Announcement

Collapse
No announcement yet.

D2 säädettävä alustasarja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hammu
    Moderator
    • Nov 2006
    • 3971
    • Nurmijärvi

    Originally posted by BmwPunisher View Post
    en vain ymmärrä, jos on sama tavara niin kuinka voi olla Suomen
    markkinoillakin 150e heitto noiden sarjojen hinnoissa kun vertaa
    esim. D2:sen ja K-Sportin välillä.. XYZ hinta asettui noiden välille..

    sitten jousijäykkyydet D2:sen takapää on jäykemmillä jousilla kuin
    vastaavassa K-Sportin alustassa.. miksi näin? XYZ katu
    jousijäykkyyksiä en löytänyt mistään..

    joten mitä raati suosittelee sigun E34 540ia touringin alustaksi
    kun tarkoitus olisi lipua suhteellisen lähellä asfalttia edullisesti..
    Samalta tehtaalta tulee kaikki romut, nää tilaajat (D2, K-sport, XYZ) vaan spesifioi millaiset osat haluaa.
    Tilaamalla about rahtikontillisen saa omilla logoillaan noita jos haluaa...

    Bisnes on bisnestä ja jokainen hinnoittelee tuotteensa miten haluaa, myytiinhän noita nykyään +1000e maksavia coilisatseja aikanaan promotarjouksena jollain 600e:llä ja sillonkin niistä jäi katetta myyjälle.

    Comment

    • BmwPunisher
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 7629
      • Lemu

      no onko porukalla jo kokemusta myös talvi käytöstä, kun topicin alkupäässä oli vaikeuksia pakkasen kestävyyden kanssa?
      E70 X5 30d

      Comment

      • BmwPunisher
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 7629
        • Lemu

        Originally posted by BmwPunisher View Post
        no onko porukalla jo kokemusta myös talvi käytöstä, kun topicin alkupäässä oli vaikeuksia pakkasen kestävyyden kanssa?
        itse itselleni vastaten D2 antaa luvan talvikäyttöön, kun taas K-Sportin specseissä ei ole mitään mainintaa asiasta..
        selittäkää joku tyhmälle miksi K-Sportin street alustassa takapään jousijäykkyys on heppoisempi, kuin D2:sen vastaavassa?
        D2 myöntää kahden vuoden takuun, kun taas K-Sport vain yhden vuoden..
        toki D2 maksaa 849e, kun taas K-Sport 699e..



        D2 coiloversarjan ominaisuuksiin kuuluvat mm:
        * 36 -portainen jäykkyydensäätö.
        * Erillinen jousen esijännityksen ja korkeuden säätö.
        * Camberkulman säätö useimmissa malleissa (ks. Yläpään tyyppi).
        * Teflonpinnoitetut kierteet.
        * Laadukas jokaiseen autoon erikseen räätälöity bolt-on design.
        * Kumivaimennettu säädettävä yläpää, vähentää oleellisesti rengasmelua.
        * Kahden vuoden takuu myös talvikäytön osalta.
        * Halvimmista alustamerkeistä poiketen kestää vallan mainiosti myös talvikäytön. Takuu ei raukea talvikäytöstä

        Coiloverin yläpää edessä: Combined
        Coiloverin yläpää takana: Solid

        Alustan jousijäykkyys edessä: 12
        Alustan jousijäykkyys takana: 8.7



        K-Sport street alusta :
        * 36-portainen vaimennuksen säätö, helposti säädettävissä tolpan päästä.
        * Erikseen säädettävä jousen esijännitys ja ajokorkeus.
        * Korkeussäätöalue yleensä noin 0-100mm.
        * McPherson-malleissa tolpan paksuus 52mm, muissa 50mm.
        * Teflon-pinnoitetut korkeussäädön kierteet.
        * Pillowball-yläpäissä yleensä camber-kulman säätö.
        * Pillowball-yläpäässä pallonivel upotettu kumiholkkiin, vähentää alustasta kuuluvia ääniä.

        Yläkiinnike, etu: Pillowball
        Yläkiinnike, taka: Kiinteä

        Jouset edessä, 12,0 kg/mm
        Jouset takana, 7,2 kg/mm
        E70 X5 30d

        Comment

        • reekoon
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2007
          • 3426
          • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

          Hammu, mikä d2:sta tekee romun?
          E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
          JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


          E36 316i Compact Hellrot

          Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
          Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17799
            • Jämsä

            Originally posted by BmwPunisher View Post
            itse itselleni vastaten D2 antaa luvan talvikäyttöön, kun taas K-Sportin specseissä ei ole mitään mainintaa asiasta..
            selittäkää joku tyhmälle miksi K-Sportin street alustassa takapään jousijäykkyys on heppoisempi, kuin D2:sen vastaavassa?
            D2 myöntää kahden vuoden takuun, kun taas K-Sport vain yhden vuoden..
            toki D2 maksaa 849e, kun taas K-Sport 699e..



            D2 coiloversarjan ominaisuuksiin kuuluvat mm:
            * 36 -portainen jäykkyydensäätö.
            * Erillinen jousen esijännityksen ja korkeuden säätö.
            * Camberkulman säätö useimmissa malleissa (ks. Yläpään tyyppi).
            * Teflonpinnoitetut kierteet.
            * Laadukas jokaiseen autoon erikseen räätälöity bolt-on design.
            * Kumivaimennettu säädettävä yläpää, vähentää oleellisesti rengasmelua.
            * Kahden vuoden takuu myös talvikäytön osalta.
            * Halvimmista alustamerkeistä poiketen kestää vallan mainiosti myös talvikäytön. Takuu ei raukea talvikäytöstä

            Coiloverin yläpää edessä: Combined
            Coiloverin yläpää takana: Solid

            Alustan jousijäykkyys edessä: 12
            Alustan jousijäykkyys takana: 8.7



            K-Sport street alusta :
            * 36-portainen vaimennuksen säätö, helposti säädettävissä tolpan päästä.
            * Erikseen säädettävä jousen esijännitys ja ajokorkeus.
            * Korkeussäätöalue yleensä noin 0-100mm.
            * McPherson-malleissa tolpan paksuus 52mm, muissa 50mm.
            * Teflon-pinnoitetut korkeussäädön kierteet.
            * Pillowball-yläpäissä yleensä camber-kulman säätö.
            * Pillowball-yläpäässä pallonivel upotettu kumiholkkiin, vähentää alustasta kuuluvia ääniä.

            Yläkiinnike, etu: Pillowball
            Yläkiinnike, taka: Kiinteä

            Jouset edessä, 12,0 kg/mm
            Jouset takana, 7,2 kg/mm


            tuo jäykempi takajousi todennäköisesti siksi, että alkuun oli touringin ja varsinkin cabrion kanssa ongelmia löysien takajousien kanssa. tuo pienempi jäykkyys menee ihan hyvin sedaniin ja coupeen, jos ei paljon kuormaa tarvi kuskailla.
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • BmwPunisher
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 7629
              • Lemu

              Originally posted by bemu2000 View Post
              tuo jäykempi takajousi todennäköisesti siksi, että alkuun oli touringin ja varsinkin cabrion kanssa ongelmia löysien takajousien kanssa. tuo pienempi jäykkyys menee ihan hyvin sedaniin ja coupeen, jos ei paljon kuormaa tarvi kuskailla.
              itsellä juuri touring E34 kyseessä, niin olisko parempi ottaa tuolla 8,7 jäykkyydellä vai jopa jäykemmällä?
              E70 X5 30d

              Comment

              • BmwPunisher
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 7629
                • Lemu

                Originally posted by reekoon View Post
                Hammu, mikä d2:sta tekee romun?
                niih, perusteluja kuulisi mieluusti muiltakin oli ne sitten plussaa tai miinusta..
                E70 X5 30d

                Comment

                • reekoon
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2007
                  • 3426
                  • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa



                  Post #101 eteen päin. Itselläni oli 540 alla reilu 4 vuotta alusta sarja ympärivuotisessa ajossa. Ainoa miinus oli liiallinen säätämisen mahdollisuus. Jatkuvasti tekee mieli muuttaa jotain ja kokeilla.
                  E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                  JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                  E36 316i Compact Hellrot

                  Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                  Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                  Comment

                  • BmwPunisher
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 7629
                    • Lemu

                    Originally posted by reekoon View Post
                    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=59359

                    Post #101 eteen päin. Itselläni oli 540 alla reilu 4 vuotta alusta sarja ympärivuotisessa ajossa. Ainoa miinus oli liiallinen säätämisen mahdollisuus. Jatkuvasti tekee mieli muuttaa jotain ja kokeilla.
                    kyllä taidan tälläisen alustan hommata, nyt vain mietityttää enää tilaisiko D2:sen vai K-Sportin joka on halvempi?
                    perustelkaa joku kannattaako maksaa 150e enemmän, että tolpissa lukee D2?
                    onko jotain muuta eroa D2:sen ja K-Sportin välillä?
                    E70 X5 30d

                    Comment

                    • aakoo
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2008
                      • 777
                      • Espoo

                      Originally posted by BmwPunisher View Post
                      itsellä juuri touring E34 kyseessä, niin olisko parempi ottaa tuolla 8,7 jäykkyydellä vai jopa jäykemmällä?
                      Makuasioita, mutta itsellä ollut nyt muutaman viikon 535i sedanissa vakiojäykkyyksillä alla ja on omaan makuun vielä löysähkö. Mutta ainakin todella mukava ajaa, eikä suht reilulla madalluksellakaan raavi kaariin.
                      E34 535i -91 ikuisuusprojekti

                      Comment

                      • BmwPunisher
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 7629
                        • Lemu

                        Originally posted by aakoo View Post
                        Makuasioita, mutta itsellä ollut nyt muutaman viikon 535i sedanissa vakiojäykkyyksillä alla ja on omaan makuun vielä löysähkö. Mutta ainakin todella mukava ajaa, eikä suht reilulla madalluksellakaan raavi kaariin.
                        mutta vielä kun tietäisi kuinka jäykillä jousilla tuon takapään haluaisi.. siinä vasta pulma..
                        E70 X5 30d

                        Comment

                        • FbonE
                          BTCF Member
                          • Jun 2006
                          • 878
                          • Pori

                          Onkos nämä e34 d2 sarjat nykyään bolt-on vai hitsattavat tolppaan?
                          Kuullu maailmalta että olis suoraa asennettavissa sekä ei tietoa ja hitsattavaa mallia, varmuus olis kiva tietää et tarviiko lähtee hitsaus vehkeiden hakuun vai ei.
                          Kulkineet:E61 525döö
                          ex: 320i e30 -85 upeecupee x 2, 316i e36 -97 sedan,E34 525tdsa Toukka, 520 Mosselman -89,e34 525iA,530i Touring manuääl,535i Sedan -89,525i Sedan -92,320i upeecupee rotta -86, E30 325 stroukki, jne...
                          -Pori Connection-
                          bemarilla ajaminen fiestan jälkeen on vähän kuin palkallinen vapaapäivä töistä...

                          Comment

                          • aakoo
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2008
                            • 777
                            • Espoo

                            Originally posted by FbonE View Post
                            Onkos nämä e34 d2 sarjat nykyään bolt-on vai hitsattavat tolppaan?
                            Kuullu maailmalta että olis suoraa asennettavissa sekä ei tietoa ja hitsattavaa mallia, varmuus olis kiva tietää et tarviiko lähtee hitsaus vehkeiden hakuun vai ei.
                            Hitsattavat.
                            E34 535i -91 ikuisuusprojekti

                            Comment

                            • FbonE
                              BTCF Member
                              • Jun 2006
                              • 878
                              • Pori

                              Vinkkejä alustan säätöön, paketin mukana tuli jotakin pieniä lappusia mutta ei niissä kauheesti mittää ollut infoksi asti
                              Kulkineet:E61 525döö
                              ex: 320i e30 -85 upeecupee x 2, 316i e36 -97 sedan,E34 525tdsa Toukka, 520 Mosselman -89,e34 525iA,530i Touring manuääl,535i Sedan -89,525i Sedan -92,320i upeecupee rotta -86, E30 325 stroukki, jne...
                              -Pori Connection-
                              bemarilla ajaminen fiestan jälkeen on vähän kuin palkallinen vapaapäivä töistä...

                              Comment

                              • jumbo
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2005
                                • 6603
                                • Lappeenranta

                                Originally posted by FbonE View Post
                                Vinkkejä alustan säätöön, paketin mukana tuli jotakin pieniä lappusia mutta ei niissä kauheesti mittää ollut infoksi asti
                                Älä laita jousille liikaa esijännitystä, muutama milli riittää. Sekä jätä iskarin ulosvaimennus tarpeeksi löysälle, jos nuo feilaa molemmat on meno aika napakkaa. Youtubessakin taisi olla joku video noista iskareiden kasauksista:think:
                                M550d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎