Originally posted by Purtsi123
View Post
Maalaustopic 3
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Itse juuri viime viikonloppuna maalasin tuolla mipan akryylilla lokasuojat. Tuntuu että ei kuivu millään pehmeän oloinen oli vielä toissapäivänä liekkö sitten sellaiseksi jääkin ei oo nyt tullu käytyä katsomassa onko tilanne muuttunut. Yllätys oli kuitenkin kuinka tasainen ja kiiltävä pinta tuli värinä oli Audin perus musta. Bilteman 20 € hopeisella ruiskulla maalasin hyvin pelas tasaista pintaa tuli.
-
Kiitos. Tosiaan pitäisi etulokari vaihtaa ja ajattelin kokeilla itse maalaamista ruiskulla. Koskaan en ole vielä ruiskulla maalannut, mutta jostainhan se on aloitettava.
Mitäs sitten kun väri on 668 eli schwarz2, niin esim. automaalit.net tyrkyttää siihen akryyli väriä ilman lakkaa. Alunperinhän tuossa lakka toki on. Ja mielellään sen lakan kyllä tähänkin laittaisin. Minkälaista maalia sitä sitten pitäisi tilata? Vai onko parempi kun menee paikalliseen maalipuljuun ja kysyy sieltä.
Leave a comment:
-
Ei tietoa, mutta luulisin ajavan asiansa aloittelussa/satunnaisessa käytössä ja pohjamaaleissa.
Tarvitsee. Esim. tarvikelokareissa on pelkkä "varastoväri" ja esim. muovipuskureissa yms. tehtaan pohjamaali on aika surkea. Kumpaakaan ei välttämättä tarvitse poistaa kokonaan, kunhan karhentaa kunnolla. Ohjesääntönä ottaa, että kaikkiin maalattaviin osiin ruiskuttaa kierroksen hiontaväriä, niin pääsee pitkälle. Pintaväri saattaa myös vaatia erillisen pohjasävyn, niin se hoituu tietenkin tuossa samalla kerralla hiontavärillä. Pohjamaalattuihin osiin riittää usein pelkästään myös ohut kerros pohjamaaliksi ohennettua hinkkaväriä tai suoraan sulkuväri.Sitten. Tarvitseeko valmiiksi pohjamaalattujen osien (esim. tarvike lokari kaupasta) päälle vetää vielä esim. hinkkaväri vai mennäänkö heti pintaväriä ruiskimaan?
Leave a comment:
-
Onko tämä bilteman ruisku vielä yhtä hyvä kun se vanha sinikahvainen? Vai olisiko tämä halvempi jopa parempi? Ainakin ulkonäöllisesti lähenpänä sitä sinikahvaista.
Sitten. Tarvitseeko valmiiksi pohjamaalattujen osien (esim. tarvike lokari kaupasta) päälle vetää vielä esim. hinkkaväri vai mennäänkö heti pintaväriä ruiskimaan?
Leave a comment:
-
Nippanappa. Mikset ostaisi tuohon hintaan jo hihnavetoista IKH:n kompuraa? Jäisi vielä muutama sata euroa maaleihin.Originally posted by Skarpa View PostTälä kompuralla varmaan pärjää pohjamaalaus- ja massahommissa?
https://www.matthys.net/en/abac-comp...r-tank-1232712
Leave a comment:
-
Tälä kompuralla varmaan pärjää pohjamaalaus- ja massahommissa?
Popular oil-lubricated 3 HP compressor at 220 volts. This mobile compressor is equipped with 2 cylinders in V and has a handy caster and handle at the front, making it easy to move. Equipped with thermal safety, safety valve, non-return valve, pressure gauge and pressure switch. This compressor deli
Leave a comment:
-
Jos pelti kovin syöpynyt, niin silloin esim hiekkapuhallus ja epoksi päälle. Epoksin kuivuttua päälle voi kittailla. Silloin jos sileetä tervettä peltiä, niin ite vetäisin kittiä päälle.Originally posted by kauppinen View Poste36 kaaret hiottu pelille ja koko takakylki tarkoitus maalata. Pitääkö pohjamaali laittaa ennenku rupeen kittaamaan noita kaaria? Vai mikä se järjestys on epoksi,kitti,hiontamaali ja sit maali ja lakka?
Leave a comment:
-
e36 kaaret hiottu pelille ja koko takakylki tarkoitus maalata. Pitääkö pohjamaali laittaa ennenku rupeen kittaamaan noita kaaria? Vai mikä se järjestys on epoksi,kitti,hiontamaali ja sit maali ja lakka?
Leave a comment:
-
Ne ruosteet ei sillä Annitrolilla lähde pois. Jos et vaihda peltiä ni se_on_hiekkapuhallettava.
Leave a comment:
-
Maalaus ja pohjatyöt?
Millee pitää tehdä kun ei oo varmuutta aiemmista maalauksista?
- Maali krakeloitunut, halkeilut isoina laikkuina eli pakko uusia.
- Pinta tuntuu pehmeältä ja appelsiinimaiselta,
hionnassa tulee pieniä 2-3mm puhki kraatterikuvioita
alempaan samanväriseen maalikerrokseen.
- Kuumailmapuhaltimella lähtee hyvin ja osalla on kittaus alla.
- Korjattavaa on vain luokkaa alta 2% läpi maalin peltiin rikki.
- Korjattavaa on kumminkin listoituksien ja lasitiivisteiden reunoissa.
Meinaan tehdä ”Helpoimman vaivan kautta”:
- Kuumailmapuhaltimella, kaapimella ja poraharjalla kirkkaalle pellille rikkikohdat.
- Kirkkaille peltikohdille Anitrol eli fosforihappo.
- Pyyhintä vesirätillä ja kuivatus.
- Muut alueet hionta 120-240-400.
- Suoraan paksu 2x epoksi ja hionta 400.
- 2K akrylimaali.
Toki kokeilen ensin kupliiko epoksi, auto maalattu 1986.Last edited by tsbmw; 13-07-2018, 20:47.
Leave a comment:
-
Originally posted by kauppinen View PostTarkoitus tässä ruveta e36 kaaria yms muita hiomaan/maalaamaan. Nii minkälainen hengityssuojain tossa ois hyvä olla, ku niitäkin näyttäis olevan sen verran erilaisia. Katellu näitä 3m puolinaamareita
3M 4251 FFA1P2D PRO
3M 4255 FFA2P3D PRO
3M 4279 FFABEK1P3D PAINT
Näistä joku?3M:ät on hyviä ja omassakin käytössä.Originally posted by DerMeister View PostItsellä käytössä hiontahommissa 3M 9322
Pohjamaalauksissa 3M 4277
Maalauksissa käytän moottoroitua scottia mutta tuo jälkimmäinen 3M sopii myös maalauksiin kunhan suojaa silmätkin.
Käsin - ja pienissä hionnoissa käytän 3M:n ihan perus "paperisuodattimia".
Muuten hionnoissa 3M 4251 puolimaskeja.
Kammiossa tapahtuvissa töissä on käytössä moottoroitu 3M:n Jupiter.
Joskus käytin tuollaista 3M:n puolimaskia myös maalauksissa, mutta ei silmät oikein tykkää siitä. Ei tosin nyt parista kerrasta vielä yliherkisty, että sellaisellakin omalla vastuulla pärjää.
Täytyisi hankkia hiontoihinkin joku moottoroitu systeemi, kun alkanut nuo kumimaskit jotenkin ahdistamaan kasvoilla.
Leave a comment:
-
Itsellä käytössä hiontahommissa 3M 9322Originally posted by kauppinen View PostTarkoitus tässä ruveta e36 kaaria yms muita hiomaan/maalaamaan. Nii minkälainen hengityssuojain tossa ois hyvä olla, ku niitäkin näyttäis olevan sen verran erilaisia. Katellu näitä 3m puolinaamareita
3M 4251 FFA1P2D PRO
3M 4255 FFA2P3D PRO
3M 4279 FFABEK1P3D PAINT
Näistä joku?
Pohjamaalauksissa 3M 4277
Maalauksissa käytän moottoroitua scottia mutta tuo jälkimmäinen 3M sopii myös maalauksiin kunhan suojaa silmätkin.
Leave a comment:
Leave a comment: