Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pmtk
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2005
    • 1560
    • Iisalmi

    Originally posted by pmtk View Post
    Kyseessä on 525iAT, 2001.

    Tähän asti koettua ja tehtyä (käyntiongelmien ja erinäisten vikakoodien perusteella):
    - Uusi ilmamassamittari.
    - Imuvuotoja tutkittu ja imusarjan takana olevat tulpat vaihdettu.
    - Imupuolen nokka-akselin asennontunnistin vaihdettu.

    Noiden toimenpiteiden jälkeen pelasi jonkin aikaa oikein hyvin, kunnes laatikko meni nilkutustilaan. Toiminta oli normaalia ennen sitä, mutta "Getriebenotprogrammin" jälkeen erittäin huonoa. Ajoin merkkiliikkeen pihaan, jossa ei enää seuraavana aamuna käynyt kuin tyhjäkäyntiä, todella huonosti sitäkin.

    Kaiken tämän jälkeen merkkiliikkeessä luetut vikakoodit.

    Kertokaas nyt gurut, mistä on kyse? Alkaa olla omat ja paikallisen "merkkiliikkeen" ideat lopussa.
    Päivitetäänpäs tätä, josko jollekin toiselle olisi apua. Merkkiliikkeessä saivat vielä koneenkin nilkutustilaan, eikä sietänyt kaasua lainkaan. BMW siis merkkiliikkeestä vetämällä kotiin, INPA läppäriin ja itse miettimään. INPA antoi seuraavat viat:

    202 Lambda regulating limit Bank1 (Mixture limit rich)
    203 Lambda regulating limit Bank2 (Mixture limit rich)
    227 Lambda control tolerance Bank 1 (Deviation rich)
    228 Lambda control tolerance Bank 2 (Deviation rich)
    238 burning failure Cylinder 1
    239 burning failure Cylinder 2
    240 burning failure Cylinder 3
    241 burning failure Cylinder 4
    242 burning failure Cylinder 5
    243 burning failure Cylinder 6
    135 TPS-selftest (new adaption required)

    Koetin ihan piruuttani vilkaista bensansuodatinta, jossa olikin leima 06/07/2001 Uusi suodatin paikalleen, lambdojen ja TPS:n adaptioarvojen nollaus, niin ei ole ollut sen jälkeen ongelmia ja koodeja.

    Toivottavasti homma on nyt tässä. Eilen kävin hakemassa pajalta hyvän päästölapun ja OBD-paperin katsastusta varten
    E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

    Comment

    • janke
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 3667
      • seinäjoki

      Originally posted by pmtk View Post
      Päivitetäänpäs tätä, josko jollekin toiselle olisi apua. Merkkiliikkeessä saivat vielä koneenkin nilkutustilaan, eikä sietänyt kaasua lainkaan. BMW siis merkkiliikkeestä vetämällä kotiin, INPA läppäriin ja itse miettimään. INPA antoi seuraavat viat:

      202 Lambda regulating limit Bank1 (Mixture limit rich)
      203 Lambda regulating limit Bank2 (Mixture limit rich)
      227 Lambda control tolerance Bank 1 (Deviation rich)
      228 Lambda control tolerance Bank 2 (Deviation rich)
      238 burning failure Cylinder 1
      239 burning failure Cylinder 2
      240 burning failure Cylinder 3
      241 burning failure Cylinder 4
      242 burning failure Cylinder 5
      243 burning failure Cylinder 6
      135 TPS-selftest (new adaption required)

      Koetin ihan piruuttani vilkaista bensansuodatinta, jossa olikin leima 06/07/2001 Uusi suodatin paikalleen, lambdojen ja TPS:n adaptioarvojen nollaus, niin ei ole ollut sen jälkeen ongelmia ja koodeja.

      Toivottavasti homma on nyt tässä. Eilen kävin hakemassa pajalta hyvän päästölapun ja OBD-paperin katsastusta varten
      Hyvä että tuli kuntoon. Noi koodit viittaa liian rikkaaseen syöttöön... Mikä kumma sen oikein aiheutti:think
      Bmw 316 E30 -88

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        Paineensäädin joka on M54 tapauksessa suodattimen yhteydessä, juminut jotenkin.
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • teemu.k
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2010
          • 485
          • raahe

          bmw e46 328i vm99

          tämmöstä koodia pukkaa ja moottorin vikavalo palaa.

          autoon laitettu joskus special tuning harisella rosteri pakosarja, rosteri putkisto, kisakatti tai katit ja rosterinen m3 tyyppinen takavaimentaja.
          Mitä tuolle kannattas lähteä tekemään? Moottorin vikavalon sain kuitattua pois, mutta syttyy uudelleen kun käynnistää.

          activation, ox-sensor heater before cat.conv.,bank1
          activation, ox-sensor heater before cat.conv.,bank2
          activation, ox-sensor heater after cat.conv.,bank1
          activation, ox-sensor heater after cat.conv.,bank2
          Last edited by teemu.k; 24-09-2012, 21:34.

          Comment

          • qazzu
            Newbiemmer
            • Jun 2010
            • 24
            • lahti

            Onkos kellään ideoita, missä mahdollisesti vikaa. Tässä vikakoodeja lukiessa ilmeni tällaiset. Varsinkin tästä ekasta ei netistä tuntunut löytyvän mitään vinkkejä...autona siis e39 530i.


            RESULT: 1 errors in error memory !
            -------------------------------------------------------------
            21 VANOS-Solenoid Valve intake-NW
            Error frequency : 255
            Logistic counter: 40
            VB 11.83 V
            Engine state = engine off 1.00 -
            TOIL 21.25 Grad C
            TIA 21.48 Grad C


            ja toinen...

            RESULT: 1 errors in error memory !
            -------------------------------------------------------------
            97 steering angle adjustment necessary
            Error frequency : 1
            Vehicle speed 2.63 km/h
            ASC not passiv

            ABS-control passiv
            stop light switch off
            ASC-control passiv
            ACB passive
            HBA passive
            ECD passive
            HDC passive


            F30 320iA //M-Sport
            ex. E39 530i //M-Sport

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              Originally posted by qazzu View Post
              Onkos kellään ideoita, missä mahdollisesti vikaa. Tässä vikakoodeja lukiessa ilmeni tällaiset. Varsinkin tästä ekasta ei netistä tuntunut löytyvän mitään vinkkejä...autona siis e39 530i.


              RESULT: 1 errors in error memory !
              -------------------------------------------------------------
              21 VANOS-Solenoid Valve intake-NW
              Error frequency : 255
              Logistic counter: 40
              VB 11.83 V
              Engine state = engine off 1.00 -
              TOIL 21.25 Grad C
              TIA 21.48 Grad C


              ja toinen...

              RESULT: 1 errors in error memory !
              -------------------------------------------------------------
              97 steering angle adjustment necessary
              Error frequency : 1
              Vehicle speed 2.63 km/h
              ASC not passiv

              ABS-control passiv
              stop light switch off
              ASC-control passiv
              ACB passive
              HBA passive
              ECD passive
              HDC passive



              Nämähän lukee ihan selkestä jopa.
              Ensimmäisessä herjaa imupuolen nokka-akselin säätösolenoidia, tullut aika monta kertaa joten todennäköisesti ihan oikea vika, katso ekana että liitin on kunnolla.

              Toinen ilmeisestikkin DSC yksiköltä ja herjaa että ohjauskulma-anturin kalibraatio on metsässä. Eli nollakohta on jotain muuta kuin suoraa edessäpäin. Tosin tämä on tullut vain yhden kerran ja mikäli dsc valo ei kojetaulussa pala on kyseessä jonkinsortin tilapäinen häriö.
              Uudelleenkalibrointi ei tosin haittaakkaan mitään.
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • jake_321
                BTCF Member
                • Oct 2011
                • 35
                • ylivieska

                koodin lukijaa etsitään

                olisko jollakin ylivieskassa vikakoodin lukijaa
                [email protected] vastausta jos on
                kiitos etukäteen
                Hifikeidas 040-8242717
                Autokohtaiset soittimet Bemariin ja muihin merkkeihin
                Pioneer, AIV, DD Audio, Massive, GZ, Rainbow....
                www.hifikeidas.fi

                nykyiset:
                Käyttis :BMW E61 530D sininen farkku
                Talvi: BMW E39 525td musta farkku :think
                Kesä: BMW E39 540ia sininen sedan

                Comment

                • Tommi
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2005
                  • 289
                  • Kajaani

                  e39 540 97

                  katalysaattorin vaihdon jälkeen rupesi tulemaan tällaisia vikakoodeja. katti hitsattiin kaasulla lambda paikallaan, liekkö anturi palanut? vai oisko liittimessä vika? liitin on puhdistettu muutamaan kertaan, mutta ei vaikutusta.
                  edit. ainiin lambda näyttäs inpan mukaan "jäätyvän" voltit ei seilaa vaan pysyvät aikalailla samassa ja tyhjäkäynnin korjausarvo on melkeen tapissa. päästömittauksessa CO oli 0,5 ja nyt katin vaihdon jälkeen 4,4 että rikkaalla käy.
                  Last edited by Tommi; 19-10-2013, 14:06.
                  Nyt: e61 lci 530da m-sport; e34 m5 3,8 -92
                  Ex:e39 540i 4,4 m62 6-gang -97; e30 320i 2,0 m20 -86
                  e30 320i 2,0 m20 -85 "Zender"; e34 520i 2,0 m20 -89

                  Comment

                  • niinjoo
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2012
                    • 36
                    • Itä-Suomi

                    BMW-scanner antaa seuraavia vikakoodeja, mistähän noita voisi alkaa selvittelemään? Autona E46 320d -02.

                    SRS - miten tuon saa nollattua? jos ymmärsin oikein vika on ollut joskus, muttei tällä hetkellä. Tuolla ohjelmilla ei ainakaan nollauksella lähde pois vaan uusiutuu heti. Voiko noista numeroista päätellä mistä tuo koodi on joskus tullut?
                    IKE - ei oo tullu uusiks nollauksen jälkeen. Voiko valojen koodaus aiheuttaa tämän (polttimon tarkastus poistettu sekä ajovalot aina päällä).
                    ZKE - tullut äskettäin, keskuslukituksen kanssa ei mitään ongelmaa - kaikki toimii niinkuin ennenkin.

                    En ole havainnut puolen vuoden sisään mitään poikkeavaa toimivuutta missään ennen/jälkeen vikakoodien tulemisen poislukien mittariston ja keskikonsolin taustavalojen katoamista satunnaisesti.

                    Code:
                     # ERRORS DETAILS - DTC(hex)/PARAM(hex)
                    ------------------------------------------------------------------------------
                    SRS   ->  Shadow-memory:
                              50/20 - Power supply, undervoltage
                    
                    IKE   ->  BF/78 - Internal fault, EEPROM checksum 1 (BMW-section), coding
                              incorrect/incomplete
                    
                    ZKE   ->  2A/23 - Central locking system: Relay doesn't switch to on at
                              Central saving
                    
                     # SCAN END
                    ------------------------------------------------------------------------------
                    Last edited by niinjoo; 26-09-2012, 20:12.
                    BMW - korjaamisen iloa...sitäpä juuri prkl..

                    Comment

                    • [[henkka
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2012
                      • 89
                      • ylivieska

                      lukasin eilen omasta kulkineesta vikakoodit ja ilmoitti sinne needle motion sensor. kertokaapa tietämättömälle mikä tuo on? hintaa? hirviä työ vaihtaa?
                      Skoda octavia rs -15
                      Ex: e60 535d mysticblau

                      Comment

                      • api-75
                        Bimmer Rookie
                        • May 2011
                        • 30
                        • Espoo

                        Hö, eikö kenelläkään tietoa? Google ei antanut oikein mitään...

                        Originally posted by api-75 View Post
                        E39 530dA antoin tällaisen vikakoodin, ei ole aikaisemmin moista löytynyt ja ei ole kulkupuolessakaan muutoksia.

                        Vai onko INPA hukannut vaan jotain, kun varoittelee kaikenlaista tuossa alempana ja ko. ohjelmaa käynnistäessä...

                        E R R O R M E M O R Y R E P O R T
                        -------------------------------------
                        Date: 09/09/12 10:55:27
                        ECU: D40M57A1
                        JobStatus: OKAY
                        Variant: D40M57A1
                        -------------------------------------------------------------
                        RESULT: 1 errors in error memory !
                        -------------------------------------------------------------
                        4368 1110 Ladelufttemperaturfuehler T21

                        Warning: F_HFK doesn´t exist in result record 1 !
                        Warning: F_UW_ANZ doesn´t exist in result record 1 !
                        Warning: F_ART_ANZ doesn´t exist in result record 1 !
                        Errorcode: 11 10 02
                        ===============================================
                        E39 530dA Touring -03

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          Originally posted by api-75 View Post
                          Hö, eikö kenelläkään tietoa? Google ei antanut oikein mitään...
                          Vapaasti suomennettu ahtoilman lämpöanturi. Minkä ikäinen auto kyseessä? Mielestäni 3 litrasessa ei ollut erillistä anturia ahtopuolella. Tällöin tarkoittanee massamittarin yhteydessä olevaa imulämpöanturia.
                          Katso mitä lämpöanturit näyttää livedatan puolella.
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • api-75
                            Bimmer Rookie
                            • May 2011
                            • 30
                            • Espoo

                            Originally posted by Supa View Post
                            Vapaasti suomennettu ahtoilman lämpöanturi. Minkä ikäinen auto kyseessä? Mielestäni 3 litrasessa ei ollut erillistä anturia ahtopuolella. Tällöin tarkoittanee massamittarin yhteydessä olevaa imulämpöanturia.
                            Katso mitä lämpöanturit näyttää livedatan puolella.
                            Kiitoksia

                            Tähän lopputulokseen minäkin tänään lopulta päädyin. Ainoa ihmetys oli, että noi arvot livedatan puolella oli jokseenkin "normaaleita" eli joitakin asteista ulkoilmaa korkeammalla...

                            Tänään putsailin ja kiristelin tuon ko. anturin kontaktipinnat, nyt on ainakin toistaiseksi pysytellyt vikakoodi poissa...

                            Tuo signaturen 2004 mallinen kyseessä, valmistettu 10/2003. Kyllä sieltä erillinen anturi löytyy välijäähdyttimen jälkeen (myöskin RealOEM:n mukaan nro. 10)
                            Ilmeisesti 9/2003 tullut joku päivitys, sillä tuossa myöskin EGR:n tulppaaminen millä tahansa keinolla aiheuttaa moottorin vikavalon syttymisen. Tätä "ominaisuutta" ei käsittääkseni vanhemmissa malleissa ole?

                            Tuli mieleen, että osasikohan INPA lukea dataa tuolta erilliseltä anturilta, vai antoiko lukemat kuitenkin massamittarilta. Tuo massamittari lienee kuitenkin sama, kuin vanhemmissakin malleissa...
                            E39 530dA Touring -03

                            Comment

                            • miika320
                              Newbiemmer
                              • Oct 2009
                              • 9
                              • Kempele

                              Voisko joku sanoa mitä näm vikakoodit meinaa.. inpalla luettu ja auton ongelmaa on et ei lähe käyntiin starttaa kyllä eli

                              127 avtivate solenoid valve socking jet pump

                              126 avtivate solenoid valve tank-leck-diagnostic pump

                              62 avtivate solenoid valve secondary air

                              35 avtivate relay secondary air pump

                              52 avtivate solenoid value exhaust flap

                              50 avtivate solenoid valve fuel circulation switch

                              Kiitos näin etukäteen

                              Comment

                              • Supa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 7597
                                • Järvenpää

                                Originally posted by miika320 View Post
                                Voisko joku sanoa mitä näm vikakoodit meinaa.. inpalla luettu ja auton ongelmaa on et ei lähe käyntiin starttaa kyllä eli

                                127 avtivate solenoid valve socking jet pump

                                126 avtivate solenoid valve tank-leck-diagnostic pump

                                62 avtivate solenoid valve secondary air

                                35 avtivate relay secondary air pump

                                52 avtivate solenoid value exhaust flap

                                50 avtivate solenoid valve fuel circulation switch

                                Kiitos näin etukäteen
                                Helpottaisi hommaa jos tietäisi mistä autosta kyse mutta todennäköisesti joku virransyöttö puuttuu minkä alla nuo kaikki solkut on. Tarkista kaaviosta yhtenevä tekiä.
                                - E90 320i LCI M-sport -09
                                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎