Announcement

Collapse
No announcement yet.

INPA kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tsero1
    Bimmer Rookie
    • Jan 2013
    • 36
    • PK

    Crankshaft adaption inlet bank 1 seka outlet bank 1. Käsittääkseni kampiakselin asentotunnistimia ei ole kuin 1kpl n42b20 koneessa joten mistä nuo luvut outletistä ovat peräisin? (perustan tietoni realoemin kuviin mistä olen yrittänyt etsiä).. Korjausarvo aika tapissaan joten syytä vaihtaa..? Onko tämä kyseinen inlet bank 1 TÄSSÄ kuvassa osanumero 3?
    Attached Files

    Comment

    • AlpinWeiss
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2007
      • 927
      • West coast

      Terve,

      Eli auto heittää vikakoodia catalytic converter conversion 2. Auto e93 ja N53 koneella. En jaksaisi uskoa että katit on menossa. Auto ei ennen käynyt kunnolla tyhjäkäyntiä kylmänä ja se on nyt tullut kuntoon kun vaihdettiin kolme suutinta. Mitäs seuraavaksi tehdään? Täytyisi tuo katti koodi vielä saada pois. Luulen että auto jostain syystä vaan luulee että katti ei katita tarpeeksi... Katit on tarkastettu ja ei ne ainakaan yhtään huonolta näytä.

      Voiko pelkkä lambda aiheuttaa tämän? Tai suutin?
      Yleensä vikakoodi tästä syttyy kovan kiihdytyksen jälkeen rauhallisessa matka-ajossa, eli arvot käyvät hivenen punaisella n. 2000rpm nurkissa.
      Attached Files
      Last edited by AlpinWeiss; 10-03-2014, 10:15.
      MBCLK240 -02
      E36 318 -93
      E46 320 Ci -01
      E46 330 CiA -01
      E60 520i -04
      E93 325i -07
      F36 420xi -16

      Comment

      • pheno
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 1985
        • Tampere

        Originally posted by AlpinWeiss View Post
        Terve,

        Eli auto heittää vikakoodia catalytic converter conversion 2. Auto e93 ja N53 koneella. En jaksaisi uskoa että katit on menossa. Auto ei ennen käynyt kunnolla tyhjäkäyntiä kylmänä ja se on nyt tullut kuntoon kun vaihdettiin kolme suutinta. Mitäs seuraavaksi tehdään? Täytyisi tuo katti koodi vielä saada pois. Luulen että auto jostain syystä vaan luulee että katti ei katita tarpeeksi... Katit on tarkastettu ja ei ne ainakaan yhtään huonolta näytä.

        Voiko pelkkä lambda aiheuttaa tämän? Tai suutin?
        Yleensä vikakoodi tästä syttyy kovan kiihdytyksen jälkeen rauhallisessa matka-ajossa, eli arvot käyvät hivenen punaisella n. 2000rpm nurkissa.
        katso Testo:lla millaista käyrää katin 2 jälkeinen eli post-cat lambda-sensori piirtää. Sen pitäisi olla aikalailla tasaista tai pientä heittoa voi olla. Jos se menee samassa tahdissa pre-cat sensorin kanssa - ei katti kovin hyvässä hapessa voi olla..

        Comment

        • hoopertti
          Newbiemmer
          • Oct 2011
          • 15
          • seinämäjoki

          Tere!

          Oon täs seannu monia inpa topiicceja läpi ja yrittäny löytää ratkaisua sellaseen ongelmaan tuon inpan kans ku ei pääse moottorinohjauspoksiin käsiksi ollenkaa, vaikka kaikkiin muihin purkkeihin menee ongelmitta?! tulee muistaakseni vaan että "no response from control unit".. Autohan tosiaan on vm-04 e61 530d 160kw.
          Löytyy kyllä e60 valikosta se oikea moottorikoodi, olisko ollu M57TU tai jotain sinnepäin.

          kertokaas ny joku viisas:think

          pitäis päästä maffin arvoja kattomaan

          Comment

          • Kissvesala
            Moderator
            • Jun 2010
            • 3110
            • Liminka

            Originally posted by hoopertti View Post
            Tere!

            Oon täs seannu monia inpa topiicceja läpi ja yrittäny löytää ratkaisua sellaseen ongelmaan tuon inpan kans ku ei pääse moottorinohjauspoksiin käsiksi ollenkaa, vaikka kaikkiin muihin purkkeihin menee ongelmitta?! tulee muistaakseni vaan että "no response from control unit".. Autohan tosiaan on vm-04 e61 530d 160kw.
            Löytyy kyllä e60 valikosta se oikea moottorikoodi, olisko ollu M57TU tai jotain sinnepäin.

            kertokaas ny joku viisas:think

            pitäis päästä maffin arvoja kattomaan
            Kysyppä joku toinen.
            Ei vaan kokeileppa mennä esim. E90 valikoiden kautta. Eli sieltä sitte dde6 m57n jne inpan filuista tuo on kiinni.
            Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
            Kissvesala.fi
            Priva tai o443424479

            Comment

            • hoopertti
              Newbiemmer
              • Oct 2011
              • 15
              • seinämäjoki

              Originally posted by Kissvesala View Post
              Kysyppä joku toinen.
              Ei vaan kokeileppa mennä esim. E90 valikoiden kautta. Eli sieltä sitte dde6 m57n jne inpan filuista tuo on kiinni.

              nonniin pitääpä tuota koittaa koitin joskus e46 kautta mutta ei sieltä ainakaa menny

              Comment

              • böntti
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2011
                • 2855
                • Tampere

                Originally posted by tsero1 View Post
                Crankshaft adaption inlet bank 1 seka outlet bank 1. Käsittääkseni kampiakselin asentotunnistimia ei ole kuin 1kpl n42b20 koneessa joten mistä nuo luvut outletistä ovat peräisin? (perustan tietoni realoemin kuviin mistä olen yrittänyt etsiä).. Korjausarvo aika tapissaan joten syytä vaihtaa..? Onko tämä kyseinen inlet bank 1 TÄSSÄ kuvassa osanumero 3?
                Asiasta en mitään faktaa osaa sanoa mutta tuommonen löyty googlella:



                En jaksanut pitkälle lukea mutta ensimmäisellä sivulla joku tiesi kertoa että nuo on vanoksen imu- ja pakopuolen adaptaatiot vaikka nimi viittaakin kampiakseliin (sieltähän se nokkaketju tulee). Inlet = sisäänmeno, imu, Outlet = ulostulo, pako.
                -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                Comment

                • jannnu78
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2013
                  • 150
                  • Tampere

                  BMW Inpa

                  Olisin hommaamassa ensinmäistä kotikonstein toimivaa vikakoodin lukiaa onko tämä E39 malliin paras vai onko joku muu jota jengi suosittelee :mitä siis nykysin käytetään eniten ?



                  autona minulla siis E39 vm 2003 ja M54 moottorilla . Luin jostai että jotain piuhoja pitäisi yhdistellä tai kolvailla ? sekavaa hankallaa , miehelle tietysti kun näistä ei mitään tajua . käykö tämä inpan pistoke siis suoraan ratin alla olevaan pistokkeeseen vai pitääkö piuha viedä jollekin pellepelottomalle kolvattavaksi .

                  niin ja mitä tarkoittaa D cania vaativat malliit ?

                  Comment

                  • Kissvesala
                    Moderator
                    • Jun 2010
                    • 3110
                    • Liminka

                    Originally posted by jannnu78 View Post
                    Olisin hommaamassa ensinmäistä kotikonstein toimivaa vikakoodin lukiaa onko tämä E39 malliin paras vai onko joku muu jota jengi suosittelee :mitä siis nykysin käytetään eniten ?



                    autona minulla siis E39 vm 2003 ja M54 moottorilla . Luin jostai että jotain piuhoja pitäisi yhdistellä tai kolvailla ? sekavaa hankallaa , miehelle tietysti kun näistä ei mitään tajua . käykö tämä inpan pistoke siis suoraan ratin alla olevaan pistokkeeseen vai pitääkö piuha viedä jollekin pellepelottomalle kolvattavaksi .

                    niin ja mitä tarkoittaa D cania vaativat malliit ?
                    Sijoita suosiolla puolet lisää ja osta täältä foorumilta kunnon kaapeli jonka toimivuus testattu. Ja dcan meinaa sitä että noin vm -07 muuttuu väylä dcan tyyppiseen joten jos oma auto e39 niin pärjäät paremmin tava k-line piuhalla koska ovat poikkeuksetta parempaa laatua.
                    Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                    Kissvesala.fi
                    Priva tai o443424479

                    Comment

                    • siksta
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2004
                      • 675
                      • Orimattila

                      Tuli hommattua D+KCAN OBD-piuha ja läjä kaikenlaisia ohjelmia.
                      Eilen koitettiin kaverin autosta nollata ABS:n merkkivaloa, mutta en päässyt käsiksi kuin moottorin vikakoodeihin.

                      Auto oli E46 vm. 99, josta löytyy OBD-liitin.
                      Olikos tämä nyt sitä ikäluokkaa, että OBD:n kautta ei pääse käsiksi, kun moottorin koodeihin?
                      Niidenkin kohdalla Inpa valittaa "Language variant does not match" tai jotain tuonne päin, mutta lukee ja nollaa koodit kiltisti. Myös moottorin livedataa pystyy seuraamaan.

                      Kaikkien muiden boksien kohdalla sanoo "Module does not respond".
                      F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

                      Comment

                      • BMW_Harrastaja
                        BTCF Member
                        • Dec 2012
                        • 819
                        • Oulu area

                        Jos autosta pacman löytyy, niin käytä sitä. Pitäisi päästä kaikkeen kiinni.
                        BMW driver and owner since 2000.

                        Comment

                        • siksta
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2004
                          • 675
                          • Orimattila

                          Originally posted by BMW_Harrastaja View Post
                          Jos autosta pacman löytyy, niin käytä sitä. Pitäisi päästä kaikkeen kiinni.
                          Sitä varten pitäisi ilmeisesti hommata tällainen adapteri?
                          http://www.e-ville.com/fi/18-obd-vik...recommendation
                          F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

                          Comment

                          • BMW_Harrastaja
                            BTCF Member
                            • Dec 2012
                            • 819
                            • Oulu area

                            Kyllä.
                            BMW driver and owner since 2000.

                            Comment

                            • -VilleV-
                              Newbiemmer
                              • Sep 2011
                              • 29
                              • Riihimäki

                              Terve!

                              Tästä on varmasti väännetty ja käännetty tässäkin keskustelussa, mutta pikku selauksella ei osunu silmään.

                              Eli, tossa oli puhetta siitä 20-pin liittimestä (ads viralliselta nimeltä?) eli juuri tuo pacman. Itellä on INPA ja omana autona e39 523i vm. -96 ja ohjelma tunnistaa auton kyseisellä liittimellä. Ongelma on semmonen kun en ikinä ole päässy e36:seen sisään vaikka scriptit löytyy "Old models" valikon kautta.

                              Pitikö tosta liittimestä kääntää ne 7 ja 8 pinni ristiin vai mitä piti tehdä, että tunnistaa nuo vanhemmat mallit? Itellä on kaks noita OBD-20pin adaptereita niin vois toisen vaikka muokata. Tai sitten ostaa jos halavalla sattus saamaan.

                              Pitäs kaverilta lukea 92 vuoden 325:tosesta koodit, tässähän menee pian viikonlopun ilmanen kossupullo sivu suun jos ei saa koodeja kurkattua.

                              Comment

                              • Clavurion
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 9142
                                • Oulu

                                Originally posted by -VilleV- View Post
                                Terve!

                                Tästä on varmasti väännetty ja käännetty tässäkin keskustelussa, mutta pikku selauksella ei osunu silmään.

                                Eli, tossa oli puhetta siitä 20-pin liittimestä (ads viralliselta nimeltä?) eli juuri tuo pacman. Itellä on INPA ja omana autona e39 523i vm. -96 ja ohjelma tunnistaa auton kyseisellä liittimellä. Ongelma on semmonen kun en ikinä ole päässy e36:seen sisään vaikka scriptit löytyy "Old models" valikon kautta.

                                Pitikö tosta liittimestä kääntää ne 7 ja 8 pinni ristiin vai mitä piti tehdä, että tunnistaa nuo vanhemmat mallit? Itellä on kaks noita OBD-20pin adaptereita niin vois toisen vaikka muokata. Tai sitten ostaa jos halavalla sattus saamaan.

                                Pitäs kaverilta lukea 92 vuoden 325:tosesta koodit, tässähän menee pian viikonlopun ilmanen kossupullo sivu suun jos ei saa koodeja kurkattua.
                                Tais tulla tylsä viikonloppu.

                                Tuosta 20-napaisesta pistokkeesta huolimatta E39:ssä käytetään OBD-interfeissiä. Noissa vanhemmissakin on sama 20-pin liitin, mutta eri protokolla ja vaatii ADS-interfeissin, jossa erillinen herätelinja moduleille.
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎