Originally posted by HTK12
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Renkaista, rengaspaineista ja uraherkkyydestä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by HTK12 View PostTukevuutta tulee kun lisäät painetta. Esim. 3.0 eteen ja 3.2 taakse. Yleensä taakse suositellaa 0.2-0.5 bar enemmän kuin eteen.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Sori tää spämmäys, mutta pakko kysyä vielä kerran, kun huomenna on homma edessä. Eli eteen vai taakse E46:ssa yksi rengas joka on muita 0,5-1cm suurempi halkaisijaltaan? Olen taipumassa, että eteen - maalaisjärjellä vaikuttaisi siellä vähemmän ASC / automaatin toimintaan - vai?Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
-
Originally posted by Tenox View PostSori tää spämmäys, mutta pakko kysyä vielä kerran, kun huomenna on homma edessä. Eli eteen vai taakse E46:ssa yksi rengas joka on muita 0,5-1cm suurempi halkaisijaltaan? Olen taipumassa, että eteen - maalaisjärjellä vaikuttaisi siellä vähemmän ASC / automaatin toimintaan - vai?
Comment
-
-
Originally posted by Tenox View PostSori tää spämmäys, mutta pakko kysyä vielä kerran, kun huomenna on homma edessä. Eli eteen vai taakse E46:ssa yksi rengas joka on muita 0,5-1cm suurempi halkaisijaltaan? Olen taipumassa, että eteen - maalaisjärjellä vaikuttaisi siellä vähemmän ASC / automaatin toimintaan - vai?BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
BMW 330d touring e46 -05
Ford Cortina Mk2 1600 -70
ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Comment
-
-
Originally posted by Tenox View PostSori tää spämmäys, mutta pakko kysyä vielä kerran, kun huomenna on homma edessä. Eli eteen vai taakse E46:ssa yksi rengas joka on muita 0,5-1cm suurempi halkaisijaltaan? Olen taipumassa, että eteen - maalaisjärjellä vaikuttaisi siellä vähemmän ASC / automaatin toimintaan - vai?
Eteen, niin ei tule tasauspyörästöön nopeuseroa. 5mm nyt on ihan sama minne laittaa, mutta sentti alkaa olla jo melko reilusti...
Comment
-
-
Kyllä noi tietkin vain vaikuttaa tuohon auton levottomaan suuntavakauteen, kun tuossa nyt ajeltiin "uralle" painunutta sekä välillä paikattua tietä 100km, niin rattia saa käännellä kokoajan 10mm vasenpaan ja sitten 10mm oikeaan ja tätä koko helvetin matkan, eli toisin sanoen kun kääntää vasenpaan, niin auto lähtee viiveellä sinne suuntaan ja sitten jo pitääkin korjata oikeaan ja viiveellä taas tähän suuntaan. Sitten ajettiin lähes uutta asfalttitietä, niin auto käyttäytyi aivan eritavalla, eli korjaus liikettä ei tarvinnut läheskään tehdä noin, kun edellä mainitsin ja auto tuntui kulkevan tuolla urattomalla tiellä hyvinkin "rauhallisesti" jopa lähes tunteettomasti.:think Eli, noi 65 profiiliset kitkatkin voivat toimia mukavasti "uudehkolla" tiellä, mutta valitettavasti minun alueella tätä herkkua ei ole, kun toi 10km pätkä. Samaa levottomuutta oli minulla noissa Nankang/Hankook kesärenkaissakin tuolla uratiellä.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostKyllä noi tietkin vain vaikuttaa tuohon auton levottomaan suuntavakauteen, kun tuossa nyt ajeltiin "uralle" painunutta sekä välillä paikattua tietä 100km, niin rattia saa käännellä kokoajan 10mm vasenpaan ja sitten 10mm oikeaan ja tätä koko helvetin matkan, eli toisin sanoen kun kääntää vasenpaan, niin auto lähtee viiveellä sinne suuntaan ja sitten jo pitääkin korjata oikeaan ja viiveellä taas tähän suuntaan. Sitten ajettiin lähes uutta asfalttitietä, niin auto käyttäytyi aivan eritavalla, eli korjaus liikettä ei tarvinnut läheskään tehdä noin, kun edellä mainitsin ja auto tuntui kulkevan tuolla urattomalla tiellä hyvinkin "rauhallisesti" jopa lähes tunteettomasti.:think Eli, noi 65 profiiliset kitkatkin voivat toimia mukavasti "uudehkolla" tiellä, mutta valitettavasti minun alueella tätä herkkua ei ole, kun toi 10km pätkä. Samaa levottomuutta oli minulla noissa Nankang/Hankook kesärenkaissakin tuolla uratiellä.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostJotain vikaa sun autossa on. Mulla (eikä muut e39:sit mitä ajanut) ei ainakaan vetele mihinkään vaikka olisi urapaikkauksia tai kunnon uria. Ei 16" talvirenkailla eikä 18" kesärenkailla.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostKyllä noi tietkin vain vaikuttaa tuohon auton levottomaan suuntavakauteen, kun tuossa nyt ajeltiin "uralle" painunutta sekä välillä paikattua tietä 100km, niin rattia saa käännellä kokoajan 10mm vasenpaan ja sitten 10mm oikeaan ja tätä koko helvetin matkan, eli toisin sanoen kun kääntää vasenpaan, niin auto lähtee viiveellä sinne suuntaan ja sitten jo pitääkin korjata oikeaan ja viiveellä taas tähän suuntaan.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostJoskus puhuit hammastangon kiinnittämisestä kumipuslilla, mutta et kai tehnyt sitä...? Reaktiotankojen puslat lopussa auto oli hiukan tuollainen, mutta nehän olet vaihtanut. Olisiko etupäässä kuitenkin joku muu juttu pielessä. Onhan etukelkka kiinni ja kaikki kiinnityspultit tallessa? Ja kelkan kaikki hitsisaumat ehjiä?Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Tuli mieleen, että voisiko pyörien laakerit olla väleytyneet silleen, että eivät kuitenkaan tunnu rengasta ravistellen? Olen yhden laakerin vaihtanut taakse ja se oli ainakin huomattavasti väleytynyt ja piti meteliä.
Onko auto "kovilla" rengaspaineella enempi uraherkkä?:thinkBmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Itsellä tuli e39 mukana ostaessa 205/65/15 kesärenkaat ja 215/55/16 talvirenkaat. 16" tuuman renkailla suuntavakaus parani selvästi ja huojuminen väheni. Kaikkein parhaiten eron huomaa varsinkin uraisilla teillä. Ensi kesälle hankin 225/50/17 kumit ja uskoisin, että kyyti paranee entisestään.G30 530e xDrive iPerformance -20
E70 X5 xDrive40d -10
Comment
-
Comment