Kyseistä autoa ihmetelleenä, ja myös omaani aikoinaan tuon holkin vaihtaneena kysyn miten se siihen voi vaikuttaa?
Kun katto on "kiinni" (=katto pään päällä), tuo katon takaosan haarukka liikkuu tietääkseni tuolla suht vapaana (moottorin/vaihteiston asennon takia) eikä ole tuossa holkissa millään tavalla kiinni. Katon takaosan nostovaiheessa moottori kääntää tuon holkin haarukkaan ja tanko alkaa työntää katon takaosaa ylös. Korjaa toki jos väärässä olen, toivon jopa olevani jotta tämä saataisi kuntoon.
P.S. Kyseisen avon ongelma ei ole millään tavalla poistunut moottorit irroitettuna, eikä myöskään takaosan tanko irroitettuna, muistaakseni sitäkin kokeiltiin? Jos ei, niin kokeile Turbo-Extra ihmeessä.
Toivottavasti joku osaisi tähän antaa vinkkejä, koska mulla ei enään tule muuta mieleen kuin että katon kangas on vedetty asennuksessa liian kireälle. Koko kattoa koitettiin siirrellä kiinnityspisteissään huonolla menestyksellä. Jos sai kulmaa muutettua niin että katon takaosa laskeutui vähän lähemmäksi koria, jäi taas katon etureuna irvistämään, ja tuotti vaikeuksia lukita kattoa edestä.
No en sen tarkemmin osaa sanoa tuosta, kuin olen yhden sellaisen nähnyt jossa takareunan aukko korjaantui kyseisen puslan vaihdolla No mikäli pusla / rulla on kulunut, niin se täytyy jokatapauksessa vaihtaa. Se ei minunkaan mielestäni tunnut oikein loogiselta, mutta korjaantui kuitenkin. Helpoin kohta mistä aloittaa tutkiminen.
No en sen tarkemmin osaa sanoa tuosta, kuin olen yhden sellaisen nähnyt jossa takareunan aukko korjaantui kyseisen puslan vaihdolla No mikäli pusla / rulla on kulunut, niin se täytyy jokatapauksessa vaihtaa. Se ei minunkaan mielestäni tunnut oikein loogiselta, mutta korjaantui kuitenkin. Helpoin kohta mistä aloittaa tutkiminen.
Jeps eli nyt otin tuohon puslalle menevän vivun irti eli katon takaosa liikkui vapaasti kädellä liikutellessa mutta eipä se laskeutunut vieläkään kontin kanteen kiinni asti onkohan minkälainen rasti jos löysäisi tuota kangasta? vai oisko jotain muita ideoita mistä tuo voisi johtua kuin liian tiukalle asennetusta rätistä?
Onko kellään kokemusta noista tuotteista veneen tai cabrion katon hoidossa? Pesuaine ja kylläste kiinnostaisi. En uskaltanut ostaa vielä jos ovatki iha paskaa. Löytyis tuosta halpamarketista ja kiinnostais testata, jos ovat toimivia. Kuomunsuoja aine, sisältää teflonia miten käyttäytynee rättikaton kanssa?
Taas ollaan ongelmissa.. tämä sama tappi mikä alunperin oli irronnut ja se nyt hitsattiin kiinni taas irtosi tänään. Nyt se on hitsattu uusiksi. Onko tuo tanko jotenkin vääntynyt? Voisiko joku verrata omaansa missä on täysautomaattikatto..
Säädin tuosta tangosta sitä nyt hieman pitemmäksi, ehkä 3 kierrosta aukipäin. Asettuu ainakin helpommin tuohon tappiin tuo pallonivel. Sen jälkeen synkkasin katon. Tuo uusi koko mekanismin osa missä tulee tuo alempi levy mihin pallo kiinnityy, pallo sekä tuo tanko maksaa 150€. Arveluttaa vaan kestääkö se tehtaan prässisovite jos ei hitsauskaan kestä kun viikon
Holkki irronneena edelliskerran hitsauksesta..
Nyt taas hitsattu kiinni, tämä ikäänkuin auton rungon puoli (alapuoli)
Onko tämä liian jyrkässä kulmassa, tanko vääntynyt..?
Taas ollaan ongelmissa.. tämä sama tappi mikä alunperin oli irronnut ja se nyt hitsattiin kiinni taas irtosi tänään. Nyt se on hitsattu uusiksi. Onko tuo tanko jotenkin vääntynyt? Voisiko joku verrata omaansa missä on täysautomaattikatto..
Tyhmä kysymys, ja varmaan tarkistettu vaihdettaessa, mutta onhan tuo tanko oikeinpäin? Toisinpäin kulma olisi paljon loivempi. Tuo tankokin näyttäisi olevan erilainen = pokattu keskeltä, kun vanha taisi olla aika läheltä moottorin päätä. :think Realoemissa taas tanko on piirretty kuvassa ihan suoraksi, en kyllä sellaista ole ikinä nähnyt.
Mitä tuohon vivuston rikkoontumiseen tulee, niin kuulostaisi ihan loogiselta että tanko on ollut liian tappiin säädetty, ja työntää ääriasennossa liikaa, jolloin vääntää tai murtaa tuon haarukan. Jos sait löysemmälle (=lyhyemmäksi) säädettyä ja vielä kalibroitua kohdilleen sen jälkeen, luulisi ongelman poistuvan. Toisaalta jos tuo tanko on väärinpäin tuossa, niin kyllä sekin varmaan riittää rikkomaan haarukan.
Tyhmä kysymys, ja varmaan tarkistettu vaihdettaessa, mutta onhan tuo tanko oikeinpäin? Toisinpäin kulma olisi paljon loivempi. Tuo tankokin näyttäisi olevan erilainen = pokattu keskeltä, kun vanha taisi olla aika läheltä moottorin päätä. :think Realoemissa taas tanko on piirretty kuvassa ihan suoraksi, en kyllä sellaista ole ikinä nähnyt.
Mitä tuohon vivuston rikkoontumiseen tulee, niin kuulostaisi ihan loogiselta että tanko on ollut liian tappiin säädetty, ja työntää ääriasennossa liikaa, jolloin vääntää tai murtaa tuon haarukan. Jos sait löysemmälle (=lyhyemmäksi) säädettyä ja vielä kalibroitua kohdilleen sen jälkeen, luulisi ongelman poistuvan. Toisaalta jos tuo tanko on väärinpäin tuossa, niin kyllä sekin varmaan riittää rikkomaan haarukan.
Tuo tanko on katon päästä tavallaan taas yhteen suuntaan mutkalla, joten sitä ei voi oikein toisinpäin laittaa.
Itseasiassa pidensin tuota tankoa hieman, pitää illasta koittaa tuota vielä säätää uusiksi. Mietin tuossa vain sellaista että eikös moottori aja tasan siihen asti kun mikrokytkimet kertoo että takalasi on riittävän pystyssä.. sitten stoppaa ja rättikotelon kansi lähtee aukeamaan? Onko tuon tangon pituudella muuta merkitystä kunhan on tarpeeksi pitkä että vara riittää työntämään takalasin aivan yläasentoon?
Olisi hyvä jos oisi auto missä on ehjä tuo tanko ja mekanismi kunnossa.. voisi verrata silmämääräisesti niitä.
Taas ollaan ongelmissa.. tämä sama tappi mikä alunperin oli irronnut ja se nyt hitsattiin kiinni taas irtosi tänään. Nyt se on hitsattu uusiksi. Onko tuo tanko jotenkin vääntynyt? Voisiko joku verrata omaansa missä on täysautomaattikatto..
Säädin tuosta tangosta sitä nyt hieman pitemmäksi, ehkä 3 kierrosta aukipäin. Asettuu ainakin helpommin tuohon tappiin tuo pallonivel. Sen jälkeen synkkasin katon. Tuo uusi koko mekanismin osa missä tulee tuo alempi levy mihin pallo kiinnityy, pallo sekä tuo tanko maksaa 150€. Arveluttaa vaan kestääkö se tehtaan prässisovite jos ei hitsauskaan kestä kun viikon
Onko tämä liian jyrkässä kulmassa, tanko vääntynyt..?
On vääntyny! Kuuluu olla aivan suoria ne tangot ja vääntyneenä tekee just sen ettei katto laske alas asti tai ettei edes toimi kunnolla.
Vikakoodinluku, Livedata,Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Kävin katsomassa toisesta e36 cabrioletista ja mitattiin vielä tangon korkeus rättikotelon pohjasta. Ei monta mm. ole heittoa, joten joko molemmissa on vääntynyt tai sitten niitten kuuluu olla tollaiset. Ja edelleen katto toimii aivan virheettömästi muuten.
Eli olisko se sitten laitettava tuo osa #2 ja #8 tilaten. Hieman vaan mietin miten se tehdasprässätty kestää.
Tutkittiin oikein pitkän kaavan mukaan katon toimintaa äsken. Viimeeksi kun käytin ammattilaisella tuon niin se nappasi ton torxin irti ja pyöritti samantien tuon pallonivelen tangosta irti. Sillonhan se pituus muuttui. Pääteltiin että tanko on liian lyhyeksi säädetty koska vielä sen jälkeen kun katto jää stoppariin tavallaan moottori kiskoi tota tankoa. 3 kierrosta kun sääti tankoa pitemmäksi siihen nyt jäi pelivaraa ja katon takalaita nousee silti riittävän ylös.
Katsotaan nyt miten kestää, ainakin tuntuisi järkevältä selitykseltä miksi se porsi näin nopeasti ton viimesimmän hitsauksen jälkeen. Minulta kyllä olisi tuo jäänyt ymmärtämättä mutta onneksi on näitä viisaita kavereita olemassa.. Nyt aijon ajella aktiivisesti ja käyttää kattoa, katsotaan miten pelaa.
Siis tuohon toimintaan vaikuttaa se vääntyny tanko. Itellä liikkui katto nykimällä ku oli toinen tanko mutkalla. (Taka "lasia" vaihtaessa olin onnistunu vääntämään) ei se rako tosiaan siksi jää. Enemmänkin jos liian tiukalla joku paikka niin saattaa jäähä irvistämään...
Vikakoodinluku, Livedata,Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Siis tuohon toimintaan vaikuttaa se vääntyny tanko. Itellä liikkui katto nykimällä ku oli toinen tanko mutkalla. (Taka "lasia" vaihtaessa olin onnistunu vääntämään) ei se rako tosiaan siksi jää. Enemmänkin jos liian tiukalla joku paikka niin saattaa jäähä irvistämään...
En ole yhdessäkään E36 cäbissä vielä suoraa tankoa nähnyt, joten ilmeisesti jokaikinen on ollut jollain tavalla rikki? Antti O on uusinut nuo tangot omaansa, ja kyllä nekin on pokattuja tietyistä kohdista jo uutena.
En ole yhdessäkään E36 cäbissä vielä suoraa tankoa nähnyt, joten ilmeisesti jokaikinen on ollut jollain tavalla rikki? Antti O on uusinut nuo tangot omaansa, ja kyllä nekin on pokattuja tietyistä kohdista jo uutena.
Korjataan sen verran etten ole uusinut kattomekanismiin muita osia kuin pumput. Tosiaan kävin eilen baijeri88 nimimerkillä kirjottelevan autoa katsomassa ja siinä oli aivan identtiset nuo tangot verrattuna omaani. Toistaiseksi katto on ollut kovassa käytössä ja näyttää toimivan hyvin, seuraillaan nyt. En aijo tilata mitään uusia osia siihen vielä.
Tyhmä kysymys, ja varmaan tarkistettu vaihdettaessa, mutta onhan tuo tanko oikeinpäin? Toisinpäin kulma olisi paljon loivempi. Tuo tankokin näyttäisi olevan erilainen = pokattu keskeltä, kun vanha taisi olla aika läheltä moottorin päätä. :think Realoemissa taas tanko on piirretty kuvassa ihan suoraksi, en kyllä sellaista ole ikinä nähnyt.
Mitä tuohon vivuston rikkoontumiseen tulee, niin kuulostaisi ihan loogiselta että tanko on ollut liian tappiin säädetty, ja työntää ääriasennossa liikaa, jolloin vääntää tai murtaa tuon haarukan. Jos sait löysemmälle (=lyhyemmäksi) säädettyä ja vielä kalibroitua kohdilleen sen jälkeen, luulisi ongelman poistuvan. Toisaalta jos tuo tanko on väärinpäin tuossa, niin kyllä sekin varmaan riittää rikkomaan haarukan.
omassa ainakin tuo vastaava tanko on suora.
Löytyykö keltään muuten noita sorvautettuja puslia enää mikä kuvassa näkyy? Tai vastaavasti mittoja minkä kokoisen sorvauttaisi?
Onkos kukaan kokeillu tuota bilteman soft top kittiä? Kävin tänään biltemassa ja näin tommosen paketin missä oli sieni, puhdistus aine ja kylläste. Ja hintaa paketilla oli vain 15€ niin pakkohan se oli mukaan ottaa.
Voin ilmotella et millasia mömmöjä on, kunhan vaan pääsen testaan..
Comment