Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topic II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hetfield
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2013
    • 330
    • pirkkala

    Originally posted by igoritigeri View Post
    Se on mielestäni ehkä lastutettu. Okeis, missänköhä toi gps antenni on? Ja eniten noi koodit kiinnostais ku niistä en löytänyt tietoa* -->

    Audio/Navi/Communication:
    Phone / Telefon
    Fault: Long and / or frequent Unlocks
    Code: D691

    Car Communication Computer CCC
    Fault: Message failure
    Code: E18F

    Fault: unknown failure
    Code: E18C
    Edelleen mutua, mutta nuo koodit voivat johtua juuri em. hardware vioista. Korjaa selkeät ensin ja kato mitä jää. Gps-antenni on varmaan siinä hainevässä...ainakin mulla.
    Ja ne DDE-viat voi johtua väärästä datasta, koska lastutettu ties miten.

    Olethan koittanut nollata viat? Suosittelen ottamaan johonkin paikalliseen foorumilaiseen yhteyttä, joka varmasti osaa kertoa enemmän.
    Last edited by hetfield; 09-11-2015, 17:55.
    - E65 730d 2003

    Comment

    • Jamppa81
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2015
      • 445
      • Helsinki

      Auto kävi tänään Laakkosella webaston takia ja mukaani sain lappusen jossa on vikakoodeja seuraava lista:
      000003 STH: Circulating pump
      00001E IHKA: Auxiliary-water pump
      000028 LCM: Light Check Module: Fault stored
      000094 GM: LED for anti-theft alarm system, open circuit
      000404 DDE: Exhaust-gas recirculation
      001E30 DDE: Boost-pressure control or boost-pressure controller
      003505 DDE: Glow-plug system

      Viitsisikö joku hieman valoittaa noita koodeja, mihin vaikuttaa ja miten pitäisi oireilla mikäkin?
      Auto on vm 01 E39 530 DA Touring.

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        Originally posted by Jamppa81 View Post
        Auto kävi tänään Laakkosella webaston takia ja mukaani sain lappusen jossa on vikakoodeja seuraava lista:
        000003 STH: Circulating pump
        00001E IHKA: Auxiliary-water pump
        000028 LCM: Light Check Module: Fault stored
        000094 GM: LED for anti-theft alarm system, open circuit
        000404 DDE: Exhaust-gas recirculation
        001E30 DDE: Boost-pressure control or boost-pressure controller
        003505 DDE: Glow-plug system

        Viitsisikö joku hieman valoittaa noita koodeja, mihin vaikuttaa ja miten pitäisi oireilla mikäkin?
        Auto on vm 01 E39 530 DA Touring.

        Kannattaa luetuttaa ne koodit kunnolla, että näkee lisätarkenteet. Otetaan nyt esimerksi tuo: LCM: Light Check Module: Fault stored, niin siellä on vikakoodi, mutta mistä? Aivan sama tuo DDE: Glow-plug system, niin hehkutuksessa jotain, mutta tarkemmat vikakoodit helpottaa diagnosoimista. Laakkosella ovat ilmeisesti vaan ajaneet pikatestin ja tulostaneet listan, missä lukee vikakoodit. Eli vie auto takaisin ja käske lukea ne koodit kunnolla, että niistä saa jotain tolkkua tai sitten ota johonki foorumilaiseen yhteyttä ja sovi vikaoodien lukemisesta.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Jamppa81
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2015
          • 445
          • Helsinki

          Sinne puljuun en enää autoani vie. Ryöstivät nyt jo ihan tarpeeksi ilman että sain mitään järkevää vastinetta. Täytyy etsiä foorumilainen lueskelemaan koodeja. Joten pk seudun lukijat voi laitella privaa

          Comment

          • Jamppa81
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2015
            • 445
            • Helsinki

            Koodeja on nyt lueskeltu kunnolla, kiitos tästä Vanquishille. Uutta tietoa tuli, mutta samalla uusia kysymyksiäkin. Voiko obd olla jotenkin osittain rikki? Vanquish sai DIS:illä yhteyden ainoastaan DDE:hen. Bluetooth obd:kaan ei saanut yhteyttä? Se herjasi että ecu olisi saavuttamattomissa. Jartsa02 sai kyllä scannerilla yhteyden. Minulla taas ei inpa toimi mitenkään. Pyyn0kaan ei saanut yhteyttä kuin scannerilla. Piuhat on kaikki todettu toimiviksi. Laakkosella ei mainittu mistään yhteysongelmista mitään, mutta eipä ne paljon muutakaan kertonut.

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17799
              • Jämsä

              Originally posted by HTK12 View Post
              Kannattaa käyttä johto irti ja vilkaista. Vika ei ollut päällä, kun luit, joten voi olla vaan kosketushäikkä. Toki massamittari voi myös olla rikki.
              Nollasin pariin kertaan, käytin johdon irti ja aina tuli takas... lähti massamittari tilaukseen. Jenkkisaiteilta luin että keskimäärin 50-100tkm välein saa vaihtaa 55 amg mottiin. 140€ boschilainen rahteineen saksasta, niin ei ole mahdoton hinta.
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10949
                • Joensuu

                Originally posted by bemu2000 View Post
                Nollasin pariin kertaan, käytin johdon irti ja aina tuli takas... lähti massamittari tilaukseen. Jenkkisaiteilta luin että keskimäärin 50-100tkm välein saa vaihtaa 55 amg mottiin. 140€ boschilainen rahteineen saksasta, niin ei ole mahdoton hinta.
                Ihan kohtuullinen hinta, itse vaihdoin kesällä omaan M62tu uuden boschin massamittarin kun siitä tuli koodia ja auto ei enää käynyt tyhjäkäyntiä. Maksoi saksasta 115€ rahteineen.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • Enliz
                  BTCF Member
                  • Jan 2005
                  • 1503
                  • Espoo

                  Sigun auto, seat belt tensioner error, pitääkö vaihtaa koko turvavyön pistoke? Kaapelia ei vissiin saa vaihdettua muuten?
                  now: Mercedes Benz 350e AMG
                  ex: f30 320i M-Sport
                  ex: e46 320i M-Sport II
                  ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
                  ex: e36 316i Compact
                  ex: e39 530i M-Sport
                  ex: e46 320Cd M-Sport II

                  Comment

                  • Jamppa81
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2015
                    • 445
                    • Helsinki

                    Nyt löytyisi hieman tarkempaa tietoa vikakoodeista:

                    DDE* -> 0404/78 - Exhaust-gas recirculation
                    3505/7C - Glow-plug system
                    1E30/78 - Charge-air pressure control or charge-air pressure controller
                    Shadow-memory:
                    0404/78 - Exhaust-gas recirculation
                    3505/7C - Glow-plug system
                    1E30/78 - Charge-air pressure control or charge-air pressure controller

                    A/C -> 1E/41 - Auxiliary water pump <- tarkoittaa vesiventtiilien alla olevaa/olematonta pumppua? eli siis tätä?

                    SRS -> Shadow-memory:
                    50/20 - Power supply, undervoltage

                    LCM -> 28/01 - Thermal oil-level sensor defect
                    Shadow-memory:
                    99/04 - Licence plate light

                    ZKE -> 94/21 - DWA-LED: open circuit or cable DWAL, KL30 <- vilkut koodattu välähtämään avaimesta?

                    TEL -> 0A/21 - Error at switch-off of MUTE / short circuit Pin 29 to ground

                    STH -> 03/04 - Circulation pump

                    LRA -> Shadow-memory:
                    00/00 - Terminal 30

                    Eli osaisiko joku heittää jotain vinkkiä mistä lähteä vikoja etsimään?
                    Last edited by Jamppa81; 19-11-2015, 10:35.

                    Comment

                    • jorke
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2006
                      • 206
                      • Kouvola

                      Luistonesto välillä toimii normaalisti mutta yleensä nykäsee pari kertaa ajaessa ja luistonesto lähtee pois päältä kun vissiinkin huomaa että siinä on vikaa. Luistoneston varotusvalo syttyy.

                      Joskus joo pelaa ihan normaalistikin.
                      Tekee myös sitä että joskus sammuu tyhjäkäynnillä. Uudestaan käyntiin niin ei mitään ongelmaa.
                      Samoin välillä tyhjäkäynnillä kierookset hetkellisesti nousee vähän ja sit palautuu takas normaaliin.

                      Auto e39 540 -97

                      Eli INPA antaa vikakoodin:

                      74 CAN MD_IND signalerror (74 CAN MD_IND signalfehler)

                      Netistä koittanut etsiä tietoa mutta ei ole oikein löytynyt.

                      Jollakin oli ollut sama vikakoodi ja oireet, oli auttanut kun oli vaihtanut MAF:in ?
                      BMW e61 545 -05 Touring

                      Ex. BMW e39 540 -97 Touring
                      Ex. BMW e34 530 V8 -93 Touring
                      Ex. BMW e34 520 -88

                      Comment

                      • Jasuuu
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2011
                        • 773
                        • Oulu

                        Help meee! Auto sigun e39 530i m54b30 myllyllä. Tuleeko koodit paskana olevista kateista vai mitäs persettä? Saksa ei oikein taitu.. Saatte samalla ihan helvetin pitkän postauksen

                        Comment

                        • Jamppa81
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2015
                          • 445
                          • Helsinki

                          Millä ohjelmilla ja mitä arvoja kannattaisi alkaa tutkiskella jotta saa kaiken mahdollisen infon irti vaihdelaatikosta. Vikakoodeja ei löydy abs antureilta tai laatikolta itseltään. Onko livedatassa jotain jota voisi katsella?

                          Comment

                          • TTu
                            Newbiemmer
                            • Feb 2010
                            • 16
                            • Kuusankoski

                            Vikakoodi 3f77

                            Eilen ihmetykseni huomasin kun ajelin motarilta pois että ihankun olisi tehoja hukassa. Kulki kyllä ns normaalisti mutta laiskasti. Sitten kun lähti vedettämään nii jalka lattiassa ja auto kiihtyi tasaisesti mutta ihankun turbo olisi ollut poissa pelistä.

                            No tiensivuun ja virrat pois ja uudelleen käyntii ja toimi normaalisti.
                            tämä toistui uudelleen ja poistui taas virrat katkomalla.
                            tänään oli pakkorako mennä töihin autolla ja kokomatkalla ei mitään.
                            toimi kuten pitikin.
                            menin sitten paikalliseen motonetpisteen vikakoodilukuun kun vieressä oli, niin lapussa luki
                            3F77 Ahtopaineventtiili.

                            Eli kyssärinä koska meiksi ei oo terävinkynä näittenkaa ni onko toi ahtopaineventtili siis ahtopainetunnistin vai ahtopaineen säätöventtiili vai mikä..?

                            Ja jos joku viel tietää missä on ja onko paha vaihtaa ite ni ois mahtavaa.

                            Ja auto oli siis x5 e70 2007 3.0d
                            F11 520d 2012

                            Ex. X5 E70 3.0d 2007
                            Ex. 320d e91 2006
                            ja hitoksee kaikkii muita

                            Comment

                            • Aski
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2013
                              • 93
                              • Finland

                              Inpa-koodi 4222 - hehkutulppa

                              Tervehdys,

                              Löytyisikö tietoa/arvauksia alla olevasta vikakoodista sekä sen vaikutuksesta. Bimmerforumilla pyörimisen jälkeen tulin siihen lopputulokseen, että 2. sylinterin hehkutulppa antaa vikakoodia mutta selviääkö koodista varsinainen vika. Auto käyttäytyy ja lähtee tulille normaalisti ilman sahaamista. Eli kädet rasvaan vai pelkkää ajoa?

                              Hehkut ja ohjainboksi vaihdettu n. kaksi vuotta/55.000 km sitten.

                              F E H L E R S P E I C H E R L E S E N
                              ---------------------------------------
                              Datum : 11.01.2016 20:51:33
                              JobStatus: OKAY
                              Variante : D62M57A0.PRG
                              Version : 3.080
                              -------------------------------------------------------------------------------
                              ERGEBNIS : 1 Fehler im Fehlerspeicher!
                              -------------------------------------------------------------------------------
                              0x4222 4222 Gluehkerze Zylinder 2, Ansteuerung
                              Fehlerhäufigkeit: 3
                              Logistikzähler : 40

                              1. Umweltsatz
                              Kilometerstand 187816 km
                              Motordrehzahl 799.89 1/min
                              Kühlmitteltemperatur 9.97 °C
                              Raildruck Ist 330.83 bar
                              Einspritzmenge 12.60 mg/Hub
                              Luftmasse pro Zylinder 529.33 mg/Hub
                              Ladedruck Istwert 994.46 mbar
                              Pedalwertgeber 0.00 %
                              Batteriespannung 14.99 V
                              Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h
                              Zustand der Glühanzeige 170.00 -

                              2. Umweltsatz
                              Kilometerstand 187920 km
                              Motordrehzahl 0.00 1/min
                              Kühlmitteltemperatur 27.03 °C
                              Raildruck Ist 0.00 bar
                              Einspritzmenge 0.00 mg/Hub
                              Luftmasse pro Zylinder 0.00 mg/Hub
                              Ladedruck Istwert 994.46 mbar
                              Pedalwertgeber 0.00 %
                              Batteriespannung 11.73 V
                              Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h
                              Zustand der Glühanzeige 101.00 -

                              Unterbrechung
                              Testbedingungen erfüllt
                              Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert
                              Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
                              Fehler in Entprellphase
                              Fehler in Entprellphase
                              Fehler in Entprellphase

                              Fehlercode: 42 22 64 06 00 00 03 28 5B B5 1D 3C 2A 20 54 65
                              00 5C 00 AA 5B C2 00 4D 00 00 00 65 00 48 00 65
                              ================================================== =============================

                              Comment

                              • Jamppa81
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2015
                                • 445
                                • Helsinki

                                e39 530da -01

                                Tällaista löytyi inpalla pari viikkoa sitten:
                                DDE* -> 3505/FC - Glow-plug system
                                0404/78 - Exhaust-gas recirculation
                                1E30/F8 - Charge-air pressure control or charge-air pressure controller
                                3515/74 - A/C-capacity output
                                Shadow-memory:
                                3505/FC - Glow-plug system
                                0404/78 - Exhaust-gas recirculation
                                1E30/F8 - Charge-air pressure control or charge-air pressure controller
                                3515/74 - A/C-capacity output

                                A/C -> 1B/44 - Magnetic clutch Air conditioning compressor
                                1E/41 - Auxiliary water pump

                                SRS -> Shadow-memory:
                                50/20 - Power supply, undervoltage

                                IKE -> BF/C8 - Internal fault, EEPROM checksum, coding incorrect/incomplete

                                LCM -> 28/01 - Thermal oil-level sensor defect
                                Shadow-memory:
                                7A/02 - Front left side light
                                7B/02 - Front right side light
                                7F/01 - Left fog light
                                81/01 - Right high beam light
                                99/14 - Licence plate light

                                ZKE -> A4/21 - Mirror, potentiometer vertical or cable, driver's door
                                A5/21 - Mirror, potentiometer horizontal or cable, driver's door
                                94/21 - DWA-LED: open circuit or cable DWAL, KL30

                                PDC -> 24/85 - Function indicator off

                                TEL -> 0A/21 - Error at switch-off of MUTE / short circuit Pin 29 to ground

                                LRA -> Shadow-memory:
                                00/00 - Terminal 30

                                Osaisiko joku kertoa mitä nuo tarkoittaa. Suurimmaksi osaksi ymmärrän, mutta selviääkö tuosta esim mitkä hehkut on pimeänä? Ja mikä ihme tuo eeprom errori on? Peileistäkin herjaa vaikka ne toimii oikein hyvin :think
                                EGR on tulpattu, joten sen herjat ymmärrän. Ahtopaineissa on vielä työt kesken, suurin osa alipaineletkuista on jo vaihdettu. A/C capacity output? SRS undervoltagea tulee jatkuvasti vaikka ainakaan akku ei sitä aiheuta. Thermal oil-level sensor?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎