Entäs nämä E28 navat 4x100 napojen tilalle? Pitää hommata m3 jarrucarrieria ja 735 satulat? Mulla ei tartte abseista välittää.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
4x100 -> 5x120?
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Mutta onko M3/e28 etunavoissa muuta ongelmaa kuin se että ne on tarkoitettu paksumpaan akseliin?
Eli siis jos sorvaa holkin joka istuu akseliin ja laakeriin, niin homma pelaa?
Nyt siis jostain kuva jossa 4x100 napa ja m3 napa vierekkäin, mielellään mittojen kanssa.. Vai onko lähdettävä ihmettelemään KL:n tiskille..Last edited by Daa Daa; 09-08-2011, 14:43.
Comment
-
-
Tämä on ollut täällä miljoona kertaa aiemminkin mutta itse toteutin 4x100->5x120 muutoksen seuraavasti:
Etupää:
E36 M3 napa + jarrusatula (käytetyt ebaysta ~300eur)
E36 M3 3.2 tukivarret (160eur/kpl Schmiedmanilta)
Powerflex epäkeskopuslat
E36 tolppa E30 yläpäällä (D2)
takapää:
E30 M3 napa+laakeri + jarrucarrier (~350/puoli uusilla osilla)
Last edited by Balle; 09-08-2011, 14:04.Possuja ja Bemareita
Comment
-
-
Originally posted by Balle View Posttakapää:
E30 M3 napa+laakeri + jarrucarrier (~350/puoli uusilla osilla)
Älkää sanoko, että jaon vaihto on persiistä ja pitää hommata 4x100 vanteet. Pitäähän harrastamisessa olla jotain haastettaE39 ja E91
Comment
-
-
mulle tulee e36 napa josta sorvataan halkaisijasta 2.5mm, levyn kiinnityspinnalta 1mm, akseliin tulee kauluksellinen holkki, abs kehästä on otettava n 0.25-0.30 pois
jarrulevyyn keskireikä 57.1->72.6 ja 5x120 jako
jarrusatulan väliin tarvittava spaceri (n.4mm)
taakse pikkukoneisen e30:n napa
viiste ja rei´ät hitsataan täyteen samalla halkaisijaa kasvatetaan 6-8mm, siihen uusi jako kierteineen ja levyyn 5x120 jako
navan akseliin holkki jotta voi käyttää isoa laakeria 39mm->42mm
pikku laakeria ei voi käyttää kun laakerin ulkomitat on 72 vs 75
kaikki kamat + suunnitelmat on vielä pöydällä ja
edullinen koneistaja hakusessa
eka vastoin käyminen on kuitenkin jo löytynyt tarvike navan abs kehä on pellistä tehty joten siitä ei saa kevennettyä
eikä e30:n abs kehää saa sovitettua millään e36:n navan ympärille
tähän mennessä maksanut 144€+koneistus =?????
vs
balle 1300€+
toki mulle jää alkuperäisen kokoiset jarrutLast edited by Tonton; 09-08-2011, 15:00.sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Harri G View Postsopiva spacer navan ja levyn väliin, E36 325 levy
Tosin tiedän, että Iisalmestakin löytyy sorvari tai kaksi joka osaa sorvata tuohon tarkoitukseen sopivan spacerin.F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
Originally posted by Tonton View Posttähän mennessä maksanut 144€+koneistus =?????
vs
balle 1300€+F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
Originally posted by jani View PostHuomio myös, että Ballella on nyt paljon uutta alustan osaa, jotka sinäkin joudut vielä vaihtamaan tai olet jo uusinut kuten esim. tukivarret ja puslat.
ja niin kuin varmaan huomasit niin jätin sinne +:n koska en laskenut esim puslia tai yläpäitä
eikä mulla ole tossa listattuna vielä kaikkia osia, joten hinta päivittyy vielä
edit: niin ei ole tarkoitus tehdä mitään hinta kilpailua tästä vaikka sen noin kirjoitinkin
tästä nyt ei ollut missään, mutta mulla muuttuu raideleveys ainoastaan edessä ja siellä se oletettavasti muuttuu 8-10mm leveämmäksi
onko mahdollista että balle tai joku muu kellä on vastaava setuppi mittaisi raideleveyden edestä, takanahan se muuttuu e30m3 osilla 10mm leveämmäksi
edit2 nyt on abs kehät vaihdettu, kiitokset kehistä kuuluu kaurelle, eli onneksi tuo kehän kaulus on tarvike vs orkkis sama niin saa sen kehän vaihdettua
olisihan noi ehjät etulaakeritkin voinu ostaa käytettynä niin olisi saanut 20€:llä nus nus.Last edited by Tonton; 09-08-2011, 19:12.sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Tuossa vielä tuommoinen docci, mistä löytyykin aika kattavasti tästä aiheesta. Lopetan tyhmien kyselyn ja jatkan tuon lueskelua: http://www.google.fi/url?sa=t&source...6lCOh9HL-rPZjwE39 ja E91
Comment
-
-
Originally posted by Tonton View Posttaakse pikkukoneisen e30:n napa
viiste ja rei´ät hitsataan täyteen samalla halkaisijaa kasvatetaan 6-8mm, siihen uusi jako kierteineen ja levyyn 5x120 jako
navan akseliin holkki jotta voi käyttää isoa laakeria 39mm->42mm
pikku laakeria ei voi käyttää kun laakerin ulkomitat on 72 vs 75
ja etunapaakin vain hitsillä lisää tavaraa niin kulut on sorvaus ja jaonporaus..
itellä makso pinnapulttien verran kokohoito.E30 325i Touring -89
E30 325i touring -88 m50tbo
G20 330e M-Sport -20
Comment
-
-
Originally posted by Daa Daa View PostMutta onko M3/e28 etunavoissa muuta ongelmaa kuin se että ne on tarkoitettu paksumpaan akseliin?
Eli siis jos sorvaa holkin joka istuu akseliin ja laakeriin, niin homma pelaa?
Nyt siis jostain kuva jossa 4x100 napa ja m3 napa vierekkäin, mielellään mittojen kanssa.. Vai onko lähdettävä ihmettelemään KL:n tiskille..
Hey Guys... This is my 'project' (read, started leventy billion years ago, and still going). As with most projects it started off small scale, IE fit the 400hp atw's 1JZGTE from my soarer into a nice light body shell for some fun. A buyer offered me a price I couldn't refuse for the manifold, turbo and gate, so anE39 ja E91
Comment
-
-
Originally posted by jmp2002 View Posttuon pystyy kyllä tekee ihan 325i napaankin suoraan..
ja etunapaakin vain hitsillä lisää tavaraa niin kulut on sorvaus ja jaonporaus..
itellä makso pinnapulttien verran kokohoito.
kun taas pikkukoneisen napa on tasapaksu tuota viistettä lukuun ottamatta
niin silloin saa pultille kierteitä enempi. mä en ainakaan löytänyt 42mm:llä akselilla olevaa takanapaa joka ei olisi tämän näköinen takapuolelta
etunapaan en hitsaisi laakerin takia ja muutenkin se tavara määrä siinä reikien kohdalla on niin mitätön, jarrulevyn takia, niin mielummin käytän e36:n napaa sorvattuna.
pultin reiän ja navan ulkokehän ohuimman kohdan väliin jää ~1.25mm tavaraa
muutenkin joutuu orkkis navan kanssa käyttämään ohutta spaceria ettei vanne ota tolppaan niin ihan hyväkin että tulee pikkuisen ulommas jääse lätty sieltä välistä pois
muutoinkin hitsaamalla navan kasvattaminen on vähän niin ja näin niin katsotaan mitä tuon takanavankin kanssa tehdään, mulla on siihen toinenkin visio olemassa mutta sen toteuttaminen voi olla työläämpi kuin kuvittelisisigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
heitetään nyt vielä ilmoille sellanen kysymys että olisiko jollain kiinnostusta noille e36:n napojen holkeille, nyt olis mitat tuoreessa muistissa ja niitä voitaisiin tehdä piensarja tarvittaessa
nämä on navan sovittamiseksi olkaakseliin ei muuta(ja tietenkin vain eteen)sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
Comment