Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wiking
    BTCF Member
    • Dec 2005
    • 1647
    • Laihia

    Originally posted by Wiking View Post




    Voisko joku kertoa mitä nämä meinaa tai edes pitäiskö joistaki näistä olla huolissaan?

    Nollasin nämä kaikki ja ainakaan heti ei tullut mitään uusia..
    Edelleen kaipaan tietoa

    Toi viimesin on ilmesesti joku turvavyökytkimen vika... Kuskin puolella?
    Last edited by Wiking; 13-05-2010, 18:12.
    Nyt
    BMW 330e g21 M-Sport
    Ennen
    BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

    Comment

    • Nippe-
      Bimmer Rookie
      • Mar 2009
      • 115
      • Vantaa

      Mikäköhän mahtaa olla 530d:ssä vikana kun koittaa INPA:lla päästä lukemaan vaihdelaatikosta (EGS) vikakoodeja niin väittää ettei saa yhteyttä? BMW Scanner tekee saman mutta heittää myös mittaristoon "trans. failsafe prog" herjan joka kyllä poistuu kun käyttää virrat pois ja nollaa IKE:stä sinne samalla tulevan ATS yhteysvirheen tjsp. Laatikkoa pääsee kyllä muuten lukemaan eli kaikkien switchien tiedot yms sieltä näkee mutta vikakoodeja ei pääse lukemaan. Viimeksi talvella tuota autoa INPA:lla tutkittu ja sillon pääsi kyllä laatikkoon kiinni. Eikä laatikon toiminnassa mitään vikaa ole, mielenkiinnosta vaan katseltiin kun oli laitteet käsillä ja nyt alkoi häiritsemään tuo yhteysongelma.
      E39 530dA ///M-Sport -00
      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=192407

      Comment

      • Arnolds
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 3310
        • Kajjjaani

        Originally posted by Nippe- View Post
        Mikäköhän mahtaa olla 530d:ssä vikana kun koittaa INPA:lla päästä lukemaan vaihdelaatikosta (EGS) vikakoodeja niin väittää ettei saa yhteyttä? BMW Scanner tekee saman mutta heittää myös mittaristoon "trans. failsafe prog" herjan joka kyllä poistuu kun käyttää virrat pois ja nollaa IKE:stä sinne samalla tulevan ATS yhteysvirheen tjsp. Laatikkoa pääsee kyllä muuten lukemaan eli kaikkien switchien tiedot yms sieltä näkee mutta vikakoodeja ei pääse lukemaan. Viimeksi talvella tuota autoa INPA:lla tutkittu ja sillon pääsi kyllä laatikkoon kiinni. Eikä laatikon toiminnassa mitään vikaa ole, mielenkiinnosta vaan katseltiin kun oli laitteet käsillä ja nyt alkoi häiritsemään tuo yhteysongelma.
        :think :think Toivottavasti ei ole se boksi menossa. Kaverilla häipyi vaihteet ja boksiin ei päästy kiinni ja vika oli siinä ohjain boksissa. :think:think
        F26 xDrive20d TwinPower

        EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

        Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

        Comment

        • Nippe-
          Bimmer Rookie
          • Mar 2009
          • 115
          • Vantaa

          Toivottavasti ei ole mitään vakavaa, on luultavasti aika hintava tuo boksi eikä varmana saa muualta kuin marmorilta Kerran on myös tehnyt sen että kauppaan mennessä auto toimi moitteetta ja kun olin lähdössä niin heitti virtoja päälle kääntäessä tuon saman trans. failsafe prog herjan, eikä sitä saanut pois muuten kuin irroittamalla akun hetkeksi. Ei ole tullut tuota enää sen jälkeen ja siitäkin on jo ainakin puolisen vuotta. :think
          Last edited by Nippe-; 21-05-2010, 14:08. Reason: typoja
          E39 530dA ///M-Sport -00
          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=192407

          Comment

          • Thuppu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2007
            • 3626
            • Seinäjoki

            E46 330d ja airbageissa ongelmaa. Germaanipoika on poistanut mittaristosta jopa airbagvalon ja nyt autoa ei saa rekisteröintikatsastettua suomeen.

            Tuo pitäis siis saada kuntoon. INPA nakkaa tällaista koodia:

            E R R O R M E M O R Y R E P O R T
            -------------------------------------
            Date: 05/23/10 16:17:14
            ECU: MRS4
            JobStatus: OKAY
            Variant: MRS4
            -------------------------------------------------------------
            RESULT: 3 errors in error memory !
            -------------------------------------------------------------
            13 Zuendkreis ZK12 / Airbag Fahrer Stufe 2
            Error frequency : 1
            Beginnfehleruhr 5139261.00 Sek.
            Endefehleruhr 5173246.00 Sek.
            Fehler nicht vorhanden
            Widerstand zu gross
            Fehler nicht sporadisch
            -------------------------------------------------------------
            1 Zuendkreis ZK0 / Airbag Fahrer Stufe 1
            Error frequency : 1
            Beginnfehleruhr 5139260.00 Sek.
            Endefehleruhr 5173246.00 Sek.
            Fehler nicht vorhanden
            Widerstand zu gross
            Fehler nicht sporadisch
            -------------------------------------------------------------
            112 Sitz-Belegungs-Erkennung
            Error frequency : 254
            Beginnfehleruhr 4556654.00 Sek.
            Endefehleruhr 5295280.00 Sek.
            Fehler nicht vorhanden
            Unterbrechung Sitzmatte
            Fehler sporadisch
            ================================================== ===========


            DIS kertoi englanniksi:

            MRS4 - 01 MRS: Airbag, driver, stage 1 -- Currently not present -- Resistance too high -- B6510_30001

            MRS4 - 0D MRS: Airbag, driver, stage 2 -- Currently not present -- Resistance too high -- B6510_30023

            MRS4 - 70 MRS: Seat occupancy detector -- Currently not present -- Break, seat mat -- B6510_30002


            Currently not present... Ilmeisesti noi kannattaa vielä lukaista nollauksen jälkeen uudelleen muutaman päivän jälkeen et näkee ilmestyvätkö uudelleen. Mittaristostahan ei siis näe valoa. Mitäs noi stage 1 ja 2 on? :think
            BMW 740iA "ALPINA"
            BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
            Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
            Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

            Comment

            • Matson^
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2008
              • 2113
              • Seinäjoki

              Airbagit ymmärtääkseni laukeaa törmäyksen voiman mukaan kaksivaiheisesti. Eli olisiko nämä vikakoodit stage1 & 2 nyt vain johtumaa siitä että tuo penkin tunnistinmatto/johdot sinne ovat rikki? :think

              edit. nahkahousu oli tosiaan vienyt koko airbagin ledin mittaristosta
              Last edited by Matson^; 23-05-2010, 20:18.
              | BMW G30 X-Drive M-Sport |
              | Nissan Navara TREK-1 |
              ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

              Comment

              • Dunky
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 4929
                • Kotka

                Originally posted by Thuppu View Post
                DIS kertoi englanniksi:

                MRS4 - 01 MRS: Airbag, driver, stage 1 -- Currently not present -- Resistance too high -- B6510_30001

                MRS4 - 0D MRS: Airbag, driver, stage 2 -- Currently not present -- Resistance too high -- B6510_30023

                MRS4 - 70 MRS: Seat occupancy detector -- Currently not present -- Break, seat mat -- B6510_30002
                Tarkista ratin ja ohjauspylvään välinen splitring vai mikä se nyt olikaan nimeltään. Tulee satavarmasti takaisin jos vikakoodi jos se siitä herjaa tuollee satunnaisesti.
                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                Comment

                • nappe74
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 2844
                  • South Carelia

                  Moi !!

                  INPA antoi 3 vikakoodia ZKE3_GM1 osiosta:

                  -149 interior security: fuse or cable

                  -56 open circuit activation SRA, DRM 2

                  -55 open circuit activation SIR, DRM 2

                  Kaikkien perässä vielä "Error frequency : 1" ja "Static error"


                  Suomennosta noille???
                  G30 530e xDrive A M-Sport -20

                  ex-Bimmerit:
                  F10 525dA xDrive M-Sport -13
                  E21 316 -80
                  E91 330xdA M-Sport -06
                  E53 X5 3.0iA Sport -04
                  E91 335xiA M-Sport -08
                  E60 530iA M-Sport -06
                  E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                  E91 320d -06
                  E39 530iAT M-Sport -01
                  E36 328iA -96
                  E39 528iA -96
                  E36 325i -92

                  Comment

                  • Purni
                    BTCF Member
                    • May 2007
                    • 915
                    • Vantaa

                    E R R O R M E M O R Y R E P O R T
                    -------------------------------------

                    Date: 05/28/10 17:59:41
                    ECU: MS420DS0
                    JobStatus: OKAY
                    Variant: MS420DS0

                    -------------------------------------------------------------
                    RESULT: 2 errors in error memory !
                    -------------------------------------------------------------

                    105 control-VANOS position intake-camshaft

                    Error frequency : 1
                    Logistic counter: 36

                    Engine speed 1344.00 1/min
                    oel temperature -34.47 Grad C
                    actual position intake camshaft 105.75 Grad KW
                    target position intake camshaft 112.50 Grad KW
                    appear before (rel.) 9.60 h


                    Fehler momentan nicht vorhanden
                    sporadischer Fehler


                    Errorcode: 69 82 01 24 2A 11 7A 8C 49 BF

                    -------------------------------------------------------------

                    0 --


                    Error frequency : 0
                    Logistic counter: 0

                    Warning: F_UW1_NR or F_UW1_TEXT don´t exist in result record 2 !
                    Warning: F_UW2_NR or F_UW2_TEXT don´t exist in result record 2 !
                    Warning: F_UW3_NR or F_UW3_TEXT don´t exist in result record 2 !
                    Warning: F_UW4_NR or F_UW4_TEXT don´t exist in result record 2 !
                    Warning: F_UW5_NR or F_UW5_TEXT don´t exist in result record 2 !

                    Errorcode: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
                    ================================================== ===========

                    Tossa parit koodit. Mitäs noi meinaa?

                    edit: Viittaako toi eka tohon osaan nro 8. http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...A0539%C2%A0173
                    Last edited by Purni; 28-05-2010, 20:57.
                    Kesämiina: E39 M5 S/C
                    Talvimiina: E70 X5 530sd

                    Comment

                    • fraatti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 4582
                      • Tampere

                      Originally posted by Purni View Post
                      E R R O R M E M O R Y R E P O R T
                      -------------------------------------

                      Date: 05/28/10 17:59:41
                      ECU: MS420DS0
                      JobStatus: OKAY
                      Variant: MS420DS0

                      -------------------------------------------------------------
                      RESULT: 2 errors in error memory !
                      -------------------------------------------------------------

                      105 control-VANOS position intake-camshaft

                      Error frequency : 1
                      Logistic counter: 36

                      Engine speed 1344.00 1/min
                      oel temperature -34.47 Grad C
                      actual position intake camshaft 105.75 Grad KW
                      target position intake camshaft 112.50 Grad KW
                      appear before (rel.) 9.60 h


                      Fehler momentan nicht vorhanden
                      sporadischer Fehler


                      Errorcode: 69 82 01 24 2A 11 7A 8C 49 BF

                      Kyseessä ei ole tunnistimen vika vaan tuo herjaa että nokkaakselin ajoitus ei ole muuttunut siihen arvoon mihin moottorinohjaus sitä yrittää säätää..

                      Ratkaisuksi voisin suositella webastoa/lohkolämmitintä sillä moottorinöljyn lämpö näyttää olevan -34.47C vikakoodin ilmestymishetkellä. Öljy lienee varsin tahmeaa tavaraa tuossa lämpötilassa ja sääliksi kävisi pannua lyödä tulille tuossa lämpötilassa..

                      Joskus ihmettelin kun 0w-40 ei tullut purkista ulos kaatamalla ~ -20 asteen pakkasessa..
                      F11 535dX LCI
                      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                      Comment

                      • Purni
                        BTCF Member
                        • May 2007
                        • 915
                        • Vantaa

                        Originally posted by fraatti View Post
                        Kyseessä ei ole tunnistimen vika vaan tuo herjaa että nokkaakselin ajoitus ei ole muuttunut siihen arvoon mihin moottorinohjaus sitä yrittää säätää..

                        Ratkaisuksi voisin suositella webastoa/lohkolämmitintä sillä moottorinöljyn lämpö näyttää olevan -34.47C vikakoodin ilmestymishetkellä. Öljy lienee varsin tahmeaa tavaraa tuossa lämpötilassa ja sääliksi kävisi pannua lyödä tulille tuossa lämpötilassa..

                        Joskus ihmettelin kun 0w-40 ei tullut purkista ulos kaatamalla ~ -20 asteen pakkasessa..
                        No ei se lämpötila voi olla oikein koska ulkona ollut melkein +20c. Tai sitten motissa on jääpaloja sisällä Ja öljynä tietysti castrolin 10w60 jota ämmään pitää laittaa. Välillä olen huomannut kun starttaa niin auto olevinaan lähtee käyntiin ja sit sammuu. Mutta heti kun starttaa uudestaan niin hörähtää kyllä. Jotenkin epäilen että tolla on jotain tekemistä sen kanssa.

                        Onko tietoa mitä noi "Warning: F_UW1_NR or F_UW1_TEXT don´t exist in result record 2 !" jutut on?
                        Kesämiina: E39 M5 S/C
                        Talvimiina: E70 X5 530sd

                        Comment

                        • kaikkone
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2010
                          • 933
                          • Villähde

                          Originally posted by Purni View Post
                          No ei se lämpötila voi olla oikein koska ulkona ollut melkein +20c. Tai sitten motissa on jääpaloja sisällä Ja öljynä tietysti castrolin 10w60 jota ämmään pitää laittaa. Välillä olen huomannut kun starttaa niin auto olevinaan lähtee käyntiin ja sit sammuu. Mutta heti kun starttaa uudestaan niin hörähtää kyllä. Jotenkin epäilen että tolla on jotain tekemistä sen kanssa.

                          Onko tietoa mitä noi "Warning: F_UW1_NR or F_UW1_TEXT don´t exist in result record 2 !" jutut on?
                          Tuo vika siis ilmenee vaikka ois nollannu koodit ja lykkii samoja lämpötiloja?, oiskoha sit joku lämpötila-anturi menossa :think

                          Comment

                          • Purni
                            BTCF Member
                            • May 2007
                            • 915
                            • Vantaa

                            Pitää lukea koodit useampana päivänä peräkkäin ja nollailla niin katon samalla tuleeko toi koodi uudestaan. Oon nyt silloin tällöin lukenut ja aina se siellä on ollut.
                            Kesämiina: E39 M5 S/C
                            Talvimiina: E70 X5 530sd

                            Comment

                            • fraatti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 4582
                              • Tampere

                              Engine speed 1344.00 1/min
                              oel temperature -34.47 Grad C
                              actual position intake camshaft 105.75 Grad KW
                              target position intake camshaft 112.50 Grad KW
                              appear before (rel.) 9.60 h

                              Tuossa lukee että vika koodi on tullut 9,6h sitten eli ilmeisesti moottorin käyntiajassa 9,6h taaksepäin ollut talvi koska muuten tuo öljyn ~-35astetta pakkasella ei liene mahdollista?

                              Mikäli autolla on ajettu pakkasten jälkeen varmasti reilusti yli 10h, vikaa voi olla myös öljynlämpötila-anturissa.

                              Moottorin pyörintänopeus ollut 1344 kierrosta minuutissa. Moottoriöljyn lämpötila ollut -34.47 astetta. Nokka-akselin pyydetty asteluku 112.5 astetta, saavutettu vain 105,75astetta.
                              F11 535dX LCI
                              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                              Comment

                              • al73
                                Newbiemmer
                                • Oct 2009
                                • 21
                                • Kajaani

                                12 DME/DDE OKAY 7 Error stored
                                4212 34
                                4222 34
                                4232 34
                                4242 34
                                4252 34
                                4262 34
                                480A 71


                                60 KOMBI OKAY 1 Error Stored
                                A557 28

                                73 CID OKAY 1 Error stored
                                A46A 20

                                INPA löysi ym. vikakoodit. Osaisiko joku suomentaa, mitä nuo tarkoittavat, ja aiheuttavatko ne (välittömiä) toimenpiteitä? -Kiitos

                                Auto on 2006 E61 530d touring.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎