Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    Hehkupa hyvinkin (kertaa kaks näköjään), mutta ei tee täristyksiä minkäänlaisia käydessä.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • H3nri
      Newbiemmer
      • Nov 2007
      • 27

      Originally posted by Dunky View Post
      On.



      Ei.
      Onko suosituksia liikkeestä pääkaupunkiseudulla?

      Comment

      • qizmo
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2004
        • 234

        Originally posted by Cell View Post
        Hehkupa hyvinkin (kertaa kaks näköjään), mutta ei tee täristyksiä minkäänlaisia käydessä.
        minkäslaista koodia antaa jos yksikössä vikaa? olisi uusi hehkuyksikkö odottamassa asennusta. kyllähän tuo tympäsee ruveta hehkuja vaihtelee ku vajaa vuosi sitten vaihdettu kaikki hehkut(beru)

        Comment

        • slickwill
          Bimmer Rookie
          • Aug 2010
          • 39
          • vantaa

          Originally posted by H3nri View Post
          Moro.
          Hiljattain katsastus varten on tullut vaihdettua mittaristo (ei päässyt diagnostiikka mihinkään kiinni) ja airbag boksi, niin toivoisin löytäväni kustannustehokkaan tavan saada airbag-vikavalo sammumaan piakkoin auton käynnistyksen jälkeen.

          Eli INPA antaa seuraavan koodin; ignition circuit 2 --> passnger tensioner (ja joku maininta, että arvo ei ole oikeassa toleranssissa). vikavalo syttyy nollauksen jälkeen parin sekunnin päästä.

          Carsoft antaa lisäksi 16 belt switch, driver side.

          Miten asiaa kannattaa lähestyä? jos pitää liikkeeseen viedä, onko muita vaihtoehtoja kuin laakkonen?

          Koska läppärissä on akku prakannut, niin otan virrat läppärille tupakansytyttimestä invertterillä. Onko ongelma pitää autoa käynnissä, kun diagnosoi sitä?
          kurkkaa kuskin penkin alla olevaa sivutörmäystunnistinta, voip olla saanu kosteutta ja entinen, itellä kyseinen kapine aiheutti samoja koodeja
          Kehonsiirtovälineitä: Dodge Ram 2500, '06 busa ja vääräuskoisten iloksi Taunus turboprokkis
          Vikakoodinlukua Vantaan suunnalla, myös pienet korjaukset onnistuu.

          Comment

          • Bääm
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2004
            • 401
            • Pori

            Originally posted by H3nri View Post
            Moro.
            Hiljattain katsastus varten on tullut vaihdettua mittaristo (ei päässyt diagnostiikka mihinkään kiinni) ja airbag boksi, niin toivoisin löytäväni kustannustehokkaan tavan saada airbag-vikavalo sammumaan piakkoin auton käynnistyksen jälkeen.
            Siis olet mittariston ja airbagin boxin vaihtanut ja airbag-valo jää palamaan. Sen seurauksena vai siitä huolimatta? Olet nollannut vikakoodit mutta syttyy uudestaan?
            330d -03 M57N

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              Originally posted by qizmo View Post
              minkäslaista koodia antaa jos yksikössä vikaa? olisi uusi hehkuyksikkö odottamassa asennusta. kyllähän tuo tympäsee ruveta hehkuja vaihtelee ku vajaa vuosi sitten vaihdettu kaikki hehkut(beru)
              Voi antaa vaikka vaan vikakoodia ehjästäkin hehkusta. Bullitin tekemien sahailujen perusteellahan noista irtoaa johtimet sisältä, boksi näkee sen rikkinäisenä hehkuna. Tuo toinen koodi on muuten EGR:stä, onko se tukittuna?
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • qizmo
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2004
                • 234

                Originally posted by Cell View Post
                Voi antaa vaikka vaan vikakoodia ehjästäkin hehkusta. Bullitin tekemien sahailujen perusteellahan noista irtoaa johtimet sisältä, boksi näkee sen rikkinäisenä hehkuna. Tuo toinen koodi on muuten EGR:stä, onko se tukittuna?
                On se ollu tukittuna.. mutta tällä hetkellä taitaa olla vaan se alipaineletku irti.

                Comment

                • tuttifrutti
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2011
                  • 247
                  • Kitee

                  Carsoftilla luettu vikakoodi 65 charge pressure regulation.

                  Oireet: Menohalut kuin 200dsl mersussa, eli liikkuu mutta tahmeasti.

                  Lääkitty delphin valmistamalla tarvike ilmamassamittarilla (pitäisi käydä kaikkiin diesel bemareihin ja joihinkin audin ja vw moottoreihin), ei vaikutusta kulkuun, eikä myöskään ilmamäärään, oli sitten johto kiinni tai ei.

                  Airflow kohdasta tutkittuna antaa max 380 mg/hub, nominal taas huitelee 1000mg/hub puolella.

                  Vanhalla boschin mittarilla airflow antaa n. 510 mg/hub maksimissa., kun taas nominal on tonnin paikkeilla.

                  Kumpaa arvoa nuista pitäisi tuijottaa?

                  Toisaalta taas map anturin irroituksen jälkeen saadaan koodi 36 charge pressure sensor, mutta kulku on pirteämpää varsinkin tuolla vanhalla boschilla.

                  Joten aito alkuperäinen mittari kaupasta vaiko map-sensori imusarjaan?

                  Comment

                  • Dunky
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 4929
                    • Kotka

                    Originally posted by tuttifrutti View Post
                    Carsoftilla luettu vikakoodi 65 charge pressure regulation.

                    Oireet: Menohalut kuin 200dsl mersussa, eli liikkuu mutta tahmeasti.

                    Lääkitty delphin valmistamalla tarvike ilmamassamittarilla (pitäisi käydä kaikkiin diesel bemareihin ja joihinkin audin ja vw moottoreihin), ei vaikutusta kulkuun, eikä myöskään ilmamäärään, oli sitten johto kiinni tai ei.

                    Airflow kohdasta tutkittuna antaa max 380 mg/hub, nominal taas huitelee 1000mg/hub puolella.

                    Vanhalla boschin mittarilla airflow antaa n. 510 mg/hub maksimissa., kun taas nominal on tonnin paikkeilla.

                    Kumpaa arvoa nuista pitäisi tuijottaa?

                    Toisaalta taas map anturin irroituksen jälkeen saadaan koodi 36 charge pressure sensor, mutta kulku on pirteämpää varsinkin tuolla vanhalla boschilla.

                    Joten aito alkuperäinen mittari kaupasta vaiko map-sensori imusarjaan?
                    Nii olikos tämä auto se loppuunsa viritetty turbo niva vai kenties kaksoisahdettu uus koppanen musse??
                    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                    Comment

                    • tuttifrutti
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2011
                      • 247
                      • Kitee

                      Originally posted by Dunky View Post
                      Nii olikos tämä auto se loppuunsa viritetty turbo niva vai kenties kaksoisahdettu uus koppanen musse??
                      vuosimallin 20011 nivan uusi inkarnaatio.

                      Eli vm. 2001 e46 320d bemari, juu, olisihan sen voinut jo tuohon edelliseenkin kirjoittaa. Sori.

                      Comment

                      • Dunky
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 4929
                        • Kotka

                        Originally posted by tuttifrutti View Post
                        vuosimallin 20011 nivan uusi inkarnaatio.

                        Eli vm. 2001 e46 320d bemari, juu, olisihan sen voinut jo tuohon edelliseenkin kirjoittaa. Sori.
                        Ok... Ensinnäkin, bemarissa ei pidä käyttää mitään muita antureita tai muita mittalaitteita kuin alkuperäisiä. Oletko tarkistanut alipaine letkut turbon lähistöltä?
                        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                        Comment

                        • tuttifrutti
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2011
                          • 247
                          • Kitee

                          Originally posted by Dunky View Post
                          Ok... Ensinnäkin, bemarissa ei pidä käyttää mitään muita antureita tai muita mittalaitteita kuin alkuperäisiä. Oletko tarkistanut alipaine letkut turbon lähistöltä?
                          Bingo! Eilen autosta hävisi jarrutehostin tehojen lisäksi, joten syyllinen löytyi sitten alipainepumpusta ja siitä lähtevästä putkesta. Uutta letkua kovamuovisen haljenneen tilalle, ja kaikkiin vähänkään epäilyttävän näköisiin ja taas ahtaa iloisesti.

                          Tarvike massamittari lähtee kauppaan takaisin, eihän tuota voi edes käyttää verkonpainona. Vikakoodia antava alkuperäinen pelaa 2x paremmin.

                          Comment

                          • H3nri
                            Newbiemmer
                            • Nov 2007
                            • 27

                            Originally posted by Bääm View Post
                            Siis olet mittariston ja airbagin boxin vaihtanut ja airbag-valo jää palamaan. Sen seurauksena vai siitä huolimatta? Olet nollannut vikakoodit mutta syttyy uudestaan?
                            Tämä boksien vaihto korjasi aiemman vian. N. Kk päästä tuli sitten vyön esikiristin, eli eri vika. Vaikka sen kuittasi, niin valo syttyy uudestaan, eli ei vain hetkellinen kontaktihäiriö.

                            Comment

                            • Sampyyy
                              Newbiemmer
                              • Dec 2011
                              • 1
                              • Ylitornio

                              E39 automaattilaatikko

                              elikkäs jos joku kehtais mulle slostaa mistä alan vikoja metästään ko autocomi anto tallaset vikakoodit
                              dtc kuvaus
                              19 -ABS/ASC käyttöliittymä
                              154 -CAN:kaasupolkimen asetus



                              ja viat käytännössä. kerran ei vaihtanut vaihteita ollenkaan ja seuraavalla käynnistyksellä alko taas vaihtaan. tapahtuneen jälkeen luistoneston valo syttyy hetken ajon jälkeen eikäs luiston esto pelaa valon palaessa luonnollisesti...

                              Comment

                              • Sampsaa
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2010
                                • 105
                                • Seinäjoki

                                e39 530d -00 automaatti

                                Vikakoodiksi antoi : 104 error steering angle Control unit.

                                Missä vikaa?
                                3 x e39
                                3 x e46
                                E61 530d LCi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎