Crankshaft adaption inlet bank 1 seka outlet bank 1. Käsittääkseni kampiakselin asentotunnistimia ei ole kuin 1kpl n42b20 koneessa joten mistä nuo luvut outletistä ovat peräisin? (perustan tietoni realoemin kuviin mistä olen yrittänyt etsiä).. Korjausarvo aika tapissaan joten syytä vaihtaa..? Onko tämä kyseinen inlet bank 1 TÄSSÄ kuvassa osanumero 3?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
INPA kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Terve,
Eli auto heittää vikakoodia catalytic converter conversion 2. Auto e93 ja N53 koneella. En jaksaisi uskoa että katit on menossa. Auto ei ennen käynyt kunnolla tyhjäkäyntiä kylmänä ja se on nyt tullut kuntoon kun vaihdettiin kolme suutinta. Mitäs seuraavaksi tehdään? Täytyisi tuo katti koodi vielä saada pois. Luulen että auto jostain syystä vaan luulee että katti ei katita tarpeeksi... Katit on tarkastettu ja ei ne ainakaan yhtään huonolta näytä.
Voiko pelkkä lambda aiheuttaa tämän? Tai suutin?
Yleensä vikakoodi tästä syttyy kovan kiihdytyksen jälkeen rauhallisessa matka-ajossa, eli arvot käyvät hivenen punaisella n. 2000rpm nurkissa.Last edited by AlpinWeiss; 10-03-2014, 10:15.MBCLK240 -02
E36 318 -93
E46 320 Ci -01
E46 330 CiA -01
E60 520i -04
E93 325i -07
F36 420xi -16
Comment
-
-
Originally posted by AlpinWeiss View PostTerve,
Eli auto heittää vikakoodia catalytic converter conversion 2. Auto e93 ja N53 koneella. En jaksaisi uskoa että katit on menossa. Auto ei ennen käynyt kunnolla tyhjäkäyntiä kylmänä ja se on nyt tullut kuntoon kun vaihdettiin kolme suutinta. Mitäs seuraavaksi tehdään? Täytyisi tuo katti koodi vielä saada pois. Luulen että auto jostain syystä vaan luulee että katti ei katita tarpeeksi... Katit on tarkastettu ja ei ne ainakaan yhtään huonolta näytä.
Voiko pelkkä lambda aiheuttaa tämän? Tai suutin?
Yleensä vikakoodi tästä syttyy kovan kiihdytyksen jälkeen rauhallisessa matka-ajossa, eli arvot käyvät hivenen punaisella n. 2000rpm nurkissa.
Comment
-
-
Tere!
Oon täs seannu monia inpa topiicceja läpi ja yrittäny löytää ratkaisua sellaseen ongelmaan tuon inpan kans ku ei pääse moottorinohjauspoksiin käsiksi ollenkaa, vaikka kaikkiin muihin purkkeihin menee ongelmitta?! tulee muistaakseni vaan että "no response from control unit".. Autohan tosiaan on vm-04 e61 530d 160kw.
Löytyy kyllä e60 valikosta se oikea moottorikoodi, olisko ollu M57TU tai jotain sinnepäin.
kertokaas ny joku viisas:think
pitäis päästä maffin arvoja kattomaan
Comment
-
-
Originally posted by hoopertti View PostTere!
Oon täs seannu monia inpa topiicceja läpi ja yrittäny löytää ratkaisua sellaseen ongelmaan tuon inpan kans ku ei pääse moottorinohjauspoksiin käsiksi ollenkaa, vaikka kaikkiin muihin purkkeihin menee ongelmitta?! tulee muistaakseni vaan että "no response from control unit".. Autohan tosiaan on vm-04 e61 530d 160kw.
Löytyy kyllä e60 valikosta se oikea moottorikoodi, olisko ollu M57TU tai jotain sinnepäin.
kertokaas ny joku viisas:think
pitäis päästä maffin arvoja kattomaan
Ei vaan kokeileppa mennä esim. E90 valikoiden kautta. Eli sieltä sitte dde6 m57n jne inpan filuista tuo on kiinni.Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
Originally posted by tsero1 View PostCrankshaft adaption inlet bank 1 seka outlet bank 1. Käsittääkseni kampiakselin asentotunnistimia ei ole kuin 1kpl n42b20 koneessa joten mistä nuo luvut outletistä ovat peräisin? (perustan tietoni realoemin kuviin mistä olen yrittänyt etsiä).. Korjausarvo aika tapissaan joten syytä vaihtaa..? Onko tämä kyseinen inlet bank 1 TÄSSÄ kuvassa osanumero 3?
En jaksanut pitkälle lukea mutta ensimmäisellä sivulla joku tiesi kertoa että nuo on vanoksen imu- ja pakopuolen adaptaatiot vaikka nimi viittaakin kampiakseliin (sieltähän se nokkaketju tulee). Inlet = sisäänmeno, imu, Outlet = ulostulo, pako.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
BMW Inpa
Olisin hommaamassa ensinmäistä kotikonstein toimivaa vikakoodin lukiaa onko tämä E39 malliin paras vai onko joku muu jota jengi suosittelee :mitä siis nykysin käytetään eniten ?
autona minulla siis E39 vm 2003 ja M54 moottorilla . Luin jostai että jotain piuhoja pitäisi yhdistellä tai kolvailla ? sekavaa hankallaa , miehelle tietysti kun näistä ei mitään tajua . käykö tämä inpan pistoke siis suoraan ratin alla olevaan pistokkeeseen vai pitääkö piuha viedä jollekin pellepelottomalle kolvattavaksi .
niin ja mitä tarkoittaa D cania vaativat malliit ?
Comment
-
-
Originally posted by jannnu78 View PostOlisin hommaamassa ensinmäistä kotikonstein toimivaa vikakoodin lukiaa onko tämä E39 malliin paras vai onko joku muu jota jengi suosittelee :mitä siis nykysin käytetään eniten ?
autona minulla siis E39 vm 2003 ja M54 moottorilla . Luin jostai että jotain piuhoja pitäisi yhdistellä tai kolvailla ? sekavaa hankallaa , miehelle tietysti kun näistä ei mitään tajua . käykö tämä inpan pistoke siis suoraan ratin alla olevaan pistokkeeseen vai pitääkö piuha viedä jollekin pellepelottomalle kolvattavaksi .
niin ja mitä tarkoittaa D cania vaativat malliit ?Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
Tuli hommattua D+KCAN OBD-piuha ja läjä kaikenlaisia ohjelmia.
Eilen koitettiin kaverin autosta nollata ABS:n merkkivaloa, mutta en päässyt käsiksi kuin moottorin vikakoodeihin.
Auto oli E46 vm. 99, josta löytyy OBD-liitin.
Olikos tämä nyt sitä ikäluokkaa, että OBD:n kautta ei pääse käsiksi, kun moottorin koodeihin?
Niidenkin kohdalla Inpa valittaa "Language variant does not match" tai jotain tuonne päin, mutta lukee ja nollaa koodit kiltisti. Myös moottorin livedataa pystyy seuraamaan.
Kaikkien muiden boksien kohdalla sanoo "Module does not respond".F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport
Comment
-
-
Originally posted by BMW_Harrastaja View PostJos autosta pacman löytyy, niin käytä sitä. Pitäisi päästä kaikkeen kiinni.
http://www.e-ville.com/fi/18-obd-vik...recommendationF25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport
Comment
-
-
Terve!
Tästä on varmasti väännetty ja käännetty tässäkin keskustelussa, mutta pikku selauksella ei osunu silmään.
Eli, tossa oli puhetta siitä 20-pin liittimestä (ads viralliselta nimeltä?) eli juuri tuo pacman. Itellä on INPA ja omana autona e39 523i vm. -96 ja ohjelma tunnistaa auton kyseisellä liittimellä. Ongelma on semmonen kun en ikinä ole päässy e36:seen sisään vaikka scriptit löytyy "Old models" valikon kautta.
Pitikö tosta liittimestä kääntää ne 7 ja 8 pinni ristiin vai mitä piti tehdä, että tunnistaa nuo vanhemmat mallit? Itellä on kaks noita OBD-20pin adaptereita niin vois toisen vaikka muokata. Tai sitten ostaa jos halavalla sattus saamaan.
Pitäs kaverilta lukea 92 vuoden 325:tosesta koodit, tässähän menee pian viikonlopun ilmanen kossupullo sivu suun jos ei saa koodeja kurkattua.
Comment
-
-
Originally posted by -VilleV- View PostTerve!
Tästä on varmasti väännetty ja käännetty tässäkin keskustelussa, mutta pikku selauksella ei osunu silmään.
Eli, tossa oli puhetta siitä 20-pin liittimestä (ads viralliselta nimeltä?) eli juuri tuo pacman. Itellä on INPA ja omana autona e39 523i vm. -96 ja ohjelma tunnistaa auton kyseisellä liittimellä. Ongelma on semmonen kun en ikinä ole päässy e36:seen sisään vaikka scriptit löytyy "Old models" valikon kautta.
Pitikö tosta liittimestä kääntää ne 7 ja 8 pinni ristiin vai mitä piti tehdä, että tunnistaa nuo vanhemmat mallit? Itellä on kaks noita OBD-20pin adaptereita niin vois toisen vaikka muokata. Tai sitten ostaa jos halavalla sattus saamaan.
Pitäs kaverilta lukea 92 vuoden 325:tosesta koodit, tässähän menee pian viikonlopun ilmanen kossupullo sivu suun jos ei saa koodeja kurkattua.
Tuosta 20-napaisesta pistokkeesta huolimatta E39:ssä käytetään OBD-interfeissiä. Noissa vanhemmissakin on sama 20-pin liitin, mutta eri protokolla ja vaatii ADS-interfeissin, jossa erillinen herätelinja moduleille.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Comment