Originally posted by inno.o
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Maalaustopic 3
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by inno.o View Post...jarrusatuloihin maalit. Mitä te foorumilaiset olette käyttäneet?
Perusteellisempaan ehostukseen on tullut käytettyä metodia -> ensin pesu + kevyt hiekkapuhallus, happoväri, hiontaväri ohuesti, värimassa ja kirkaslakka. Perus 2K akryylilläkin voi hyvin maalata. Jarrulevyjen reunoihin ja keskiöihin esim. kuumankestomaali, sinkkimaali tms. viimeksi laitoin putkipinnoitteen/sinkkivärin.
Miniruisku on aika oleellinen apuväline satuloiden kanssa.
Jotain viimeisimpiä:
W211 AMG - satulat, karkea hopea ja tarrat lakan alla:
W219 CLS:n satulat, BMW Marrakesh Brown met. + lakka, levyihin sinkkifosfaattimaali:
E61 ATE:t & musta akryyliväri ja uutta osaa kunnostuksen jälkeen:
-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
Olis tarkoitus vkloppuna hinkkailla e39 touringin sisemmät takavalot kirkkaaksi.
Lakkaa ajattelin heittää lopuksi pintaan. Tuo 2K kirkas lakka lienee paras mutta tietenkään sitä ei paikallisesta motonetistä löytynyt, oli hylly tyhjä.
Käykö vaihtoehtoisesti tämä?:
Pitääkö tuohon jotain tartuntaa heittää alle?EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91
Comment
-
-
Originally posted by A^A View PostOlis tarkoitus vkloppuna hinkkailla e39 touringin sisemmät takavalot kirkkaaksi.
Lakkaa ajattelin heittää lopuksi pintaan. Tuo 2K kirkas lakka lienee paras mutta tietenkään sitä ei paikallisesta motonetistä löytynyt, oli hylly tyhjä.
Käykö vaihtoehtoisesti tämä?:
Pitääkö tuohon jotain tartuntaa heittää alle?
Muovitartunta alla parantaisi pysyvyyttä, mutta tässä kohtaa jättäisin sen pois välistä. Varsinkin kun kyseessä pienet maalattavat kohteet ja 1K spray kiehahtaa herkästi muovitartunnan kanssa.
Huolellinen mattaus ensin ja rasvanpoisto + lakka päälle.-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
Originally posted by Rockford View PostKiillotus + pinnoitus tai lakkaus 2K-lakalla olisi tietysti paras, mutta kyllä sen tuollakin voi tehdä.
Muovitartunta alla parantaisi pysyvyyttä, mutta tässä kohtaa jättäisin sen pois välistä. Varsinkin kun kyseessä pienet maalattavat kohteet ja 1K spray kiehahtaa herkästi muovitartunnan kanssa.
Huolellinen mattaus ensin ja rasvanpoisto + lakka päälle.EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91
Comment
-
-
Originally posted by A^A View PostKiitoksia! Hionta vedellä 800 saakka ok? Valot on ihan ok kunnossa eikä mitkää täysin matat / naarmuiset.-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
Mr.Speed
En tiedä sanoa mitään kannustavaa tuosta mätänetin kilikali-lakasta, mutta itse olen kerran entrannut oman e39 toukan lamput, eli kevyt hiominen-muovipohjatartunta-1k lakkaus. Varmaan puolivuotta pysyi hyvännäköisenä, ja nyt näyttää aivan yhtä järkyttävältä mitä ennen ehostusta. En tiedä mitä paskamuovia ne kuoret on, mutta uskon että pitkäikäisen lopputuloksen saa vain oikealla 2k autolakalla tai sitten kokeilee pinnoitetta. Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta Gtechniq C4 muovipinnoite/kirkastetta porukka tuntuu kehuvan oikeasti toimivaksi.
Comment
-
Originally posted by Mr.Speed View PostEn tiedä sanoa mitään kannustavaa tuosta mätänetin kilikali-lakasta, mutta itse olen kerran entrannut oman e39 toukan lamput, eli kevyt hiominen-muovipohjatartunta-1k lakkaus. Varmaan puolivuotta pysyi hyvännäköisenä, ja nyt näyttää aivan yhtä järkyttävältä mitä ennen ehostusta. En tiedä mitä paskamuovia ne kuoret on, mutta uskon että pitkäikäisen lopputuloksen saa vain oikealla 2k autolakalla tai sitten kokeilee pinnoitetta. Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta Gtechniq C4 muovipinnoite/kirkastetta porukka tuntuu kehuvan oikeasti toimivaksi.
Vikoihin mitä lakkasin , aloitin 320 hiomaan ja lopetin 600:seen. Jos aloittaa liian hienolla, ei ikinä saa sitä sumentumaa pois. Se ylettyy yllättävän syvälle.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Mr.Speed
Originally posted by jannmann View PostItsellä ainut mikä noihin e39 virttyneisiin takavaloihin on tepsinyt on ollut kunnollinen hionta, muovitartunta ja oikea kunnollinen 2k lakka. Ei mitään purkki litkuja. Niissä on ihan olematon UV suoja.
Vikoihin mitä lakkasin , aloitin 320 hiomaan ja lopetin 600:seen. Jos aloittaa liian hienolla, ei ikinä saa sitä sumentumaa pois. Se ylettyy yllättävän syvälle.
Näistä pinnotteista kuten tämä C4 ois kiva tietää että kuinka kauan se käsitelty pinta pysyy hyvänä. Naurettavan kallista ainetta muuten..
Comment
-
Originally posted by kauppinen View PostTarkoitus tässä ruveta e36 kaaria yms muita hiomaan/maalaamaan. Nii minkälainen hengityssuojain tossa ois hyvä olla, ku niitäkin näyttäis olevan sen verran erilaisia. Katellu näitä 3m puolinaamareita
3M 4251 FFA1P2D PRO
3M 4255 FFA2P3D PRO
3M 4279 FFABEK1P3D PAINT
Näistä joku?
Pohjamaalauksissa 3M 4277
Maalauksissa käytän moottoroitua scottia mutta tuo jälkimmäinen 3M sopii myös maalauksiin kunhan suojaa silmätkin.F11 535d xDrive Individual Twilight purple
IG: f11twilight_purple
Comment
-
-
Originally posted by kauppinen View PostTarkoitus tässä ruveta e36 kaaria yms muita hiomaan/maalaamaan. Nii minkälainen hengityssuojain tossa ois hyvä olla, ku niitäkin näyttäis olevan sen verran erilaisia. Katellu näitä 3m puolinaamareita
3M 4251 FFA1P2D PRO
3M 4255 FFA2P3D PRO
3M 4279 FFABEK1P3D PAINT
Näistä joku?Originally posted by DerMeister View PostItsellä käytössä hiontahommissa 3M 9322
Pohjamaalauksissa 3M 4277
Maalauksissa käytän moottoroitua scottia mutta tuo jälkimmäinen 3M sopii myös maalauksiin kunhan suojaa silmätkin.
Käsin - ja pienissä hionnoissa käytän 3M:n ihan perus "paperisuodattimia".
Muuten hionnoissa 3M 4251 puolimaskeja.
Kammiossa tapahtuvissa töissä on käytössä moottoroitu 3M:n Jupiter.
Joskus käytin tuollaista 3M:n puolimaskia myös maalauksissa, mutta ei silmät oikein tykkää siitä. Ei tosin nyt parista kerrasta vielä yliherkisty, että sellaisellakin omalla vastuulla pärjää.
Täytyisi hankkia hiontoihinkin joku moottoroitu systeemi, kun alkanut nuo kumimaskit jotenkin ahdistamaan kasvoilla.-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
Maalaus ja pohjatyöt?
Millee pitää tehdä kun ei oo varmuutta aiemmista maalauksista?
- Maali krakeloitunut, halkeilut isoina laikkuina eli pakko uusia.
- Pinta tuntuu pehmeältä ja appelsiinimaiselta,
hionnassa tulee pieniä 2-3mm puhki kraatterikuvioita
alempaan samanväriseen maalikerrokseen.
- Kuumailmapuhaltimella lähtee hyvin ja osalla on kittaus alla.
- Korjattavaa on vain luokkaa alta 2% läpi maalin peltiin rikki.
- Korjattavaa on kumminkin listoituksien ja lasitiivisteiden reunoissa.
Meinaan tehdä ”Helpoimman vaivan kautta”:
- Kuumailmapuhaltimella, kaapimella ja poraharjalla kirkkaalle pellille rikkikohdat.
- Kirkkaille peltikohdille Anitrol eli fosforihappo.
- Pyyhintä vesirätillä ja kuivatus.
- Muut alueet hionta 120-240-400.
- Suoraan paksu 2x epoksi ja hionta 400.
- 2K akrylimaali.
Toki kokeilen ensin kupliiko epoksi, auto maalattu 1986.Last edited by tsbmw; 13-07-2018, 21:47.- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
Comment