Originally posted by Micce///M
View Post
Renkaista, rengaspaineista ja uraherkkyydestä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Joo, viimeisen parin viikon aikana on taas tullut kiinnitettyä huomiota näihin paineisiin, kun ilmat viilenneet ja alkoi ajossa tuntua hieman oudolta tuossa länsiväylän urahelvetissä (oikeanpuoleinen kaista) välillä keilaniemi -> matinkylä. Tänään kerkesin tarkistamaan paineet, niin olivatpa ne juuri 2.6/2.8. Kävin lisäämässä 0.2 bar kaikkiin, niin taas kulkee suoraan. Tähän mennessä ainakin oon ollu tyytyväinen noihin renkaisiin. Täytyy vaan toivoa, että eivät ihan hirveästi muutu kuluessaan.
E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
-
E39 tuntuu muutenkin olevan aika tarkka noista rengaspaineista. Vaikuttaa heti ajettavuuteen.Originally posted by Bomb5 View PostJoo, viimeisen parin viikon aikana on taas tullut kiinnitettyä huomiota näihin paineisiin, kun ilmat viilenneet ja alkoi ajossa tuntua hieman oudolta tuossa länsiväylän urahelvetissä (oikeanpuoleinen kaista) välillä keilaniemi -> matinkylä. Tänään kerkesin tarkistamaan paineet, niin olivatpa ne juuri 2.6/2.8. Kävin lisäämässä 0.2 bar kaikkiin, niin taas kulkee suoraan. Tähän mennessä ainakin oon ollu tyytyväinen noihin renkaisiin. Täytyy vaan toivoa, että eivät ihan hirveästi muutu kuluessaan.
Comment
-
Itsellä myös ASY2:set alla 235 ja 265 19" koossa.Tullut nyt haettua rengaspaineita,niin hyväksi olen todennut edessä 2,8 ja takana 3,0 Hyvin toimii myös 2,6 edessä ja 2,8 takana.Alle noiden tai yli 3,0 Bar kun mennään niin ajettavuudessa tuntee heti.Auto oli lainassa viikonlopun,hain auton ja ajelin yhden rampin joka aika jyrkkä,jossa pystyy hyvin tunnustelemaan auton ominaisuuksia,niin auto käyttäytyi aivan holtittomasti,aivan kuin olis kuulien päällä ollut tai 16" kitkat alla!Ajoin huoltamolle,auto varjoon parkkiin,söin ja tarkistamaan rengaspaineita,niin edessä 3,2 ja takana 3,5 Bar!Oli jostain syystä kaveri lisäillyt paineita.
Tosin edelleen sitä mieltä että Pirelli Pzero oli parempi rengas oman makuun.Huomattavasti stabiilimpi kovissa vauhdeissa.Last edited by b mutteri kasa; 15-07-2013, 14:00.BMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
Aika mielenkiinntoinen kommentti.Olen noilla omilla 245/35R19 Asy 2:lla kokeillut "stabiilisuutta" yli 200km/h (suljetulla alueella tietenkin),niin käytös on yhtä vakaata kuin 100km/h nopudellakin.Eli pitäisi päästä ilmeisesti joskus kokeilemaan jotain (huomattavasti stabiilimpia) laaturenkaita,niin voisi sitten vertailla.Vaikka ajokäytös näillä tosiaan ei muutu oikeastaan mihinkään.Painavakeulainen V8 ja 3bar paineilla.Originally posted by b mutteri kasa View PostTosin edelleen sitä mieltä että Pirelli Pzero oli parempi rengas oman makuun.Huomattavasti stabiilimpi kovissa vauhdeissa.
Tällä kommentilla tarkoitin sitä,että omaan ajotuntumaan en huomaa nopeuden kasvaessa eroa.
Comment
-
Itse ottanut "pitoja" muutamissa rampeissa,niin esim. viime kesänä pystyin Pirellin renkaalla menemään yhden 90 asteen rampin 150 kmh läpi,nyt 135 kmh jälkeen pito vähenee ja rengas ns.nuljuu.Tosin vuosi taas mennyt,niin kyseisellä rampilla voi olla uria,auton alusta muutaman tuhat km kuluneempi jne.Suoraan ajattaessa olen molemmilla ajanut sen 250kmh,enkä siinä mitään ihmeellistä eroa Pirelli vs. GoodYear ASY2...urat tekevät sen oman mausteen noissa vauhdeissa.Originally posted by Heguli 31 View PostAika mielenkiinntoinen kommentti.Olen noilla omilla 245/35R19 Asy 2:lla kokeillut "stabiilisuutta" yli 200km/h (suljetulla alueella tietenkin),niin käytös on yhtä vakaata kuin 100km/h nopudellakin.Eli pitäisi päästä ilmeisesti joskus kokeilemaan jotain (huomattavasti stabiilimpia) laaturenkaita,niin voisi sitten vertailla.Vaikka ajokäytös näillä tosiaan ei muutu oikeastaan mihinkään.Painavakeulainen V8 ja 3bar paineilla.
Tällä kommentilla tarkoitin sitä,että omaan ajotuntumaan en huomaa nopeuden kasvaessa eroa.
Radallahan noilla ei tee sitten yhtään mitään,tosin siellä saisi vielä paremmin esiin,kumpi rengas kestää edes jotenkin sivuttais voimia.BMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
Originally posted by b mutteri kasa View PostItsellä myös ASY2:set alla 235 ja 265 19" koossa.Tullut nyt haettua rengaspaineita,niin hyväksi olen todennut edessä 2,8 ja takana 3,0 Hyvin toimii myös 2,6 edessä ja 2,8 takana.Alle noiden tai yli 3,0 Bar kun mennään niin ajettavuudessa tuntee heti..
Hetkoone..... mulla 235 edessä ja takana 275 ja edessä paineet 3,1 ja takana 3,4 taitaa olla hippasen liikaa varmaan mulla?? tosin ajettavuudessa en nyt mitää niin hirveitä oo huomannu
Comment
-
Hieman ehkä yläkanttiin.Mutta huomioi myös se,että nuo paineet vaihtelee myös auto- ja mallikohtaisittain.Eli et voi verrata esim. E90 ja E39 farkun paineita ihan 1:1 vaikka renkaiden merkki ja koko olisikin samat.Originally posted by N1ksu View PostHetkoone..... mulla 235 edessä ja takana 275 ja edessä paineet 3,1 ja takana 3,4 taitaa olla hippasen liikaa varmaan mulla?? tosin ajettavuudessa en nyt mitää niin hirveitä oo huomannu
Comment
-
Originally posted by Heguli 31 View PostHieman ehkä yläkanttiin.Mutta huomioi myös se,että nuo paineet vaihtelee myös auto- ja mallikohtaisittain.Eli et voi verrata esim. E90 ja E39 farkun paineita ihan 1:1 vaikka renkaiden merkki ja koko olisikin samat.
Juu.. Edellisessä autossa vaan oli 235/265 ja rengas liikkeessä sanottii että taakke reilu kolmea ja oli sedani A4 Audi nii "laskin" että tohon baijerilaisee voi vähän enempi laittaa
Comment
-
Koikeilemalla eri paineita! Laita aluksi eteen vaikka 2,6 ja taakse 2,8.bar. Jos on vähä löysät, niin lisää maun mukaanOriginally posted by Anz0r View PostSain vihdoin uuden 18 tuumasen setin alle niin minkäslaiset rengaspaineet olis passelit? Auto tosiaan e46 330d ja renkaat 225/40/18. Ovesta tarra lähtenyt aikojen saatossa helvettiin niin ei voinut sieltäkään mitään vinkkiä hakea.
Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Renkaan merkki ja malli?Originally posted by Anz0r View PostSain vihdoin uuden 18 tuumasen setin alle niin minkäslaiset rengaspaineet olis passelit? Auto tosiaan e46 330d ja renkaat 225/40/18. Ovesta tarra lähtenyt aikojen saatossa helvettiin niin ei voinut sieltäkään mitään vinkkiä hakea.
Comment
-
Originally posted by N1ksu View PostJuu.. Edellisessä autossa vaan oli 235/265 ja rengas liikkeessä sanottii että taakke reilu kolmea ja oli sedani A4 Audi nii "laskin" että tohon baijerilaisee voi vähän enempi laittaa
Riippuu enemmän rengasmerkistä. Halpohin vetelärunkoisiin renkaisiin pitää laittaa enemmän painetta, että ei ole ihan kamalat ajaa, kun taas jäykemmät renkaat toimii paremmin kohtuullisemmilla paineilla....
Comment
-
Tällä hetkellä edessä on conti sport contactit ja takana nankangit mutta taidan vaihtaa nuo vielä toisinpäin koska uraherkkyys noissa conteissa on jotain sanoin kuvaamatontaOriginally posted by Hemi View PostRenkaan merkki ja malli?
Onkos hemillä noihin jotain suosituksia vai kokeilenko vaan ihan yrityksen ja erehdyksen kautta?
Last edited by Anz0r; 21-07-2013, 23:14.BMW E46 330D
Comment
-
Asiasta kukkaruukkuun, varmaan kulmien säätäminen ois tossa myös aika ajankohtanen niin onko suositella paikkaa pk-seudulla tai tampereella missä joku tietää mitä tekee?
Ja onkos teillä guruilla tietoa minkälaiset arvot tonne ois syytä laittaa? Rengastus tuossa tuli jo tosiaan mainittua, vanteet 18 tuumaset ja 8 leveet, et 47. Taakse tulee mahdollisesti vielä 10mm spacerit...BMW E46 330D
Comment
-
Euromaster Lakalaiva Tampere.Originally posted by Anz0r View PostAsiasta kukkaruukkuun, varmaan kulmien säätäminen ois tossa myös aika ajankohtanen niin onko suositella paikkaa pk-seudulla tai tampereella missä joku tietää mitä tekee?
Itse tyytyväinen paikkaan.Sain nopeesti ajan,hommaan ei mennyt kauan aikaa,säädettiin juuri niin kuin olin toivonutkin ja nyt huomaa että kulmat/suuntaukset kohdillaan kun ajettavuus hyvä ja renkaat kuluvat tasaisesti.BMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
Comment