkäkartalla ennakot seilaa :think onko arvauksia mistä tämä voisi johtua?
Toisella arduinolla kokeiltu ja firmistä kokeiltu päivittää ei vaikutusta
Eihän oo toinen ennakkokartta käytössä? Toinen mikä säätää ennakkoa on sit imulämpöjen tai koneen lämmön perusteella, että jos ko. anturitiedoissa on häikkää niin sit voi ennakko hyppiä miten sattuu.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Eihän oo toinen ennakkokartta käytössä? Toinen mikä säätää ennakkoa on sit imulämpöjen tai koneen lämmön perusteella, että jos ko. anturitiedoissa on häikkää niin sit voi ennakko hyppiä miten sattuu.
Ei oo toinen kartta käytössä. Logeissa ei näy mitään häröilyä lämpöantureissa
Noniin, vihonviimein Speeduino kiinni autossa. Tässä vaiheessa tavoitteena vain saada käyntiin, että tietää onko mieltä jatkaa koko hommaa.
Siis:
- IAT näyttää ok
- CLT näyttää ok
- TPS kalibroitu
- Startatessa RPM-viisari nousee -> pyörimistieto ok -> mahdollisesti myös kipinä iskee, puolan sulake tosin vielä irti
- Startatessa duty cycle näyttää jotain, tais olla luokkaa 10% -> tulkitsen että ainakin yrittää ruiskuttaa, suuttimien sulake tosin vielä irti
Näiltä osin ihan lupaavaa. Mutta, PA-pumpun pinnissä ei ole mitään eloa. Pumppu on siis releen perässä ja ohjaus tuosta pinnistä. Tuneen on laitettu muutaman sekunnin ajo virran kytkeytyessä. Ei siinäkään vaiheessa eloa. Vai olikos toi kuitenkin maadoittava pinni...? :think
Oisko siinä mitään ideaa/haittaa, jos ohjaisikin pumppua suoraan virtalukosta, eikä Speeduinosta?
Entäpä MAP-anturi, pitäiskö se letkuttaa? Onko sillä väliä, kuitenkin TPS:ään perustuva tune? Äkkiseltään ei omista varastoista löytynyt niin ohutta letkua. Kaipa sitä kaupasta saa.
Kyllä pääsääntöisesti moottorinohjausboksit maadoittaa bensapumpun releen ohjauspuolen (nasta 85). En ole törmännyt muunlaisiin.
Joo, nyt kun muistelee, niin olihan tämä periaatteessa tiedossakin, suuttimet sentään on kytketty juuri näin päin. Mikälie aivopieru sitten tuon kohdalla tuli...
Noni. Pari kertaa pätsäytti, bensa haisee, että kai se on vain ajoituksesta kiinni. Tai tulpanjohdot... Ovat mallia orig, mitattu kylläkin.
Mites toi hammasjuttu nyt sitten menee? Lähinnä siis toi trigger angle. Jos hammas #1 on siis puuttuvien hampaiden jälkeen ensimmäinen. Niin eikös tuossa sitten kulma ole 45 x 6 = 270? Kuvassa kone on TDC:ssä ja kun se pyörii myötäpäivään, niin ehtii mennä 43 hammasta + puuttuvat kaksi, ennen kuin hammas 1 on anturissa.
"This number represents the angle ATDC when tooth #1 passes the primary sensor."
en tiedä, mutta olisko toi ATDC "After TDC", että laskit väärään suuntaan?
Nokun sit just mietin :think Nyt toi lukema on jostain esimerkistä napattu 84 astetta. Mikä sekin on kyllä vähän väärin, vaikka laskettaisiinkin toiseen suuntaan. Oikeempi olis luokkaa 88-90.
Tuosta kuvan tilanteestahan kone pyörii 270 astetta eteenpäin ennen kuin #1 on anturissa.
"This number represents the angle ATDC when tooth #1 passes the primary sensor."
Tuon ymmärrän, niin että siinä puhutaan nimenomaan "after" kulmasta, joka kuluu, ennen kuin #1 ohittaa anturin. Ja tuo "passes" viittaisi koneen pyörimiseen.
Comment