Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • makkis
    replied
    Originally posted by Crossmx View Post
    Auto on e39 528 -00 ja tälläsiä koodeeja antoi inpa:

    227 lambda control tolerance bank 1 to big
    228 lambda control tolerance bank 2 to big

    Osaisiko kukaan auttaa että mistä lähtisi vikaa etsimään?

    -Olli
    Jos lambdoja on räpelletty tai niiden johtoja, niin kannattaa kokeilla heittää piuhat toisinpäin, eli tällä hetkellä lambda 1:ssä oleva johto lambda 2:een ja toisin päin.
    Itselleni kerran kävi näin, liittimet kun ovat samanlaiset ja silloin antoi kyseistä vikakoodia kun ei korjaukset toimi kun yrittää vääriä sylintereitä ohjata.

    Leave a comment:


  • BreeZi
    replied
    Originally posted by _Rontti View Post
    mikäs vaivaa kun e60 535d 2005. näyttää vikakoodeja:

    - eka oli valomodulilta:
    9CB6 HVAC kelan pulssitus, ei signaalia tai arvoa. Jatkuva vika.


    toinen koodi:
    kaikki hehkut, aktivointia herjaa!
    ja hiukkassuodatinjärjestelmä.

    hehkuihin auttas varmaan boksin ja releen vaihto? ja myös tuo hiukkassuodatinjärjestelmän koodi häviäis kans.
    Tuo suomennos on jotain niin jäätäävää, mutta:
    Headlight vertical aim control:Ajovalojen korkeudensäätö. Täältä lisää:
    Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.

    Leave a comment:


  • BreeZi
    replied
    Originally posted by Crossmx View Post
    Auto on e39 528 -00 ja tälläsiä koodeeja antoi inpa:

    227 lambda control tolerance bank 1 to big
    228 lambda control tolerance bank 2 to big

    Lambda prope system test näytti tälläistä:



    Osaisiko kukaan auttaa että mistä lähtisi vikaa etsimään?

    -Olli
    Imuvuotoja tutkimaan. Näyttää molempien sylinteriryhmien lambda-arvot olevan pyllyllään. Mikäli ei imuvuotoja löydy, sitten vasta tutkimaan noita lambaadoja tarkemmin.

    Tässä ohjeet imuvuotojen etsintään

    Leave a comment:


  • Crossmx
    replied
    Auto on e39 528 -00 ja tälläsiä koodeeja antoi inpa:

    227 lambda control tolerance bank 1 to big
    228 lambda control tolerance bank 2 to big

    Lambda prope system test näytti tälläistä:



    Osaisiko kukaan auttaa että mistä lähtisi vikaa etsimään?

    -Olli

    Leave a comment:


  • _Rontti
    replied
    mikäs vaivaa kun e60 535d 2005. näyttää vikakoodeja:

    - eka oli valomodulilta:
    9CB6 HVAC kelan pulssitus, ei signaalia tai arvoa. Jatkuva vika.


    toinen koodi:
    kaikki hehkut, aktivointia herjaa!
    ja hiukkassuodatinjärjestelmä.

    hehkuihin auttas varmaan boksin ja releen vaihto? ja myös tuo hiukkassuodatinjärjestelmän koodi häviäis kans.
    Last edited by _Rontti; 12-03-2013, 23:21.

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Static lienee että vika on "päällä" tai ajankohtainen.

    Leave a comment:


  • Jaanis
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Oliko nuo varsinaisesta vikamuistista (paloiko keltainen/vihreä/punainen täppä edessä?) vai ns. shadow memorystä?
    Activation on ohjaus. Tuntuu nyt vähän että scanneri luulee sulla olevan jenkkiversio, taikka sitten moottorinohjaus on softaltaan jenkkiversioisen...
    Pumppuun ja jenkkien saastejärjestelmiin liittyvät activation eli ohjauskoodit olivat näköjään varjomuistista eli ei huolta niistä.

    Tänään kävin kuittaamassa öljynvaihdon jälkeen huoltovalon pois ja samalla tutkin aktiivisia koodeja sekä inpalla, että skannerilla.

    Yksi usein tallentunut koodi oli pakopuolen nokka-akselin asentotunnistimesta. Mielestäni auto kuitenkin toimii ihan normaalisti starttaa kaikissa lämpötiloissa. Tilasin kuitenkin anturin ja vaihtelen sen joskus. Minkähän takia tuo kuitenkin pukkaa jatkuvasti tuota koodia eikä kuitenkaan mitään varsinaista vikaa ole?

    Tällaiset koodit kuitenkin kaipaisivat selitystä:

    -Dimmer potentiometer, wire open (not present) Ainakin mittariston himmeninpotikka on aina pelannut ihan ok.

    -Mirror error BT, potentiometer or cable (Static error) Mitä tämä vika meinaa? Mikä on static error? Entä BT? Peilit ei taitut alas peruuttaessa, liittyy ilmeisesti siihen?

    -Relay washer jet heating (error present) Mikä tämä sitten on? Kusijussi ainakin pelaa ihan normaalisti ja suuttimien kohdalta konepelti lämpiää.

    -Power on reset (static error) Mikä tämä on? Taas tuo kummallinen static error.

    -Hännänhuippuna skanneri antoi tämmöisen: Internal fault, EEPROM checksum, coding incorrect/incomplete. Mitä se ei pysty käsittelemään?
    Last edited by Jaanis; 09-03-2013, 22:26.

    Leave a comment:


  • Homebrew
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Tuo on vaan varsinaisen vikakoodin lisäselitys (virransyöttölinja 15 = virtojen 2. asento, oikosessa maihin).
    Mutta tarvis tietää miltä moduulilta luettu ja itse vikakoodi.
    DDE:ltä tulee, mutta vikakoodia ei tähän hätään ole laittaa, tarvii kattoa kun taas tuota diagnostiikkaläppäriä käyttelee..

    Leave a comment:


  • MGUarto
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    No mihin suuntaan korjausarvot näyttää nyt? Säätörajathan ei riitä joten todennäköisesti imuvuotoa ainakin.
    Vanos voi olla jumissa joko kuolleen nokan anturin johdosta tai mekaanisesti.
    Mitä näyttää nokan asennoksi käynnissä ja muuttuuko mihinkään jos kaasuttelee?
    Katotaan nyt jos oppis inpaa käyttämään, bmw scannerilla noi katoin. Se ei tietääkseni paljoa liveä näytä
    Tietääkseni jos vanos jumissa mekaanisesti niin lukee Vanos mechanically jammed

    Imuvuodot olen mielestäni kattonut http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=205832 mukaan osat 10 ja 14, muuta en oo purkanut sitten.
    Last edited by MGUarto; 06-03-2013, 21:22.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    No mihin suuntaan korjausarvot näyttää nyt? Säätörajathan ei riitä joten todennäköisesti imuvuotoa ainakin.
    Vanos voi olla jumissa joko kuolleen nokan anturin johdosta tai mekaanisesti.
    Mitä näyttää nokan asennoksi käynnissä ja muuttuuko mihinkään jos kaasuttelee?

    Leave a comment:


  • MGUarto
    replied
    Help me please

    Nyt on ensimmäisen kerran luettu vikakoodit tuosta 5kk käytössä olleesta 523 -96 autosta, periaattella nollataan ja sitten ajoa.

    Nämä pomppasivat uudestaan:
    a/c - 173 error number AD
    dme - 212 VANOS jammed
    dme - fuel trim bank 1
    dme - fuel trim bank 2

    Shadow memoryssä:
    dme - fuel trim bank 1
    dme - fuel trim bank 2
    dme - vanos jammed
    dme - 016 pulse width modulated signal for imput air condition comressor
    dma - 052 muffler flap

    Olisiko kellään hajuakaan? Maffi näyttää ok kuntoiselta, sisältäpäin katottuna hyvässä hapessa, muuta en tiedä on kuulema vuosi sitten vaihdettu, siemens taitaa olla. Vanhat tulpat olivat noessa, uusissa nyt katottu ja löytyy nokea kanssa jonkin verran. Käynti mielestäni normaali kulutus 11-12l 80% kaupunki ajoa (40-70km/h).

    Jossain nyt vikaa olis, lambadaa voisin veikata, mutta mites sen vois tsekata muuten kun vaihtamalla, pikkasen taitaa käydä rikkaalla mielestäni. BMW "erikoistunut" mekaanikko sano, että varmaan ajotukset pielessä, kun tulppia näytin.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by Homebrew View Post
    Sigun E91 antaa satunnaisesti vikakoodia Terminal 15 short to ground, mistäs tuo vois johtua? Voi olla että saa tankillisenkin ajella ilman että koodi tulee takaisin, mutta kuitenkin tuntuu tulevan jossain vaiheessa.. Hehkujen ohjausyksikkö antautui viikonloppuna(menee vaihtoon Perjantaina), mutta tuota satunnaista koodia on tullut jo useamman kuukautta. Voisko olla että toi on enteillyt hehkuyksikön ongelmaa?
    Tuo on vaan varsinaisen vikakoodin lisäselitys (virransyöttölinja 15 = virtojen 2. asento, oikosessa maihin).
    Mutta tarvis tietää miltä moduulilta luettu ja itse vikakoodi.

    Leave a comment:


  • Homebrew
    replied
    Sigun E91 antaa satunnaisesti vikakoodia Terminal 15 short to ground, mistäs tuo vois johtua? Voi olla että saa tankillisenkin ajella ilman että koodi tulee takaisin, mutta kuitenkin tuntuu tulevan jossain vaiheessa.. Hehkujen ohjausyksikkö antautui viikonloppuna(menee vaihtoon Perjantaina), mutta tuota satunnaista koodia on tullut jo useamman kuukautta. Voisko olla että toi on enteillyt hehkuyksikön ongelmaa?

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Kärkiväli View Post
    Tervehdys.
    Tuo oma -05 vuoden 330i E90 rupes polttamaan moottorin vikavaloa. Katsoin siitä vikakoodit MaxiDiag merkkisellä laitteella, joka antoi vikakoodeiksi: 2A99, 2A98, 2A82 ja 2C9F. Poistin nuo koodit ja kävin ajamassa n.5km lenkin jonka aikana ei syttynyt enään tuota vikavaloa, mutta 2C9F vikakoodi jäi edelleen voimaan Elikkä mitä kyseiset koodit mahtavat tarkoittaa?
    ensimmäinen hakutulos googlella: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=508288

    Leave a comment:


  • Kärkiväli
    replied
    Tervehdys.
    Tuo oma -05 vuoden 330i E90 rupes polttamaan moottorin vikavaloa. Katsoin siitä vikakoodit MaxiDiag merkkisellä laitteella, joka antoi vikakoodeiksi: 2A99, 2A98, 2A82 ja 2C9F. Poistin nuo koodit ja kävin ajamassa n.5km lenkin jonka aikana ei syttynyt enään tuota vikavaloa, mutta 2C9F vikakoodi jäi edelleen voimaan Elikkä mitä kyseiset koodit mahtavat tarkoittaa?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎