INPA englanniksi

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pekuz
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2008
    • 687
    • Pirkanmaa

    #151
    Originally posted by Esal View Post
    Mistä moduulista tuo "pitkä" fsw_psw on luettu? Itse kun oon jotain lukenut tulee huomattavasti vähemmän tavaraa, vai onko se luettu ecun sijaan "car" vaihtoehdolla? Niistä ecuistakaan ei voi lukea kuin yhden, en muista nyt lyhennystä. Pitäis laittaa xenon vaihtoehto lähivaloihin ja pitkiltä vikailmoitus pois. LCM on kai oikea osoite muuten.
    Pitkä fsw_psw päivittyy work kansioon fa tunnistuksen jälkeen. Se näyttää myös paljon turhaan paskaa jota auto ei välttämättä tue.. Moduleista luetut luotettavampia.
    ''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''

    Comment

    • Ramzez
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2009
      • 6104
      • Jyväskylä

      #152
      Inpa on jo itselle täysin tuttua pullaa, mutta olisin kiitollinen, jos joku neuvoisi, kuinka tuo NCS-expertti toimii. Salasanaksi tarvitaan ilmeisesti REPXET tms., jotta pääsee johonkin expert-tilaan, mutta sen jälkeen taidot loppuvat. Joku ihan perus vinkkikin auttaa jo pitkälle.

      Comment

      • casino
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 663
        • Keski-Suomi

        #153
        Inpa

        Rupesin tuossa pikkupäissään miettimään... tuota INPA -softaa...

        Onko tuo tarkoitettu alunperin johonkin "nyrkkipaja" korjaamosoftaksi vai ....?

        Jos joku sattuisi työskentelemään tai "tietämään" millaisilla softilla pelattiin merkkihuollossa vaikka 5 vuotta sitten kun ymmärtääkseni tuo INPA ei taida pelata tai ainakaan versio mikä minulla on uudemmissa autoissa.

        Mikä softa lienee nykyään käytössä merkkihuollossa? ja mistähän sen saisi....
        Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
        Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
        http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

        e39 -530d touring 11/1999
        ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

        Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

        Comment

        • Anzafin
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 3749
          • Kajaani

          #154
          Originally posted by casino View Post
          Rupesin tuossa pikkupäissään miettimään... tuota INPA -softaa...

          Onko tuo tarkoitettu alunperin johonkin "nyrkkipaja" korjaamosoftaksi vai ....?

          Jos joku sattuisi työskentelemään tai "tietämään" millaisilla softilla pelattiin merkkihuollossa vaikka 5 vuotta sitten kun ymmärtääkseni tuo INPA ei taida pelata tai ainakaan versio mikä minulla on uudemmissa autoissa.

          Mikä softa lienee nykyään käytössä merkkihuollossa? ja mistähän sen saisi....
          DISsiä kai ne käyttää. Ja kyllä INPA toimii minulla 2004 E60:ssa.

          edit: Ja INPAstaha on pitkä ketju jo, jossa paljon tietoa.
          Last edited by Anzafin; 06-03-2010, 20:50.

          Comment

          • casino
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 663
            • Keski-Suomi

            #155
            Joo, kyllä minunkin INPA taitaa olla versioltaan 5.0 toimi E53 -05:ssa hienosti.
            Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
            Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
            http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

            e39 -530d touring 11/1999
            ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

            Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

            Comment

            • FlyingPig
              Newbiemmer
              • Apr 2008
              • 4

              #156
              Onko kukaan törmännyt vastaavaan ongelmaan; Auto -99 530d, jossa ohjelmoitu webasto esilämmittimeksi. Inpa v 5.02 toimii hienosti, paitsi webaston kohdalla. Tällöin herjaa IFH-0006 Command not accepted. FAQ minun saksallani on hieman vaikeselkoinen, mutta ratkaisussa mainitaan tool32.ini ja siihen ilmeisesti jotain muutoksia. Onko kukaan törmännyt vastaavaan?

              Weban kanssa on ollut kovien pakkasten jälkeen ongelmia, mutta nyt lähtee ainakin ajastimesta käyntiin.

              Comment

              • A.A
                Newbiemmer
                • Mar 2010
                • 6
                • Jyväskylä

                #157
                Mulla on vähän ongelmia ton INPA:n asennuksen kanssa.

                Elikkä asensin sen kaikkien ohjeiden mukaisesti, mutta kun sen liittää autoon, täpät ei muutu mustiksi.

                Ohjelma itse siis käynnistyy ihan normaalisti, ja mallit ym. näkyy siinä ekassa ruudussa niinkun pitääkin. Kuitenkin kun valitsee esim. e46 ja sieltä vaikka engine ja valitsee jonkun moottorin niin tulee ruutuun viesti jossa lukee: IHF-0018: INITIALIZATION ERROR

                Mitähän tuo mahtaisi tarkoittaa?


                Niin ja sit kun avaa tuon OBD setupin niin kaikissa muissa lukee ok paitsi Value start kohdassa. Siinä on numero 3 vaikka ilmeisesti pitäisi olla 1. Onkohan tolla jotain merkitystä asiaan? Mitenköhän sitä pystyisi vaihtamaan?

                Kiitos jo valmiiks jos joku osaa auttaa!!
                Last edited by A.A; 11-03-2010, 21:14. Reason: Niin joo ja vielä kysyisin että mistä mä tiedän sit että mikä mun usb porteista on esim just se com1 ?

                Comment

                • jartsa02
                  BTCF Member
                  • Jun 2003
                  • 1131
                  • Helsinki

                  #158
                  Originally posted by A.A View Post
                  Mulla on vähän ongelmia ton INPA:n asennuksen kanssa.

                  Elikkä asensin sen kaikkien ohjeiden mukaisesti, mutta kun sen liittää autoon, täpät ei muutu mustiksi.

                  Ohjelma itse siis käynnistyy ihan normaalisti, ja mallit ym. näkyy siinä ekassa ruudussa niinkun pitääkin. Kuitenkin kun valitsee esim. e46 ja sieltä vaikka engine ja valitsee jonkun moottorin niin tulee ruutuun viesti jossa lukee: IHF-0018: INITIALIZATION ERROR

                  Mitähän tuo mahtaisi tarkoittaa?


                  Niin ja sit kun avaa tuon OBD setupin niin kaikissa muissa lukee ok paitsi Value start kohdassa. Siinä on numero 3 vaikka ilmeisesti pitäisi olla 1. Onkohan tolla jotain merkitystä asiaan? Mitenköhän sitä pystyisi vaihtamaan?

                  Kiitos jo valmiiks jos joku osaa auttaa!!
                  Se OBDsetup ei pelaa aina kaikissa tapauksissa XP:ssäkään (Vistassa ja Win7:ssä ei pelaa varmasti), vaan se pitää käydä sitten registryssä rukkaamassa manuaalisesti .. taikka sitten käytä sitä .reg filettä .
                  BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                  Comment

                  • A.A
                    Newbiemmer
                    • Mar 2010
                    • 6
                    • Jyväskylä

                    #159
                    Originally posted by jartsa02 View Post
                    Se OBDsetup ei pelaa aina kaikissa tapauksissa XP:ssäkään (Vistassa ja Win7:ssä ei pelaa varmasti), vaan se pitää käydä sitten registryssä rukkaamassa manuaalisesti .. taikka sitten käytä sitä .reg filettä .


                    Joo no vista on ja mä kyllä siitä .reg -tiedostosta napautin ja naputin sit sitä ok:ta kaikkiin kohtiin ja siinä luki jotain että on lisätty jne.. Mites se sit tapahtuu jos manuaalisesti yrittäis sen vaihtaa? Mistä se regisrty löytyy ja kuinka se muokkaus tapahtuu?

                    Comment

                    • A.A
                      Newbiemmer
                      • Mar 2010
                      • 6
                      • Jyväskylä

                      #160
                      Niin ja mistä mä oikein tiedän sit että mikä noista mun usb porteista on se com1 ?

                      Comment

                      • jartsa02
                        BTCF Member
                        • Jun 2003
                        • 1131
                        • Helsinki

                        #161
                        Originally posted by A.A View Post
                        Niin ja mistä mä oikein tiedän sit että mikä noista mun usb porteista on se com1 ?
                        No se on se portti, jonka säätää COM1:ksi USB/COM-portin asetuksista, suoraan niistä ei yksikään mene numerolle 1. Sitten kun on jonkun USB-portin säätänyt numerolle 1, niin sitä USB-porttia tulee käyttää sen jälkeen aina.

                        Se reg-file on kyllä aina muuttanut ne registryn asetukset kohilleen.
                        BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                        Comment

                        • Dunky
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 4927
                          • Kotka

                          #162
                          Originally posted by A.A View Post
                          Mistä se regisrty löytyy ja kuinka se muokkaus tapahtuu?
                          Rekisteri tiedoston päällä hiiren oikeanpuolimmasilla nappulalla click ja sitten valitset edit
                          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                          Comment

                          • A.A
                            Newbiemmer
                            • Mar 2010
                            • 6
                            • Jyväskylä

                            #163
                            No nyt sain ne OBD jutut kohdilleen mutta edelleenkään en saa niitä täppiä mustiks ku yhdistän autoon. Ja sama ongelma edelleen eli tulee moottorin valitsemisen jälkeen teksti: IHF-0018: INITIALIZATION ERROR

                            Apua!!! Jos joku Helsingissä vois auttaa saamaan ton toimimaan niin olisin kiitollinen ja voisin kyllä maksaa vähän vaivanpalkkaakin.

                            Comment

                            • jartsa02
                              BTCF Member
                              • Jun 2003
                              • 1131
                              • Helsinki

                              #164
                              Originally posted by A.A View Post
                              No nyt sain ne OBD jutut kohdilleen mutta edelleenkään en saa niitä täppiä mustiks ku yhdistän autoon. Ja sama ongelma edelleen eli tulee moottorin valitsemisen jälkeen teksti: IHF-0018: INITIALIZATION ERROR

                              Apua!!! Jos joku Helsingissä vois auttaa saamaan ton toimimaan niin olisin kiitollinen ja voisin kyllä maksaa vähän vaivanpalkkaakin.
                              Jos teit sen homman ohjeitten mukaan, niin USB:n COM-numero pitää olla 2, koska siinä OBD.ini-fileessä se määritellään 2:ksi .. COM1:llä se ei silloin pelaa ..
                              BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                              Comment

                              • A.A
                                Newbiemmer
                                • Mar 2010
                                • 6
                                • Jyväskylä

                                #165
                                Originally posted by jartsa02 View Post
                                Jos teit sen homman ohjeitten mukaan, niin USB:n COM-numero pitää olla 2, koska siinä OBD.ini-fileessä se määritellään 2:ksi .. COM1:llä se ei silloin pelaa ..


                                Okei no se on varmaan sit se kakkonen koska tein kyllä ohjeiden mukaan. Mutta ei se silti pelaa.

                                Comment

                                Working...
                                X