Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tomuzki
    replied
    Kohde auto on e46 m54b22.

    8 Hot film air-mass meter

    open or short circuit at the air-mass flow sensor.

    verify: Air mass flow sensor and cables power supply at the air-mass flow sensor.

    Vikakoodit luettu carsoft 6.5 ohjelmalla.

    Ehdotuksia miten alkaa tutkimaan vikaa. Auto kuluttaa normaalia enemmän. Verrattaen esim 523 m52. Disa-venttiili on kaikinpuolin kunnossa.

    Leave a comment:


  • janif
    replied
    E39 540ia vm 96 vikakoodi kysymys

    lueskelin vikakoodit bemmistä carsoft 6.5 ohjelmalla ja antoi tälläsen

    103 - Regel VANOS endlake fehler einlass-nockenwelle

    Osasko joku kertoa mistä on kyse?

    Leave a comment:


  • janne[l
    replied
    katin jälkeinen lambda, ja keulaa lähinnä olevan sylinteriryhmän putkesta.

    Leave a comment:


  • Garvis
    replied
    Mitäs aftercat oxygen sensor heater cyl 1-4 tarkoittaa?

    Lambdaa? Jos niin kumpaakohan niistä, etummaista vai takimmaista
    Auto e39 523i

    Leave a comment:


  • tupe80
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Kuulostaisi siltä että katalysaattori ei auton mielestä toimi, ts. pre-cat ja after-cat lambdojen signaalit eivät eroa toisistaan tarpeeksi.
    No niin ei sitten kai mitään hätää kun minulla on katittomat downpipet muistin juuri eli sieltä se varmaan sit tulee. Kiitos vastauksesta.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by tupe80 View Post
    Torgue löytää omasta 135i tämmöisen vikakoodin. P0420 Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)

    Mitä mahtaa tarkoittaa? Liittyykö jotenkin lämpöihin koska auto käy myös hiukan kuumana 95 astetta olis lämpötila samalla ohjelmalla katsottuna vai kaksi erillistä ongelmaa ? Kiitos jos joku osaisi jotain sanoa.
    Kuulostaisi siltä että katalysaattori ei auton mielestä toimi, ts. pre-cat ja after-cat lambdojen signaalit eivät eroa toisistaan tarpeeksi.

    Leave a comment:


  • tupe80
    replied
    Torgue löytää omasta 135i tämmöisen vikakoodin. P0420 Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)

    Mitä mahtaa tarkoittaa? Liittyykö jotenkin lämpöihin koska auto käy myös hiukan kuumana 95 astetta olis lämpötila samalla ohjelmalla katsottuna vai kaksi erillistä ongelmaa ? Kiitos jos joku osaisi jotain sanoa.

    Leave a comment:


  • janne[l
    replied
    taisi syy selvitä. Vaihdoin lambdojen paikkaa niin vika siirtyi toiseen bankkiin, eli oon onnistunu särkeen ton anturin asennuksen yhteydessä jotenkin..
    Tyhjäkäynnillä rikkinäisen lambdan jännite pysyi nollassa samaten kierroksilla. Korjausarvot taas olivat tyhjäkäynnillä 20-30 rikkaalla, mutta tasottui nollaan kun anto kierroksia. Onko tosta anturista nyt sitten lämmity rikki kun ei jännitettä anna ja tyhjäkäynnillä rikastaa seoksen ?

    Leave a comment:


  • janne[l
    replied
    e46 bank1 säätölambdan jännite pysyy kokoajan tyhjäkäynnillä ja kierroksilla nollassa-0.01v. Vikakoodia antaa säätöalueen ylityksestä.
    Bank2 säätyy ja toimii normaalisti.
    Ongelma tuli pakosarjojen vaihdon yhteydessä, onko tosta nyt maa tai signaali johto saanu osumaa ?
    Koitin vaihtaa myös ristiin bankkien piuhat jollon säätöalueen ylitys vaihtui kakkos bankkiin. Eikös tosta voi päätellä että eculta lambdan liittimeen asti johto on ainakin kunnossa ?

    Last edited by janne[l; 31-03-2013, 15:27.

    Leave a comment:


  • GuGi_
    replied
    Kiitokset MNi:lle. Jos jollain muulla on vielä ideoita niistä printscreeneistä ni ideoita kehiin.

    Sitte seuraava kymysys. Nyt autona E61 530da -04. Ja tommosen kuvan tarjoo. Netin syövereissä on tota samaa koodia kyselly todella moni muukin, mutta yhtään vastausta en siihen löytäny.
    Last edited by GuGi_; 02-02-2016, 09:47.

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Originally posted by GuGi_ View Post
    Moro.

    Tämmöstä pukkaa ulos E91 320da. Ainakin vaikuttaa häkäpönttö olevan tukkeutumaan päin, mutta oisko tossa jotain muutakin?

    4332 Rail Pressure Regulation Valve - Activation Interrupted
    43E2 Throttle Valve Actuator -Open Circuit
    41AB Boost Pressure Sensor
    4166 DPF -Flow Resistance too Low
    4CF3 DPF -Plausibility -Exhaust Gas Pressure
    41BB Exhaust Backpressure Sensor

    Lisäks samasta vehkeestä muutama tämmönen mille en löytäny oikeen googlella tolkkua? Toi yks noista vaikuttas ainaki johtuvan uusista parkeista? Vai?
    Keskimmäinen kuva on lisävesipumpusta.

    4332 paineanturi railin takapäässä valittaa kipua, osa 2 tuolla: KLIK. Ensin liitin ja kaapeli liittimen läheisyydessä tarkasteluun, kontaktikliineriä kehiin. Sitten vasta vaihdetaan, hintaluokka ~200€.

    43E2 throttlelle veikkaan että kaasuläppä on kaput, arvaisin että vaihtokunnossa. Jos vaihdat ja avaat vanhan niin öljyä löytynee sieltä. Kun kaasuläppä on särki niin DPF ei polttele. Hintaluokka ~280€ non-OEM.

    41AB boost pressure sensor, imusarjan paineanturi TAI sen liitin likainen/kaapeli katki eli ensin sähkövikojen selvittely ja vasta sitten paineanturi uusiksi. ~60€ tarvikkeena.

    Loput on DPF:n herjoja, jompi kumpi tai molemmat paineanturit herjaa (voi olla 1 tai 2 anturia tai yhdistetty differentiaalianturi, ei jaksa kaivaa kuvaa) tai kaapelikatkos.

    Leave a comment:


  • GuGi_
    replied
    Moro.

    Tämmöstä pukkaa ulos E91 320da. Ainakin vaikuttaa häkäpönttö olevan tukkeutumaan päin, mutta oisko tossa jotain muutakin?

    4332 Rail Pressure Regulation Valve - Activation Interrupted
    43E2 Throttle Valve Actuator -Open Circuit
    41AB Boost Pressure Sensor
    4166 DPF -Flow Resistance too Low
    4CF3 DPF -Plausibility -Exhaust Gas Pressure
    41BB Exhaust Backpressure Sensor

    Lisäks samasta vehkeestä muutama tämmönen mille en löytäny oikeen googlella tolkkua? Toi yks noista vaikuttas ainaki johtuvan uusista parkeista? Vai?
    Last edited by GuGi_; 02-02-2016, 09:47.

    Leave a comment:


  • BreeZi
    replied
    Originally posted by MGUarto View Post
    Mitäs meinaa:
    ECU: ASC5
    Variant: ASC5
    -------------------------------------------------------------
    RESULT: 1 errors in error memory !
    -------------------------------------------------------------
    67 eletromagnetic field susceptibility
    Error frequency : 254
    Vehicle speed 2.75 km/h
    ASC passive
    ABS-control passive

    Eipä ajoa haittaa tuskin on vikaa, google ei vaan paljoa löydä, niin lähinnä kiinnostaa mitä meinaa.
    En nyt mene vannomaan, mutta muistan lukeneeni jostain että vika saattaisi liittyä abs antureihin. Tsekkaileppas livedatalla vielä antureita.

    Leave a comment:


  • MGUarto
    replied
    Mitäs meinaa:
    ECU: ASC5
    Variant: ASC5
    -------------------------------------------------------------
    RESULT: 1 errors in error memory !
    -------------------------------------------------------------
    67 eletromagnetic field susceptibility
    Error frequency : 254
    Vehicle speed 2.75 km/h
    ASC passive
    ABS-control passive

    Eipä ajoa haittaa tuskin on vikaa, google ei vaan paljoa löydä, niin lähinnä kiinnostaa mitä meinaa.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Onko tuo airbagin merkkivalon polttimo kenties vaihdettavissa? Vai miksi tuo työntää randomisti 19 lamp faulty ja hetken palaa airbag valo ajossa ennenku sammuu. Nollaa pois ni toimii normaalisti useamman päivän ja sitten taas yhtäkkiä sama koodi 19 taulussa. :think

    EDIT: ledihän se taitaa olla eikä ole vaihdettavissa ilman kolvia. Voiko tuo koodi tulla noin viiveellä, koska vaihdoin tänään sisätilanpuhaltimen ja käytin virtoja päällä ilman mittaristoa testatakseni puhaltimen toiminnan? Ajoin kuitenki autolla n. 45km ennenku tuo valo syttyi. Täytynee seurata.
    Last edited by zener; 25-03-2013, 16:54.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎