Pyörännavat, olka-akselit, jarrusatulat ja carrierit 250Eur kotiin toimitettuna. (oli koko alusta setti myynnissä tolppineen päivineen mutta soitin myyjälle ja kysyin mitä maksaa nuo osat pelkästään). Turha maksaa rahteja jostain jousista ja iskareista mitä ei kuitenkaan käytä.
Tuohon sitten E36 M3 3.2 Tukivarret 190/kpl. ja yläpäähän camber/caster lautaset niin jää koko homma reilusti alle tonniin.
Tottakai uudet levyt ja palat pitää hommata sekä jouset+iskarit mutta eipä jälkimmäisiä tule tuossa paketissakaan.
Takapäähän saa marmorilta E30 M3 navat+laakerit+carrierit 990Eur. Ja satuloiksi käy E32 730/735 satulat (samat kuin E30 M3).
Nopeasti vilkasten ebaylla on useampi E36 M3 3.2 alustasetti myynnissä pyörannapoineen että puhelinta käteen vain!!
Toi on kyllä jo melko ghetto ratkaisu. Tosin parempi kuin "jättää sen yhden pultin pois"-ratkaisut.
Tästä mallia e36 etunavan sovitusosiin. Käsittääkseni orkkismutterilla saa vedettyä vaan muutan kierteen verran kiinni. Tuossa ois aika idioottivarma ratkaisu ja hintakin suht järkevissä rajoissa:
Sitten kuvia ja kokemuksia tänne kans jos tuommoset joku tekee.
Noniinno... joskus tuli tehtyä.
En lähtisi kyllä E30:iin tai bemariin yleensäkään tekemään tätä kautta jakomuutosta kun ei nämäkään ilmaiset ole teettää, ja kun oikeasti järkeviä jaomuutosvariaatioita on ihan BMW-merkin sisälläkin useita.
En lähtisi kyllä E30:iin tai bemariin yleensäkään tekemään tätä kautta jakomuutosta kun ei nämäkään ilmaiset ole teettää, ja kun oikeasti järkeviä jaomuutosvariaatioita on ihan BMW-merkin sisälläkin useita.
Helpoin keino on ostaa 4x100 vanteet
Kaveri ratkas ton silleen et sorvautti ton yhen reiän 4x100 jaosta "sivuun" sopivasti ettei mee 5x120 jaon kans päällekkäin ja sit vaan napaan uus reikä ja jengat. 4 pultilla pultattavat 5x120 speicerit, joihin saa vanteet kaikilla pulteilla kiinni ja pystyy vielä käyttään 4x100 jakooki jos tarvii . Kätevää, mutta kyllä saa useemman satasen varata noiden teettämiseen jos ei satu kaveria oleen sorvarina.
Onkos kenelläkään kuvaa kun toi e87 takanapa on takana kiinni tai edes hollilla.
Kuinka ahdasta siellä on käsijarrujen kanssa?
ix:n napa on n. 5mm ulompana ja niillä vielä käsijarrut mahtuu, niin onko ongelma e87 kanssa 1mm vai 4,9mm ?
Auttaako kapeammat kengät ? e30=25mm ja e46=20mm ?
Pitäis saada kolkin takapäätä n. 10mm kapeemmaksi niin menis kivat vanteet tilaukseen. Levyiksi pitäis käydä e46 328i:n levyt. :think Jollen ihan mettään mittoja muista.
E30M3 etunavat maksaa ~500e pari. 400euron säästön saa helposti kun hakee varaosaputkasta E28 tarvikenavat ja vaihtaa näihin M3 ABS-kehät.
E28 kehissä on tiheämpi hammastus, joten ne täytyy vaihtaa harvempi hampaisiin M3 kehiin.
Muuten navat on mitoiltaan lähes identtiset.
Irroitetut kehät takaisin laitettuna E28 navoissa.
Onkos kenelläkään kuvaa kun toi e87 takanapa on takana kiinni tai edes hollilla.
Kuinka ahdasta siellä on käsijarrujen kanssa?
ix:n napa on n. 5mm ulompana ja niillä vielä käsijarrut mahtuu, niin onko ongelma e87 kanssa 1mm vai 4,9mm ?
Auttaako kapeammat kengät ? e30=25mm ja e46=20mm ?
Pitäis saada kolkin takapäätä n. 10mm kapeemmaksi niin menis kivat vanteet tilaukseen. Levyiksi pitäis käydä e46 328i:n levyt. :think Jollen ihan mettään mittoja muista.
Ei oo kuvaa mutta ahdasta siellä on=/ Tuo kengien vaihto vois auttaa asiaan vähän. Itse vaihdan taakse e30 m3 takanavat..
Eli e28 navoilla suoraan 5x120 jako? Eli nämä käyvät myös e30 m3 etunapojen tilalle suoraan? absi kehällä ei ole mitään merkitystä tuossa autossa kun on ralliauto mutta etupyöränlaakerin todella suolainen hinta sylettää...
Eli e28 navoilla suoraan 5x120 jako? Eli nämä käyvät myös e30 m3 etunapojen tilalle suoraan? absi kehällä ei ole mitään merkitystä tuossa autossa kun on ralliauto mutta etupyöränlaakerin todella suolainen hinta sylettää...
kyllä
äläkä nyt heitä niitä m3:n napoja roskiin kun joku muu voi tarvita niistä ne abs kehät pistät vaikka lahjoitetaan tai myydään osastolle
sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella [email protected]
Comment