Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle (kysymyksiä ja vastauksia)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Indigoah
    Bimmer Rookie
    • Jan 2004
    • 103
    • Oulu

    Noniin -36 loppuinen zusbi tumpattu sisään ja ohjain toimii. Kiitokset böntille ja Kissvesalalle jälleen avusta

    Onhan tuo nyt tuntumaltaan aivan eri luokkaa siihen vanhaan rimpulaan verrattuna, sekä aivan kuin käskyt menisi nopeammin perille...
    Jokatapauksessa helpottaa kummasti vanhan CCC:n käyttöä.

    F11 530d M-Sport

    ex.
    E91, E61, E39, E46, E36

    Comment

    • jartsa02
      BTCF Member
      • Jun 2003
      • 1131
      • Helsinki

      Originally posted by böntti View Post
      Ok. Onko nuo DME/DDE-purkit erityisen herkkiä? Itse kerran huvikseni laitoin CIC:n flässäytymään d-canilla ja interface disturbed tuli jossain kahden päivän kohdilla.
      No ainakin DDE4 on ollut erityisen herkkä tuolle, DME:t ei ole ollut sitten niin pahoja.
      BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

      Comment

      • Kissvesala
        Moderator
        • Jun 2010
        • 3110
        • Liminka

        Originally posted by jartsa02 View Post
        No ainakin DDE4 on ollut erityisen herkkä tuolle, DME:t ei ole ollut sitten niin pahoja.
        Kyllä se mss80 on kans meleko ranttu. Ja kohtuullisen iso tiedosto.
        Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
        Kissvesala.fi
        Priva tai o443424479

        Comment

        • bemu-freak
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2003
          • 277
          • Kerava

          Moi!
          Olen haaveillut vaihteiston ohjelmiston päivityksestä tuohon facelift 3.0d automaatti E53:seen.
          Olen nyt saanut selvitettyä, että uusin assembly numero on 7558474 (nykyinen 7539689) ja boxi GKE194.
          Nyt kaikki olisi valmiina koneella. SP daten v54 ja winkfp päivitetty. Enää puuttuu rohkeus alkaa päivittämään softaa.

          Uskaltaako sen päivittää USB piuhalla? Vai tuleeko autosta verkonpaino?
          BMW E61 525iA -05, E38 740ia -97
          ex E53 3.0DA 04, E90 320DA -05, E36 325CiA -94, E34 525iAT -95, E87 120DA -05, E60 530DA -03, E39 523iA -96, E30 318i -90, E39 530DAT -99, E34 525i 24V -89, E36 316i -95, E28 520i -87, E21 318i -82, 2002 -69

          Comment

          • suppari
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 4049
            • Turku

            Originally posted by bemu-freak View Post
            Moi!
            Olen haaveillut vaihteiston ohjelmiston päivityksestä tuohon facelift 3.0d automaatti E53:seen.
            Olen nyt saanut selvitettyä, että uusin assembly numero on 7558474 (nykyinen 7539689) ja boxi GKE194.
            Nyt kaikki olisi valmiina koneella. SP daten v54 ja winkfp päivitetty. Enää puuttuu rohkeus alkaa päivittämään softaa.

            Uskaltaako sen päivittää USB piuhalla? Vai tuleeko autosta verkonpaino?
            Virtalähde vaan kuntoon ja 110% toimiva usb kaapeli niin ei muuta kun menoksi!
            Tietysti pitää se tiedostaa että mitä tahansa voi tapahtua kun nappia painaa.
            sigpic
            P:0409699000

            JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
            tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
            huollot/korjaukset!

            BMW E&F sarjaan.
            Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
            8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
            AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

            Comment

            • misa
              Newbiemmer
              • Jan 2005
              • 16

              lähteekö peruutus sensorit pois käytöstä kun muutaa PDC_SCHALTER nicht_aktiv?

              Comment

              • Supra^
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 5150
                • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                Originally posted by misa View Post
                lähteekö peruutus sensorit pois käytöstä kun muutaa PDC_SCHALTER nicht_aktiv?
                Eikös se vain poista napin pois käytöstä? No, ei ole varmaan iso homma kokeilla. Jos se jostain syystä pitää saada pois käytöstä kokonaan niin ottaisin sulakkeen irti, ja jos muita himmeleitä saman sulakkeen takana, niin boksista liitin irti. Miksi se pitää pois saada, ja mikäköhän korimalli mahtaa olla kyseessä?
                Musti 8HP
                Nokivasara M47
                TeiniCoupé DCT
                E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                Ex:
                E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                Comment

                • misa
                  Newbiemmer
                  • Jan 2005
                  • 16

                  Originally posted by Supra^ View Post
                  Eikös se vain poista napin pois käytöstä? No, ei ole varmaan iso homma kokeilla. Jos se jostain syystä pitää saada pois käytöstä kokonaan niin ottaisin sulakkeen irti, ja jos muita himmeleitä saman sulakkeen takana, niin boksista liitin irti. Miksi se pitää pois saada, ja mikäköhän korimalli mahtaa olla kyseessä?
                  e39 02vm lenelly tutkat mäkeen niin huutaa kokoajan.

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    Yritin koodata pois puhelinta 2003 E39 530dat varustelistalta, mutta eipä BMW decoderin mukaan SA koodissa ei ole edes sitä koodattuna. Auto on lähtenyt tehtaalta puhelimella varustelistan mukaan ja puhelin on autossa paikallaan. Eikö BMW decoder tulkitse oikein SA koodia, vai eikö autoon ole koodattu puhelinta? Onko muita näppäriä ohjelmia SA koodin tutkimiseen kuin BMW decoder?
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • Kissvesala
                      Moderator
                      • Jun 2010
                      • 3110
                      • Liminka

                      Originally posted by HTK12 View Post
                      Yritin koodata pois puhelinta 2003 E39 530dat varustelistalta, mutta eipä BMW decoderin mukaan SA koodissa ei ole edes sitä koodattuna. Auto on lähtenyt tehtaalta puhelimella varustelistan mukaan ja puhelin on autossa paikallaan. Eikö BMW decoder tulkitse oikein SA koodia, vai eikö autoon ole koodattu puhelinta? Onko muita näppäriä ohjelmia SA koodin tutkimiseen kuin BMW decoder?
                      Lähetä privalla mulle se zcs niin kurkkaan Miltä näyttää.
                      Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                      Kissvesala.fi
                      Priva tai o443424479

                      Comment

                      • böntti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2011
                        • 2857
                        • Tampere

                        Originally posted by HTK12 View Post
                        Yritin koodata pois puhelinta 2003 E39 530dat varustelistalta, mutta eipä BMW decoderin mukaan SA koodissa ei ole edes sitä koodattuna. Auto on lähtenyt tehtaalta puhelimella varustelistan mukaan ja puhelin on autossa paikallaan. Eikö BMW decoder tulkitse oikein SA koodia, vai eikö autoon ole koodattu puhelinta? Onko muita näppäriä ohjelmia SA koodin tutkimiseen kuin BMW decoder?
                        On tehtaan virallinen ohjelma, ZEKO. Ja pistä toki se koodi tähän näkyville niin voi muutkin ihmetellä.
                        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          Originally posted by böntti View Post
                          On tehtaan virallinen ohjelma, ZEKO. Ja pistä toki se koodi tähän näkyville niin voi muutkin ihmetellä.
                          Löytyi se puuttuva puhelin kun käytti zekoa. Yleensä on vaan tullut käyteltyä bmw decoderia, kun tuo zeko ei toimi 64-bittisessa käyttiksessä. Noh ainahan sitä voi virtuaalikoneessa ajaa.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • böntti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2011
                            • 2857
                            • Tampere

                            Toinen vaihtoehto on katsoa BMW Archivesta auton varustelistalta puhelimen varustekoodi. Sitten katsotaan E46ZST.000-tiedostosta vastaavan koodin rivi, tässä nyt arvalla varuste 638:
                            Code:
                            ;0638        00000000 0000000000000000 0400000000 TEL_PROF        //Nachruestung AUTOTELEFON PROFESSIONAL
                            Nähdää että VN-osasta pitää vähentää tuo yksi nelonen. BMW Decoder ei vissiin näytä muuta kuin SA-osan?
                            Last edited by böntti; 06-05-2015, 22:43.
                            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                            Comment

                            • bemu-freak
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2003
                              • 277
                              • Kerava

                              No niin. Nyt sitä koitettiin.

                              Vaihdelaatikko ja jakolaatikon ja DSC ohjelmat on päivitetty E53:sta 2004 facelift.

                              Toka kerralla meni läpi vaihdelaatikko ja OK ZUSP programming OK, mutta nyt palaa DSC ja ABS ja jarru valo.
                              Ei pitäisi koskea, jos jotenkin toimii on vanha sanonta, mutta nyt on vika koodina DSC:ssä.
                              Kupplungsposition unbekannt.

                              Ilmeisesti ei tiedä missä asennossa vaihdekeppi on?
                              Miten sen sille sitten opettaa, vai pitääkö koittaa etsiä jostain vanha ohjelma laatikkoon.

                              Ja kiitos jo etukäteen, jos jotain vinkkiä olisi.
                              BMW E61 525iA -05, E38 740ia -97
                              ex E53 3.0DA 04, E90 320DA -05, E36 325CiA -94, E34 525iAT -95, E87 120DA -05, E60 530DA -03, E39 523iA -96, E30 318i -90, E39 530DAT -99, E34 525i 24V -89, E36 316i -95, E28 520i -87, E21 318i -82, 2002 -69

                              Comment

                              • Supra^
                                BTCF Member
                                • Jul 2005
                                • 5150
                                • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                                Originally posted by bemu-freak View Post
                                No niin. Nyt sitä koitettiin.

                                Vaihdelaatikko ja jakolaatikon ja DSC ohjelmat on päivitetty E53:sta 2004 facelift.

                                Toka kerralla meni läpi vaihdelaatikko ja OK ZUSP programming OK, mutta nyt palaa DSC ja ABS ja jarru valo.
                                Ei pitäisi koskea, jos jotenkin toimii on vanha sanonta, mutta nyt on vika koodina DSC:ssä.
                                Kupplungsposition unbekannt.

                                Ilmeisesti ei tiedä missä asennossa vaihdekeppi on?
                                Miten sen sille sitten opettaa, vai pitääkö koittaa etsiä jostain vanha ohjelma laatikkoon.

                                Ja kiitos jo etukäteen, jos jotain vinkkiä olisi.
                                Mistään mitään tietämättä tuo kuulostaa siltä että DSC ei saa kytkinpolkimen asentotietoa. Auto on ilmeisesti automaatti, joten löytyisiköhän DSC:n koodauksesta täppä väärästä kohtaa?
                                Musti 8HP
                                Nokivasara M47
                                TeiniCoupé DCT
                                E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                                Ex:
                                E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎