Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kesärenkaat

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hemi
    replied
    Originally posted by jva View Post

    Entä miten suuret erot todellisuudessa ovat testin ns, voittajan ja kahdeksannen välillä? Ovatko ne oikeasti merkittäviä? Ovatko ne sittenkin todellisuudessa niin pieniä, että harva kuluttaja niitä edes huomaa? Tuloshan on kuitenkin tosiasiassa testityhmän mielipide, ei absoluuttinen totuus.

    Väitän edelleen, ettö kun jätetään ne halvimmat "kiinanrinkulat" pois laskuista, on keskihintaisen ja premium-renkaan erot tosiasiassa niin marginaalisia, ettei niillä monenkaan kuluttajan kannalta ole olennaista merkitystä. Huomattavasti isompi merkitys on sillä, miten joku rengas toimii jonkun tietyn auton alla..jokainen rengas ei toimi samalla tavalla jokaisen auton alla..se vaan on niin.
    Ei sillä oikeasti olekkaan merkitystä.
    Tätähän olen tässä jo vuosia yrittänyt tuoda esille....mutta aina siinä kohtaahan PITÄÄKIN heti alla olla olla se mielikuvatestivoittaja.
    99% kuluttajista jotka eivät aja ratapäivillä riittää kesärenkaana NS2:nen aivan hyvin, loppu on markkinoinnin luomaa illuusiota.

    Leave a comment:


  • Messier
    replied
    Originally posted by Driver22 View Post
    Mulla ei ole ollut mitään pito-ongelmia kinukki-nakki-kakeilla tuolla 530iA:lla. Ehkä mun ajotapa ei ole tarpeeksi race :think
    Mulla ihan sama vika.

    Ehkä se on kuskissa vika kun S54 ei syö sutia liikenteessä NS2:lla.

    Leave a comment:


  • Driver22
    replied
    Originally posted by jva View Post
    Onhan ne radallakin hyvät - voi ajaa millä tahansa autolla näyttävissä luistoissa kun pitoa ei ole nimeksikään..
    Ja olihan ne myös CLK 200K:n alla joskus kivat kun pystyi 170heppaisella 1.8 CLK:lla sudittelemaan siten kuin se olisi V8-koneinen CLK500.. joten onhan noilla puolensa ehdottomasti

    Sori.. Ei pidä sitten ottaa vakavasti ihan kaikkea..
    Mulla ei ole ollut mitään pito-ongelmia kinukki-nakki-kakeilla tuolla 530iA:lla. Ehkä mun ajotapa ei ole tarpeeksi race :think

    Leave a comment:


  • jva
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Kuten niin moni kulloisille trendi ja muotivirtauksille jne.
    Esim. tässä viime vuodelta yksi ainakin ammattipiireissä arvostetuimman Autobildin tekemä kesärengastesti 18" kokoluokan korkean nopeusluokan performance renkaista.
    Tässähän Hankook S1 voittaa ja jossa mm.Michelinin sportti kolmonen on vasta kahdeksas...herättää ihan varmasti monessa misukkauskovaisessa hymähtelyä.
    Jos Misukka olisikin tämän testin vienyt, olisi se taasen varmasti suuri todistus ko.tuotteen "erinomaisuudesta" ja asia lähes kuolemanvakava:
    Entä jos testin painotuksia muutetaan vastaamaan renkaan ostamista miettivän kuluttajan mieltymysten mukaiseksi?

    Entä miten suuret erot todellisuudessa ovat testin ns, voittajan ja kahdeksannen välillä? Ovatko ne oikeasti merkittäviä? Ovatko ne sittenkin todellisuudessa niin pieniä, että harva kuluttaja niitä edes huomaa? Tuloshan on kuitenkin tosiasiassa testityhmän mielipide, ei absoluuttinen totuus.

    Väitän edelleen, ettö kun jätetään ne halvimmat "kiinanrinkulat" pois laskuista, on keskihintaisen ja premium-renkaan erot tosiasiassa niin marginaalisia, ettei niillä monenkaan kuluttajan kannalta ole olennaista merkitystä. Huomattavasti isompi merkitys on sillä, miten joku rengas toimii jonkun tietyn auton alla..jokainen rengas ei toimi samalla tavalla jokaisen auton alla..se vaan on niin.

    Leave a comment:


  • Micce///M
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Kuten niin moni kulloisille trendi ja muotivirtauksille jne.
    Kuitenkin, mistä muualta se "premium" ajatus tulee kuin testien vahvistamasta uskosta tuotteen paremmuutteen.
    Eli heti jos puhe on Michelinistä ja lähdetään sitä puolustelemaan/hypettämään tuotteena, aika harva enään naureskelee siinä kohtaa testituloksille.
    Silloin kun ns."laatubrandien" maailmaan tunkeutuu jokin kuluttajan näkökulmasta uusi tuote joka pärjää testeissä...aletaan testituloksia aina automaattisesti siinä kohtaa epäilemään...ja niille naureskelemaan.
    Ok, niin kauan kun testipisteitä ei anneta uraherkkyydestä, renkaan kulumisnopeudesta, ominaisuuksista kuluneena, ollaan AINA vasta puolitotuudessa.
    Kuitenkin jos/kun kyseessä on testitulos joka tukee kuluttajan aiempaa mielikuvaa "premium tuotteesta", onkin testitulos kovin äkkiä lähes kuolemanvakavaa.

    Esim. tässä viime vuodelta yksi ainakin ammattipiireissä arvostetuimman Autobildin tekemä kesärengastesti 18" kokoluokan korkean nopeusluokan performance renkaista.
    Tässähän Hankook S1 voittaa ja jossa mm.Michelinin sportti kolmonen on vasta kahdeksas...herättää ihan varmasti monessa misukkauskovaisessa hymähtelyä.
    Jos Misukka olisikin tämän testin vienyt, olisi se taasen varmasti suuri todistus ko.tuotteen "erinomaisuudesta" ja asia lähes kuolemanvakava:

    http://www.tyrereviews.co.uk/Article...-Tyre-Test.htm
    Unohdin tulkata vielä Hemi-kielellä.

    Eli oli merkki mikä hyvänsä, oli se brändimerkki tai kiinalainen yksilö. On rengas joko mittatulosten puolesta paska tai hyvä. Niin hyvinkin yksinkertaista, jopa sinulle.

    Itse "arvostelen" renkaan testissä saamien mittatulosten perusteella, JA tämän lisäksi ajokokemuksen/oman testauksen perusteella. Ja täten uskallan arvioida kuinka hyvä rengas on omaan käyttööni.

    Itse en mitenkään hypetä Micheliniin merkkiä, mutta omien kokemuksieni perusteella jokainen ajamani Michelinin malli on selvästi keskikastia parempi jokaisella osa-alueella. Ja selvähän se, tuotekehitys kuitenkin on isompi lovi kun pienemmillä valmistajilla. Mutta eikö primacy hp voittanut hiljattain kulutuskestävyyttä mittaavan testin kokona 16"? Jättäen taakseen kaikki idästä tulleet reippaasti?
    Last edited by Micce///M; 21-08-2012, 20:13.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Micce///M View Post
    Itse ainakin henkilökohtaisesti nauran noille testituloksille.
    Kuten niin moni kulloisille trendi ja muotivirtauksille jne.
    Kuitenkin, mistä muualta se "premium" ajatus tulee kuin testien vahvistamasta uskosta tuotteen paremmuutteen.
    Eli heti jos puhe on Michelinistä ja lähdetään sitä puolustelemaan/hypettämään tuotteena, aika harva enään naureskelee siinä kohtaa testituloksille.
    Silloin kun ns."laatubrandien" maailmaan tunkeutuu jokin kuluttajan näkökulmasta uusi tuote joka pärjää testeissä...aletaan testituloksia aina automaattisesti siinä kohtaa epäilemään...ja niille naureskelemaan.
    Ok, niin kauan kun testipisteitä ei anneta uraherkkyydestä, renkaan kulumisnopeudesta, ominaisuuksista kuluneena, ollaan AINA vasta puolitotuudessa.
    Kuitenkin jos/kun kyseessä on testitulos joka tukee kuluttajan aiempaa mielikuvaa "premium tuotteesta", onkin testitulos kovin äkkiä lähes kuolemanvakavaa.

    Esim. tässä viime vuodelta yksi ainakin ammattipiireissä arvostetuimman Autobildin tekemä kesärengastesti 18" kokoluokan korkean nopeusluokan performance renkaista.
    Tässähän Hankook S1 voittaa ja jossa mm.Michelinin sportti kolmonen on vasta kahdeksas...herättää ihan varmasti monessa misukkauskovaisessa hymähtelyä.
    Jos Misukka olisikin tämän testin vienyt, olisi se taasen varmasti suuri todistus ko.tuotteen "erinomaisuudesta" ja asia lähes kuolemanvakava:

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Peltsii View Post
    Hankookin jälleenmyyjä.
    Sanoo "mies" jonka avatar on lapsellisesti Michelinukko?

    Leave a comment:


  • jva
    replied
    Originally posted by Micce///M View Post
    Ainoa mihin voi luottaa ky. testissä ja verrata toiseen saman testaajan tekemään renkaaseen on mittatulokset.
    Nimenomaan! Testeistä saa kyllä käyttökelpoista tietoa omiin tarpeisiin kun katsoo eri osatestien mittaustulokset ja sen jälkeen tekee omien mieltymysten mukaiset painotuksen näille mittaustuloksille.
    Nykyisin kuitenkin nuo mittaustulokset sinänsä alkavat olemaan aika luotettavia/ hyvin tehtyjä - pisteytysten painotuksilla testiryhmä sitten tekee sen tuloksen mikä on "hyvä" tai halutunlainen.

    Tämä taasen tarkoittaa sitä, että vaikka Hankook (tai mikä tahansa muu rengas) voi jollakin painotuksella olla paras -voi se toisella painotuksella olla keskikastissa.

    Kun puhutaan yleisimpien kokojen testeistä - 17" varmaan nykyään - niiden käyttäjät eivät ehkä ole niin ominaisuustietoisia kuin nyt puheena olevat 19" renkaiden käyttäjät. Näinollen myös 19" renkaiden käyttäjien mieltymykset ovat todennäköisesti paljon persoonakohtaisempia kuin 17" renkaiden käyttäjien. Se taas vain korostaa sitä, että se mikä yhdelle on se "paras" ei ollenkaan välttämättä ole sitä toiselle.. joka taas tarkoittaa sitä että 19" renkaille tehty "yleispätevästi painotettu" testi on epäluotettavampi kunkin kuluttajan mieltymysten kannalta kuin 17" renkaisen testi. Ymmärtänette mitä ajan tässä takaa??

    Leave a comment:


  • Peltsii
    replied
    Originally posted by jva View Post

    En oikein aina pysty seuraamaan logiikkaasi mielipiteidesi takana..

    Hankookin jälleenmyyjä.

    Leave a comment:


  • Micce///M
    replied
    Renkaisiin liittyvät topicit on kyllä tämän foorumin paras anti.

    Itse ainakin henkilökohtaisesti nauran noille testituloksille. Olen niin monta kertaa todennut testien perusteella kuinka toinen rengas pärjää toisessa testissä ja toisessa taas on häntäpäässä, ja sen takia en mitään testejä jaksakkaan seurata tekstien perusteella. Ainoa mihin voi luottaa ky. testissä ja verrata toiseen saman testaajan tekemään renkaaseen on mittatulokset. Kaikista pahimpia on suomalaiset lehdet mm. TM ja Tuulilasi, olen tästä jopa kirjoittanut joskus palautetta sähköpostilla molemmille.

    Hyvänä esimerkkinä pari autolehteä, toisessa haukuttiin Hakka greeniä äänekkääksi ja energy saver oli hiljainen. Toisessa taas Green oli hiljaisin ja energy saver selvästi äänekkäämpi. Ja molemmissa oli jopa sama testiauto, sekä renkaiden koot. Että kumpi niistä nyt sitten kaupasta haettaessa on hiljaisempi?

    Leave a comment:


  • jva
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Oletko ajanut/omistanut settiä S1:iä? Entä kuinka monia muita vastaavia merkkejä/malleja joihin voit S1:stä verrata?
    Eli perustuuko väittämäsi/epäilyksesi pelkkään mutuun(vahvaan brändiuskoon), vai onko taustalla jotain oikeita aitoja kokemuksia?
    Kuitenkin jos lasketaan viimeisen parin vuoden performance/UHC renkaiden saamat testipisteet yhteen, niin S1 on kuitenkin ylivoimainen ykkönen?
    Vai miten sinä tämän paremmuuden sitten määrittelet jos kerran tällä hetkellä se ei voi olla S1? Mikä se sitten on ja millä perusteella?
    Jos olet yhtään lukenut tätä ja sitä toista rengaskeskustelua niin sinun ei olisi tarvinnut tuota edes kysyä... Ainoa(t) rengas(renkaat) mitä olen vahvasti kritisoinut ovat aivan halvimmat "kiinanrinkulat). Olen sanonut näissä keskusteluissa useamman kerran..ja sanon TAAS:
    Useimpien keskihintaisten ja aivan kalliimpien renkaiden erot ovat useimpien kuluttajien käytössä niin pieniä, ettei niillä ole käytännön merkitystä. Olen luetellut muutamia keskihintaisia merkkejä joita olen käyttänyt ja joiden olen todennut olevan aivan kelvollisia. Näitä ovat muunmuassa: Kumho, Nokian, Falken.. En ole koskaan ajanut Hankookin renkailla, mutta en edelleenkään epäile etteivätkö ne olisi useimpien muiden keskihintaisten renkaiden tavoin käytännössä useimpien tarpeisiin täysin vertailukelpoisia ns. premium-valmistajien renkaisiin.
    Toistanko tämän uudelleen heti tähän perään - vai ymmärsitkö nyt - ettei tarvitse enää, ties kuinka monennetta kertaa toistaa tätä samaa asiaa sinulle?

    Ne renkaat joihin en ole ollut lainkaan tyytyväinen ovat Nankang, joka oli kokemukseni mukaan autoni alla täysin epäonnistunut rengas. Barum (en muista enää tyyppiä), joka toimi korkeintaan keskinkertaisesti, Nexen 3000 (tai joku sen tapainen, en muista sitäkään tarkasti) joka oli lähes yhtä huono kuin Nankang, tosin Nexen toimi kuivalla kohtalaisesti, märällä sen pito oli todella heikko.

    Toistan vielä tämänkin:
    En usko että mikään rengas - siis mikään rengas - on sellainen että se toimii kaikkien autojen alla yhtä hyvin/samalla, saati parhaalla mahdollisella tavalla. Ei edes Hankook. Sen vuoksi vältän sanomasta MITÄÄN rengasta "ylivoimaiseksi ykköseksi", koska mielestäni sellaista rengasta ei ole olemassakaan. Autot ovat erilaisia, jokaisen autoilijan mieltymykset ovat erilaisia..Hankook voi olla testeissä ykkönen - mutta mielestäni olet itsekin todennut useampaan otteeseen ettei testit kerro kaikkea. Kuten eivät minustakaan kerro. Testit ovat painokertoimineen viime kädessä testaajien mielipiteitä, eivät absoluuttinen totuus!

    Ja lopuksi:

    SINÄ olet ITSE näissä keskusteluissa maininnut Eurooppaisten premium-valmistajien vain metsästävän testituloksia ja testeissä pärjäämistä - jos Hankook kerran pärjää niissä samoissa testeissä, niin eikö se siinä tapauksessa metsästä ihan niitä samoja pisteitä kuin ne Eurooppalaisetkin valmistajat?? Olet ITSE kritisoinut näitä testejä ja niiden tuloksia - ja nyt se onkin meriitti että Hankook menestyy näissä samoissa testeissä..

    En oikein aina pysty seuraamaan logiikkaasi mielipiteidesi takana..
    Last edited by jva; 21-08-2012, 19:05.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Vanquish View Post
    Keskustelu olisi ehkäpä järkevämpi pitää alle 19" renkaissa, koska suurin osa ostaa kuitenkin niitä. Ja varsinkin ensiasennusrenkaina +19" on marginaalituote.

    Ja varmasti on hyvä tuote tuo S1, mutta kyllä sillekin sentään yksi testinotkahdus on tullut -jäi jumboksi:
    http://www.autoexpress.co.uk/tyre-gu...-ventus-s1-evo
    Tarkoitin nyt kuitenkin lähinnä 19" kokoluokkaa/ja korkeimmin nopeusluokituksin, eli performance/UHP luokkaa.
    Tämä Autoexpressin testi oli 17" kokoluokan testi, vaikkakin S1 toki on niissäkin ollut pääsääntöisesti top3:ssa.
    Tämäkin kuitenkin vahvistaa vain enemmän poikkeuksellaan nimenomaan sääntöä Hankookin testimenestyksistä kuin päinvastaista.
    Muutenkin ehkä nämä Autoexpressin rengastestit eivät ehkä ole niitä ammattitaitoisimmin tehtyjä vertailutestejä, koska juuri ne lähes aina poikkeavat täysin maailmalla muuten vallitsevasta testituloslinjasta.

    Leave a comment:


  • Vanquish
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Tähän ilmoitukseen/mainokseen voi sikäli hyvinkin uskoa, koska ko.rengas on jo parisen vuotta kerännyt kymmenistä eri testeistä maailmalla testivoittoja/+3 sijoituksia ilman yhtäkään testinotkahdusta.

    Se että ajat aamupäivällä käytetyllä 19" contilla, päivällä 19" kinkkikumilla, iltapäivällä 19" Marangonilla ja illalla 19" Hankookilla....ja seuraavalla viikolla uusi kierros taas eri merkkejä/
    Keskustelu olisi ehkäpä järkevämpi pitää alle 19" renkaissa, koska suurin osa ostaa kuitenkin niitä. Ja varsinkin ensiasennusrenkaina +19" on marginaalituote.

    Ja varmasti on hyvä tuote tuo S1, mutta kyllä sillekin sentään yksi testinotkahdus on tullut -jäi jumboksi:

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by jva View Post
    Melko vahvasti sanottu kuitenkin! Olemme varmaan lähes jokainen yhtä mieltä siitä että joku tietty rengas ei toimi parhaalla mahdollisella tavalla jokaisen mahdollisen auton alla..ei edes Hankook. Joten en menisi sanomaan että se on pakettina ylivoimainen - kuten en sanoisi mistään muustakaan renkaasta. Ennemmin sanoisin, että se on kilpailukykyinen..
    Oletko ajanut/omistanut settiä S1:iä? Entä kuinka monia muita vastaavia merkkejä/malleja joihin voit S1:stä verrata?
    Eli perustuuko väittämäsi/epäilyksesi pelkkään mutuun(vahvaan brändiuskoon), vai onko taustalla jotain oikeita aitoja kokemuksia?
    Kuitenkin jos lasketaan viimeisen parin vuoden performance/UHC renkaiden saamat testipisteet yhteen, niin S1 on kuitenkin ylivoimainen ykkönen?
    Vai miten sinä tämän paremmuuden sitten määrittelet jos kerran tällä hetkellä se ei voi olla S1? Mikä se sitten on ja millä perusteella?

    Leave a comment:


  • jva
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Ei S1:kään tietenkään ole joka ominaisuudeltaan ylivoimainen, mutta pakettina se sitä tällä hetkellä on.
    Se kuka ei tätä allekirjoita, istuu oikeasti omien ennakkoluulojensa kanssa jonkin muun väriset lasit päässään.
    Melko vahvasti sanottu kuitenkin! Olemme varmaan lähes jokainen yhtä mieltä siitä että joku tietty rengas ei toimi parhaalla mahdollisella tavalla jokaisen mahdollisen auton alla..ei edes Hankook. Joten en menisi sanomaan että se on pakettina ylivoimainen - kuten en sanoisi mistään muustakaan renkaasta. Ennemmin sanoisin, että se on kilpailukykyinen..

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎