Mitä talvirenkaat näille vanteille
Mitä talvirenkaat näille vanteille.
Vanteessa lukee 7jx15h2 et35 ronal. Nuo on jotkut vanhat aluvanteet mitä tuli auton mukana niin millaiset nastarenkaat (koko) tuohon käy?
Ei tarvii olla suuret ja mahtavat, ihan perusrenkaat kohtuuhintaan.
Talvirengaskeskustelu
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Guest replied
-
Originally posted by wuoma View Post
Tänä talvena olisi E32:lla tarkoitus kokeilla luistella uusilla kumeilla; tilasin rengas-onlinesta tämmöiset, olivat ainoat edulliset kitkat tässä kokoluokassa:
Nankang SV-1 Winter Plus 235/45 R17 94H
Google näytti näiden olleen mukana jossain TM/Tuulilasin testissä joku vuosi aiemmin eikä ihan nollille joutuneena. Eiköhän näillä pärjäile hetken.
Nyt olen kuitenkin päätynyt nastoihin juurikin kitkaa paremman pitonsa vuoksi (tämähän on fakta eikä tästä voi olla kukaan täysi järkinen eri mieltä). Tilauksessa on Kumho KW-22 koossa 225/50-17. Tilasin renkaat Norden-renkaasta. Kerron kokemuksia, kun ovat alla.
Leave a comment:
-
Originally posted by T3 View PostSinulla on paljon oikeaa asiaa tähän(kin) topikkiin, mutta valitettavasti se asia hukkuu tuonne sun jokapäiväiseen toitotukseen. Kyllä, olet kirjoittanut jo oman näkemyksesi tähän topikkiin, se on käynyt jo varmasti kaikille muille foorumilaisille selväksi. Turha tuota samaa asiaa on jankuttaa päivästä toiseen, viikosta toiseen, vuodesta toiseen... Siitä tekstistä tulee BS:ää juuri siinä kohtaa, kun ei hoksaa lopettaa oman ilosanomansa jankuttamista.
Minun kirjottamanihan voi kukin tykönään deletoida sitä mukaa kun jonkun yksittäisen kirjoittajan väittämään kommentoin.
En ole pyrkinytkään kirjoittamaan mitään kaikille yleisesti, vaan kommentoimaan uskomattomiin ja lähinnä plasebo/mielikuvituksen tuottamiin vaittämiin yksi kerrallaan kitkarenkaiden TODELLISESTA suorituskyvystä.
Se että tuossa aiemmin minun sanomaani kommentoiden esim.nimim:rizzo:n mielestä jäisillä teillä on aivan sama onko alla kitka vai nastarengas,
ei juuri jätä arvailuille sijaa kenellä se pää oikein siellä perseessä on ja syvällä, ja johon toki täydellisenä utopiana on ihan pakko toki vastata.
Ymmärrän hyvin että kitkauskovaisia erityisesti sanomiseni/toteamani kiukuttaa, koska mikään ei herätä niin paljon negaatioita/agressiota kuin hyökkäys täysin todellisuuden ulkopuolella olevia uskontoja/uskomuksia vastaan järkiperustein.
On todella huvittavaakin huomata se itsepetoksen ja itselle vakuutteluiden määrä jolla nuo kitkarengasvalinnat Suomessa tehdään, samalla kun pieni ihmismieli sulkee ulkopuolelle kaikki tieteelliset mitattavissa+testattavissa olevat faktat omiin täysin irrationaalisiin syihin+kokemuksiin vedoten.
Suomessa nykyiset nastarenkaat ovat joka suhteessa reilusti suorituskykyisempiä kuin nykyiset kitkarenkaat ja tämä on se fakta joka sitten kiukulla pyritään muuttamaan omakohtaisiin ja tietenkin niiden "kevereiden" kokemuksiin vedoten täysin toiseksi, jolloin saadaan itselle hyväksyntä sille että oikean turvllisuuden suhteen on tullut tehtyä reilu kompromissi. Kesällä tämä utopia kääntyy taas sujuvasti päinvastaiseksi ja sitten metrin parin jarrutusmatkaerolla onkin jo valtava merkitys suhteessa "turvallisuuteen".
Eli, Suomen talvessa minkään mitattavissa olevien suureiden yhteisvaikutuksesta kitkarengas ei suorituskyvyssä yllä lähellekkään nykyisiä talvirenkaita....piste.
Kaikki tämän Faktan yli selittely on itsepetosta, eikä se muutu siitä yhtään mihinkään minua henkilönä kritisoimalla, vaikka kuinka tämä totuus ja sen sanoja kiukuttaisikin.
Leave a comment:
-
Originally posted by Hemi View PostMiten tämä "nokkela" ..."foorumijeesus joka uskoo omiin juttuihinsa"... on ymmärrettävissä, jos ei sillä että siinä tarkoitetaan minun puhuvan BS:ää?
Itse keskusteluun:
Aion laittaa emännän autoon talveksi uudet hantuukin nastat, koska kyseisessä koossa kitkat olivat vähän hankalammin saatavilla, plus että nastat oli tässä tapauksessa hieman halvemmat
Omaan autoon ostan kitkat jos semmoset soppelit jostain löydän (puoli-ilmaseksi).
Se miksi kitkoista tykkään ja sellaiset hankin mielummin, liittyy pelkästään mukavuuteen. Ja toki hyviin kokemuksiin.
Leave a comment:
-
Originally posted by Hemi View PostMiten tämä "nokkela" ..."foorumijeesus joka uskoo omiin juttuihinsa"... on ymmärrettävissä, jos ei sillä että siinä tarkoitetaan minun puhuvan BS:ää?
Jaa joo, itse topikin aiheeseen: Laitan omaan autooni nastarenkaat, kunhan kelit sitä edellyttävät. Nykyisen käyttöautoni mukana tuli hyvät nastarenkaat, joten niillä mennään. Olen ajanut kitkoillakin, enkä ole vuosien varrella kertaakaan sellaisilla tieltä livennyt, saati johonkin osunut.
Tämä tästä omalta osaltani.Last edited by T3; 12-10-2010, 16:14.
Leave a comment:
-
Originally posted by T3 View PostEtkö osaa lukea, vai etkö ymmärrä lukemaasi?
Minä en löydä omasta edellisestä postauksestani mistään sellaista kohtaa, jossa väittäisin sinun olevan väärässä. Voitko lainata tekstistäni sen osan, jossa olen noin kirjoittanut.Originally posted by T3 View PostYksi väittää yhtä ja toinen kertoo oman mielipiteensä. Sitten tulee yksi foorumijeesus, joka uskoo omiin juttuihinsa, niinkuin "pässi sarviinsa", tosin tuonhan nyt näkee jo Avatar-kuvastakin.
Leave a comment:
-
Originally posted by Hemi View PostKerrotko/yksilöitkö hieman tarkemmin miten ja missä kohtaa minä olen olen nyt käydyssä keskustelussa ollut väärässä ?
Minä en löydä omasta edellisestä postauksestani mistään sellaista kohtaa, jossa väittäisin sinun olevan väärässä. Voitko lainata tekstistäni sen osan, jossa olen noin kirjoittanut.
Leave a comment:
-
Originally posted by rizzo View PostJos tie on kunnolla jäässä, siinä on ihan sama onko siellä alla kitkat, nastat vai perseessäsi oleva pää.
Jos/kun. esim.Jarrutusmatka 80kmh nopeudesta jäisellä tiellä parhaalla kitkalla n.100m kun parhaalla nastalla se on alle 30m?
Eli otatko sinä sen pääsi perseestä ja perusteletko nyt hieman miten ..."se on ihan sama onko kitkat vai nastat alla".... kun tiet ovat kunnolla jäässä kuten tänä aamuna hieman kehää pohjoisempana?Last edited by Hemi; 12-10-2010, 15:56.
Leave a comment:
-
Originally posted by T3 View PostEi tänne viitsi omia kokemuksiaan edes kirjoittaa. Autoon oikeuttavan ajokortin olen kuitenkin omistanut jo vuodesta 1984 lähtien, eli onhan noita kilometrejä ja talvikokemuksia tullut monenlaisilla renkailla jonkinverran...
Yksi väittää yhtä ja toinen kertoo oman mielipiteensä. Sitten tulee yksi foorumijeesus, joka uskoo omiin juttuihinsa, niinkuin "pässi sarviinsa", tosin tuonhan nyt näkee jo Avatar-kuvastakin.Tähän sitten vielä kaikki muut huutajat päälle ja soppa on valmis.
Parempi, että jättää oman mielipiteensä talvirengasasiaan kertomatta, joku muu on kuitenkin täysin päinvastaista mieltä. Onhan nämä asiat huomattu myös tuolla kesärengaskeskusteluissa. Jatkakaa, tää on hyvää viihdettä
Leave a comment:
-
Originally posted by Noppe View PostEi jeesus tätä ainaista tappelua...
Yksi väittää yhtä ja toinen kertoo oman mielipiteensä. Sitten tulee yksi foorumijeesus, joka uskoo omiin juttuihinsa, niinkuin "pässi sarviinsa", tosin tuonhan nyt näkee jo Avatar-kuvastakin.Tähän sitten vielä kaikki muut huutajat päälle ja soppa on valmis.
Parempi, että jättää oman mielipiteensä talvirengasasiaan kertomatta, joku muu on kuitenkin täysin päinvastaista mieltä. Onhan nämä asiat huomattu myös tuolla kesärengaskeskusteluissa. Jatkakaa, tää on hyvää viihdettä
Leave a comment:
-
Olen ajanut nastoilla n. kymmenisen vuotta, yhden talven työajoa kitkoilla uudella autolla, välissä taas nastoilla, pari talvea liisaricivicillä kitkoilla. Viime talvi meni E34:llä hyvän näköisillä, mutta ilmeisesti vanhentuneilla tai muuten vaan kuolemanliukkailla nastoilla (Gislavedit vieläpä, ettei edes mikään halpismerkki).
Tänä talvena olisi E32:lla tarkoitus kokeilla luistella uusilla kumeilla; tilasin rengas-onlinesta tämmöiset, olivat ainoat edulliset kitkat tässä kokoluokassa:
Nankang SV-1 Winter Plus 235/45 R17 94H
Google näytti näiden olleen mukana jossain TM/Tuulilasin testissä joku vuosi aiemmin eikä ihan nollille joutuneena. Eiköhän näillä pärjäile hetken.
Leave a comment:
-
Aikamoinen eipäs juupas keskustelu.
Itse vaihdoin viime talveksi pitkän pohdinnan jälkeen Skodillaciin ensimmäiset kitkarenkaat, Michelin X-ice xi2. Asun pääkaupunkiseudulla ja 95% ajoista ajetaan kaupungissa. Vaikka viime talvi oli lumisin ja keleiltään hurjin miesmuistiin, en kertaakaan ollut pulassa renkaiden kanssa.
Alun perin vaihdoin kitkoihin koska minusta tuntui järjettömältä rapistella "talven" läpi kuivilla asfalttiteillä tehokkaalla etuvetoisella jonka äänieristys on luokaton. Noh, talvi siis oli kaikkea muuta kuin lumeton mutta hyvin pärjäsi. Skodaan tuskin enää nastoja tulee, niin hyvät fiilikset jäi. Ne harvat pääkallokelit otti tietenkin vähän iisimmin, mutta ihan samalla tavalla sitä olisi nastoillakin himmaillut.
Työmatkat ajan kuitenkin 320 e30:illä johon en taas kitkoja laittaisi mistään hinnasta. Siihen pulkkaan kaikki ylimääräinen pito on tervetullutta, varsinkin kun kaikki nykyaikaiset luistonestot ym. puuttuu.
Summa summarum, toisille sopii nastat toisille kitkat joillekin molemmat. Myös maantieteellisellä sijainnilla on vaikutusta, kuten myös alla olevalla autolla.
Leave a comment:
-
Originally posted by rizzo View PostJos tie on kunnolla jäässä, siinä on ihan sama onko siellä alla kitkat, nastat vai perseessäsi oleva pää.
Eniveis, kävin tänää tutkimassa taas hintoja paikallisessa rengaspuljussa. Kumhon kw-22 oli mielessä mutta myyjä siellä tiedotti, että ko. renkaita tulee maahan vasta kahden viikon päästä. Hintaa tasan huntti per kappale.
Nyt näyttää siltä, että käyn kestolumien tullessa pyöräytättämässä nordman 4:set vanteille, hintaa se 4 hunttia kierros sisältäen asennukset ja jätemaksut.
Ja ei, minua ei haittaa paskaakaan vaikka ulisisivat kovempaa kuin susi kuutamolla.
jatkakaa ->Last edited by Shifter; 12-10-2010, 14:42.
Leave a comment:
Leave a comment: