Originally posted by Supra^
View Post
Cabriolet Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
X
-
No en sen tarkemmin osaa sanoa tuosta, kuin olen yhden sellaisen nähnyt jossa takareunan aukko korjaantui kyseisen puslan vaihdolla
No mikäli pusla / rulla on kulunut, niin se täytyy jokatapauksessa vaihtaa. Se ei minunkaan mielestäni tunnut oikein loogiselta, mutta korjaantui kuitenkin. Helpoin kohta mistä aloittaa tutkiminen.
-
Jeps eli nyt otin tuohon puslalle menevän vivun irti eli katon takaosa liikkui vapaasti kädellä liikutellessa mutta eipä se laskeutunut vieläkään kontin kanteen kiinni astiOriginally posted by |parsakaali| View PostNo en sen tarkemmin osaa sanoa tuosta, kuin olen yhden sellaisen nähnyt jossa takareunan aukko korjaantui kyseisen puslan vaihdolla
No mikäli pusla / rulla on kulunut, niin se täytyy jokatapauksessa vaihtaa. Se ei minunkaan mielestäni tunnut oikein loogiselta, mutta korjaantui kuitenkin. Helpoin kohta mistä aloittaa tutkiminen.
onkohan minkälainen rasti jos löysäisi tuota kangasta? vai oisko jotain muita ideoita mistä tuo voisi johtua kuin liian tiukalle asennetusta rätistä?
Comment
-
NaveCare tuotteet rättikaton hoitoon.
Onko kellään kokemusta noista tuotteista veneen tai cabrion katon hoidossa? Pesuaine ja kylläste kiinnostaisi. En uskaltanut ostaa vielä jos ovatki iha paskaa.
Löytyis tuosta halpamarketista ja kiinnostais testata, jos ovat toimivia. Kuomunsuoja aine, sisältää teflonia miten käyttäytynee rättikaton kanssa?
Nyt: E39 530DA Touring -98
ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93
Comment
-
Taas ollaan ongelmissa.. tämä sama tappi mikä alunperin oli irronnut ja se nyt hitsattiin kiinni taas irtosi tänään. Nyt se on hitsattu uusiksi. Onko tuo tanko jotenkin vääntynyt? Voisiko joku verrata omaansa missä on täysautomaattikatto..
Säädin tuosta tangosta sitä nyt hieman pitemmäksi, ehkä 3 kierrosta aukipäin. Asettuu ainakin helpommin tuohon tappiin tuo pallonivel. Sen jälkeen synkkasin katon. Tuo uusi koko mekanismin osa missä tulee tuo alempi levy mihin pallo kiinnityy, pallo sekä tuo tanko maksaa 150€. Arveluttaa vaan kestääkö se tehtaan prässisovite jos ei hitsauskaan kestä kun viikon

Holkki irronneena edelliskerran hitsauksesta..

Nyt taas hitsattu kiinni, tämä ikäänkuin auton rungon puoli (alapuoli)





Onko tämä liian jyrkässä kulmassa, tanko vääntynyt..?Last edited by Antti O; 25-06-2013, 15:47.
Comment
-
Tyhmä kysymys, ja varmaan tarkistettu vaihdettaessa, mutta onhan tuo tanko oikeinpäin? Toisinpäin kulma olisi paljon loivempi. Tuo tankokin näyttäisi olevan erilainen = pokattu keskeltä, kun vanha taisi olla aika läheltä moottorin päätä. :think Realoemissa taas tanko on piirretty kuvassa ihan suoraksi, en kyllä sellaista ole ikinä nähnyt.Originally posted by Antti O View PostTaas ollaan ongelmissa.. tämä sama tappi mikä alunperin oli irronnut ja se nyt hitsattiin kiinni taas irtosi tänään. Nyt se on hitsattu uusiksi. Onko tuo tanko jotenkin vääntynyt? Voisiko joku verrata omaansa missä on täysautomaattikatto..
Mitä tuohon vivuston rikkoontumiseen tulee, niin kuulostaisi ihan loogiselta että tanko on ollut liian tappiin säädetty, ja työntää ääriasennossa liikaa, jolloin vääntää tai murtaa tuon haarukan. Jos sait löysemmälle (=lyhyemmäksi) säädettyä ja vielä kalibroitua kohdilleen sen jälkeen, luulisi ongelman poistuvan. Toisaalta jos tuo tanko on väärinpäin tuossa, niin kyllä sekin varmaan riittää rikkomaan haarukan.Last edited by Supra^; 25-06-2013, 16:27.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
Tuo tanko on katon päästä tavallaan taas yhteen suuntaan mutkalla, joten sitä ei voi oikein toisinpäin laittaa.Originally posted by Supra^ View PostTyhmä kysymys, ja varmaan tarkistettu vaihdettaessa, mutta onhan tuo tanko oikeinpäin? Toisinpäin kulma olisi paljon loivempi. Tuo tankokin näyttäisi olevan erilainen = pokattu keskeltä, kun vanha taisi olla aika läheltä moottorin päätä. :think Realoemissa taas tanko on piirretty kuvassa ihan suoraksi, en kyllä sellaista ole ikinä nähnyt.
Mitä tuohon vivuston rikkoontumiseen tulee, niin kuulostaisi ihan loogiselta että tanko on ollut liian tappiin säädetty, ja työntää ääriasennossa liikaa, jolloin vääntää tai murtaa tuon haarukan. Jos sait löysemmälle (=lyhyemmäksi) säädettyä ja vielä kalibroitua kohdilleen sen jälkeen, luulisi ongelman poistuvan. Toisaalta jos tuo tanko on väärinpäin tuossa, niin kyllä sekin varmaan riittää rikkomaan haarukan.
Itseasiassa pidensin tuota tankoa hieman, pitää illasta koittaa tuota vielä säätää uusiksi. Mietin tuossa vain sellaista että eikös moottori aja tasan siihen asti kun mikrokytkimet kertoo että takalasi on riittävän pystyssä.. sitten stoppaa ja rättikotelon kansi lähtee aukeamaan? Onko tuon tangon pituudella muuta merkitystä kunhan on tarpeeksi pitkä että vara riittää työntämään takalasin aivan yläasentoon?
Olisi hyvä jos oisi auto missä on ehjä tuo tanko ja mekanismi kunnossa.. voisi verrata silmämääräisesti niitä.
Comment
-
On vääntyny! Kuuluu olla aivan suoria ne tangot ja vääntyneenä tekee just sen ettei katto laske alas asti tai ettei edes toimi kunnolla.Originally posted by Antti O View PostTaas ollaan ongelmissa.. tämä sama tappi mikä alunperin oli irronnut ja se nyt hitsattiin kiinni taas irtosi tänään. Nyt se on hitsattu uusiksi. Onko tuo tanko jotenkin vääntynyt? Voisiko joku verrata omaansa missä on täysautomaattikatto..
Säädin tuosta tangosta sitä nyt hieman pitemmäksi, ehkä 3 kierrosta aukipäin. Asettuu ainakin helpommin tuohon tappiin tuo pallonivel. Sen jälkeen synkkasin katon. Tuo uusi koko mekanismin osa missä tulee tuo alempi levy mihin pallo kiinnityy, pallo sekä tuo tanko maksaa 150€. Arveluttaa vaan kestääkö se tehtaan prässisovite jos ei hitsauskaan kestä kun viikon
Onko tämä liian jyrkässä kulmassa, tanko vääntynyt..?Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
Nimenomaan kunhan on tarpeeksi pitkä että riittää työntämään ylös asti. Ala-asennossahan tuo haarukan ote holkista irtoaa joten ei ole niin justiinsa.Originally posted by Antti O View PostOnko tuon tangon pituudella muuta merkitystä kunhan on tarpeeksi pitkä että vara riittää työntämään takalasin aivan yläasentoon
Millä perusteella?Originally posted by Kissvesala View PostOn vääntyny! Kuuluu olla aivan suoria ne tangot ja vääntyneenä tekee just sen ettei katto laske alas asti tai ettei edes toimi kunnolla.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
Kävin katsomassa toisesta e36 cabrioletista ja mitattiin vielä tangon korkeus rättikotelon pohjasta. Ei monta mm. ole heittoa, joten joko molemmissa on vääntynyt tai sitten niitten kuuluu olla tollaiset. Ja edelleen katto toimii aivan virheettömästi muuten.
Eli olisko se sitten laitettava tuo osa #2 ja #8 tilaten. Hieman vaan mietin miten se tehdasprässätty kestää.
Last edited by Antti O; 25-06-2013, 17:53.
Comment
-
Pientä päivitystä tähän.
Tutkittiin oikein pitkän kaavan mukaan katon toimintaa äsken. Viimeeksi kun käytin ammattilaisella tuon niin se nappasi ton torxin irti ja pyöritti samantien tuon pallonivelen tangosta irti. Sillonhan se pituus muuttui. Pääteltiin että tanko on liian lyhyeksi säädetty koska vielä sen jälkeen kun katto jää stoppariin tavallaan moottori kiskoi tota tankoa. 3 kierrosta kun sääti tankoa pitemmäksi siihen nyt jäi pelivaraa ja katon takalaita nousee silti riittävän ylös.
Katsotaan nyt miten kestää, ainakin tuntuisi järkevältä selitykseltä miksi se porsi näin nopeasti ton viimesimmän hitsauksen jälkeen. Minulta kyllä olisi tuo jäänyt ymmärtämättä mutta onneksi on näitä viisaita kavereita olemassa.. Nyt aijon ajella aktiivisesti ja käyttää kattoa, katsotaan miten pelaa.Last edited by Antti O; 25-06-2013, 23:19.
Comment
-
Siis tuohon toimintaan vaikuttaa se vääntyny tanko. Itellä liikkui katto nykimällä ku oli toinen tanko mutkalla. (Taka "lasia" vaihtaessa olin onnistunu vääntämään) ei se rako tosiaan siksi jää. Enemmänkin jos liian tiukalla joku paikka niin saattaa jäähä irvistämään...Originally posted by Supra^ View Post
Millä perusteella?Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
En ole yhdessäkään E36 cäbissä vielä suoraa tankoa nähnyt, joten ilmeisesti jokaikinen on ollut jollain tavalla rikki? Antti O on uusinut nuo tangot omaansa, ja kyllä nekin on pokattuja tietyistä kohdista jo uutena.Originally posted by Kissvesala View PostSiis tuohon toimintaan vaikuttaa se vääntyny tanko. Itellä liikkui katto nykimällä ku oli toinen tanko mutkalla. (Taka "lasia" vaihtaessa olin onnistunu vääntämään) ei se rako tosiaan siksi jää. Enemmänkin jos liian tiukalla joku paikka niin saattaa jäähä irvistämään...Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
Korjataan sen verran etten ole uusinut kattomekanismiin muita osia kuin pumput. Tosiaan kävin eilen baijeri88 nimimerkillä kirjottelevan autoa katsomassa ja siinä oli aivan identtiset nuo tangot verrattuna omaani. Toistaiseksi katto on ollut kovassa käytössä ja näyttää toimivan hyvin, seuraillaan nyt. En aijo tilata mitään uusia osia siihen vielä.Originally posted by Supra^ View PostEn ole yhdessäkään E36 cäbissä vielä suoraa tankoa nähnyt, joten ilmeisesti jokaikinen on ollut jollain tavalla rikki? Antti O on uusinut nuo tangot omaansa, ja kyllä nekin on pokattuja tietyistä kohdista jo uutena.
Comment
-
omassa ainakin tuo vastaava tanko on suora.Originally posted by Supra^ View PostTyhmä kysymys, ja varmaan tarkistettu vaihdettaessa, mutta onhan tuo tanko oikeinpäin? Toisinpäin kulma olisi paljon loivempi. Tuo tankokin näyttäisi olevan erilainen = pokattu keskeltä, kun vanha taisi olla aika läheltä moottorin päätä. :think Realoemissa taas tanko on piirretty kuvassa ihan suoraksi, en kyllä sellaista ole ikinä nähnyt.
Mitä tuohon vivuston rikkoontumiseen tulee, niin kuulostaisi ihan loogiselta että tanko on ollut liian tappiin säädetty, ja työntää ääriasennossa liikaa, jolloin vääntää tai murtaa tuon haarukan. Jos sait löysemmälle (=lyhyemmäksi) säädettyä ja vielä kalibroitua kohdilleen sen jälkeen, luulisi ongelman poistuvan. Toisaalta jos tuo tanko on väärinpäin tuossa, niin kyllä sekin varmaan riittää rikkomaan haarukan.
Löytyykö keltään muuten noita sorvautettuja puslia enää mikä kuvassa näkyy? Tai vastaavasti mittoja minkä kokoisen sorvauttaisi?
Comment
-
Onkos kukaan kokeillu tuota bilteman soft top kittiä? Kävin tänään biltemassa ja näin tommosen paketin missä oli sieni, puhdistus aine ja kylläste. Ja hintaa paketilla oli vain 15€ niin pakkohan se oli mukaan ottaa.
Voin ilmotella et millasia mömmöjä on, kunhan vaan pääsen testaan..-f11 530d xDrive -12 Spacegrau
-e36 320i cabrio -97 Madeiraviolett metallic Individual
-Volvo S60 2.4i -04
-LMC Munsterland LUX 495 -98
https://www.instagram.com/jermus_h/
Pohjanmaa - Connection
Kaustinen connection
Comment
Comment