Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakkasen aiheuttamia oireita?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • duuk
    Moderator
    • Dec 2006
    • 10501
    • Saaressa

    Originally posted by T3 View Post
    Samat oireet täälläkin. E30 hyrrää nätisti ilman ongelmia. Onhan nämä oikeasti lämpimiä ja varmoja autoja Etenkin sähköviat loistavat poissaolollaan.

    Jännä homma, kun tätä topikkia lukiessa tuntuu ihan siltä, että nämä uudemmat, ikiliikkujiksi haukutut pomminvarmat nykybemarit on kokoajan jostain kuralla.
    Jep. Itsekkin oikeen yllättynyt E30 talviominaisuuksista.
    Paremmaksi ei ole pistänyt kuin E34 M5 jossa kabiinin lämpeäminen on täysin omaa luokkaansa. Ei sillä eipä tuo E30:aan mikään kylmä talvipeli ole. Kuuma ja tulinen paremminkin.. Pöllö-öljymiehet ne palelee, vaihtelee termareita ja manaa jäätävää kulutusta näin talvella.. E30 ei yllätä se on sama 10l/100km kun kuitenkin ajetaan täysiä oli kesä taikka talvi

    duke's garage:
    Suzuki R50
    E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
    M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
    S38 S54 S62

    instagram: _duuk

    Comment

    • Axum
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 4416
      • Kuopio

      Vituttaa ja ei käynnisty
      - E30 325i M52B28TU Cabriolet
      - E39 528ia
      - KUOPION PUTKIMIEHET -team
      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

      Puretaan 520ia -97
      https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

      Comment

      • Bouma
        Bimmer Enthusiast
        • May 2007
        • 3108
        • Tampere

        Originally posted by Jolli View Post
        Kuskia vituttaa kylmyys ja -29 astetta, niin huomasin että e46 muodostui jäätä kuskin puolen etusivulasin sisäpuolelle, takareunaan, lämmöt säädetty +20, mutta ei riittänyt sulattamaan. Syksyllä ei ole ollut huurtumisongelmia, mutta tuli silti mieleen että kosteussulkuko on irti, vai pelkästään liian kylmää jo. Auto on ollut 2vrk +15 asteen lämpöisessä hallissa ovet jne auki, eli ei kyllä sulamisvesistä tullutta kosteutta ole.
        Itsellä tekee ihan samaa ja just seisoi auto 4vrk hallissa. Tänään kun otin ajoon niin kuskin sivuikkuna vetää jäähän sisältä jos puhallus +24 automaatilla. Sitten kun laitto suoraan ikkunoille puhalluksen niin katos jää heti. On vaan yksinkertaisesti niin kylmä että automaatti asento ei pidä sivuikkunoita auki vaan tarvii ns manuaalisesti säädellä hieman, Tampereella näytti -28,5....
        MB CLS-12 350CGI AMG

        MYSTINEN.FI

        Comment

        • Micce///M
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2008
          • 3552
          • Hämeenlinna

          Oma talvipommi e36 m43 ainakin toistaiseksi toiminut moitteetta. Hidas lämpenemään kun pakkasta yli -20, ja ratti jotenkin kitisee kunnes koppi on lämmin sisältä.

          Tänään taisi olla kylmintä tähän mennessä -27, hyvin lähti lämmittelemättä käyntiin 5v vanhalla akulla. Pari sekuntia rallattaa kovalla pakkasella kun käynnistää, mutta aamulla tarkoitus vaihtaa 5w40 diamondit koneeseen jos vähän helpottaisi. Mutta eipä se kovin raaka ääni ole nytkään.

          Huomattavasti parempi talviauto käyttöauton virkaa hoitamassa, kun edelliset talviautot.

          Viimetalvena oli e30 m40, lähti kyllä moitteetta käyntiin ilman lämmityksiä mutta muuten oli kaikenlaista ajanpatinaa mitkä ilmeni kovilla pakkasilla.


          Kovempia pakkasia odotellessa

          Comment

          • csimann
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2004
            • 433
            • (not available)

            Originally posted by T3 View Post
            Samat oireet täälläkin. E30 hyrrää nätisti ilman ongelmia. Onhan nämä oikeasti lämpimiä ja varmoja autoja Etenkin sähköviat loistavat poissaolollaan.
            Originally posted by T3 View Post
            Jännä homma, kun tätä topikkia lukiessa tuntuu ihan siltä, että nämä uudemmat, ikiliikkujiksi haukutut pomminvarmat nykybemarit on kokoajan jostain kuralla.
            Jännä homma, vaikka on patterit mittaristossa? Yhtä jännä homma on, kuinka nämä patteriautot ennen oli kokoajan kuralla jostain. Ehkä nämä uudemmatkin ajan myötä muuttuvat varmoiksi autoiksi, aivan kuten muuttui E30:kin...

            Comment

            • Peltsi^
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 2749
              • Hyvinkää / Vantaa

              Originally posted by Micce///M View Post
              Viimetalvena oli e30 m40, lähti kyllä moitteetta käyntiin ilman lämmityksiä mutta muuten oli kaikenlaista ajanpatinaa mitkä ilmeni kovilla pakkasilla.
              Pitää kantaa omakin korsi kekoon kun topicin huomasin, eli samoilla linjoilla mennään että käyntiin lähtee oma kottero ihan kivasti. Saattaa kyllä olla suurinpana syynä se että on suht uus akku.

              Mutta perus M40 vikaa(ominaisuutta) että tyhjäkäynti seilaa ja nyt viime päivinä huomannut että se seilaa aivan turkasesti, kovat pakkaset syynä? Meinasi pariinkin kertaan sammua valoihin kun kävi tyhjäkäynnillä niin alhaisilla kierroksilla tai sitten se vaan tuntui siltä. Pidin varmuuden vuoksi vähän kierroksia koko ajan. :think
              ex: E39 525d -03, E36 316TI Compact -99 , E30 318iA -89, E38 730iA -95

              Comment

              • AnttiR
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2006
                • 819
                • Jyväskylä

                E39:ssä on abs-boksi oireillut jo pitkään. Mut pakkasilla näyttää toimivan useammin
                E61 535d -04

                Comment

                • mixxis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2009
                  • 1877
                  • Jyväskylä / Uurainen

                  Originally posted by Jolli View Post
                  Kuskia vituttaa kylmyys ja -29 astetta, niin huomasin että e46 muodostui jäätä kuskin puolen etusivulasin sisäpuolelle, takareunaan, lämmöt säädetty +20, mutta ei riittänyt sulattamaan. Syksyllä ei ole ollut huurtumisongelmia, mutta tuli silti mieleen että kosteussulkuko on irti, vai pelkästään liian kylmää jo. Auto on ollut 2vrk +15 asteen lämpöisessä hallissa ovet jne auki, eli ei kyllä sulamisvesistä tullutta kosteutta ole.
                  Originally posted by Bouma View Post
                  Itsellä tekee ihan samaa ja just seisoi auto 4vrk hallissa. Tänään kun otin ajoon niin kuskin sivuikkuna vetää jäähän sisältä jos puhallus +24 automaatilla. Sitten kun laitto suoraan ikkunoille puhalluksen niin katos jää heti. On vaan yksinkertaisesti niin kylmä että automaatti asento ei pidä sivuikkunoita auki vaan tarvii ns manuaalisesti säädellä hieman, Tampereella näytti -28,5....
                  niin sama.

                  Oli edellisessäkin e39:ssä sama juttu, ja näis kun ei saa suoraan sivulasiin oikeen puhallustakaan. Jos ei keskisuuttimista vähintää toine ole suunnattu kuskin naaman editse sivulasille niin jäähän vetää ja vasen puoli naamasta jäätyy siinä sivussa, ihan sama kuin kuumaa muut suuttimet puhaltaa vaik pistäs +30 säätöihin ja täysille... ja siis täähän ei ole ongelma millekään muulle ikkunalle ku kuskin lasille.:think

                  Tänää auto saaki olla roikas melkee koko päivän ku joutuu vähä välistä ajaa pientä siirtymää...
                  ___________________________________
                  __________________________________________________
                  At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



                  [ Focus stw ]
                  [ A6 C7 3.0tdi Q ]

                  Comment

                  • Jarno
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 645
                    • Äänekoski

                    e39 540

                    Ratin "slip ring" narisee mutta kun auto lämpiää sisältä niin narina loppuu.Pitäisi laittaa vaseliinia ni loppuis narinat.
                    e30 325i cabrio
                    Ex. f11 530d, e91 325d LCI, e39 525ia, e39 540iat, e39 528i, e32 735ia, e30 325i

                    Comment

                    • mijuko
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2010
                      • 951
                      • ۩□□۩

                      Originally posted by mixxis View Post
                      niin sama.

                      Oli edellisessäkin e39:ssä sama juttu, ja näis kun ei saa suoraan sivulasiin oikeen puhallustakaan. Jos ei keskisuuttimista vähintää toine ole suunnattu kuskin naaman editse sivulasille niin jäähän vetää ja vasen puoli naamasta jäätyy siinä sivussa, ihan sama kuin kuumaa muut suuttimet puhaltaa vaik pistäs +30 säätöihin ja täysille... ja siis täähän ei ole ongelma millekään muulle ikkunalle ku kuskin lasille.:think

                      Tänää auto saaki olla roikas melkee koko päivän ku joutuu vähä välistä ajaa pientä siirtymää...
                      Jäätyyköhän Brittibemujen kuskinikkuna?:think
                      vai onko tuo autossa vallitsevan mikro-ilmaston ominaisuus... vai kuskien isot päät

                      Comment

                      • jumbo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 6603
                        • Lappeenranta

                        Originally posted by Jarno View Post
                        Ratin "slip ring" narisee mutta kun auto lämpiää sisältä niin narina loppuu.Pitäisi laittaa vaseliinia ni loppuis narinat.
                        Älä laita vaseliinia tai suihki muutakaan liukastetta sinne väliin, näin on isot pojat neuvoneet Jouluja
                        M550d

                        Comment

                        • huppu
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2010
                          • 423
                          • Rovaniemi

                          Vaihteistosta

                          En tiedä johtuuko kylmästä vai jostain muusta, mutta oon huomannut, että kun laittaa kakkosta silmään, niin tuntuu/kuuluu pieni tupsaus. Muut vaihteet menevät hyvin sievästi eikä mitään ongelmaa, mutta kakkonen tuntuu hieman kankeammalta. Voiko johtua jostain vaihdekepin puslista tuommonen? :think
                          BMW E46 318d 10/04

                          Comment

                          • Hanza
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 1931
                            • Juvan Shell. Requiescat in pace

                            Originally posted by huppu View Post
                            En tiedä johtuuko kylmästä vai jostain muusta, mutta oon huomannut, että kun laittaa kakkosta silmään, niin tuntuu/kuuluu pieni tupsaus... mutta kakkonen tuntuu hieman kankeammalta. :think
                            Kaikki epämääräiset äänet ja vinkaisut kakkosen kanssa pelatessa johtuu yleensä vaan puutteellisesta voitelusta.
                            Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

                            t: luft waffel

                            "Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

                            Comment

                            • jinder
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2009
                              • 34
                              • Espoo

                              Hmm..

                              Johtuukohan tuo turbon korviin pistävä ujellus siitä, että auton mittari näyttää -32,5C?? Toivottavasti.
                              ex: E70 4.8i
                              ex: E61 535D
                              ex: E46 330D

                              Comment

                              • mixxis
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2009
                                • 1877
                                • Jyväskylä / Uurainen

                                Originally posted by jinder View Post
                                Johtuukohan tuo turbon korviin pistävä ujellus siitä, että auton mittari näyttää -32,5C?? Toivottavasti.
                                sama...ilmenee vaan välillä, ja loppuu kenkimällä :think
                                ___________________________________
                                __________________________________________________
                                At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



                                [ Focus stw ]
                                [ A6 C7 3.0tdi Q ]

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎