Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kyf
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Eih, miksi näitä pitää lukea jollain boschilla...suomennoksista ei saa mitään tolkkua!
    Todennäköisesti kyse siitä että seoskorjauksen raja-arvot ylittyy, todennäköisesti imuvuodon seurauksena. Ellei nyt pätki pahasti tmv.
    Sitten toinen katin jälkeinen monitorointilambda myös pimeänä (ei vaikuta toimintaan varsinaisesti).
    Ja alavesiletkussa oleva lämpöanturi on pimeänä, tämän takia termostaatin sähkövastus ei toimi. Ei vaikuta kauheesti mutta hyvä pistää kuntoon.

    Eli loppupeleissä järkevin katsoa jollain oikealla softalla jotta näkee onko vikakoodit yleensäkkin vielä aktiivisia ja mitä esim korjausarvot näyttää. Niistä pystyy sitten päättelemään lisää mihin suuntaan on vinksallaan.

    Moro ja ISO KIITOS SUPA !!! Ei muuten pätki ollenkaan. Mikähän olis tohon autoon oikea softa?

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by kyf View Post
    eli tämmöiset vikakoodit tuli bosch esi tronicilla. Voisko joku viisaampi tulkita,kiitos??

    -E4 seosvaihtelu lohko 2 liian suuri
    - E3 seosvaihtelu lohko 1 liian suuri
    -CA lambdasäätö-vastine lohko 1 säätövasteessa
    -CB lambdasäätö-vastine lohko 2 säätövasteessa
    -D7 tunnistimen jännite lohko 1,tunn. 2 ei signaalia
    -OB Jäähdyttimen ulostulolämpötila tunnistin elektr.ohj.jäähd varten katkos/maissa/plussaan oikosulku

    Eih, miksi näitä pitää lukea jollain boschilla...suomennoksista ei saa mitään tolkkua!
    Todennäköisesti kyse siitä että seoskorjauksen raja-arvot ylittyy, todennäköisesti imuvuodon seurauksena. Ellei nyt pätki pahasti tmv.
    Sitten toinen katin jälkeinen monitorointilambda myös pimeänä (ei vaikuta toimintaan varsinaisesti).
    Ja alavesiletkussa oleva lämpöanturi on pimeänä, tämän takia termostaatin sähkövastus ei toimi. Ei vaikuta kauheesti mutta hyvä pistää kuntoon.

    Eli loppupeleissä järkevin katsoa jollain oikealla softalla jotta näkee onko vikakoodit yleensäkkin vielä aktiivisia ja mitä esim korjausarvot näyttää. Niistä pystyy sitten päättelemään lisää mihin suuntaan on vinksallaan.

    Leave a comment:


  • kyf
    replied
    e39 523 ia -99 320 tkm ohjainlaite vikamuisti

    eli tämmöiset vikakoodit tuli bosch esi tronicilla. Voisko joku viisaampi tulkita,kiitos??

    -E4 seosvaihtelu lohko 2 liian suuri
    - E3 seosvaihtelu lohko 1 liian suuri
    -CA lambdasäätö-vastine lohko 1 säätövasteessa
    -CB lambdasäätö-vastine lohko 2 säätövasteessa
    -D7 tunnistimen jännite lohko 1,tunn. 2 ei signaalia
    -OB Jäähdyttimen ulostulolämpötila tunnistin elektr.ohj.jäähd varten katkos/maissa/plussaan oikosulku

    Leave a comment:


  • D0300162
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Siellähän se ihan selvästi lukee, partikkelifiltteri tukossa.
    Tarkista että auto käy normaaleissa lämmöissä ettei ole termareissa vikaa, pakota regeneraatio päälle, jossei auta niin pönttö irti ja pesuun.
    Pönttö vaihdettiin eilen uuteen ja koneen vikakoodit poistuivat. Termari on kunnossa (lämpö nousee n. 90c). Myös poltto onnistuu nyt.
    Mutta auto nykii edelleen. Hiukkassuodatinta vaihdettaessa huomattiin vaihdelaatikon pohjan olevan öljyinen. Voisiko vika johtua laatikosta / laatikon vähäisistä öljyistä? Ja en muista mainitsinko jo aikaisemmin että kyseessä automaattilaatikko.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by marotsi View Post
    Mistäs mä nuo lisätietokentät saan näkyviin?

    Kummallista tuo koodien luku tuohon auton muutenkin kun inpankin heittää kokonaan saksaksi tuossa autossa ja tainnu kaikkien muiden kans toimia kokonaan englanniksi.

    Voiskohan toi siipien säädön sekoileminen aiheuttaa sen nykimisen tasakaasulla. Ja tuo ilmeni vasta nyt kovemmilla pakkasilla 5 vaihteella sen tuntee juuri ja juuri mutta pienemmillä vaihteilla nykiminen on ko aikamoista.
    Siinähän ne on vikakoodin alla heti.
    Sulta puuttuu englanninkielisiä scriptejä inpa paketista jos näin.

    Leave a comment:


  • marotsi
    replied
    Mistäs mä nuo lisätietokentät saan näkyviin?

    Kummallista tuo koodien luku tuohon auton muutenkin kun inpankin heittää kokonaan saksaksi tuossa autossa ja tainnu kaikkien muiden kans toimia kokonaan englanniksi.

    Voiskohan toi siipien säädön sekoileminen aiheuttaa sen nykimisen tasakaasulla. Ja tuo ilmeni vasta nyt kovemmilla pakkasilla 5 vaihteella sen tuntee juuri ja juuri mutta pienemmillä vaihteilla nykiminen on ko aikamoista.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by marotsi View Post
    Alko tuo e46 nykimään tasakaasulla ajettaessa ja vähän koodien lukua tässä katselin. Muuten hyvä mutta ku tuo saksa ei oo oikeen mun kieli.

    Eli moottorinohjauksesta löyty tällainen koodi:
    65 ladedruck-regelung
    Ainakaan haulla ei tuota koodia täältä löytyny.

    Niin ja auto siis 318d man

    Lisäksi näköjään termostaatin tähänkin saa vaihtaa ku lämmöt hädin tuskin 65 astees
    Suoraan google translatesta käännettynä menee jopa ihan oikein.
    boost pressure-control

    Eli joko siellä turbon säätösiivet tökkii, alipainevuotoa ohjauspuolella taikka solenoidissa vikaa.
    Tietysti livedatasta olisi syytä katsoa ensin että ahtopaineanturi näyttää järkevää painetta ihan noin paikallaan, ~1000mbar.
    Ja sitten lisätietokentät tuosta vikakoodista olisi kanssa hyvä katsoa.

    Leave a comment:


  • marotsi
    replied
    Alko tuo e46 nykimään tasakaasulla ajettaessa ja vähän koodien lukua tässä katselin. Muuten hyvä mutta ku tuo saksa ei oo oikeen mun kieli.

    Eli moottorinohjauksesta löyty tällainen koodi:
    65 ladedruck-regelung
    Ainakaan haulla ei tuota koodia täältä löytyny.

    Niin ja auto siis 318d man

    Lisäksi näköjään termostaatin tähänkin saa vaihtaa ku lämmöt hädin tuskin 65 astees

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Originally posted by Oxygen View Post
    tämmösiä antaa, mitä toi shadow meinaa:think noita ei saa poistettua. Ja eihä tos sigun vermees ees pitäs olla mitään ilmapumppua mikä lykkää pakokaasujen joukkoon lisää ilmaa :think

    enemmän silti mietityttää toi Signal, CAN ASC 3

    En tiedä mikä tuo shadow memory on, mutta ei siis ole "oikeita" koodeja.

    Leave a comment:


  • Oxygen
    replied
    tämmösiä antaa, mitä toi shadow meinaa:think noita ei saa poistettua. Ja eihä tos sigun vermees ees pitäs olla mitään ilmapumppua mikä lykkää pakokaasujen joukkoon lisää ilmaa :think

    enemmän silti mietityttää toi Signal, CAN ASC 3

    Last edited by Oxygen; 22-12-2012, 03:28.

    Leave a comment:


  • luikas
    replied
    Mikä hätänä? MIL valoa sytyttelee. Potilas 535i -00. osa 8 ? vai katti menossa?

    ECU: ME72KWP0
    JobStatus: OKAY
    Variant: ME72KWP0

    ------------------------------------------------------------- RESULT: 1 errors in error memory !---------------------------------------

    40 Catalytic-converter conversion


    Error frequency : 1
    Logistic counter: 19

    mean value of sensor behind cat. bank2(a 0.19
    I-share delaies regulator switching(tvlr -0.01 s
    Adaption factor Bank1 1.03
    gas level 34.00 l

    Error currently available -- -- -- -- -- -- -- current to big, -- -- -- Initial to big, -- -- -- E-Flag debounce CARB debounce SCATT-active MIL on -- -- -- -- ================================================== ===========

    p.s. onko tuohon ohjelmaan uudempia scriptejä saatavilla ja jos niin mistä?
    Last edited by luikas; 22-12-2012, 01:20. Reason: arvailua

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by marsep View Post
    Ei kuulu mitään ylimääräistä. Mites tätä lähtis jatko jalostaan? Kunnon lukijaan?
    Niin lueta vaikka jollain korjausarvot ja samalla voi katsoa vikakoodista lisätiedot kuten milloin on tullut ekan ja viimeisen kerran, montako kertaa jne.

    Leave a comment:


  • marsep
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Pieni googletus ei ole yleensä pahitteeksi.
    P1278 = BMW code 4B10 Vibration controller - Correction value too high.

    Eli suuttimien korjausarvot menee yli rajojen. Joko joku suutin on paskana tai koneessa muuta vikaa.
    Kuuluuko mitään ylimääräisiä sivuääniä käynnissä?

    Niin ja oikealla diagnostiikalla näet miltä ne korjausarvot oikeasti näyttää ja paljon muutakin.

    Ei kuulu mitään ylimääräistä. Mites tätä lähtis jatko jalostaan? Kunnon lukijaan?

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by marsep View Post
    Tänään toi posti ELM 327 bluetooth lukijan. Kännykässä ohjelmana Torque.

    Katsoin vikakoodit ja sanoi "P1278 Powertrain" Ja jotain kaasupolkimesta/asennosta?
    Torque ohjelma ei näyttänyt "Throttle" näytöllä mitään.

    Mitäs tuo mahtaa kertoa.

    Auto E61 535d 2005.
    Pieni googletus ei ole yleensä pahitteeksi.
    P1278 = BMW code 4B10 Vibration controller - Correction value too high.

    Eli suuttimien korjausarvot menee yli rajojen. Joko joku suutin on paskana tai koneessa muuta vikaa.
    Kuuluuko mitään ylimääräisiä sivuääniä käynnissä?

    Niin ja oikealla diagnostiikalla näet miltä ne korjausarvot oikeasti näyttää ja paljon muutakin.

    Leave a comment:


  • marsep
    replied
    Tänään toi posti ELM 327 bluetooth lukijan. Kännykässä ohjelmana Torque.

    Katsoin vikakoodit ja sanoi "P1278 Powertrain" Ja jotain kaasupolkimesta/asennosta?
    Torque ohjelma ei näyttänyt "Throttle" näytöllä mitään.

    Mitäs tuo mahtaa kertoa.

    Auto E61 535d 2005.
    Last edited by marsep; 21-12-2012, 17:22.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎