Announcement
Collapse
No announcement yet.
Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by ion_i View PostAuto pönöttää tällä hetkellä Kemissä eli sieltä perältä jos jonku löytäis jolta tuo onnistuu niin ois aika rok!
Leave a comment:
-
-
Auto pönöttää tällä hetkellä Kemissä eli sieltä perältä jos jonku löytäis jolta tuo onnistuu niin ois aika rok!
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ion_i View PostJuu unohtu tuo malli elikkä e60 vm. 04 530da.
Juttelin asentajan kanssa ja meinasi että hänen vermeillään ei tuohon pääse kiinni.
Taitaa tulla lavetti hommat ja kuskaus wetterille...
Halvempaa lienee hoitaa joku harrastaja paikalle joka tuon voi synkata parissa minuutisa, kenties Clavurion
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ion_i View PostMitähän tarkottaa tuommonen koodi kuin: EWS - manipulointi väärä satunnaiskoodi 4A63. Vissiin ajonestoon liittyy ? Autoon vaihdettu virtalukon patruuna ja uusi avain. Vanhalla avaimella ilmottaa samaa. Pyörittää kyllä mutta ei käynnisty.
Todennäköisesti kun vikakoodi ilmoittaa satunnaiskoodista on kyseessä auto missä ews3 tai uudempi, tuossa on rullaava satunnaiskooditaulukko joka on nyt todennäköisesti vaan epäsynkassa.
Muistaakseni moottorinohjauksen alta löytyi ews sync ainakin inpassa, en tiedä millä on luettu tai onnistuuko sillä tuo synkkaus mutta auton malli ja ikä auttaisi vielä varmistuksessa.
Leave a comment:
-
-
Mitähän tarkottaa tuommonen koodi kuin: EWS - manipulointi väärä satunnaiskoodi 4A63. Vissiin ajonestoon liittyy ? Autoon vaihdettu virtalukon patruuna ja uusi avain. Vanhalla avaimella ilmottaa samaa. Pyörittää kyllä mutta ei käynnisty.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by emmiz View PostTämä koodi kai liittyy ahtopaineisiin, mutta tietääkö kukaan tarkemmin? Olisi kiva saada korjattua, kun auto menee kai johonkin "limp modeen", kun 4. vaihteella kierrokset n. 3500rpm
Joko ohjauspuolella vikaa (solenoidi, alipainevuoto) taikka ahtimen säätösiivet jumittaa.
Kuten lisätietokentistä näkyy menee 2,4 baariin jonka jälkeen tiputtaa syöttöjä. Maksimipaineet pitäisi muistaakseni olla noin 2,2.
Katso myös livedatan puolelta että ahtopaineanturi itsessään näyttää järkevää, eli kone pois päältä tai tyhjäkäynnillä pitäisi näyttää vallitsevaa ilmanpainetta, eli noin 1 baria.
Leave a comment:
-
-
-
Originally posted by Jaanis View PostSkannerilla kävin ronkkimassa 3/2000 valmistettua e39 vehjettä. Otteessa lukee 523i, tällaista löytyi:
-Activation, relay secondary air pump
-Activation, solenoid valve, secondary air
-Activation, solenoid valve tank leak diagnosis pump
-Activation, section pump.
Sen verran ymmärsin, että venttiili-, pumppu- ja tankkipuolella mennään, mutta muuta en sitten tajunnutkaan. Auto käy kuin junan vessa eikä kulutukset poikkea muista tällaisista.
Onko tuossa nyt sitten jotain joka vaatisi toimenpiteitä? Mitä tuo activation meinaa?
Activation on ohjaus. Tuntuu nyt vähän että scanneri luulee sulla olevan jenkkiversio, taikka sitten moottorinohjaus on softaltaan jenkkiversioisen.
Koska euroversiossa M52TU koneessa ei ole lisäilmapumppua taikka tankin tiiveystarkistusjärjestelmää.
Jos nuo koodit löytyi shadow memorystä, ei niistä kannata välittää. Jos taas oikeasta vikamuistista ja ovat vielä aktiivisia niin kannattaa päivittää moottorinohjaus vastaamaan euroversiota, ellei kyseessä nyt ole jenkkiauto ja noissa osissa oikeasti vikaa.
Leave a comment:
-
-
Skannerilla kävin ronkkimassa 3/2000 valmistettua e39 vehjettä. Otteessa lukee 523i, tällaista löytyi:
-Activation, relay secondary air pump
-Activation, solenoid valve, secondary air
-Activation, solenoid valve tank leak diagnosis pump
-Activation, section pump.
Sen verran ymmärsin, että venttiili-, pumppu- ja tankkipuolella mennään, mutta muuta en sitten tajunnutkaan. Auto käy kuin junan vessa eikä kulutukset poikkea muista tällaisista.
Onko tuossa nyt sitten jotain joka vaatisi toimenpiteitä? Mitä tuo activation meinaa?
Leave a comment:
-
Leave a comment: