Kokemuksia Landsail LS588 renkaista? Ainakin netissä suurimmalti osin positiivista palautetta saanut: hiljainen, kestävä, hyvät ominaisuudet sadekelilläkin mutta jotkut valittaa tarkkuuden puutetta :think foorumilaisilla kokemuksia isommissa vannekoossa? Itselle tarve 245/35-20".
Hankookit oli ensin ajatuksissa mutta nuo ei enää mene edes kohtuuhintaisten luokkaan kesärenkaissa. Nykyiset Hankook Ventus S1 Evo2 on aika äänekkäät, kun aletaan olla alle 4mm pinnoissa.
GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit III
Collapse
X
-
Alkaas kohta olla taas aika ostaa uudet kitkat, ostan joko trianglet taas. Toinen vaihtoehto olisi ostaa nankang ice 1 Nordic? Onko joku koittanut? Trianglet on olleet ihan ok, kovilla pakkasilla en eroa nastarenkaisiin huomannut. Laitoin ne alle viime lokakuun alussa n.35-40tkm pyörineet ja pintaa noin 4 mm jäljellä. Hyvin on kestäneet
Leave a comment:
-
Aoteli P607 Camskill. Itsellä ainaki toiminu 18". Vähän flatspottaa mutta ei se oo niin justiinsaOriginally posted by Midas View PostMonta sivua liikenneturhamaista jeesustelua, mutta jos taas aiheesta sen verran että onko kiinalaista/discountkumia 19” koossa, jossa olisi pieni vierinvastus ja myös saisi olla hiljainen?
Leave a comment:
-
Monta sivua liikenneturhamaista jeesustelua, mutta jos taas aiheesta sen verran että onko kiinalaista/discountkumia 19” koossa, jossa olisi pieni vierinvastus ja myös saisi olla hiljainen?
Leave a comment:
-
Oma valintani on ostaa niin kohtuuhintaisia renkaita, että raaskin vaihtaa renkaat uusiin kun niissä on 3,5-4mm pintaa jäljellä. Käytännössä uusin kumit 2v välein ja ostan "keskiluokasta".
Huono valinta on ostaa ihan halvimpia renkaita joissa on laatupuutteita, mutta myös niitä kaikkein parhaita ja kalliimpia jos se johtaa siihen, että renkaita ajetaan loppuun, jopa alle sakkorajan.Last edited by alspe; 13-05-2019, 15:55.
Leave a comment:
-
Tottakai niissä on eri seoksia käytössä eri kohdissa, mutta nuo mun renkaat alkoi olla jo niin vanhat, että kumi oli jo kovettunut. Oli syy sitten mikä tahansa, niin renkaiden pitoa on syytä jokaisen itse seurata ja tarvittaessa uusia vaikka pintaa olisikin vielä yli minimirajan. Rengastesteihin ei kannata sokeasti luottaa kun niissä testataan vain uusia renkaita ja testirenkaat ei välttämättä ole samanlaiset mitä itsellä on auton alla, kun usein valmistajat lähettävät itse renkaat niihin testeihin.Originally posted by fraatti View PostTaustalla saattaa olla jotain muutakin.
Nimittäin pinta ei ole sitä yhtä ja samaa "kumia" vaan kulutuspinnassa voi olla vaikka kolmea tai neljää eri sekoitusta joiden ominaisuudet poikkeavat toisistaan. Ennekuin pinta on ajettu nolliin saattaa menossa olla 3 kerros kumia.... Joskus kuluneista renkaista pystyy näkemään sekoitusrajoja ja mm tuon maadoituksen... Maadoitus näkyy hyvin runflatin kuvassa kun se menee pohjasta pintaan. Ja kuten arvata saattaa ne parhaat ominaisuudet pitoa ajatellen on tuossa ulommaisessa osuudessa... Eri valmistajilla tietysti on aina erilaisia rakenteita ja välttämättä päällimmäinen herkku ei ole kuin muutaman millin...
Muutama kuva valaisemaan asiaa.
Raakapinta ja valmistajan piirtämä poikkileikkaus.
Goodyear optigrip
Ja vielä runflatistä ihan muuten vaan havainnoimaan eroja.
Kuvia täältä:
Tyres Are Wonderfully Complex And Often Misunderstood Pieces Of Engineering So Here Are Tyrereviews We've Cut One Up To Show You Exactly How They're Constructed!
https://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=412903
Leave a comment:
-
Taustalla saattaa olla jotain muutakin.Originally posted by HTK12 View PostItse vaihdoin kesärenkaat kun pintaa oli jäljellä 4mm, koska alkoivat muuttua liukkaiksi vesisateella (kumi kovettunut).
Nimittäin pinta ei ole sitä yhtä ja samaa "kumia" vaan kulutuspinnassa voi olla vaikka kolmea tai neljää eri sekoitusta joiden ominaisuudet poikkeavat toisistaan. Ennekuin pinta on ajettu nolliin saattaa menossa olla 3 kerros kumia.... Joskus kuluneista renkaista pystyy näkemään sekoitusrajoja ja mm tuon maadoituksen... Maadoitus näkyy hyvin runflatin kuvassa kun se menee pohjasta pintaan. Ja kuten arvata saattaa ne parhaat ominaisuudet pitoa ajatellen on tuossa ulommaisessa osuudessa... Eri valmistajilla tietysti on aina erilaisia rakenteita ja välttämättä päällimmäinen herkku ei ole kuin muutaman millin...
Muutama kuva valaisemaan asiaa.
Raakapinta ja valmistajan piirtämä poikkileikkaus.

Goodyear optigrip

Ja vielä runflatistä ihan muuten vaan havainnoimaan eroja.

Kuvia täältä:
Tyres Are Wonderfully Complex And Often Misunderstood Pieces Of Engineering So Here Are Tyrereviews We've Cut One Up To Show You Exactly How They're Constructed!
Leave a comment:
-
No siksi, että ihmiset haluavat lukea testejä. Iskaritesti katsastuksessa on lähinnä vitsi. Kertoo ainoastaan, jos iskarit on ns. eriparia, eli toinen ei toimi ja toinen toimii. Muuten eivät kerro iskarien kunnosta oikeastaan mitään. Tästä löytyy tältäkin foorumilta keskusteltua. Vaikka iskari testissä saa hyvät prosentit, niin iskarit voi olla ihan loppu. Tästä löytyy ihan omakohtaista kokemusta kun on vaihdellut iskareita. Toki renkailla on merkitystä. Itse vaihdoin kesärenkaat kun pintaa oli jäljellä 4mm, koska alkoivat muuttua liukkaiksi vesisateella (kumi kovettunut). Pelkästään ei kannata tuijottaa mitkä ne ominaisuudet on uudelle renkaalle, suurinosa kuitenkin ajaa aika loppuun ne renkaat. Ihmiset painottaa eri asioita valitessaan renkaita. Aivan samoin rengasvalmistajat painottaa eri asioita. Michelin energy saverit oli vajaa 10v sitten kyllä kulutuskestävät, mutta pito märällä oli kaikissa testeissäkin melko surkea, monet halpis renkaat pärjäsi paremmin. Silti näitäkin autotehtaat laittoivat ensiasennusrenkaiksi autoihinsa.Originally posted by VilleP View PostMiksi lehdet edes testaavat renkaita, jos niillä ei ole käytännön kanssa mitään merkitystä? Ja ei ole järkeä mennä asuntoautolla kauppaan. Ja iskarit testataan katsastuksessa, kuten auton kunto muutenkin. Hyvät renkaat on helpoin ja halvin tapa minimoida riskejä liikenteessä. Väsymys yms on myös riskejä, niitäkin voi minimoida.
Leave a comment:
-
Guest repliedKäytännössä erot saman kategorian uusien renkaiden kesken on aika olemattomat. Normaali käyttöolosuhteissa nopeudella ja reaktioajalla on paljon enemmän merkitystä, varsinkin jos puhutaan yllättävästä tilanteesta eikä mistään ennalta sovitusta testistä.Originally posted by VilleP View PostMiksi lehdet edes testaavat renkaita, jos niillä ei ole käytännön kanssa mitään merkitystä? Ja ei ole järkeä mennä asuntoautolla kauppaan. Ja iskarit testataan katsastuksessa, kuten auton kunto muutenkin. Hyvät renkaat on helpoin ja halvin tapa minimoida riskejä liikenteessä. Väsymys yms on myös riskejä, niitäkin voi minimoida.
Tilannenopeus on se tärkein seikka millä riskiä voi minimoida liikenteessä!
Ja itse topikkiin, nankang sportnex as-2+ on hyvän tuntoiset ja hiljaiset renkaat
Ei tarvinnut pettyä, mutta sellaisen seikan huomasin että rungoltaan aavistuksen kapeampi mitä aikaisempi, saman kokoinen michelinin pilot sport :think
Last edited by Guest; 12-05-2019, 15:17.
Leave a comment:
-
Miksi lehdet edes testaavat renkaita, jos niillä ei ole käytännön kanssa mitään merkitystä? Ja ei ole järkeä mennä asuntoautolla kauppaan. Ja iskarit testataan katsastuksessa, kuten auton kunto muutenkin. Hyvät renkaat on helpoin ja halvin tapa minimoida riskejä liikenteessä. Väsymys yms on myös riskejä, niitäkin voi minimoida.Originally posted by HTK12 View PostNo eikö samalla logiikalla pitäisi lopettaa noiden hitaammin pysähtyvien autojen käyttö kokonaan, silloin kun se ei ole välttämätöntä? Mitään järkeä ei ole kulkea yksin töihin asuntoautolla. Samalla voitaisiin jo kysyä, että eikö suurinosa autoista pitäisi mahdaltaa ja vaihtaa jäykempi alusta, koska tämä myös lyhentää todistetusta jarrutusmatkaa? Vanhalla ja kuluneella renkaalla jarrutusmatka on paljon pidempi märällä kuin uudella. Myös kuluneet iskarit pidentää jarrutusmatkaa. Mihin se raja vedetään, mikä on hyväksyttävä riski ja mikä ei? Riskejä kun aletaan minimoimaan, niin lista on loputon.
Leave a comment:
-
Näin ne jutut lähtee lentoon, kun jokainen on oikeassa ja tavallaan väännetään turhasta. Mutta kyllä tänne ääntä mahtuu joten jatkakaa vaan, minäkin jatkan sekarengastuksilla ja milloin milläkin.Originally posted by alspe View PostAika älyvapaata keskustelua.
Vastaavia logiikoita elämässä löytää vaikka miten paljon jos lähdetään sille linjalle, että minimoidaan kaikki riskit vai hyväksytäänkö riskien olemassaolo.
Leave a comment:
-
No eikö samalla logiikalla pitäisi lopettaa noiden hitaammin pysähtyvien autojen käyttö kokonaan, silloin kun se ei ole välttämätöntä? Mitään järkeä ei ole kulkea yksin töihin asuntoautolla. Samalla voitaisiin jo kysyä, että eikö suurinosa autoista pitäisi mahdaltaa ja vaihtaa jäykempi alusta, koska tämä myös lyhentää todistetusta jarrutusmatkaa? Vanhalla ja kuluneella renkaalla jarrutusmatka on paljon pidempi märällä kuin uudella. Myös kuluneet iskarit pidentää jarrutusmatkaa. Mihin se raja vedetään, mikä on hyväksyttävä riski ja mikä ei? Riskejä kun aletaan minimoimaan, niin lista on loputon.Originally posted by VilleP View PostEli koska liikenteessä on myös hitaammin pysähtyvä ajoneuvoja, ei minunkaan tarvitse pysähtyä nopeasti?
Ajatellaan tilannetta missä kuski kerkeää aloittaa jarrutuksen, mutta törmäys ei ole vältettävissä. Käytetään verrokkitietona tuota aikaisempaa 50kmh nopeuseroa. Merkkirenkailla törmäyshetkellä on ajoneuvolla nopeutta vaikka 20kmh ja halppis renkaalla 70kmh. Jokainen voi kuvitella mikä on jälki tämän jälkeen. Se että tähän tilanteeseen ollaan tultu, on monen sattuman summa, mutta kumma kyllä kolareita ajetaan, hyvät ja onnekkaat kuskitkin.
Jalankulkijan henjiinjääminen on vielä pienemmistä marginaaleista kiinni:
Pointtini on se että jos jarrutustilanteessa saadaan nopeutta vähänkin pois ennen osumaa, oli se sitten toinen auto tai ihminen, paranee todennäköisyys selviytyä tilanteesta vähemmillä vammoilla tai vaurioilla.
Leave a comment:
-
Aika älyvapaata keskustelua.
Vastaavia logiikoita elämässä löytää vaikka miten paljon jos lähdetään sille linjalle, että minimoidaan kaikki riskit vai hyväksytäänkö riskien olemassaolo.
Leave a comment:
Leave a comment: