Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Supa
    replied
    Originally posted by Hawk_ View Post
    BMW e46 320 2,2 -03
    Ostin auton eilen ja tämmösiä sitte tuli kaupan päälle...kotimatkalla sytty check, auton keskikulutus Helsinki-Tampere motarilla 100km/h vauhdissa vakkari päällä 9,3 litraa satasella (ajotietokoneen mukaan). Tänään aamulla kun käynnistin, lähti käymää ja sammu heti, teki pari kertaa näin..Kävin sitten lukemassa vikakoodeja ja tämmösiä anto:
    E3, Polttoaineen säätö ryhmä 1, sallittu alue ylitetty
    E4, Polttoaineen säätö ryhmä 2, sallittu alue ylitetty
    CA, Polttoaineen säätö ryhmä 1 säätöraja

    Mistäs nyt lähdetään hakeen vikaa? :think
    Imuvuotoa, löytyy juttua foorumilta. Katso/uusi kaikki huohotinhilut, imuilmaputket, imusarjan päätytulpat jne.
    Tarkasta disan sekä vanoksien toiminta jne

    Leave a comment:


  • Hawk_
    replied
    BMW e46 320 2,2 -03
    Ostin auton eilen ja tämmösiä sitte tuli kaupan päälle...kotimatkalla sytty check, auton keskikulutus Helsinki-Tampere motarilla 100km/h vauhdissa vakkari päällä 9,3 litraa satasella (ajotietokoneen mukaan). Tänään aamulla kun käynnistin, lähti käymää ja sammu heti, teki pari kertaa näin..Kävin sitten lukemassa vikakoodeja ja tämmösiä anto:
    E3, Polttoaineen säätö ryhmä 1, sallittu alue ylitetty
    E4, Polttoaineen säätö ryhmä 2, sallittu alue ylitetty
    CA, Polttoaineen säätö ryhmä 1 säätöraja

    Mistäs nyt lähdetään hakeen vikaa? :think

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Jos siihen hehkun kärkeen on kerääntynyt karstaa, niin se on todennäköisesti rikki, joten sitä on turha yrittää hehkuttaa. Tuo nyt on tietysti helppo testata yleismittarilla ensin.
    Nii tai koittaa hehkuttaa, kyllähän sen huomaa toimiko se vai ei

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Dunky View Post
    Jos johonkin tulppaan jäänyt karstapaakku päähän niin hehkutus päälle ja sitten vetäsee kuuman tulpan ulos tai sitten liottaa jollakin ruoste röpöllä paakun pehmoiseksi
    Jos siihen hehkun kärkeen on kerääntynyt karstaa, niin se on todennäköisesti rikki, joten sitä on turha yrittää hehkuttaa. Tuo nyt on tietysti helppo testata yleismittarilla ensin.

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Originally posted by MNi View Post
    Hehku voi katketa avatessa jos huonosti käy. Ulkoistamisessa on omat hyvät puolensa (transfer of blame ja jonkinlainen takuu).
    Kuumana imusarja päältä pois ja kiertää kaikki hehkut löysälle...
    Jos johonkin tulppaan jäänyt karstapaakku päähän niin hehkutus päälle ja sitten vetäsee kuuman tulpan ulos tai sitten liottaa jollakin ruoste röpöllä paakun pehmoiseksi
    Et eikun rohkeasti kimppuun vaan

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Hehku voi katketa avatessa jos huonosti käy. Ulkoistamisessa on omat hyvät puolensa (transfer of blame ja jonkinlainen takuu).

    Leave a comment:


  • Furior
    replied
    Kiitokset tarkoista vastauksista. Täytyypi ainakin nuo hehkut sitten vaihtaa tai ehkä mun tuurilla homma olisi parasta ulkoistaa .

    Leave a comment:


  • Rahu
    replied
    Kaikki hehkut ehdottomasti vaihtoon ja jos haluaa ottaa varman päälle ja säästää aikaa ja rahaa niin samalla kannattaa vaihtaa hehkujen ohjainyksikkö.

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Originally posted by Furior View Post
    INPAlla nollattu sekä luettu aktiiviset viat -05 E87 120d:stä. Muutamaan apua kaipaisin.

    Eli DDE:ltä löytyy kolmelta sylinteriltä hehkuvika, otetaan nyt esimerkiksi kakkospytty (sama vika siis 2, 3 ja 4 sylinteriltä):

    0x4222 4222 Gluehkerze Zylinder 2, Ansteuerung

    Ensin kävi mielessä itselläni viallinen ohjausyksikkö, mutta eikö se antaisi sitten kaikista neljästä vian? Toisaalta taas tuntuisi oudolta, että 3 hehkua olisi poksahtanut. Eilen oli -10c ja auto seisoi ilman lämmitystä 7-8h. Lähti mukisematta napista käyntiin, joten tuskin hehkutkaan on aivan risoja. Voiko hehku hajota niin, että se indikoi boksille hajonneensa, vaikka toimii täysin?

    Sitten JBBF:ltä pari vikaa:

    0xA6CF AUC_SENSOR

    Onko AUC joku sisäkierron anturi? Missä tälläinen sijaitsee?

    0xA6D1 ZUSATZWASSERPUMPE

    Mikäs vesipumppu se tämä on?

    Voisiko nuo JBBF viat olla yksinkertaisesti jostain liittimestä kiinni?
    Kolme hehkua voi ihan hyvin olla kärvähtänyt ja silti lähtee -10:stä käyntiin kuin palmun alta. Jossain -15...-18 jälkeen voi pikkasen olla naheeta. Joskus voi vikaileva hehkunohjain tehdä hallaa ja polttaa hehkuja. Studioraati suosittelee vain Beru/Bosch OEM-hehkuja.

    AUC sensor on saasteilmaisin, pistää automaattisesti sisäilmakierron päälle jos sen mielestä on liikaa puunjalostusteollisuuden päästöjä ilmassa (toimineeko Talvivaaran lähistöllä :think), ilmaisin täällä.

    Vimppa on vissiin tuo lämppärin kennon lisävesilappo, osa 3 täällä.

    EDIT: viimeinen kysymys: voi olla hyvinkin. AUC sensor voi olla myös vain paskaantunut sisältä.
    Last edited by MNi; 12-12-2012, 23:08. Reason: JBBF

    Leave a comment:


  • Furior
    replied
    INPAlla nollattu sekä luettu aktiiviset viat -05 E87 120d:stä. Muutamaan apua kaipaisin.

    Eli DDE:ltä löytyy kolmelta sylinteriltä hehkuvika, otetaan nyt esimerkiksi kakkospytty (sama vika siis 2, 3 ja 4 sylinteriltä):

    0x4222 4222 Gluehkerze Zylinder 2, Ansteuerung

    Ensin kävi mielessä itselläni viallinen ohjausyksikkö, mutta eikö se antaisi sitten kaikista neljästä vian? Toisaalta taas tuntuisi oudolta, että 3 hehkua olisi poksahtanut. Eilen oli -10c ja auto seisoi ilman lämmitystä 7-8h. Lähti mukisematta napista käyntiin, joten tuskin hehkutkaan on aivan risoja. Voiko hehku hajota niin, että se indikoi boksille hajonneensa, vaikka toimii täysin?

    Sitten JBBF:ltä pari vikaa:

    0xA6CF AUC_SENSOR

    Onko AUC joku sisäkierron anturi? Missä tälläinen sijaitsee?

    0xA6D1 ZUSATZWASSERPUMPE

    Mikäs vesipumppu se tämä on?

    Voisiko nuo JBBF viat olla yksinkertaisesti jostain liittimestä kiinni?
    Last edited by Furior; 12-12-2012, 16:31.

    Leave a comment:


  • BreeZi
    replied
    Originally posted by ÖRÖ View Post
    Tämmöinen tuli omasta e39 pihalle:
    EGS -> 2E/21 - Error number 2E
    78/81 - Error number 78

    Viittaako nää koodit nyt tähän murikkaan? mitä merkitystä noilla numerosarjoilla on?
    http://www.ebay.com/itm/BMW-e39-535i...50915728858%26
    Inpalla vikakoodi oli tämä:

    Stepper circuit

    Leave a comment:


  • Aslakki
    replied
    Originally posted by Aslakki View Post
    Sigun e39 autossa ratin etäisyyden säätö ei toimi avainmuistilla. Vikakoodi:
    steering column longitudinal adjustment: blocking front

    Tomii sitten kyllä oven muistinapista kun painaa ja säätöhanikasta ratin takaa. Mistä tota lähtis selvittelee?
    Onko ajatuksia tähän kellään? Kun avaimen kaukosäädöllä avaa keskuslukituksen lähtee penkkien ja ratin säädöt ihan vituralleen. Penkki saattaa mennä esim aivan taakse ja selkänoja laskeutuu alas. Täytyy oven muistinapista aina korjata takaisin...

    Leave a comment:


  • ÖRÖ
    replied
    Tämmöinen tuli omasta e39 pihalle:
    EGS -> 2E/21 - Error number 2E
    78/81 - Error number 78

    Viittaako nää koodit nyt tähän murikkaan? mitä merkitystä noilla numerosarjoilla on?
    http://www.ebay.com/itm/BMW-e39-535i...50915728858%26

    Leave a comment:


  • BreeZi
    replied
    E91 325d

    Tämmäistä tuli tänään eräästä otsikon E91 manuaali 325D:stä. Itselläni oli epäilys että kyseessä on maskin takana olevien kaihtimien ohjaus. Haluan nyt kuitenkin varmistaa viisaammilta tämän samaisen asian.
    Click image for larger version

Name:	NIA-186 DDE läpät vikakoodi.jpg
Views:	1
Size:	56.2 KB
ID:	4825768

    Leave a comment:


  • m1g3
    replied
    Auto oireilee siten että tehot häviävät lähes kokonaan 3000 kierroksen jälkeen, eikä lämpiä kunnolla. Luin ja nollasin seuraavat vikakoodit:
    ================================================== =========================
    error memory test V1.41 BMW TI-433 Teepe
    ================================================== =========================
    vehicle-identifikation-number: WBAAL71000KG42404
    ================================================== =========================
    E R R O R M E M O R Y R E P O R T
    -------------------------------------
    Date: 12/08/12 17:03:28
    ECU: KOMBI46
    JobStatus: OKAY
    Variant: KOMBI46
    -------------------------------------------------------------
    RESULT: 5 errors in error memory !
    -------------------------------------------------------------
    246 no CAN ID DME1
    Error frequency : 0
    Open circuit
    Sporadic error
    -------------------------------------------------------------
    248 no CAN ID DME4
    Error frequency : 0
    Open circuit
    Sporadic error
    -------------------------------------------------------------
    247 no CAN ID DME2
    Error frequency : 0
    Open circuit
    Sporadic error
    -------------------------------------------------------------
    190 light module-EEPROM error
    Error frequency : 110
    Invalid working area
    Error present
    Sporadic error
    -------------------------------------------------------------
    191 KOMBI46-EEPROM, coding incorrect/incomplete
    Error frequency : 110
    Invalid working area
    Error present
    Sporadic error
    ================================================== ===========
    E R R O R M E M O R Y R E P O R T
    -------------------------------------
    Date: 12/08/12 17:03:33
    ECU: LSZ
    JobStatus: OKAY
    Variant: LSZ
    -------------------------------------------------------------
    RESULT: 2 errors in error memory !
    -------------------------------------------------------------
    34 HVAC, front load sensor short to ground
    Error frequency : 1
    Error not present
    -------------------------------------------------------------
    36 HVAC, rear load sensor short to ground
    Error frequency : 1
    Error not present
    ================================================== ===========
    E R R O R M E M O R Y R E P O R T
    -------------------------------------
    Date: 12/08/12 17:03:34
    ECU: ZKE5
    JobStatus: OKAY
    Variant: ZKE5
    -------------------------------------------------------------
    RESULT: 2 errors in error memory !
    -------------------------------------------------------------
    61 Central locking system: Short circuit or Open circuit at Motor Tailgate
    Error frequency : 4
    Sporadic error
    -------------------------------------------------------------
    66 Anti-theft alarm system: Interior protection
    Error frequency : 1
    Sporadic error
    ================================================== ===========
    E R R O R M E M O R Y R E P O R T
    -------------------------------------
    Date: 12/08/12 17:04:06
    ECU: EWS3
    JobStatus: OKAY
    Variant: EWS3
    -------------------------------------------------------------
    RESULT: 5 errors in error memory !
    -------------------------------------------------------------
    19 toleration of changing code increased with key # 1
    Error frequency : 31
    Static error
    -------------------------------------------------------------
    18 key number 1 not valid because of wrong changeing code
    Error frequency : 3
    Sporadic error
    -------------------------------------------------------------
    17 key number 1 not valid because of wrong password
    Error frequency : 2
    Sporadic error
    -------------------------------------------------------------
    15 power on reset
    Error frequency : 31
    Static error
    -------------------------------------------------------------
    3 toleration of changing code increased with key # 0
    Error frequency : 3
    Sporadic error
    ================================================== ===========
    E R R O R M E M O R Y R E P O R T
    -------------------------------------
    Date: 12/08/12 17:04:07
    ECU: ASCMK20
    JobStatus: OKAY
    Variant: ASCMK20
    -------------------------------------------------------------
    RESULT: 2 errors in error memory !
    -------------------------------------------------------------
    149 CAN timeout DME/DDE
    Error frequency : 254
    Vehicle speed 0.00 km/h
    system activ 0.00 -
    brake lights switch 0.00 -
    -------------------------------------------------------------
    120 wiring supply voltage > 18 Volt
    Error frequency : 254
    Vehicle speed 40.00 km/h
    system activ 0.00 -
    brake lights switch 0.00 -
    ================================================== ===========
    E R R O R M E M O R Y R E P O R T
    -------------------------------------
    Date: 12/08/12 17:04:23
    ECU: DDE30DS0
    JobStatus: OKAY
    Variant: DDE30DS0
    -------------------------------------------------------------
    RESULT: 3 errors in error memory !
    -------------------------------------------------------------
    5 Needle-motion sensor
    Error frequency : 60
    Engine speed 1386.50 [1/min]
    Kuehlmitteltemperatur 63.00 [Grad C]
    Betriebstundenzaehler 356.10 h
    Engine speed 356.10 [1/min]
    Kuehlmitteltemperatur -4.00 [Grad C]
    Betriebstundenzaehler 6528.00 h
    Signal Short circuit after BSignal
    Open circuit or KS after B+
    Plausibility with Speed (rpm) sensor-Pulse
    Error currently available
    Error sporadic
    -------------------------------------------------------------
    114 CAN-Bus
    Error frequency : 25
    Engine speed 117.50 [1/min]
    Battery Voltage 11.88 [V]
    Betriebstundenzaehler 237.50 h
    Engine speed 352.50 [1/min]
    Battery Voltage 10.19 [V]
    Betriebstundenzaehler 6534.70 h
    Reception fault driving slip controll (ASR)
    Reception fault engine torque controll (MSR)
    Timeout message driving slip controll (ASR)
    Error currently not available
    -------------------------------------------------------------
    38 air mass meter
    Error frequency : 47
    Engine speed 4418.00 [1/min]
    Kuehlmitteltemperatur 60.00 [Grad C]
    Betriebstundenzaehler 106.90 h
    Engine speed 3595.50 [1/min]
    Kuehlmitteltemperatur 66.00 [Grad C]
    Betriebstundenzaehler 6528.80 h
    Signal Short circuit after B+
    Error currently not available
    Error sporadic
    ================================================== ===========

    Nollattuani vikakoodit luin ne vielä kertaalleen ja sieltä tupsahti sitten tuollainen:
    ================================================== =========================
    error memory test V1.41 BMW TI-433 Teepe
    ================================================== =========================
    vehicle-identifikation-number: WBAAL71000KG42404
    ================================================== =========================
    E R R O R M E M O R Y R E P O R T
    -------------------------------------
    Date: 12/08/12 17:11:30
    ECU: DDE30DS0
    JobStatus: OKAY
    Variant: DDE30DS0
    -------------------------------------------------------------
    RESULT: 1 errors in error memory !
    -------------------------------------------------------------
    5 Needle-motion sensor
    Error frequency : 50
    Engine speed 0.00 [1/min]
    Kuehlmitteltemperatur -4.00 [Grad C]
    Betriebstundenzaehler 6528.00 h
    Engine speed 6528.00 [1/min]
    Kuehlmitteltemperatur 6528.00 [Grad C]
    Betriebstundenzaehler 6528.00 h
    Signal Open circuit or KS after B+
    Error currently available
    ================================================== ===========

    Onko auto hajoamis pisteessä? Mitä pitää ja kannattaa tehdä? Kiitos etukäteen

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎