Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bmw323it
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Paineensäädin tai korkeapainepumppu todennäköisesti vialla.
    Korkeapainepumppu ja joku bensapaineisiin liittyvä anturi meni vaihtoon. Onneksi meni takuuseen.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Varovaisuutta sitten niiden vikakoodien kanssa. KLIK
    Tuossa jutussahan oli mm. teksti:"Huoltamoista kerrotaan tapauksista, joissa autoilijat ovat vaihtaneet vikakoodin perusteella viallisiksi luulemiaan osia, mutta pulmat eivät olekaan poistuneet..."

    Mutta eikös ne merkkiliikkeet itse toimi juuri näin???Ja artisti maksaa.

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Originally posted by GuGi_ View Post
    Paljon kun on vikoja joiden todellinen aiheuttaja on jotain aivan muuta kun se, mitä se pikku koodinpätkä kertoo suoraan.
    Kyllä tota sietäis muistutella huoltofirmoissakin, etenkin marmorilla. Se vaan että noissa on tapana ravistaa hihasta jotain vaikkei yhtään tietäisi, koska ammattiylpeys.

    Leave a comment:


  • GuGi_
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Niinpä. Vedin jo sivuleikkureilla piuhat poikki, ettei tule puoskaroitua enempää. Aika huvittavaa settiä. Toisenlaisiakin näkemyksiä voi esittää, mutta eipä meillä taida olla rahkeita saunottaa kaikkia median edustajia.
    Mä luulen että tältäkin foorumilta löytyy paljon kavereita joilta löytyy enemmän tietoa ja taitoa kun monelta merkkihuollon kaverilta.

    MUTTA, löytyy myös niitä joilla on pelit ja vehkeet eikä tippaakaan hajua mitä ollaan tekemässä. Kyllä varmaan koodit saadaan ruudulle, mutta kun pitäs kertoa mikä on vikana sen hassun numero/kirjainyhdistelmän ja lyhyen selityksen avulla, niin jääkin homma siihen. Paljon kun on vikoja joiden todellinen aiheuttaja on jotain aivan muuta kun se, mitä se pikku koodinpätkä kertoo suoraan. Moottoripuolella imu/ahtovuodot saa aikaa mitä kummallisempia "laitevikoja", vaikka kyseessä voi olla löysä liitos Ittelläki voi välillä olla vähän sormi suussa näitten kanssa.

    -Sami

    Ps.Tässä ei ollu tarkotus mollata foorumin vikalukutaitoa, tämä oli ääneenajattelua siitä että meitä on moneen junaan. Ja moni jää vielä asemalle

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    No perhana, täytynee viedä vaan merkkihuoltoon seuraavaksi eikä sörkkiä itse
    Niinpä. Vedin jo sivuleikkureilla piuhat poikki, ettei tule puoskaroitua enempää. Aika huvittavaa settiä. Toisenlaisiakin näkemyksiä voi esittää, mutta eipä meillä taida olla rahkeita saunottaa kaikkia median edustajia.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Joo kyllähän se on sitten lopetettava vikakoodien lukemiset kun ammattilaiset niin sanoo.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    No perhana, täytynee viedä vaan merkkihuoltoon seuraavaksi eikä sörkkiä itse

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Varovaisuutta sitten niiden vikakoodien kanssa. KLIK

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by bmw323it View Post
    e90 N54B30 koneella kävi yks-kaks röpöttämään, käy tosi huonosti, vedot poissa. Erityisesti kuormitettaessa menee todella polvilleen. Kojetaulussa loimottaa service engine soon -valo, ja vähän myöhemmin syttyy myös limp home moden ikoni.

    Yleis-obd-koodinlukija antaa kaksi koodia: P3090 ja P142E. Kun koodit resetoi, niin auto pelaa alkuun pienellä kuormalla ihan ok, kunnes ensimmäisen kerran painaa kaasua puoleen väliin, jonka jälkeen ongelma on taas täysillä päällä.

    Mitä lienevät nuo koodit? Mitä mahtanee olla odotettavissa? Auto on menossa BMW:lle tutkittavaksi, mutta olisi kiva saada jotain arvausta mitä mahtanee olla tiedossa.
    Samat vikakoodit löytyi ekasta googlen osumasta:

    29F2 Fuel high-pressure system, fuel pressure
    Lower rail-pressure threshold value undershot
    SAE diagnostic trouble code: P3090
    Rail pressure 4075.553 mbar

    29DC Cylinder injection cutout
    Pressure too low in high-pressure system
    SAE diagnostic trouble code P142E
    Last at engine temperature 72 C

    Paineensäädin tai korkeapainepumppu todennäköisesti vialla.

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    e90 N54B30 koneella kävi yks-kaks röpöttämään, käy tosi huonosti, vedot poissa. Erityisesti kuormitettaessa menee todella polvilleen. Kojetaulussa loimottaa service engine soon -valo, ja vähän myöhemmin syttyy myös limp home moden ikoni.

    Yleis-obd-koodinlukija antaa kaksi koodia: P3090 ja P142E. Kun koodit resetoi, niin auto pelaa alkuun pienellä kuormalla ihan ok, kunnes ensimmäisen kerran painaa kaasua puoleen väliin, jonka jälkeen ongelma on taas täysillä päällä.

    Mitä lienevät nuo koodit? Mitä mahtanee olla odotettavissa? Auto on menossa BMW:lle tutkittavaksi, mutta olisi kiva saada jotain arvausta mitä mahtanee olla tiedossa.

    Leave a comment:


  • Couja
    replied
    10, 37, 19 tollatteita ilmotteli tuo e36 320 juuri kun luettiin koodit jos joku kertois viellä mitä tarkoittavat? Koneena m52b20 jos jotain merkitystä

    Leave a comment:


  • masiii
    replied
    e34 tds vikakoodi lista

    mistähä löytäsin vikakoodi listan? Kokeilin virrat päälle, pumppaa kaasua nii pitkään ku suuttimen kuva rupee vilkkuu mittaristossa ja lukemaks tuli 31 vilkuntaa.. mutta en löydä sitä listaa nuitten tarkoituksesta enää mistää.

    Leave a comment:


  • Pilsneri
    replied
    Originally posted by Pilsneri View Post
    Nyt on Inpalla katottu konetta (N42B20A) ja seuraavat koodit oli siellä.

    2854 VVT-Sensor plausibility
    2783 Hot film air mass meter
    2865 Power supply limit VVT-emergency (Tämä on limb-home koodi)

    Poistin noi koodit ja skannasin uudelleen, jolloin tuli vain tämä.

    285E VVT-Control unit internal failure

    Missä vika?
    Nyt tuikkas moottorivalon, muttei eml.

    Ei kukaan tietäis onko anturi, liitin vai ihan toi vvt-purkki?
    Jossain puhuttiin huohotin vuodoistakin, pitääkö ton koneen reagoida jotenkin kun öljykorkin avaa kone käynnissä?
    Ihme kyllä toimii täysin, mutta harmittaa toi valo.

    Leave a comment:


  • blackbimmer
    replied
    Mitähän mahtaa tarkoittaa tämmönen koodin pätkä webastolta?? :think
    weba oli lukossa ja poistin lukituksen nii tämmöstä vaan antaa, sekunnin yrittää päälle ja sammuu...
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Pilsneri
    replied
    Nyt on Inpalla katottu konetta (N42B20A) ja seuraavat koodit oli siellä.

    2854 VVT-Sensor plausibility
    2783 Hot film air mass meter
    2865 Power supply limit VVT-emergency (Tämä on limb-home koodi)

    Poistin noi koodit ja skannasin uudelleen, jolloin tuli vain tämä.

    285E VVT-Control unit internal failure

    Missä vika?
    Last edited by Pilsneri; 01-02-2013, 13:39. Reason: löyty yksi

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎