Koko auton koodaus onnistuu ihan yhtä helposti, jos vaan kaikki on kunnossa. Koodaus voi kaatua esim. liian vanhojen filujen takia, ristiriitaan auton varustelistan (ZCS/FA) ja auton moduleiden kesken, väärään coding indexiin jollain purkilla...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle (kysymyksiä ja vastauksia)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Clavurion View PostKoko auton koodaus onnistuu ihan yhtä helposti, jos vaan kaikki on kunnossa. Koodaus voi kaatua esim. liian vanhojen filujen takia, ristiriitaan auton varustelistan (ZCS/FA) ja auton moduleiden kesken, väärään coding indexiin jollain purkilla...
Comment
-
-
Örr.. onkohan semmonen mahollista et tuohon autoon olisi tehty joku koodaustoimenpide siinä samassa yhteydessä kun siitä on poistettu Xenonit?
Sen koodauksen takia olisi valot pysyny samassa asennossa. ja nyt kun menin tekemään ilmeisesti sen että kirjotin alkuperäiset asetukset ja näin olisi se asetus nollaantunut.. ja valot heittelee nyt minne huvittaa (joka aamu saanu säätää kohilleen.)
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostKoko auton koodaus onnistuu ihan yhtä helposti, jos vaan kaikki on kunnossa. Koodaus voi kaatua esim. liian vanhojen filujen takia, ristiriitaan auton varustelistan (ZCS/FA) ja auton moduleiden kesken, väärään coding indexiin jollain purkilla...Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Mjees, nyt on saatu koodattua vilkut vilkahtamaan..
Mitenkäs. mitä pitäisi koodata ja minkä näköiseen asentoon että noi ajovalot ei enää poukkoilis kohdistusta minne sattuu. Autossa oli alkujan xenonit mutta ne on poistettu. halogenit vaan tilalla. automaattinen säätö kyllä vielä on.
Kun säädän valot niin parin startin jälkeen ne sojottaa taas liian lähelle.
Entä onko vilkkua mahollista saada vilkkumaan kaistavilkun tavoin.
Comment
-
-
Originally posted by kaikkone View PostMitenkäs. mitä pitäisi koodata ja minkä näköiseen asentoon että noi ajovalot ei enää poukkoilis kohdistusta minne sattuu. Autossa oli alkujan xenonit mutta ne on poistettu. halogenit vaan tilalla. automaattinen säätö kyllä vielä on.
Kun säädän valot niin parin startin jälkeen ne sojottaa taas liian lähelle.
Originally posted by kaikkone View PostEntä onko vilkkua mahollista saada vilkkumaan kaistavilkun tavoin.Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Kokeillaa tässäkin ketjussa
Tämän ketjun innoittamana: http://www.e46zone.com/forum/index.php?showtopic=17575 Saisko pelkällä ohjelmoinnilla high beamit puolella teholla (6v) päälle, kun lyhyet valot ei ole päällä? Eli kuten tässä kuvassa:
Näissä softissa voisi ehkä olla jotain näihin viittaavaa?
Sori isot kuvat...
Sitten kun tulee pimeää ja valosensori iskee xenonit päälle, niin nämä "puolipitkät" sammuu.
Comment
-
-
Saahan ne.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by Rahu View PostSaahan ne.
Piuhana multa löytyy jo valmiina "OBD OBD2 CAN-BUS ELM 327 Interface Scanner ELM327 v1.2a"
Tuolla ei varmaankaan tee sitä surullisen kuuluisaa hevon veetä. Eikös joltain foorumilaiselta saanut huokeasti piuhaa, jolla tämmöinenkin ohjelmointi toimisi kuin junan vessa? Samalla kaapelilla saa varmaankin nollattua vikakoodeja?
Comment
-
-
e39 tdsa auttakaas tuon koodauksen kanssa. Elikkäs entinen mittaristo sanoin sopimuksensa irti. Uusi mittaristo paikallaan ja toimii melkein oikein.
Täppä kilometrien vieressä palaa eli ei ole ns.oikeat kilo metrit. kulutus mittari ei toimi muuten toimii kaikki mittarit ja laatikon valot. ja ettei homma olisi vielä liian helppo niin samalla mykistyi kaikki takakontin toiminnot (kyseessä siis farkku) eli mistä lähteä tätä purkamaan..
Comment
-
-
Originally posted by Rahu View PostSaahan ne.Helkama S3000
Myydään kutosen alustaosia
This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla
Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"
Comment
-
-
Originally posted by Pezzi View Poste39 tdsa auttakaas tuon koodauksen kanssa. Elikkäs entinen mittaristo sanoin sopimuksensa irti. Uusi mittaristo paikallaan ja toimii melkein oikein.
Täppä kilometrien vieressä palaa eli ei ole ns.oikeat kilo metrit. kulutus mittari ei toimi muuten toimii kaikki mittarit ja laatikon valot. ja ettei homma olisi vielä liian helppo niin samalla mykistyi kaikki takakontin toiminnot (kyseessä siis farkku) eli mistä lähteä tätä purkamaan..
Kilometrit (yhdyssana) ja VIN kohdilleen ja koodausta perään niin toimii.Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Osaakos joku kertoa, että saako e91 2005 palamaan parkit jotekin tuo valokytkin ollessa 0 asennossa? Tuli huitaistua vanhojen halogenien tilalle LCI:n halogeeni annelit ja olisi ihan kiva saada nuo loistamaan ihan automaagisesti aina auton ollessa käynnissä.
Onko tämä yleensäkään mahd. kyseisellä autolla?
Sen verran virittelin jo valmiiksi, että vaihdoin TAGFAHRLICHT_ECE tilaan aktiv. Eli pystyy jättämään ajovalokytkimen ajovalotilaan, eikä mikään pala kun autosta on virrat poies.f11 530d -10
ex: e91 320d -05
Comment
-
-
Täällä kun tuntuu olevan yllättävän kova tietämys kaikenlaisesta koodaamisesta ja Bemareiden aivojen toiminnasta yleensäkkin niin kysytäänpä tällaista:
Onko kukaan tietoinen voiko automaattilaatikon ohjelmaa sorkkia?
Jos voi, millaiset piuhat ja ohjelmat ko homma vaatii?
Kyseessä siis allekirjoituksen auto jossa on 6HP26-laatikko.
Moottorinohjaukselle löytyy omat taitajansa jo lähes joka maasta mutta miten on näiden laatikoiden kanssa, eikai nekään luulisi aivan mahdottomia olevan?
Minua kiinnostaisi lähinnä muutta laatikon toimintaa enemmän dieselille sopivaksi ja käytökseltään enemmän progressiiviseksi.
Eli pikkuvauhdeissa ja sievästi ajellessa löysänvetelä ja hidas vaihto ei haittaa mitään mutta kaasu pohjassa vaihteenvaihto saisi olla reippaasti nopeampi, mukavuuden jäädessä enemmän taka-alalle.
Eniten ärsyttää tuo kaksi pykälää sekunnin verran yhtä aikaa- silmässä ilmiö, silloin tuntuu että kaikki teho menee vain pelkästään laatikon pakkojen lämmittämiseen, ei niinkään eteenpäin pyrkimiseen.
(eihän se oikeasti ole ihan noin, vaikka siltä ehkä tuntuukin)
Samoin isompaa pykälää pitäisi saada silmään jo ainakin 500 kierrosta alempana, turha näitä dieseleitä on kierrättää punarajalle kun veto on loppunut jo aikaa sitten.
Ongelma on nimenomaan softapuolella, laatikon ominaisuudet riittävät kyllä ihan varmasti vaikka lähes DSG-tyyppisiin nopeisiin vaihtoihin.Musta E90 330 xda -05 kaikilla mausteilla, Powered by Karala
Läppäleikkaukset, puslanvaihdot, jarrulevysorvaukset, jyrsin- yms. koneistushommat ja muuta teknistä vertaistukea E90:iin Nivalan seudulla: 0405113911
Comment
-
Comment