Kohde auto on e46 m54b22.
8 Hot film air-mass meter
open or short circuit at the air-mass flow sensor.
verify: Air mass flow sensor and cables power supply at the air-mass flow sensor.
Vikakoodit luettu carsoft 6.5 ohjelmalla.
Ehdotuksia miten alkaa tutkimaan vikaa. Auto kuluttaa normaalia enemmän. Verrattaen esim 523 m52. Disa-venttiili on kaikinpuolin kunnossa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
E39 540ia vm 96 vikakoodi kysymys
lueskelin vikakoodit bemmistä carsoft 6.5 ohjelmalla ja antoi tälläsen
103 - Regel VANOS endlake fehler einlass-nockenwelle
Osasko joku kertoa mistä on kyse?
Leave a comment:
-
-
katin jälkeinen lambda, ja keulaa lähinnä olevan sylinteriryhmän putkesta.
Leave a comment:
-
-
Mitäs aftercat oxygen sensor heater cyl 1-4 tarkoittaa?
Lambdaa? Jos niin kumpaakohan niistä, etummaista vai takimmaista
Auto e39 523i
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Supra^ View PostKuulostaisi siltä että katalysaattori ei auton mielestä toimi, ts. pre-cat ja after-cat lambdojen signaalit eivät eroa toisistaan tarpeeksi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by tupe80 View PostTorgue löytää omasta 135i tämmöisen vikakoodin. P0420 Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)
Mitä mahtaa tarkoittaa? Liittyykö jotenkin lämpöihin koska auto käy myös hiukan kuumana 95 astetta olis lämpötila samalla ohjelmalla katsottuna vai kaksi erillistä ongelmaa ? Kiitos jos joku osaisi jotain sanoa.
Leave a comment:
-
-
Torgue löytää omasta 135i tämmöisen vikakoodin. P0420 Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)
Mitä mahtaa tarkoittaa? Liittyykö jotenkin lämpöihin koska auto käy myös hiukan kuumana 95 astetta olis lämpötila samalla ohjelmalla katsottuna vai kaksi erillistä ongelmaa ? Kiitos jos joku osaisi jotain sanoa.
Leave a comment:
-
-
taisi syy selvitä. Vaihdoin lambdojen paikkaa niin vika siirtyi toiseen bankkiin, eli oon onnistunu särkeen ton anturin asennuksen yhteydessä jotenkin..
Tyhjäkäynnillä rikkinäisen lambdan jännite pysyi nollassa samaten kierroksilla. Korjausarvot taas olivat tyhjäkäynnillä 20-30 rikkaalla, mutta tasottui nollaan kun anto kierroksia. Onko tosta anturista nyt sitten lämmity rikki kun ei jännitettä anna ja tyhjäkäynnillä rikastaa seoksen ?
Leave a comment:
-
-
e46 bank1 säätölambdan jännite pysyy kokoajan tyhjäkäynnillä ja kierroksilla nollassa-0.01v. Vikakoodia antaa säätöalueen ylityksestä.
Bank2 säätyy ja toimii normaalisti.
Ongelma tuli pakosarjojen vaihdon yhteydessä, onko tosta nyt maa tai signaali johto saanu osumaa ?
Koitin vaihtaa myös ristiin bankkien piuhat jollon säätöalueen ylitys vaihtui kakkos bankkiin. Eikös tosta voi päätellä että eculta lambdan liittimeen asti johto on ainakin kunnossa ?
Last edited by janne[l; 31-03-2013, 15:27.
Leave a comment:
-
-
Kiitokset MNi:lle. Jos jollain muulla on vielä ideoita niistä printscreeneistä ni ideoita kehiin.
Sitte seuraava kymysys. Nyt autona E61 530da -04. Ja tommosen kuvan tarjoo. Netin syövereissä on tota samaa koodia kyselly todella moni muukin, mutta yhtään vastausta en siihen löytäny.Last edited by GuGi_; 02-02-2016, 09:47.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by GuGi_ View PostMoro.
Tämmöstä pukkaa ulos E91 320da. Ainakin vaikuttaa häkäpönttö olevan tukkeutumaan päin, mutta oisko tossa jotain muutakin?
4332 Rail Pressure Regulation Valve - Activation Interrupted
43E2 Throttle Valve Actuator -Open Circuit
41AB Boost Pressure Sensor
4166 DPF -Flow Resistance too Low
4CF3 DPF -Plausibility -Exhaust Gas Pressure
41BB Exhaust Backpressure Sensor
Lisäks samasta vehkeestä muutama tämmönen mille en löytäny oikeen googlella tolkkua? Toi yks noista vaikuttas ainaki johtuvan uusista parkeista? Vai?
4332 paineanturi railin takapäässä valittaa kipua, osa 2 tuolla: KLIK. Ensin liitin ja kaapeli liittimen läheisyydessä tarkasteluun, kontaktikliineriä kehiin. Sitten vasta vaihdetaan, hintaluokka ~200€.
43E2 throttlelle veikkaan että kaasuläppä on kaput, arvaisin että vaihtokunnossa. Jos vaihdat ja avaat vanhan niin öljyä löytynee sieltä. Kun kaasuläppä on särki niin DPF ei polttele. Hintaluokka ~280€ non-OEM.
41AB boost pressure sensor, imusarjan paineanturi TAI sen liitin likainen/kaapeli katki eli ensin sähkövikojen selvittely ja vasta sitten paineanturi uusiksi. ~60€ tarvikkeena.
Loput on DPF:n herjoja, jompi kumpi tai molemmat paineanturit herjaa (voi olla 1 tai 2 anturia tai yhdistetty differentiaalianturi, ei jaksa kaivaa kuvaa) tai kaapelikatkos.
Leave a comment:
-
-
Moro.
Tämmöstä pukkaa ulos E91 320da. Ainakin vaikuttaa häkäpönttö olevan tukkeutumaan päin, mutta oisko tossa jotain muutakin?
4332 Rail Pressure Regulation Valve - Activation Interrupted
43E2 Throttle Valve Actuator -Open Circuit
41AB Boost Pressure Sensor
4166 DPF -Flow Resistance too Low
4CF3 DPF -Plausibility -Exhaust Gas Pressure
41BB Exhaust Backpressure Sensor
Lisäks samasta vehkeestä muutama tämmönen mille en löytäny oikeen googlella tolkkua? Toi yks noista vaikuttas ainaki johtuvan uusista parkeista? Vai?Last edited by GuGi_; 02-02-2016, 09:47.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MGUarto View PostMitäs meinaa:
ECU: ASC5
Variant: ASC5
-------------------------------------------------------------
RESULT: 1 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
67 eletromagnetic field susceptibility
Error frequency : 254
Vehicle speed 2.75 km/h
ASC passive
ABS-control passive
Eipä ajoa haittaa tuskin on vikaa, google ei vaan paljoa löydä, niin lähinnä kiinnostaa mitä meinaa.
Leave a comment:
-
-
Mitäs meinaa:
ECU: ASC5
Variant: ASC5
-------------------------------------------------------------
RESULT: 1 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
67 eletromagnetic field susceptibility
Error frequency : 254
Vehicle speed 2.75 km/h
ASC passive
ABS-control passive
Eipä ajoa haittaa tuskin on vikaa, google ei vaan paljoa löydä, niin lähinnä kiinnostaa mitä meinaa.
Leave a comment:
-
-
Onko tuo airbagin merkkivalon polttimo kenties vaihdettavissa? Vai miksi tuo työntää randomisti 19 lamp faulty ja hetken palaa airbag valo ajossa ennenku sammuu. Nollaa pois ni toimii normaalisti useamman päivän ja sitten taas yhtäkkiä sama koodi 19 taulussa. :think
EDIT: ledihän se taitaa olla eikä ole vaihdettavissa ilman kolvia. Voiko tuo koodi tulla noin viiveellä, koska vaihdoin tänään sisätilanpuhaltimen ja käytin virtoja päällä ilman mittaristoa testatakseni puhaltimen toiminnan? Ajoin kuitenki autolla n. 45km ennenku tuo valo syttyi. Täytynee seurata.Last edited by zener; 25-03-2013, 16:54.
Leave a comment:
-
Leave a comment: