Kesärenkaat

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bmw Master
    replied
    Nankang on Taiwanista.

    Kiinasta saa priimaa ja huippu tavaraa jos haluaa maksaa. Eurooppaan vaan tuodaan halvin mahdollinen romu.

    Omasta kokemuksesta ainakin Michelin ja Bridgestone on liian jäykkä runkoisia Suomen uraisille teille. Etenkin Bridgestone on kuluneena hengenvaarallinen.

    Leave a comment:


  • jva
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Eli koska euroopassa renkaiden pääasiallinen kuluttajamarkkinointi on tapahtunut eri rengastestien kautta, on renkaiden kehitystä viety nimenomaan maksimoimaan testipisteiden metsästäminen.
    Tämä on joka sana aivan totta!

    Moni kuluttaja lukee rengastesteistä vain loppupisteet ja sijoitukset paneutumatta lainkaan itse testiin ja sen osatesteihin.
    Nykyiset testithän ovat kyllä jo aika kattavia testattavien ominaisuuksien osalta, mutta pisteiden painotuksilla rakennetaan halutunlainen lopputulos, joka loppujenlopuksi onkin siis testaajan/testiryhmän/ testin tilaajan mielipide.

    Testejä voi kuluttaja kuitenkin hyvin hyödyntää. Se edellyttää vain sitä, että painottaa eri ominaisuuksien painoarvot omien mieltymysten mukaisiksi. Olen monen testin kohdalla mielenkiinnosta näin tehnyt..sekä talvi- että kesärengastestien kohdalla. Lähes aina "voittajaksi" on tullut eri rengas kuin mikä on tämän julkaistun testin voittanut.

    Testit ovat siis kyllä erinomainen apuväline itse kullekin mieleisensä renkaan valitsemiseen - mutta se edellyttää sitä että painottaa itse eri osa-alueet mieltymyksiään ja tarpeitaan vastaavaksi.

    Leave a comment:


  • Bemaristi74
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Mistä sinä tiedät mikä rengas kuluneena on ominaisuuksiltaan minkäkin tasoinen?
    Jos renkaan kyljessä lukee conti, niin sen ominaisuuksista et tiedä yhtään sen enempää kuin jos siinä sitten lukee Hankook.
    Nyt mä näkisin, että olet asian ytimessä. Tätähän minä olen tässä yrittänyt (rautalangasta) vääntää, että kaipaan puolueettoman, luotettavan, testilaitoksen vertailun aiheesta. Enkä ole missään vaiheessa väittänyt esim. Hankookin olevan huono, vai olenko? Se, että olet toistuvasti yrittänyt tarjota minulle uskontoa länsimerkkien osalta on ihan sinun oma tulkintasi.

    Originally posted by Hemi View Post
    Eurovalmistajillahan ei tällaisia tuotteita ole ollut enään pitkään aikaan, joten luonnollisesti BMW:kin katse kääntyi Koreanmaalle jossa myös onneksi kuluttajien mielipiteellä on vielä nuoresta tuotantokulyttuurista johtuen arvoa.
    Eurovalmistajat ovat isoissa vannekokoluokissa haistattaneet jo pitkään paskat kuluttajille ja pääasia on ollut vain tuottaa osakkeenomistajille maksimaalinen tuotto....ja sehän saadaan kun rakennetaan pelkästään testipisteitä keräävä tuote(uraherkkyydestä ja kulumisnopeudesta kun ei saa ainuttakaan testipistettä ja mukavuudestakin saa vain puolitetut pisteet).
    Tämä Hankookin juttu on sikäli loistava, että se kyllä nyt pakottaa myös eurovalmistajat ajattelemaan tuotefilosofiaan aivan uusiksi, nimenomaan isoissa vannekokoluokissa.
    Tästä väittämästä sinulla on varmaan esittää perusteet? Ei kait ne korealaisetkaan enää niin kommunisteja ole, että tekisivät hyväntekeväisyyttä varsinkaan länsimarkkinoilla.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by jva View Post
    H
    Hankookin mahdollisuudet usean urheiluauton ensiasennusrenkaaksi sensijaan ei riipu yksinään siitä, miten hyviä renkaita se tekee. Kuten tiedät, ensiasennusrenkaaksi pääseminen on myös yhteistyökysymysi.
    Näinhän se on nimenomaan perinteisesti aiemmin aina ollut, mutta nyt ei ole kysymys pelkästään tästä.
    Eli kyse on siitä samasta asiasta josta mm.itse olen täällä vuosia jauhanut ja joiden "hedelmät" nyt Nokian puhelinvalmistuksen tapaan ovat alkaneet realisoitumaan.
    Eli koska euroopassa renkaiden pääasiallinen kuluttajamarkkinointi on tapahtunut eri rengastestien kautta, on renkaiden kehitystä viety nimenomaan maksimoimaan testipisteiden metsästäminen.
    Kaikki ne renkaan ominaisuudet joista ei jaeta testipisteitä tai ne ovat alipainoitettuja(mm.kulumisnopeus, reaalimukavuus, uraherkkyys,jne), on kehitystyössä jätetty täysin toisarvoiseen asemaan.
    Kuluttajat kun kuitenkin valitsevat tuotteensa testien luomalla "premiumilluusiolla", ei lopputuotteen "sekundaarisilla ominaisuuksilla" ole ollut väliä.
    Samaa tahtia kuitenkin testilehdistöjen testattavien autojen testeissä ylikokorenkaita on haukuttu äänekkäiksi, uraherkiksi, nopeasti kuluviksi ja Suomessa jopa hengenvaarallisiksi.
    Samaa palautetta on tullut myös kuluttajilta ja varsin uusien autojen kuluttajilta kenen renkaat ovat jo hieman kuluneet.
    Ei ole ihan yksi tai kaksi kertaa kun uusista bemarinkin kolmisatasista on takuuaikana etsitty huolloissa vikoja hirvittävän vetelyn, metelin ja lähes hengenvaarallisen ajokäytöksen vuoksi, joten autonvalmistajien on nyt selkeästi tilanteelle pakko tehdä jotain.
    Varmasti tässä BMW:n ja Hankookin yhteistyössä on kyse myös bisneksestä itsessään, mutta BMW:llä asiasta on tiedoitettu nimenomaan pyrkimyksestä löytää teknisesti huipputuote, mutta jonka mukavuus/ajettavuus kuitenkin on samalla huippuluokkaa koko renkaan elinkaaren.
    Eurovalmistajillahan ei tällaisia tuotteita ole ollut enään pitkään aikaan, joten luonnollisesti BMW:kin katse kääntyi Koreanmaalle jossa myös onneksi kuluttajien mielipiteellä on vielä nuoresta tuotantokulyttuurista johtuen arvoa.
    Eurovalmistajat ovat isoissa vannekokoluokissa haistattaneet jo pitkään paskat kuluttajille ja pääasia on ollut vain tuottaa osakkeenomistajille maksimaalinen tuotto....ja sehän saadaan kun rakennetaan pelkästään testipisteitä keräävä tuote(uraherkkyydestä ja kulumisnopeudesta kun ei saa ainuttakaan testipistettä ja mukavuudestakin saa vain puolitetut pisteet).
    Tämä Hankookin juttu on sikäli loistava, että se kyllä nyt pakottaa myös eurovalmistajat ajattelemaan tuotefilosofiaan aivan uusiksi, nimenomaan isoissa vannekokoluokissa.
    Se kiveen hakattu tosiasia että ison vannekoon rengas olisi aina automaattisesti kova, epämukava, meluisa ja uraherkkä, on tullut Koran tuotteiden osalta onneksi kumottua ja vaikuttaa pitkässä juoksussa myös eurovalmistajien tuotteisiin, myös hinnassa.
    Kuluttajahan ei voi olla kuin riemuissaan Koralaisten menestyksestä joilla oikeasti on varsinkin Suomen tyyppiolosuhteisiin tämän hetken ehdottomasti parhaat tuotteet. Tämän siis tietää nyt myös BMW, jolle ottaminen Korealaisvalmistajan tuotteen ensiasennusrenkaana on varmasti ollut kova paikka. Onneksi itse tuote vain on niin ylivoimainen, joten tämä oli mahdollista .

    Leave a comment:


  • jva
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    En nyt henkilökohtaisesti edes ymmärrä miksi ihmeessä ko.autoon olet alunperinkään hankkinut NS2
    Olen sanonut sen monta kertaa - viimeksi juuri äsken..
    Sanon vielä kerran:

    Niiden kesärenkaiden toimitusaika oli sillä kertaa jostain syystä suhteellisen pitkä jotka autoon halusin. Odotusajaksi ostin vanteensuojiksi halvimmat renkaat mitä oli tarjolla..se oli sillä kertaa Nankang. Valikoimasta ei tosin löytynyt edes oikeaa kokoa, mutta väliaikaisena vanteensuojana en katsonut sen haittaavan.
    Joten kyllähän Nankang tehtävänsä siis täytti - vanteet pysyivät ehjinä ja autolla pystyi liikkumaan paikasta toiseen. Siinä mielessä ihan ok -hankinta. Odotin kuitenkin aika paljon enemmän sen ominaisuuksilta mitä se sitten todellisuudessa olikaan.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by jva View Post
    Olen tässä keskustelussa kertonut kokemukseni Nankangista..ja verrannut sitä muihin renkaisiin joista kokemusta on kertynyt.
    Nankang ei pelannut missään olosuhteissa, eikä missään ominaisuuksissa autoni alla siten kuin renkaan kuuluu toimia.
    Tai no, toimihan ne siinä tarkoituksessa mihin ne ostinkin..eli vanteensuojina odotellessa niitä varsinaisia renkaita jotka autoon oli tarkoitus laittaa. Toimitusaika vain oli sillä kertaa sen verran pitkä, että laitoin nuo Nankang-merkkiset vanteensuojat odotusajaksi vanteiden päälle - kyllä ne siinä toimivat: Vanteet säilyivät ehjänä ja autoa pystyi liikuttelemaan paikasta toiseen..muuhun niistä ei sitten ollutkaan.
    Ok, se on nyt tullut meille kaikille todella selväksi että NS2 ei ole sinun renkaasi ja me kaikki voimme olla iloisia puolestasi siistä että olet vihdoin löytänyt itsellesi oikean tuotteen.
    En nyt henkilökohtaisesti edes ymmärrä miksi ihmeessä ko.autoon olet alunperinkään hankkinut NS2:et, mutta tämäkin on toki sinun valintasi, eikä kuulu minulle.
    Se on kuitenkin Fakta, että nimenomaan poikkeuksellisen moni NS2:sta käyttänyt kuluttaja valitsee saman tuotteen uudelleen tehdessään rengasvalintoja.
    Tämä nyt kertoo siitä, että heille ko.tuote on kuitenkin ollut HEIDÄN käyttövaatimiksiinsa tarkoituksenmukainen, joten meidän kaikkien on toki tätä päätöstä kunnioitettava.
    Ymmärrän hyvin sen tosiasian, että tässäkin maassa on tuhansia todella tyytyväisiä NS2 kuluttajia joiden olemassaolo kiukuttaa sinua ja monia varsinkin brändiuskovaisia(joille on tärkeätä/välttämätöntä kokea pieni rippunen ylemmyydentuntoa omassa pikkupikku elämässään edes sen renkaassa olevan tuotemerkin kautta).
    Se ei kuitenkaan tee näiden tyytyväisten kuluttajien valintaa mitenkään virheelliseksi tai epätäydelliseksi, että vain väittämällä ko.tuotetta paskaksi, se muuttuisi myös kaikkien muiden kuluttajien alla paskaksi.
    Itse olen iloinen siitä että olet joka tapauksessa löytänyt vihdoin juuri itsellesi sopivan tuotteen, joten loppu hyvin, kaikki hyvin.

    Leave a comment:


  • jva
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Olen itsekkin sitä mieltä että suurin osa vastaavista Kiinalaisista tuotteista pitäisi laittaa käyttökieltoon, mutta kun tästä nyt vielä muutama vuosi mennään vielä eteenpäin, niin myös sieltä alkaa tulemaan täysin ominaisuuksiltaan Suomen tyyppiolosuhteisiin riittäviä tuotteita.
    Tästähän on jo saatu pieniä viitteitä testeissä joissa merkkivalmistajien halpatuotteet on jo nyt joutuneet aika koville muutamien Kiinalaismerkkien puristuksessa ja tekniset mitattavat erot kärkeen jo samalle hehtaarille.
    Tästä olemme ehdottomasti samaa mieltä! Sanoisin että noin 10 vuotta tästä hetkestä eteenpäin meillä on monilla aloilla useita Kiinalaistuotteita jotka ovat laadullisesti huippuluokkaa!
    Kiinan valtiohan on aloittanut jo jokunen vuosi sitten aika voimakkaatkin toimenpiteet tämän asian edistämiseksi. Heitä (valtiota) häiritsee kovastikin se, että Kiinalaiset tuotteet yhdistetään maailmalla mielikuvissa lähinnä täysin laaduttomiksi piraattituotteiksi. Valtio on siellä siis jo käynnistänyt toimenpiteet asian korjaamiseksi - ja se tulee varmuudella korjaantumaan. Tulemme aivan varmasti näkemään Kiinalaisia huipputuotteita sekä renkaissa, että muilla tuotealoilla.

    Jep..ja kiitos Hemille siirtymisestä takaisin asiapitoiseen keskusteluun jossa vastakkain ovat asiat, eivät miehet

    Leave a comment:


  • jva
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Kuten aiemmin totesin, Hankook tulee tulevaisuudessa olemaan todella monen ns.urheiluautomerkin ensiasennusrengas juuri edellä mainituista syistä, joten myös eurovalmistajien on pakko alkaa tilanteeseen herätä.
    Hankook onkin ihan toisen luokan valmistaja tuotekehittelyltään ja kehitystyöltään kuin joku Nankang. Hankook on jo vuosia ollut täysin vertailukelpoinen hintaluokassaan mihin tahansa muuhun rengasvalmistajaan..ja kuten jo aiemmin todettiin: keskihintaisten renkaiden ja ns premium-renkaiden erot ovat koko ajan kaventuneet ja ovat tänä päivänä useimpien kuluttajien käyttötarve huomioiden todella marginaalisia, useimmissa tapauksissa merkityksettömiä.

    Hankookin mahdollisuudet usean urheiluauton ensiasennusrenkaaksi sensijaan ei riipu yksinään siitä, miten hyviä renkaita se tekee. Kuten tiedät, ensiasennusrenkaaksi pääseminen on myös yhteistyökysymys..eli yksin se, että tuote on hyvä ei riitä, vaan tarvitaan myös molemminpuolista hyötyä siitä että joku rengas on ensiasennusrenkaana jossakin autossa. Näinollen kysymys on osin myös maantieteellinen..jossain päin maailmaa joku rengas voi olla ensiasennusrengas jossakin urheiluautossa - toisessa maanosassa se on joku toinen. Esimerkki: 911 C4S:n ensiasennusrenkaana kaukoidän markkinoilla on ollut Yokohama..Euroopassa yhtään 911 C4S:ää ei asiakkaalle toimiteta Yokohaman renkailla, vaan ne ovat tulleet Michelineillä.
    Varmasti jossain päin maailmaa urheiluautoja saatetaan toimittaa asiakkaille Hankookeilla joskus - jossain muualla todennäköisesti taas ei.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Bemaristi74 View Post
    Siis ymmärsinkö oikein, että ensin pitää tuumakokoa kasvattaa ulkonäkösyihin vedoten, jonka jälkeen ostetaan siihen pehmeärunkoinen rengas jotta auton ajomukavuus ei kärsisi?
    Eikö isommalla tuumakoolla ja matalalla rengasprofiililla nimenomaan haeta urheilullista ja täsmällistä ajotuntumaa "mukavuuden" kustannuksella?

    Lähtökohtana pitäisi olla se, että rengas ei notku eikä jousta vaan ajoneuvon jousituskomponentit hoitavat sen puolen.
    Et. Ymmärsit siis väärin.
    On hyvinkin mahdollista rakentaa ison vannekokojen rengas joka on teknisesti testivoittaja, mutta kuitenkin samalla hiljainen, mukava ja tunteeton kuluneenakin urille.
    Nämä tuotteet vain nykyisin tulee Koreasta(joiden mm.testitoiminta kuitenkin pääosin euroopassa), samalla kun kilpailevat ylihintaiset tuotteet keskittyvät pelkkien testipisteitä keräävien ominaisuuksien maksimointiin, jonka kolikon kääntöpuolella on heikosti suunniteltuna sitten se renkaan epämukavuus.
    Sillä matalammalla rengasprofiililla pääosin toki haetaan ulkonäköä, mutta oikeasti teknisesti laadukkas tuote on ja voi olla urheilullisesta ajokäytöksestään huolimatta mukava ja tunteeton urille.
    Euroopasta tai Japanista tällaista tuotetta on vain kovin vaikea löytää joten BMW:kin päätyi Hankook:iin.
    Halvemmissa tuotteissa kuten NS2:ssa toki mukavuuspainotukset helposti ovat pois teknisestä suorittamisesta, mutta nyt kun kyse on kesärenkaasta, aika monelle peruskuluttajalle teknisesti se on kuitenkin täysin riittävä.
    Olen itsekkin sitä mieltä että suurin osa vastaavista Kiinalaisista tuotteista pitäisi laittaa käyttökieltoon, mutta kun tästä nyt vielä muutama vuosi mennään vielä eteenpäin, niin myös sieltä alkaa tulemaan täysin ominaisuuksiltaan Suomen tyyppiolosuhteisiin riittäviä tuotteita.
    Tästähän on jo saatu pieniä viitteitä testeissä joissa merkkivalmistajien halpatuotteet on jo nyt joutuneet aika koville muutamien Kiinalaismerkkien puristuksessa ja tekniset mitattavat erot kärkeen jo samalle hehtaarille.

    Leave a comment:


  • jva
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    eli sinulla ei ole kokemusta. toisella puristat rattia rystyset valkoisena, hiki hatussa kun toisella renkaalla hörpit kahvia ja ohjailet sormenpäillä.. suoralla tiellä.
    Olen tässä keskustelussa kertonut kokemukseni Nankangista..ja verrannut sitä muihin renkaisiin joista kokemusta on kertynyt.
    Nankang ei pelannut missään olosuhteissa, eikä missään ominaisuuksissa autoni alla siten kuin renkaan kuuluu toimia.
    Tai no, toimihan ne siinä tarkoituksessa mihin ne ostinkin..eli vanteensuojina odotellessa niitä varsinaisia renkaita jotka autoon oli tarkoitus laittaa. Toimitusaika vain oli sillä kertaa sen verran pitkä, että laitoin nuo Nankang-merkkiset vanteensuojat odotusajaksi vanteiden päälle - kyllä ne siinä toimivat: Vanteet säilyivät ehjänä ja autoa pystyi liikuttelemaan paikasta toiseen..muuhun niistä ei sitten ollutkaan.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Bemaristi74 View Post
    Sinä et nyt ymmärtänyt mitä tarkoitin. En epäillyt sitä, etteikö tässä tapauksessa Hankook toimisi uutena ja pärjäisi testeissä (joihin rengas on suunniteltu). Kysymys oli ominaisuuksien säilymisestä koko käyttöiän ajan, josta kukaan ei ole vielä pystynyt osoittamaan kiistatonta faktaa. On vain kokemuksia puolesta ja vastaan jotka jätän omaan arvoonsa niin kauan kun ne perustuvat "musta tuntuu, että olen sitä mieltä" tason asioihin. Itse kuittailit minulle, että kuuntelisin vain mainosmiesten puheita. No tuon linkin takaa löytyy sitten Hankookin mainos, että se siitä.
    Mistä sinä tiedät mikä rengas kuluneena on ominaisuuksiltaan minkäkin tasoinen?
    Jos renkaan kyljessä lukee conti, niin sen ominaisuuksista et tiedä yhtään sen enempää kuin jos siinä sitten lukee Hankook.
    Eli on toki kokemuksia puolesta ja vastaan, jotka voit jättää omaan arvoonsa, mutta siinä tapauksessa ei sinulla ole mitään perustetta käyttää mitään rengasta(mistäpä tiedät vaikka NS2 hakkaisi kaikki "premumit" kun pintaa on jäljellä 3mm?).
    Linkin takana on toki Hankookin mainostietoa...sitä ihan samaa minkä varassa me sen misukankin tietoja haemme, mutta pointti tuossa nyt oli tuo että Hankook S1 on BMW:n ensiasennusrengas.
    Kyseisen "mainoksen" tiedot siis allekirjoittaa myös BMW ja kuten siinä todettiin, valinnan/testaamisen tekee 45 päinen insinöörijoukko, joka ennen ko.renkaan valintaa tutkii ko.tuotteen pito-ominaisuudet myös käytettynä.
    Tämähän oli valinta pitkälti juuri siitä syystä että BMW:kin on saanut kuluttajilta ja testilehdistöiltä ympäri maailman valtavasti palautetta nykyisten renkaiden epämukavuudesta ja uraherkkyydestä, joten asialle oikeasti piti jotain tehdä.
    Hankookin S1 kuitenkin pito-ominaisuuksiltaan hakkaa käytännössä kaikki muut markkinoiden vastaavat W-nopeusluokan tuotteet, mutta nimenomaan renkaan mukavuuden siitä kärsimättä.
    Tämä toki on varsinkin ammattikuluttajien piirissä tiedetty jo siitä lähtien kun S1 tuli ensimmäisellä kehitysversiollaan markkinoille, mutta nyt siis myös BMW oli tämän valmis pitkien testien jälkeen allekirjoittamaan.
    Kuten aiemmin totesin, Hankook tulee tulevaisuudessa olemaan todella monen ns.urheiluautomerkin ensiasennusrengas juuri edellä mainituista syistä, joten myös eurovalmistajien on pakko alkaa tilanteeseen herätä.
    Näin siis mikäli nämä bändiuskovaiset ei saa pidettyä oikeasti huonompien eurotuottajien päätä pinnalla ja kehitystä vetkuteltua.
    Se että eurovalmistajatkin oikeasti joutuvat panostamaan tuotekehityksessään isojen vannekokojen renkaiden mukavuuteen ja hintaan, ei ole ollenkaan huono juttu kuluttajien näkökulmasta

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by jva View Post
    Totta ehdottomasti! Pointtini olikin se, että en oikein keksi yhtään syytä, miksi esim 19" Nankang olisi mukavampi kuin 19" Conti tai Michelin.
    eli sinulla ei ole kokemusta. toisella puristat rattia rystyset valkoisena, hiki hatussa kun toisella renkaalla hörpit kahvia ja ohjailet sormenpäillä.. suoralla tiellä.

    Leave a comment:


  • jva
    replied
    Originally posted by wta View Post
    Mä kommentoinkin tuota, että isolla tuumakoolla haetaan sporttista ja täsmällistä ajotuntumaa mukavuuden kustannuksella.

    En ole vielä löytänyt sellaista autoa/merkkiä missä valmistaja on kieltänyt tehokkaasti jonkun tietyn renkaan käytön. Valmistaja voi hakea jotain asiaa vaikkapa M6:sen kohdalla, kun taas auton omistaja voi hakea jotain toista. Tällöin katson, että auton omistaja on se joka päätää mitä autoltaan haluaa ja voi laittaa alle vaikka umpikumirenkaat jos siltä tuntuu.
    Totta ehdottomasti! Pointtini olikin se, että en oikein keksi yhtään syytä, miksi esim 19" Nankang olisi mukavampi kuin 19" Conti tai Michelin.

    Mutta joo, tottakai jokainen autonomistaja laittaa alle sitä mitä haluaa..ja jokainen omistaja painottaa ominaisuuksissa eri asioita. Jollekin tärkein juttu voi olla se, että renkaan kuvio on "hienonnäköinen" ja muulla ei ole väliä. Silloin hän valitsee renkaan jonka kuvio on hänestä hienonnäköinen - eikä se sinänsä silloin hänen kohdallaan väärin mene.

    Meikäläisen kohdalla vaan ei esim Nankangilta löydy edes oikeita kokoja..

    Muutenkin, sanokaa yksi Kiinalainen tuote joka on oikeasti hyvä? Kiinalaiset ovat jo vuosia pyrkineet tietoisesti parantamaan tuotteidensa laatua ja joskus tullaan varmuudella näkemään Kiinalaisia tuotteita jotka oikeasti ovat hyviä, jopa renkaita..mutta siihen menee vielä pitkä aika.
    Enkä tarkoita nyt Kiinassa valmistettuja länsimaisten tuotemerkkien tuotteita, vaan puhtaasti Kiinalaisten omia tuotteita.

    Leave a comment:


  • r.w.
    replied
    Originally posted by Bemaristi74 View Post
    Lähtökohtana pitäisi olla se, että rengas ei notku eikä jousta vaan ajoneuvon jousituskomponentit hoitavat sen puolen.
    Itse asiassa rengas on elintärkeä osa jousitusta ja sitä enemmän insinööri on kusessa mitä vähemmän sitä kumia jätetään tien ja renkaan väliin. Kuten aina, tässäkin hommassa on se kultainen keskitie... josta 30-profiilin nahka on ihan yhtä kaukana kuin 65-profiilin pullakumi.

    Leave a comment:


  • wta
    replied
    Originally posted by jva View Post
    Kuten edellä sanoin:

    En keksi yhtään perustetta miksi Nankang tai joku muu vastaava olisi isoina tuumakokoina yhtään sen mukavampi kuin Michelin, Conti ja muut vastaavat. Ei Panameraan, CLS AMG:hen, M6:seen, 7-sarjaan, CL AMG:hen jne voi tehdä rengasta joka on vain sporttinen ja täysin epämukava..kyllä noita autoja ostavat asiakkaat vaativat taatusti jopa suhteellisen suurta mukavuutta autoltaan..ja siihen(kin) haasteeseen joutuvat rengasvalmistajat vastaamaan. Itseasiassa suurin osa suorituskykyisistä autoista on sellaisia, ettei niiden renkaista todellakaan voi unohtaa mukavuusnäkökulmaa.. Siksi se joudutaan vahvasti huomioimaan myös siellä Michelinillä ja muilla.

    Ei taida Mersu, BMW tai Porsche suositella yksikään Nankangia noihin suorituskykyisiin Gran Tourismo - tyypin autoihinsa mitä tuossa listasin.. Kumma juttu, jos Nankang kerran osaa tehdä niihin rengaskokoihin korkeiden nopeusluokkien mukavuuspainotteisia renkaita..
    Mä kommentoinkin tuota, että isolla tuumakoolla haetaan sporttista ja täsmällistä ajotuntumaa mukavuuden kustannuksella.

    En ole vielä löytänyt sellaista autoa/merkkiä missä valmistaja on kieltänyt tehokkaasti jonkun tietyn renkaan käytön. Valmistaja voi hakea jotain asiaa vaikkapa M6:sen kohdalla, kun taas auton omistaja voi hakea jotain toista. Tällöin katson, että auton omistaja on se joka päätää mitä autoltaan haluaa ja voi laittaa alle vaikka umpikumirenkaat jos siltä tuntuu.

    Leave a comment:

Working...
X