Announcement

Collapse
No announcement yet.

INPA kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KOS56OLAVI
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2013
    • 316
    • Salo

    Miten ne korjausarvot tarkistetaan?
    -E46 330 D Touring
    -INPA, NCS EXPERT

    Comment

    • böntti
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2011
      • 2855
      • Tampere

      Originally posted by KOS56OLAVI View Post
      Miten ne korjausarvot tarkistetaan?
      No inpalla moottorinohjaimesta, olikohan jotain tyyliin mengenkorrektur. Jokaiselle suuttimelle löytyy oma arvo.
      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

      Comment

      • KOS56OLAVI
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2013
        • 316
        • Salo

        Jos luen inpalla livedataa,ja katson selective mass adjustment,niin onko se oikea paikka niiden suuttimien korjausarvojen tsekkaukseen?
        Kai
        Last edited by KOS56OLAVI; 19-10-2014, 19:07.
        -E46 330 D Touring
        -INPA, NCS EXPERT

        Comment

        • böntti
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2011
          • 2855
          • Tampere

          Originally posted by KOS56OLAVI View Post
          Jos luen inpalla livedataa,ja katson selective mass adjustment,niin onko se oikea paikka niiden suuttimien korvausarvojen tsekkaukseen?
          Kai
          On joo.
          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

          Comment

          • KOS56OLAVI
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2013
            • 316
            • Salo

            Pari kysymystä noista arvoita,olen seurannu livedatalla niitä korjausarvoja,ja 4 sylinterin arvo on kylmänä 2-3 plussalla ,lämpimänä se on alle 2,onko vaarallinen?

            -Kuuluuko ne arvot olla ajossa samat kuin tyhjäkäynnillä?
            -Pitääkö tehdä jotain ,ja mitä jos arvot menee yli sen +-2:den?
            Kai
            -E46 330 D Touring
            -INPA, NCS EXPERT

            Comment

            • KOS56OLAVI
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2013
              • 316
              • Salo

              Voisiko joku vastata mun viimeiseen!
              Kai
              -E46 330 D Touring
              -INPA, NCS EXPERT

              Comment

              • Arnolds
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 3311
                • Kajjjaani

                Originally posted by KOS56OLAVI View Post
                Voisiko joku vastata mun viimeiseen!
                Kai
                No jos se +2 on se raja-arvo, että menee punaisenpuolelle sen jälkeen niin oliskohan syytä miettiä suuttimen vaihtoa.:think
                F26 xDrive20d TwinPower

                EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                Comment

                • KOS56OLAVI
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2013
                  • 316
                  • Salo

                  Se on kylmänä yli 2 tyhjäkäynillä ,mutta lämpimänä alle,ja kun lähtee ajoon putoo heti alle kahden.
                  Mä laitoin sellasta litkua tankkiin jolla ne paskat pitäisi irrota.
                  Onko tietoa missä ajassa se aine vaikuttaa,eli jos ajan tankillisen verran ,niin pitäisikö se riittää?
                  Kai
                  -E46 330 D Touring
                  -INPA, NCS EXPERT

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    Originally posted by KOS56OLAVI View Post
                    Se on kylmänä yli 2 tyhjäkäynillä ,mutta lämpimänä alle,ja kun lähtee ajoon putoo heti alle kahden.
                    Mä laitoin sellasta litkua tankkiin jolla ne paskat pitäisi irrota.
                    Onko tietoa missä ajassa se aine vaikuttaa,eli jos ajan tankillisen verran ,niin pitäisikö se riittää?
                    Kai
                    Pitäisi toimia tankillisen aikana.

                    Comment

                    • KOS56OLAVI
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2013
                      • 316
                      • Salo

                      Kun en korjausarvoista ymmärrä perustietoa,niin kysyn:
                      -Ajossa arvo putoaa 0.5 - 1.5 välille,tyhjäkäynnillä se on 1.5-2.9.kuinka paha on suuttimen tila,eli miten iso on rikkoontumisriski,ja pitääkö nyt jo tehdä jotain muuta kuin se minkä olen tehny(liemet tankiin)
                      Kai
                      -E46 330 D Touring
                      -INPA, NCS EXPERT

                      Comment

                      • deemu79
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2011
                        • 453
                        • Helsinki

                        Originally posted by KOS56OLAVI View Post
                        Hyvä neuvo,miten niitä huolletaan?
                        Katso sähköliittimet ensin; suuttimilta ja rail-paineanturilta. Saattaa olla halvin korjaus ja ainakin melko yleinen vika että liittimet hapettuu. Pienellä meisselillä raaputtelee electric cleaneriä käyttäen.
                        sigpic
                        328i Coupe M-Sport -95

                        Comment

                        • KOS56OLAVI
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2013
                          • 316
                          • Salo

                          Missä sijaitsee rail-paineanturi?
                          Se suuttimen liitin näyttää hyvinkin tiiviiltä,hapettuuko se vaikka on noinkin hyvän kuntoinen ja tiiviin näköinen?
                          Last edited by KOS56OLAVI; 20-10-2014, 12:39.
                          -E46 330 D Touring
                          -INPA, NCS EXPERT

                          Comment

                          • |foder|
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2006
                            • 7045
                            • Forssa

                            Ei pysy yhteys "auki" kaverin e61:een. Esim livedataa ei pysty lukemaan.
                            Myös joihinkin purkkeihin yhdistettäessä ehtii "katkasta" ennen kuin saa valikot auki ja lukemaan vikakoodeja. Esim. PDC avatessa just ja just tulee valikot ja yhteys poikki, kuitenkin pystyy valitsemaan F4 eli lue vikakoodit.
                            Kummallista pätkimistä. Airbägille oli käytännössä mahdotonta päästä.
                            Nyt:
                            E82 135i -11

                            Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                            Comment

                            • Kissvesala
                              Moderator
                              • Jun 2010
                              • 3110
                              • Liminka

                              Originally posted by |foder| View Post
                              Ei pysy yhteys "auki" kaverin e61:een. Esim livedataa ei pysty lukemaan.
                              Myös joihinkin purkkeihin yhdistettäessä ehtii "katkasta" ennen kuin saa valikot auki ja lukemaan vikakoodeja. Esim. PDC avatessa just ja just tulee valikot ja yhteys poikki, kuitenkin pystyy valitsemaan F4 eli lue vikakoodit.
                              Kummallista pätkimistä. Airbägille oli käytännössä mahdotonta päästä.

                              miten on com portin viiveet laitettu? entä ediabas.ini time out ajat...
                              Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                              Kissvesala.fi
                              Priva tai o443424479

                              Comment

                              • |foder|
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2006
                                • 7045
                                • Forssa

                                Originally posted by Kissvesala View Post
                                miten on com portin viiveet laitettu? entä ediabas.ini time out ajat...
                                Missäs ne pitäis olla? :think
                                Nyt:
                                E82 135i -11

                                Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎