NCS:stä on jäänyt epäselväksi milloin NCS käyttää autoon latauksessa WORK kansion .MAN filuja ja milloin DATEN kansion raakadatoja. Siis eli jos haluan ohjelmoida esim CCC:n kokonaan alusta DATEN raakadatoista enkä edes halua ladata CCC:stä vanhaa ohjelmaa manipuloitavaksi niin miten pitää toimia? Vaikuttaako SG_Codiern ja SG_Lessen jotenkin asiaan?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle (kysymyksiä ja vastauksia)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by ducatirocks View PostNCS:stä on jäänyt epäselväksi milloin NCS käyttää autoon latauksessa WORK kansion .MAN filuja ja milloin DATEN kansion raakadatoja. Siis eli jos haluan ohjelmoida esim CCC:n kokonaan alusta DATEN raakadatoista enkä edes halua ladata CCC:stä vanhaa ohjelmaa manipuloitavaksi niin miten pitää toimia? Vaikuttaako SG_Codiern ja SG_Lessen jotenkin asiaan?Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
Originally posted by Kissvesala View PostSillon jos sulla on manipulation valittuna asetuksita ja man filussa modulin parametrit niin sg_codiern käyttää sitä. Jos tyhjällä man filulla vedät sg_codiern niin koodaa auton varustelistan mukaan moduulin.- F31 320da - Pessimisti ei pety... Pimmeristi pettyy -
Comment
-
-
Originally posted by ducatirocks View PostEli toisin sanoen... Kun avaan NCS:n, NCS tyhjentää FSW_PSW man ja trace filut (tyhjentääkö muuten molemmat filut?). Ja nyt jos en lue manipuloitavan purkin dataa vaan alan suoraan uploadaamaan auton purkkiin (VIN luennan ja purkin valinnan jälkeen), niin NCS hakee "raakadatan" DATEN kansiosta. Onko näin?
"Raakadata" määräytyy varustelistan mukaan eli on vo-koodausta tai varustelistan mukaan koodausta.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Kiitokset Vesalalle ja Böntille ohjeista ja oikaisuista. Böntille olenkin jo kertonut varsinaisen ongelman taustoista. Eli CCC on vaihdettu CCC/lci versioon. Tässähän erona mm. nuo 8 etupaneelin nappia. Ne sain helposti toimimaan manipuloimalla CCC/lci:ssä ollutta ohjelmaa.
Pyytäisin ohjeita seuraavien vanhan ja uuden CCC:n erojen poistamiseksi:
1) Kaikki varoitusäänet (turvavyö, polttoaine, tasatuntikello, vapaavaihde jne.) pitäisi saada hiukan kovemmalle.
2) Etupaneelin valoja pitäisi saada hiukan kirkkaammalle.
Yritin etsiä NCS Dummyllä noille funktioita ja saatoin löytääkin, mutta en ymmärrä miten niiden parametreja muutetaan!?!
3) Sisäilman kierrätyksessähän on kolme asentoa (pois, auto ja päällä). Käytän sisäilman kierrätystä aniharvoin ja haluaisin, että se ei mene päälle kuin ainoastaan auto- ja päällä -asennoissa. Nyt kierrätys menee päälle kun lämpötilanutikat väännetään siniselle (minimiin) vaikka nappi on pois -asennossa. Nappi ei myöskään siirry tässä tapauksessa pois -asennosta auto- tai päällä -asntoon.- F31 320da - Pessimisti ei pety... Pimmeristi pettyy -
Comment
-
-
Lueskelin tuossa tätä threadia, tarkoituksena muuttaa oman E39:n valojen toimintaa suomalaisemmaksi, kun jouduinkin toteamaan, että IKE ja LCM heittävät INPAssa seuraavaa erroria:
191 IKE-EEPROM error, coding incorrect/incomplete
Error frequency : 40
Invalid working area
Error present
-------------------------------------------------------------
190 light module-EEPROM error
Error frequency : 40
Invalid working area
Error present
================================================== ========
Jonkinlaisesta aikaisempien asentajien tekemisistä tämä varmaankin johtuu - ensin kävi mielessä, josko tämä olisi seurausta ei-niin-hyvin-tehdystä mittarin ruuvaamisesta Saksan maalla, mutta yksi polski-forum väitti ongelman syntyvän carsoftin käytöstä esim kielen vaihtoon. Kävi mielessä, josko vain koodaisi uusiksi NCS expertillä. Mitäpä arvovaltainen raati on mieltä?
Edelliseen ideaan liittyen, toinen hieman yllättävä juttu hyppäsi myös silmille NCS expertin kanssa: parissa modulissa (piru kun unohdin jo, tais olla KMB ja ... helvetti) VIN oli muuten oikein, mutta perässä oli ylimääräinen (sama) numero! Kuuluuko asiaan, vai pelkästään paskojen softien pieni sivuvaikutus? Ainakin DMEssä INPAlla tutkaillessa VIN oli tasan mitä pitääkin.
Kiitokset etukäteen asiaa paremmin tunteville.
Comment
-
-
Ylimääräinen numero kuuluu asiaan. Ei tuota miettiä kannata, koodaa uusiks, voi olla että koodit häviää, voi olla ettei. Melkoisella todennäköisyydellä jotain toimenpiteitä siellä on tehty että nuo koodit tulee..sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Kato onko mittarissa ja valomodulissa auton vin. Jos ei ole niin ei koodaminenkaan onnistu. Vinin muuttaminen onkin sitte toinen tarina.
Edit. Vin on siis sama. Joten koodausta vaan.Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostPitäisi etu parkeilta koodata varoitus pois e61:ssä ja LMA:lta löytyy kohdat cold test ja hot test. Nämä on nyt night_aktiv. Riittääkö tämä vai pitääkö tehdä vielä muuta? Lähinnä sillä kyselen kun joskus on ollut juttua, että LMA:lla on laskuri joka katkaisee jännitteen kokonaan jos vika on liian pitkään ollut päällä (takaluukun katkenneet johdot), niin lopettaako laskuri laskennan kun varoituksen on koodannut pois vai pitääkö tämä laskuri ottaa erikseen pois käytöstä?Originally posted by Kissvesala View PostCheck control notification vielä kyseisille valoille pois ja eipä sitä short circuitia taida edes saada pois. Venäläistä rulettia vaan että katkeaako syöttö jossain kohtaa kokonaan. Saahan sen 5 kertaa avattua ennenku kokonaan menee paskaksi.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostKoodasin nämä varoitukset pois päältä jo aikaisemmin ja nyt asentelin led parkkeja (preLCI halogen), mutta sieltähän ne varoitukset tuli edelleen tauluun. Piti vielä uudestaan tarkastaa, että nämä kaikki kolme valintaa oli night_aktiv ja olihan ne. Mikähän ihme tuossa on ettei varoitukset pysy poissa?Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
Mites kun E91 antaa erroria $6AA-varusteesta (teleservices?) kun yrittää VO:n lukea? Eikä pääse siitä eteenpäin. Onko vaan liian vanhat datenit tai koko ncsexpert? Korimallina E89 valittuna.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostMites kun E91 antaa erroria $6AA-varusteesta (teleservices?) kun yrittää VO:n lukea? Eikä pääse siitä eteenpäin. Onko vaan liian vanhat datenit tai koko ncsexpert? Korimallina E89 valittuna.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Originally posted by böntti View PostEiköhän ne datenit oo liian vanhat, tuo koodi kyllä on E91:een kelpo.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Päivitetty kaikki uusimmat hilavitkuttimet (kiitos Böntti), nyt herjaa sitten kokoajan Chassis is Faulty ja "COAPI-1020: can not open file for reading: C:\NCSEXPER\BIN\sgfam.dat".
On kokeiltu laittaa koko paska uusiksi, sekä vanhaa inpaa (5.0.x) että uudempaa, (EA-90x) mutta eipähän lähde tulille enää toi softa vaikka mitä tekee. NCSexpertin versio kokeiltu sekä 3.0.8 ja 3.1.0 ristiin noilla eri inpa/ediabas-systeemeillä. Helvetin hienoa.
EDIT: Lähti toimimaan kun poistin tasan kaiken noihin ohjelmiin liittyen ja asensin uudelleen 5.0.x:n ja siihen uusimmat datenit.Last edited by Supra^; 16-08-2014, 11:50.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Datenien päivitys kannattaa hoitaa BMW Coding Toolilla: http://www.bmwcoding.com/showthread....MW-Coding-Tool-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
Comment