Originally posted by Supa
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Tuossa jutussahan oli mm. teksti:"Huoltamoista kerrotaan tapauksista, joissa autoilijat ovat vaihtaneet vikakoodin perusteella viallisiksi luulemiaan osia, mutta pulmat eivät olekaan poistuneet..."
Mutta eikös ne merkkiliikkeet itse toimi juuri näin???Ja artisti maksaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by GuGi_ View PostPaljon kun on vikoja joiden todellinen aiheuttaja on jotain aivan muuta kun se, mitä se pikku koodinpätkä kertoo suoraan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Clavurion View PostNiinpä. Vedin jo sivuleikkureilla piuhat poikki, ettei tule puoskaroitua enempää. Aika huvittavaa settiä. Toisenlaisiakin näkemyksiä voi esittää, mutta eipä meillä taida olla rahkeita saunottaa kaikkia median edustajia.
MUTTA, löytyy myös niitä joilla on pelit ja vehkeet eikä tippaakaan hajua mitä ollaan tekemässä. Kyllä varmaan koodit saadaan ruudulle, mutta kun pitäs kertoa mikä on vikana sen hassun numero/kirjainyhdistelmän ja lyhyen selityksen avulla, niin jääkin homma siihen. Paljon kun on vikoja joiden todellinen aiheuttaja on jotain aivan muuta kun se, mitä se pikku koodinpätkä kertoo suoraan. Moottoripuolella imu/ahtovuodot saa aikaa mitä kummallisempia "laitevikoja", vaikka kyseessä voi olla löysä liitos Ittelläki voi välillä olla vähän sormi suussa näitten kanssa.
-Sami
Ps.Tässä ei ollu tarkotus mollata foorumin vikalukutaitoa, tämä oli ääneenajattelua siitä että meitä on moneen junaan. Ja moni jää vielä asemalle
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Supa View PostNo perhana, täytynee viedä vaan merkkihuoltoon seuraavaksi eikä sörkkiä itse
Leave a comment:
-
-
Joo kyllähän se on sitten lopetettava vikakoodien lukemiset kun ammattilaiset niin sanoo.
Leave a comment:
-
-
No perhana, täytynee viedä vaan merkkihuoltoon seuraavaksi eikä sörkkiä itse
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bmw323it View Poste90 N54B30 koneella kävi yks-kaks röpöttämään, käy tosi huonosti, vedot poissa. Erityisesti kuormitettaessa menee todella polvilleen. Kojetaulussa loimottaa service engine soon -valo, ja vähän myöhemmin syttyy myös limp home moden ikoni.
Yleis-obd-koodinlukija antaa kaksi koodia: P3090 ja P142E. Kun koodit resetoi, niin auto pelaa alkuun pienellä kuormalla ihan ok, kunnes ensimmäisen kerran painaa kaasua puoleen väliin, jonka jälkeen ongelma on taas täysillä päällä.
Mitä lienevät nuo koodit? Mitä mahtanee olla odotettavissa? Auto on menossa BMW:lle tutkittavaksi, mutta olisi kiva saada jotain arvausta mitä mahtanee olla tiedossa.
29F2 Fuel high-pressure system, fuel pressure
Lower rail-pressure threshold value undershot
SAE diagnostic trouble code: P3090
Rail pressure 4075.553 mbar
29DC Cylinder injection cutout
Pressure too low in high-pressure system
SAE diagnostic trouble code P142E
Last at engine temperature 72 C
Paineensäädin tai korkeapainepumppu todennäköisesti vialla.
Leave a comment:
-
-
e90 N54B30 koneella kävi yks-kaks röpöttämään, käy tosi huonosti, vedot poissa. Erityisesti kuormitettaessa menee todella polvilleen. Kojetaulussa loimottaa service engine soon -valo, ja vähän myöhemmin syttyy myös limp home moden ikoni.
Yleis-obd-koodinlukija antaa kaksi koodia: P3090 ja P142E. Kun koodit resetoi, niin auto pelaa alkuun pienellä kuormalla ihan ok, kunnes ensimmäisen kerran painaa kaasua puoleen väliin, jonka jälkeen ongelma on taas täysillä päällä.
Mitä lienevät nuo koodit? Mitä mahtanee olla odotettavissa? Auto on menossa BMW:lle tutkittavaksi, mutta olisi kiva saada jotain arvausta mitä mahtanee olla tiedossa.
Leave a comment:
-
-
10, 37, 19 tollatteita ilmotteli tuo e36 320 juuri kun luettiin koodit jos joku kertois viellä mitä tarkoittavat? Koneena m52b20 jos jotain merkitystä
Leave a comment:
-
-
e34 tds vikakoodi lista
mistähä löytäsin vikakoodi listan? Kokeilin virrat päälle, pumppaa kaasua nii pitkään ku suuttimen kuva rupee vilkkuu mittaristossa ja lukemaks tuli 31 vilkuntaa.. mutta en löydä sitä listaa nuitten tarkoituksesta enää mistää.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Pilsneri View PostNyt on Inpalla katottu konetta (N42B20A) ja seuraavat koodit oli siellä.
2854 VVT-Sensor plausibility
2783 Hot film air mass meter
2865 Power supply limit VVT-emergency (Tämä on limb-home koodi)
Poistin noi koodit ja skannasin uudelleen, jolloin tuli vain tämä.
285E VVT-Control unit internal failure
Missä vika?
Ei kukaan tietäis onko anturi, liitin vai ihan toi vvt-purkki?
Jossain puhuttiin huohotin vuodoistakin, pitääkö ton koneen reagoida jotenkin kun öljykorkin avaa kone käynnissä?
Ihme kyllä toimii täysin, mutta harmittaa toi valo.
Leave a comment:
-
-
-
Nyt on Inpalla katottu konetta (N42B20A) ja seuraavat koodit oli siellä.
2854 VVT-Sensor plausibility
2783 Hot film air mass meter
2865 Power supply limit VVT-emergency (Tämä on limb-home koodi)
Poistin noi koodit ja skannasin uudelleen, jolloin tuli vain tämä.
285E VVT-Control unit internal failure
Missä vika?
Leave a comment:
-
Leave a comment: