Announcement

Collapse
No announcement yet.

Maalaustopic 3

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Suh0
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2016
    • 530
    • Akaa

    Onhan sulla ruiskun päässä painesäädin mittarilla ? jos kompurasta säädät paineen ja sulla on letkua vaikka 10m niin se paine ruiskulle putoo melkolailla.

    Mutta kuulostaa kyllä siltä että aika paksua tavaraa on ollut jos vaan räiskii eikä tuu pihalle, ellei ole sit jokin kanava sen verran tukossa että on ahdasta kulkemaan, nuo pohjamassat kun on on aina jonkinverran paksumpaa kuin lakka. ?

    Jos sun ruiskus on HVLP malli niin painetta ei tarvi edes niin paljoa. Akryyli 2-2,4, pohjamassat n. 1,8 ja lakka 2-2,4. Joskus ihmettelin kun ei meinaa tulla kunnon pintaa, syynä oli liian kova paine.
    Turbo GSX-R
    E36 Coupe
    E90 325i LCI

    Comment

    • MS74
      Bimmer Rookie
      • Jul 2013
      • 93
      • Kymi

      Originally posted by Pazi88 View Post
      Kyllä se maali on ollut liian paksua, jos se ei tuu läpi, vaan räkii siihen suuttimeen. Yleensä nuo metalli baset on lähes vesimäisiä, kun niitä on hakenut . Joskus on kyllä käyny niinkin, että on tullut liikaa kovetatta ja se maali kuivuu jo siihen suuttimen kärkeen ja alkaa räkimään. Mutta siitä tuskin oli tässä kyse.
      No toivottavasti et oikeesti ole laittanu kovetinta metallihohtomassan sekaa

      Comment

      • Fibo
        Bimmer Rookie
        • Sep 2003
        • 47
        • Espoo

        E36 ruostekorjausta

        En oikein osannut päättää, että minkä topicin alle tämä kuuluisi, niin laitoin nyt tänne...

        E36 Compactin helmojen tunkkauspaikat/vedenpoistoreiät ovat ruosteessa ja kaipaisivat huolenpitoa.
        Etummaiset näyttävät selvästi paremmilta ja niissä onkin nostokumit olleet paikallaan, mutta takapaikoista ovat kumit kadonneet ja ne näyttävät tältä:



        Ilmeisesti jossain vaiheessa pinnoite/massa on saatu rikottua tunkkaamalla ja siitä on ruostuminen alkanut. Muuten pinnoite/massa on auton pohjassa ehjä.
        Noissa ruostuneissa paikoissa on kuitenkin edelleen hyvin metallia jäljellä ja kestävät vielä myös tunkkauksenkin (samoin kuin myös alkuperäisen tunkin nostoreiät ovat ruosteettomat).
        Katselin halpis-endoskoopilla myös helmojen sisään ja sielläkin näyttäisi suht hyvältä, jonkun verran ruostepilkkua takareikien lähistöllä, mutta mielestäni ei vielä mitään vakavaa.
        Eli voisin kuvitella, että helmat ovat vielä pelastettavissa tai ainakin niiden elinikää olisi mahdollista pidentää?

        Kaipaisin nyt vinkkejä siitä, että mitä noille paikoille kannattaisi tehdä, että ruostumisen saisi ainakin pysähtymään.
        Googlettelun perusteella ajattelin suurinpiirtein tällaisia työvaiheita:
        1. Ruosteen ja ympäröivän pinnoitteen/alustamassan poishionta puhdistuslaikalla
        2. Paljaan pellin käsittely ruosteenpoistoaineella (Dinitrol Annitrol)
        3. Pohjamaalaus (Dinitrol 443 ruosteenesto)
        4. Alustamassaus (Dinitrol CAR/4941 Alustasuoja tai Dinitrol 479 Alustamassa)

        Miltä tämä lista kuulostaa? (Dinitrolin tuotteet ovat vain esimerkkeinä ajatelluista aineista.)
        M-muovihelmat toki myös irroitan ennen toimenpiteisiin ryhtymistä.
        Entä mitä kannattaisi tehdä helmakotelojen sisäosille? Kannattaako ruiskia kotelosuojaa (Dinitrol ML) sinne? Koteloissa näytti olevan yllättävän vähän moskaa sisällä.


        Lisäksi takalokareissa ja -kulmassa on muutamassa kohdassa pieniä ruostekukkasia:



        Mitä näiden kanssa kannattaisi tehdä?
        Riittäisikö pienen alueen hionta, ruosteenpoistoaine ja maalaus jonkinlaisella paikkamaalisetillä?
        Vai vaatiiko ehdottomasti isomman alueen hionnan, pohjamaalauksen ja maalauksen?

        Tarkoituksena ei ole saada mitään näyttelyjälkeä, kunhan saisi perussiistin näköistä ja ruostuminen pysähtyisi. Auton väri on Alpinweiss III.
        Ruostekohtien taustapuolelle kannattaa varmaan mahdollisuuksien mukaan tehdä sama käsittely kuin noille helmojen ruostekohdillekin?
        Jossain myöhäisemmässä vaiheessa olisi tarkoitus tehdä auton koko maalipinnalle myllytys tai mahdollisesti päällemaalaus, mutta jos näille saisi nyt tehtyä jotakin ennen sitä.

        Olisi varmasti yksinkertaisinta ja parasta jälkeäkin syntyisi, jos vain veisi auton johonkin ja pyytäisi laittamaan nuo kohdat kuntoon, mutta tässä on tarkoitus harrastaa ja opetella mahdollisimman laajasti erilaisia korjaushommia, niin miksipä ei sitten näitäkin tekisi itse.
        Auto on talven seisonnassa lämpimässä tallissa ja tarkoituksena on pitää sitä jatkossa vain kesäkäytössä, eli tässä on nyt aikaa askarrella. Itsellä riittää lisäksi hermot ja pitkäjänteisyys opetella ja tehdä uusia juttuja.

        Edit: Mikä reikä on muuten tuo vedenpoistoreiän takana (eli ylemmässä kuvassa vedenpoistoreiästä oikealla näkyvä) oleva pienempi reikä, jossain on jonkinlainen klipsi? Toisella puolella siitä reiästä vaan puuttuu se klipsi.
        Last edited by Fibo; 06-01-2017, 14:07. Reason: Lisäkysymys
        - E36 318ti Open Air Individual
        - Pari Audia

        Comment

        • Urpo_rotta
          BTCF Member
          • May 2012
          • 5273
          • Pirkkala

          Originally posted by Fibo View Post
          En oikein osannut päättää, että minkä topicin alle tämä kuuluisi, niin laitoin nyt tänne...

          E36 Compactin helmojen tunkkauspaikat/vedenpoistoreiät ovat ruosteessa ja kaipaisivat huolenpitoa.
          Etummaiset näyttävät selvästi paremmilta ja niissä onkin nostokumit olleet paikallaan, mutta takapaikoista ovat kumit kadonneet ja ne näyttävät tältä:



          Ilmeisesti jossain vaiheessa pinnoite/massa on saatu rikottua tunkkaamalla ja siitä on ruostuminen alkanut. Muuten pinnoite/massa on auton pohjassa ehjä.
          Noissa ruostuneissa paikoissa on kuitenkin edelleen hyvin metallia jäljellä ja kestävät vielä myös tunkkauksenkin (samoin kuin myös alkuperäisen tunkin nostoreiät ovat ruosteettomat).
          Katselin halpis-endoskoopilla myös helmojen sisään ja sielläkin näyttäisi suht hyvältä, jonkun verran ruostepilkkua takareikien lähistöllä, mutta mielestäni ei vielä mitään vakavaa.
          Eli voisin kuvitella, että helmat ovat vielä pelastettavissa tai ainakin niiden elinikää olisi mahdollista pidentää?

          Kaipaisin nyt vinkkejä siitä, että mitä noille paikoille kannattaisi tehdä, että ruostumisen saisi ainakin pysähtymään.
          Googlettelun perusteella ajattelin suurinpiirtein tällaisia työvaiheita:
          1. Ruosteen ja ympäröivän pinnoitteen/alustamassan poishionta puhdistuslaikalla
          2. Paljaan pellin käsittely ruosteenpoistoaineella (Dinitrol Annitrol)
          3. Pohjamaalaus (Dinitrol 443 ruosteenesto)
          4. Alustamassaus (Dinitrol CAR/4941 Alustasuoja tai Dinitrol 479 Alustamassa)

          Miltä tämä lista kuulostaa? (Dinitrolin tuotteet ovat vain esimerkkeinä ajatelluista aineista.)
          M-muovihelmat toki myös irroitan ennen toimenpiteisiin ryhtymistä.
          Entä mitä kannattaisi tehdä helmakotelojen sisäosille? Kannattaako ruiskia kotelosuojaa (Dinitrol ML) sinne? Koteloissa näytti olevan yllättävän vähän moskaa sisällä.


          Lisäksi takalokareissa ja -kulmassa on muutamassa kohdassa pieniä ruostekukkasia:



          Mitä näiden kanssa kannattaisi tehdä?
          Riittäisikö pienen alueen hionta, ruosteenpoistoaine ja maalaus jonkinlaisella paikkamaalisetillä?
          Vai vaatiiko ehdottomasti isomman alueen hionnan, pohjamaalauksen ja maalauksen?

          Tarkoituksena ei ole saada mitään näyttelyjälkeä, kunhan saisi perussiistin näköistä ja ruostuminen pysähtyisi. Auton väri on Alpinweiss III.
          Ruostekohtien taustapuolelle kannattaa varmaan mahdollisuuksien mukaan tehdä sama käsittely kuin noille helmojen ruostekohdillekin?
          Jossain myöhäisemmässä vaiheessa olisi tarkoitus tehdä auton koko maalipinnalle myllytys tai mahdollisesti päällemaalaus, mutta jos näille saisi nyt tehtyä jotakin ennen sitä.

          Olisi varmasti yksinkertaisinta ja parasta jälkeäkin syntyisi, jos vain veisi auton johonkin ja pyytäisi laittamaan nuo kohdat kuntoon, mutta tässä on tarkoitus harrastaa ja opetella mahdollisimman laajasti erilaisia korjaushommia, niin miksipä ei sitten näitäkin tekisi itse.
          Auto on talven seisonnassa lämpimässä tallissa ja tarkoituksena on pitää sitä jatkossa vain kesäkäytössä, eli tässä on nyt aikaa askarrella. Itsellä riittää lisäksi hermot ja pitkäjänteisyys opetella ja tehdä uusia juttuja.

          Edit: Mikä reikä on muuten tuo vedenpoistoreiän takana (eli ylemmässä kuvassa vedenpoistoreiästä oikealla näkyvä) oleva pienempi reikä, jossain on jonkinlainen klipsi? Toisella puolella siitä reiästä vaan puuttuu se klipsi.


          En ihan kaikkea lukenut mutta minä tekisin näin:

          1. Hiekkapuhallus (paljon parempi kuin laikkahomma)
          2. Annitrol käsittely tai happomaali.
          3. 2 komponenttinen epoksi ( 1k aineita ei lähellekään mitään autoja)
          4. Toinen epoksikerros
          5. Mahdollinen kiveniskumassa
          6. Pintamaali

          Tällä menetelmällä takaan että ei ihan heti sama paikka kuki.

          Tuon kokoisen puhaltelee vielä bilteman letkumallin halpis puhaltimellakin.
          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
          E34 525i -90 twinturbo 427/519

          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
          Kysy jos tarvetta

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11148
            • Oulu

            Nuo e36 tunkauspaikat on vähän vittumaiset. Jos ulkoapäin näyttää tuolta, niin sisäpuolella on isolta alueelta kaikki ihan mätää. Tuosta pitäisi ainakin 20cm matkalta rälläköidä helman pohjapelti pois, että pääsee mätiin käsiksi. Tuurilla siinä samalla lähtee kaikki mätiny helmapelti pois ja tuohon tunkkausrakenteeseen pääsee käsiksi sen verran et saa hiekkapuhallettua siitä aukosta. Sit vaan hitsauspohjamaalia ja uus pellinpala tilalle. Huonolla tuurilla koko helmapellin pohja on mätä sisältä ja lisäksi tuo tunkkausrakenne on niin mätä, että siihen joutuu uusimaan kans joitain rakenteita. Eli koko helma on vaihdettava ruosteen vuoksi ka myös siksi, että pääsee korjaamaan ja poistamaan ruosteet tunkkaus rakenteista.

            Joka tapauksessa tuota ei voi korjata kunnolla ilman rälläköintiä ja hitsausta. Jos vaan hiekkapuhallat tuon, niin siinä jää jäljelle päällekkäisiä peötirakenteita, joissa on ruoste välissä. Vaikka kuinka hyvin hiekkapuhaltaisit ja maalaisit näkyvät rakenteet, niin ei mee kauaa että ruoste puskee sieltä välistä taas näkyville

            Minusta tuossa on vain kaksi järkevää vaihtoehtoa:

            A ajelet niin iauan menemään, et katastusmies lyö hylsyn noista mätäkohdista ja pistät sit romun paaliin/myyt osiksi.

            B leikkaat nuo mätäkohdat auki ja korjaat kerralla kunnolla. Sisärakenteita myöten. Sit jatkat kuten urpo-rotta jo kertoikin. Dinitrollin aineista ei kannata käyttää kuin ml kotelosuojaa, annitrolia (tämän kanssa saa olla pirun tarkka, jos meinaa maalata päälle) ja sit 447 kiveniskusuojaa. Ja tuo 447 ei edes ole mikään erityisen hyvä kiveniskusuoja, mut menettelee se, jos ei raski ostaa oikeita 2k röpömassoja.
            Last edited by Pazi88; 09-01-2017, 09:12.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • makkis
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 5152
              • Kouvola, Savisto

              Originally posted by Pazi88 View Post
              jos ei raski ostaa oikeita 2k röpömassoja.
              Mistäs tuollaista 2k kiveniskumassaa löytää, en oo vielä sellaiseen törmännytkään.

              Merkki ja ostopaikka sekä tietysti hinta kiinnostaa.

              Muutenkin se että mikä on parasta kiveniskumassaa, tullu huomattua tarpeelliseksi tässä hiekkatien varrella asuessa.
              Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
              Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
              Virallinen Xhp jälleenmyyjä

              Comment

              • Guest's Avatar

                Originally posted by makkis View Post
                Mistäs tuollaista 2k kiveniskumassaa löytää, en oo vielä sellaiseen törmännytkään.
                Tämä kiinnostaa itseäkin, koska olen kuullut ennenkin puhuttavan 2K alusta massoista/kiveniskusuoja-aineista, mutta en ole vielä toistaiseksi nähnyt aineita myytävänä missään, tai muutenkaan :think

                447 dinitroli on minun mielestä ihan perus hyvä kiveniskusuoja. En tiiä miten muut tekee, jättääkö vain yhden kerroksen, mutta itse ruiskutan 2 reilua kerrosta (kuivausaika kerrrosten välissä tietty). Pitkäksi aikaa hyvä suoja.

                Tuohon tunkkauspaikka asiaan oma mielipide että kannattaa pari kertaa miettiä mihin on ryhtymässä ennen kuin alkaa ainakaan rälläköimään. Itse joskus tunkinpaikkaa korjanneena voin sanoa että 100 varmasti vittumaisin työ minkä olen tehnyt.

                Comment

                • Skarpa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2007
                  • 3409
                  • Kotka



                  3M:n 08800 ainakin. Tulee pusseissa, joissa kaksi erillistä komponenttia ja sisäänrakennettu sekoitusnokka. Vaatii oman levitysruiskun, oliko se nyt numeroltaan 08801 :think Ostin omaan projektiin 6 pussia ja levitysruiskun. Pitäis riittää koko pohjaan. Brittiläinen firma Spraygunsdirect oli nopealla googlailulla halvin. Hintaa tuli pari sataa.
                  Last edited by Skarpa; 09-01-2017, 11:24.
                  BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                  E30 Armo "330i"

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11148
                    • Oulu

                    Originally posted by Mr.Speed View Post
                    447 dinitroli on minun mielestä ihan perus hyvä kiveniskusuoja. En tiiä miten muut tekee, jättääkö vain yhden kerroksen, mutta itse ruiskutan 2 reilua kerrosta (kuivausaika kerrrosten välissä tietty). Pitkäksi aikaa hyvä suoja.

                    Tuohon tunkkauspaikka asiaan oma mielipide että kannattaa pari kertaa miettiä mihin on ryhtymässä ennen kuin alkaa ainakaan rälläköimään. Itse joskus tunkinpaikkaa korjanneena voin sanoa että 100 varmasti vittumaisin työ minkä olen tehnyt.
                    Joo siis on paljon huonompiakin saatavilla, mutta ei tuo mitenään erokoista kuitenkaan ole. Reilukin kerros menee kesässä puhki, jos joutuu esim. sorateitä ajeleen päivittäin. Normi kaupunkipyörityksessä kestää varmasti pidempään. Tuo 3M 08800 on ihan eri maata ja sillä tulee aivan tautisen kova pinta, mikä varmasti kestää yhtä hyvin, mitä se alkuperäinenkin. Joka nyt on joku 20v siellä tehnyt tehtävänsä.

                    Ja joo tuon ongelman korjaus ei ole mikään pikkuhomma, joka aloittelijalta onnistuis viikonlopussa (tai edes kokeneemmaltakin), vaan oikeasti melko iso ja vittumainen operaatio. Siksi tuo meikäläisen vaihtoehto A on ihan varteenotettava.

                    Originally posted by Skarpa View Post
                    Ostin omaan projektiin 6 pussia ja levitysruiskun. Pitäis riittää koko pohjaan. Brittiläinen firma Spraygunsdirect oli nopealla googlailulla halvin. Hintaa tuli pari sataa.
                    Ei riitä. tuplat ainakin menee ellei sitten enemmänkin. Mut tuo kun on noin hinnakasta, niin itse ruiskin tuon 6 pussia helmoihin ja pyöräkoteloihin yms. kovan kulutuksen paikkoihin. Ja muualle mihin ei lennä korkeintaan kuin satunnainen kivi silloin tällöin, ruiskin sitten tuota dinitrollia. Jos ei pinnalle tule kulutusta, niin kestää varmasti ihan hyvin sellaisissa paikoissa.
                    Last edited by Pazi88; 09-01-2017, 12:26.

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • Skarpa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2007
                      • 3409
                      • Kotka

                      Originally posted by Pazi88 View Post
                      Joo siis on paljon huonompiakin saatavilla, mutta ei tuo mitenään erokoista kuitenkaan ole. Reilukin kerros menee kesässä puhki, jos joutuu esim. sorateitä ajeleen päivittäin. Normi kaupunkipyörityksessä kestää varmasti pidempään. Tuo 3M 08800 on ihan eri maata ja sillä tulee aivan tautisen kova pinta, mikä varmasti kestää yhtä hyvin, mitä se alkuperäinenkin. Joka nyt on joku 20v siellä tehnyt tehtävänsä.

                      Ja joo tuon ongelman korjaus ei ole mikään pikkuhomma, joka aloittelijalta onnistuis viikonlopussa (tai edes kokeneemmaltakin), vaan oikeasti melko iso ja vittumainen operaatio. Siksi tuo meikäläisen vaihtoehto A on ihan varteenotettava.



                      Ei riitä. tuplat ainakin menee ellei sitten enemmänkin. Mut tuo kun on noin hinnakasta, niin itse ruiskin tuon 6 pussia helmoihin ja pyöräkoteloihin yms. kovan kulutuksen paikkoihin. Ja muualle mihin ei lennä korkeintaan kuin satunnainen kivi silloin tällöin, ruiskin sitten tuota dinitrollia. Jos ei pinnalle tule kulutusta, niin kestää varmasti ihan hyvin sellaisissa paikoissa.
                      Ok, ottaa lisää sit. Tai sit tosiaan sitä Dinitrolia.
                      BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                      E30 Armo "330i"

                      Comment

                      • SanMiguel
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2007
                        • 1035
                        • Kirkkonummi

                        Originally posted by MS74 View Post
                        No toivottavasti et oikeesti ole laittanu kovetinta metallihohtomassan sekaa
                        Herää kysymys miksi ihmeessä vesimassan sekaan ei voisi sekoittaa kovetinta? Esim kolme kerros maalauksessa alimpaan kerrokseen on ainakin spiesheckerin tuotteilla sekoitettava jysärikin.
                        Ja varsinkin jos ruiskutetaan talli olosuhteissa niin on melkeinpä suotavaakin käyttää kovettajaa :think
                        Toki vesimassoilla on omat kovettajansa eikä sekaan voi sotkea mitä vaan kovetinta.

                        Mitä tulee tuohon kiveniskumassoihin, itse olen suosinut terosonin tuotteita. Vaikka onkin "1k" kamaa niin voi siihenkin lisätä vaikka ihan tavan lakkojen kovettajia sekaan millä saa kovemman pinnan aikaiseksi. Miinuksena voi pitää sitä että tällä kovettajan lisäyksellä pinta jää hieman kiiltävemmäksi mutta päälle maalattaessa sillä ei toki ole merkitystä.

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11148
                          • Oulu

                          Originally posted by MS74 View Post
                          No toivottavasti et oikeesti ole laittanu kovetinta metallihohtomassan sekaa
                          Vähän ehkä epäselvästi sanottu, mutta siis muita maaleja maalatessa näin on käynyt. Ei metalli basen kanssa, kun ne on tullut sellaisenaan maalikaupasta. Niin vesi kuin liukkarimassat.

                          Originally posted by SanMiguel View Post
                          Herää kysymys miksi ihmeessä vesimassan sekaan ei voisi sekoittaa kovetinta? Esim kolme kerros maalauksessa alimpaan kerrokseen on ainakin spiesheckerin tuotteilla sekoitettava jysärikin.
                          Varmaan jo siksi, että vesimassa on ihan vesiliukoista ja se kovetin ei edes liukene siihen. Saatikka edes vaikuttaa siihen, kun kuivuminen perustuu siihen että vesi haihtuu pois. Mut sitä en tiedä voiko liuotin ohenteiseen massaan sekoittaa kovetetta.
                          Last edited by Pazi88; 09-01-2017, 13:29.

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • Guest's Avatar

                            Originally posted by Skarpa View Post
                            3M:n 08800 ainakin. Tulee pusseissa, joissa kaksi erillistä komponenttia ja sisäänrakennettu sekoitusnokka. Vaatii oman levitysruiskun, oliko se nyt numeroltaan 08801 :think Ostin omaan projektiin 6 pussia ja levitysruiskun. Pitäis riittää koko pohjaan. Brittiläinen firma Spraygunsdirect oli nopealla googlailulla halvin. Hintaa tuli pari sataa.
                            Eli kyseessä on "2-osainen ruiskutettava saumatiiviste" Polyuretaani.

                            Okei, no nyt tietää tämänkin. Aika arvokasta tosiaan tuntuu vaan olevan kun ~18€ 2,5 desin pussi dinitrolin 447 litran ruiskupurkki maksaa sen 11€ ja samanverran tuota 3M 72€ halvimmillaan, ja sillä litralla ei vielä paljoa tehdä. On varmasti kyllä hyvää tavaraa.

                            Comment

                            • LyyraN
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2011
                              • 386
                              • Kouvola/Kotka

                              http://www.nettivari.fi/u-pol-raptor-pinnoite-1l


                              Tuota oon miettiny et miten toimis alustassa ja helmoissa. Varmaan kestävempää ois, ku nuo 1k kamat.

                              Comment

                              • ooopeee
                                BTCF Member
                                • Dec 2011
                                • 2111
                                • Kouvola

                                Originally posted by Lyr3 View Post
                                http://www.nettivari.fi/u-pol-raptor-pinnoite-1l


                                Tuota oon miettiny et miten toimis alustassa ja helmoissa. Varmaan kestävempää ois, ku nuo 1k kamat.
                                Kyllähän porukka tota on kehunnu et kestävä pinta tulee.

                                Kaveri maalas yli koko auton tolla ;D
                                VW passat 1.9tdi 4motion
                                E36 "328" cabrio

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎