Sen alumiinisen tapin kun poraa pois siitä ylälaakerista ja poraa ne 3 pultinreikää jollain n.11mm terällä, saa camberia ja casteria muutettua erittäin vähän, itsellä sai kummaltakin puolelta liikutettua 0,1 astetta, mikä riitti että sai näyttämään hyvältä paperilla--> Kumpikin puoli samoihin ;-)
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Renkaista, rengaspaineista ja uraherkkyydestä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Peltsii View PostHakemalla löytyy oikea, mutta älä ainakaan alle tuota 2.8 laita, muuten kuluu vituralleen rengas ja toiminta heikkenee, polttoainetta kuluu jne.BMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
-
Originally posted by b mutteri kasa View PostRengaspaineista.Itse huomasin tällä viikolla että eturenkaat (235/35R19) olivat kuluneet keskeltä enemmän.Painetta ollut sen 3 bar:ia.renkailla ajettu 1 1/2 kesää.Eli laskin painetta 3 -> 2,7 bar
Tämän tyyppinen kuluminen tosin helposti tasaantuu jossain vaiheessa koko kulutuspinnalla.
Comment
-
-
täytyy sen verran ottaa osaa tähän keskusteluun aiheella 530da+235/45 ling long renkaat sadekelillä.
Siis ei jeesus mitkä kumit noi on, itse kyydissä istuneena joutui jo pari kertaa kauhukahvaan tarttumaan, jos se auto ei mennyt ramppeja sladissa niin se yritti puskea.
Piti pari kertaa hieraista silmiä ja kattoa pihalle et onko sinne tielle satanut lunta vai vieläkö on kesä.
Ja kyseessä ei ole mitään "lappu lattiaan kiihdytyksiä" vaan melko normaalisti ripeästi ryhmittymistä moottoritielle, ja silti mentiin osa rampeista kahva edellä.
ja valoista kun otti vähän ripeämmän lähdön (ei vieläkään lappu lattiassa) niin koitti perää tarjota sivulle.
Vaikka itsekkin "suosin" halpoja kumeja niin tälläisiä ei tule kyllä itselleni koskaan, enkä suosittele kenellekkään muulle kuka osaa arvostaa autoaan, oma henkeään ja muita autoilijoita.-Harley Davidson Sportster - 89-
-Harley Davidson softail -89-
-Suzuki PV50 -86-
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostLöytyy ohjekirjasta tai ovenpielen tarrasta.
Comment
-
-
Originally posted by Antsah View PostNuo ovenpielessä olevat lukemat on ainakin omassa tuolle rengastukselle tyyliin 2.2 edessä 2.4 takana. Olisikin mukava tietää, että miten rengasliikkeissä aina sitten sanovat, että pitäisi olla vähintään 2.8 muuten menee rengas pilalle. Ota siinä sitten selvää mitä tuonne pitäisi laittaa.
Uudessa tuulilasissa oli juttua rengaspaineista, ei se ylipainekkaan hyvää tee ajettavuudelle.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostMulla muistaakseni lukee 17tuumaiselle yli 3bar. Ainakin ohjekirja sanoo yli 3bar kuormatulle autolle, ne on ihan riittävät.
Uudessa tuulilasissa oli juttua rengaspaineista, ei se ylipainekkaan hyvää tee ajettavuudelle.
Comment
-
-
Omassa lukee näin:
235/45/17 4 henkilöä, edessä 2,2 takana 2.6
5 henkilöä ja matkatavarat, edessä 2,6 takana 3,1
255/40/17 takarenkaalle samat on 2,6 ja 3,1 eli ei eroa sen suhteen.
Itsellä on harvemmin edes 4 henkilöä autossa. Yleisemmin 1+1.
BMW:n mukaan siis paineet omaan käyttöön olisi 2,2 ja 2,6.
Comment
-
-
Kokeilimpa varsin tehtaan arvoja ja kyllähän varsinkin etupäästä tuli todellä löysä, tuntuu juuri siltä että renkaissa on liian vähän ilmaa.
Toisaalta mulla on eturenkaina Yokohamat ja niissä on, että maksimipaineet 2,75bar tehtaan mukaan? Takarenkaina olevissa Nexeneissä on maksimipaineet 3,5bar.Last edited by Antsah; 12-07-2012, 21:18.
Comment
-
Comment