Cabriolet Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Turbo-Extra
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Voi tottakai.
    hyvä homma, pitääkin lähteä koittamaan saako tuota katon takareunaa säädettyä millä tavalla? eli nyt ongelmana on se että se takareuna ei ole kiinni luukun kannessa vaan on n.3-4cm ilmassa..

Leave a comment:

• Supra^
    replied
    Originally posted by Turbo-Extra View Post
    Päivitystä: Otin tuon luukun moottorin irti kokonaan ja ilman sitä katon saa nyt laitettua paikalleen tuonne luukkuun. Voiko tuota kattoa koekäyttää mitään särkemättä ilman tuota kannen moottoria jos kaveri hoitaa sen kannen avauksen?
    Voi tottakai.

Leave a comment:

• Turbo-Extra
    replied
    Originally posted by Turbo-Extra View Post
    Otsikon mukainen auto kyseessä, 96vm ilmeisesti puoliautomaattinen katto?. Katon kanssa on ongelmaa, katto ei laskeudu takaosastaan kiinni kontin kanteen vaan jää ilmaan. Käsi mahtuu väliin eli aika reilustikkin vielä... Saako tuota säädettyä jotenkin?
    Toinen ongelma: Katto ei laskeudu. Alkuun auttamalla saa vähän matkaa menemään mutta sen laatikon kansi ei aukea. Onko tuolla jotain rattaita jota voi hajota? Rutinaa kuuluu kun koittaa laskea kattoa. Myöskään hätälaskuvivusta ei saa kattoa laskettua.

Päivitystä: Otin tuon luukun moottorin irti kokonaan ja ilman sitä katon saa nyt laitettua paikalleen tuonne luukkuun. Voiko tuota kattoa koekäyttää mitään särkemättä ilman tuota kannen moottoria jos kaveri hoitaa sen kannen avauksen?

Leave a comment:

• petteriu
    replied
    Löytyykö tätä ohjetta jostain muualta ?

Leave a comment:

• Jonem
    replied
    e36 vm 93 semisähkökatto, joka on nyt talven jälkeen täysin mykkä.

Tämän videon kohdassa 3:18 olevaa kytkintä (S6..?) painaessa lukittuu takakontti sähköisesti. Kysymys kuuluu, pysyykö kontti lukittuna kun pitää kytkintä pohjassa, vai vapautuuko se vaikka kytkin on painettuna pohjaan?
    Itselläni, takaluukun lukko vapautuu vaikka kytkintä pitäisi pidempääkin pohjassa. Onko vika tässä kytkimessä vai jossain muualla?

Leave a comment:

• Turbo-Extra
    replied
    E36 328 Cabrio

Otsikon mukainen auto kyseessä, 96vm ilmeisesti puoliautomaattinen katto?. Katon kanssa on ongelmaa, katto ei laskeudu takaosastaan kiinni kontin kanteen vaan jää ilmaan. Käsi mahtuu väliin eli aika reilustikkin vielä... Saako tuota säädettyä jotenkin?
    Toinen ongelma: Katto ei laskeudu. Alkuun auttamalla saa vähän matkaa menemään mutta sen laatikon kansi ei aukea. Onko tuolla jotain rattaita jota voi hajota? Rutinaa kuuluu kun koittaa laskea kattoa. Myöskään hätälaskuvivusta ei saa kattoa laskettua.

Leave a comment:

• JJT
    replied
    Joo tuossa ei ollu reikiäkään ku pidemmälle akulle.

Leave a comment:

• ilpopi
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    Itse itseäni tehostaen: 315x175x175 menee ainakin signaturen autoon ku nyrkki silimään.
    Pitipä käydä omastakin tarkistamassa -> aikaisemmin tullut mulle muistikatkos
    Muistelin että 275 pitkä mahtuu juuri, mutta sitä ei saa kiinni orig. kiinnikkeillä ja muistelin siten laittaneeni 245 pitkän.
    Mutta olinkin laittanut 275 akun ja tuolle 315 pitkällekin löyty kiinnityksen paikat pölyn alta

Leave a comment:

• JJT
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    Minkä kokoinen akku e36 cabrioon menee? Siis pituus x leveys x korkeus?
    Jos joku viittis mitata/sattuu muuten tietämään.
    Ilmeisesti ainakin matalampi kun coupe/sedan-korisiin.
    Originally posted by ilpopi View Post
    275x175x175 menee naftisti, pykälää lyhyempi vois olla järkevämpi valinta.
    Itse itseäni tehostaen: 315x175x175 menee ainakin signaturen autoon ku nyrkki silimään.

Leave a comment:

• Tikkunen85
    replied
    Originally posted by Stare View Post
    Oli hetken kovakatto irti ja akku pois. Nyt kattopaikallaan ja uusi akku. Kuskin ikkuna ei taida tietää onko ovi auki vai kiinni, kun veivaa edestakasin pari senttii yläasennossa. Siis oven kiinni ollessa. Kalibroidaanko noi ikkunatkin jotenkin?
    Mulla sekoili kans kuskin lasi tossa talvella kun oli akku välillä irti(teki siis sitä nytkyntää ovea avatessa vaikka lasi ei ollu ylhäällä). Asettu siitä sitte itekseen.

Leave a comment:

• Stare
    replied
    E36 ikkunoista

Oli hetken kovakatto irti ja akku pois. Nyt kattopaikallaan ja uusi akku. Kuskin ikkuna ei taida tietää onko ovi auki vai kiinni, kun veivaa edestakasin pari senttii yläasennossa. Siis oven kiinni ollessa. Kalibroidaanko noi ikkunatkin jotenkin?

Leave a comment:

• Kissvesala
    replied
    Vastaan itse!

Originally Posted by Kissvesala
    Mistähän se tuo nyt johtuu... Muuten oon saanu skulaamaan katon niinku junan vessa niin ny alkanu tekemään sillai ku kattoa nostaa paikalleen niin sit ku katto on päällä ja kotelo alkaa mennä kiinni niin menee 10cm kiinni, 5cm auki 10cm kiinni ja 5cm auki näin tekee niin kauan että menee mikrokytkimeen saakka kiinni!!!

Syynä oli vääntyny tanko! Tuli tuskailtua takaikkunan vaihon kans tuossa yks päivä niin siinä kai se oli sitte vääntyny. Nyt taas rokkaa niinku pitää!

Leave a comment:

• Kissvesala
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    Hmm ei tuo ole rättikotelon kannessa. Vaan oikealla puolella siinä itse kattomekanismissa. Rättikotelon kannen pumput on jo vaihdettu.
    Katos niimpähän onki. Kiireessä kännykällä katoin päin v...ua. Täytyypä ettiä omastaki moinen tuubi!

Leave a comment:

• Antti O
    replied
    Originally posted by Kissvesala View Post
    Tuohan huolehtii siitä että että kotelon kansi nousee riittävän pystyyn. Se rämähdyn johtuu normaalista kulumisesta vivustossa. Katoppa se pusla siellä kotelon pohjassa missä ne vivut liikkuu... Ja sit se katon sisällä oleva "turvavyö" että pittää katon kireällä...
    Hmm ei tuo ole rättikotelon kannessa. Vaan oikealla puolella siinä itse kattomekanismissa. Rättikotelon kannen pumput on jo vaihdettu.

Leave a comment:

• Kissvesala
    replied
    Nostetaampa pikkusen tätä kyssäriä...

Originally posted by Kissvesala View Post
    Mistähän se tuo nyt johtuu... Muuten oon saanu skulaamaan katon niinku junan vessa niin ny alkanu tekemään sillai ku kattoa nostaa paikalleen niin sit ku katto on päällä ja kotelo alkaa mennä kiinni niin menee 10cm kiinni, 5cm auki 10cm kiinni ja 5cm auki näin tekee niin kauan että menee mikrokytkimeen saakka kiinni!!!
    Pitää kunhan jaksaa testata niin kalibroida vielä nuo moottorit mutta jotenki ei ihan sellaiselta vialta vaikuta...

Leave a comment:

Working...
X