Announcement

Collapse
No announcement yet.

Webaston toiminnasta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • siksta
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 675
    • Orimattila

    Originally posted by Perlenbacher View Post
    http://wds.spaghetticoder.org/en/svg...7386.svg?m=e46

    2,5mm^2 Keltavihreään pistät elektroneja niin rupee skulaan.

    E:ainiin ja kunnon liitos johtoon, propellin virta kulkee tuota kautta. Ja tuo on sitten eri kaapeli kuin IHKA:n virtajohto.
    Jatketaas vielä..
    Mulla on siis tällä hetkellä tuo 0,5mm^2 kelta/vihreä, kytketty Webaston ohjauspiuhoihin, eli nuo piuhat "kiertävät" Webaston releen kautta.

    Voisko olla mahdollista, että jos kytken tuon 2,5mm^2:n piuhan kiertämään
    tuon Webaston releen kautta, niin se riittäisi?
    Sitten ei tarvis lisäreleitä ollenkaan.. :think

    E: Mitä tuo ohut punaisella ympyröity viiva kuvaa tuossa kaaviossa?

    Attached Files
    Last edited by siksta; 28-11-2011, 10:18.
    F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

    Comment

    • Perlenbacher
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2010
      • 1103
      • Suomi

      Riittää kyllä jos kytket mainitsemallasi tavalla. En tiedä viivan funktiota, luulisin kuitenkin että se on ihan normaali johto joka yhdistää nuo kaksi.

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9138
        • Oulu

        Originally posted by Perlenbacher View Post
        En tiedä viivan funktiota, luulisin kuitenkin että se on ihan normaali johto joka yhdistää nuo kaksi.
        Tuo väliviiva kertoo, että ovat samassa potentiaalissa. Laita WDS:n hakukentään F28. Sieltä näet tarkemmin, että ovat tuosta viivan kohdalta yhdessä liitosrimalla X201.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • siksta
          Bimmer Fanatic
          • May 2004
          • 675
          • Orimattila

          Originally posted by siksta View Post
          Jatketaas vielä..
          Mulla on siis tällä hetkellä tuo 0,5mm^2 kelta/vihreä, kytketty Webaston ohjauspiuhoihin, eli nuo piuhat "kiertävät" Webaston releen kautta.

          Voisko olla mahdollista, että jos kytken tuon 2,5mm^2:n piuhan kiertämään
          tuon Webaston releen kautta, niin se riittäisi?
          Sitten ei tarvis lisäreleitä ollenkaan.. :think
          Jos kytken näin, niin tässä tapauksessa siili saa virtaa ja puhallin pyörii?
          Mutta syttyykö paneeliin virrat tällöin ollenkaan? :think
          Jos ei, niin millä nopeudella puhallin pyörii?

          Näihin jos Perlenbacher vielä jaksaisi vastata, niin olisin kiitollinen.

          Originally posted by Clavurion View Post
          Tuo väliviiva kertoo, että ovat samassa potentiaalissa. Laita WDS:n hakukentään F28. Sieltä näet tarkemmin, että ovat tuosta viivan kohdalta yhdessä liitosrimalla X201.
          Hetkinen!

          Nyt mulla on Webaston piuhat kytketty kelta/vihreään johtoon ihan
          tuohon liittimen X608 juureen. Eli ovat vasta tuon liitinriman jälkeen.

          Jos kytkenkin ohjauksen heti sulakkeen F28 jälkeen ennen tuota liitinrimaa X201, niin saavatko silloin kaikki laitteet A11, K4 ja K19 virtaa, jolloin olisi
          paneelissa valot ja puhallin hereillä? :think

          http://wds.spaghetticoder.org/en/svg...0000007452.svg
          Last edited by siksta; 28-11-2011, 13:04.
          F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

          Comment

          • Perlenbacher
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2010
            • 1103
            • Suomi

            Originally posted by siksta View Post
            Jos kytken näin, niin tässä tapauksessa siili saa virtaa ja puhallin pyörii?
            Mutta syttyykö paneeliin virrat tällöin ollenkaan? :think
            Jos ei, niin millä nopeudella puhallin pyörii?

            Näihin jos Perlenbacher vielä jaksaisi vastata, niin olisin kiitollinen.



            Hetkinen!

            Nyt mulla on Webaston piuhat kytketty kelta/vihreään johtoon ihan
            tuohon liittimen X608 juureen. Eli ovat vasta tuon liitinriman jälkeen.

            Jos kytkenkin ohjauksen heti sulakkeen F28 jälkeen ennen tuota liitinrimaa X201, niin saavatko silloin kaikki laitteet A11, K4 ja K19 virtaa, jolloin olisi
            paneelissa valot ja puhallin hereillä? :think

            http://wds.spaghetticoder.org/en/svg...0000007452.svg
            Ensimmäiseen: Kun siilille tulee virtaa, se pyörittää propellia IHKA:n (ilmastointipaneeli) määräämällä nopeudella, eli kunhan saa IHKA:n eloon ja siilille virtaa niin ilmastointihommelit toimii kuten auton ollessa normaalisti virrat päällä. Siilille kun laitat virtaa niin IHKA ei vielä sano mitään, tarviit myös IHKA:n virtapiuhalle +12V.

            Periaatteessa toimii kuten jälkimmäisessä kappaleessa ehdotit, mutta kannattanee varmistaa kytkentäkaavioista ettei mikään turha virtaa syövä palikka lähde päälle (kuten mittaristo) kun F28 piuhaan laittaa virtaa.

            Comment

            • siksta
              Bimmer Fanatic
              • May 2004
              • 675
              • Orimattila

              Originally posted by Perlenbacher View Post
              Periaatteessa toimii kuten jälkimmäisessä kappaleessa ehdotit, mutta kannattanee varmistaa kytkentäkaavioista ettei mikään turha virtaa syövä palikka lähde päälle (kuten mittaristo) kun F28 piuhaan laittaa virtaa.
              Tuossa laittamassani linkissä on käsittääkseni kaikki laitteet, jotka ovat
              tuon sulakkeen F28 perässä.
              Eli ainut turha noista on tuo ilmastointikompuran rele K19.
              Tuo sulake F28 on 5 ampeerinen eli sitä enempää virtaa ei varmasti mene.

              Nyt kun vain vielä löytää tuon oikean värisen piuhan tuolta jostain
              sulakkeiden takaa. :think
              F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

              Comment

              • Perlenbacher
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2010
                • 1103
                • Suomi

                Onnea koitokseen =) kannattaa myös ehdottomasti kytkeä läppämoottoreille rele kuten aiemmin ehdotin, ei haise bensa tai pakokaasut sisällä ja lämpeää nopeammin auto.

                Comment

                • siksta
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2004
                  • 675
                  • Orimattila

                  Nyt ois Webaston ohjaus kytketty heti tuon sulakkeen F28 jälkeen ja
                  hienosti toimii.
                  Joku sinne oli jo ennestään jotain ryöstöliitoksia tehnyt ja tuosta sulakkeesta
                  lähti vain kahdelle laitteelle virta. :think
                  No tällä hetkellä kuitenkin toimii, katsotaan keväällä toimiiko ilmastointi.

                  En ainakaan toistaiseksi noille läpille mitään relettä laittanut, laitan
                  sit jos alkaa pakokaasut tai hidas lämpeneminen häiritsemään.

                  On muuten erinäppärä se musta kurttuputki kardaanitunnelin päällä.
                  Hienosti on tehtaalla meitä auton omistajia ajateltu!
                  F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

                  Comment

                  • _Jubi_
                    BTCF Member
                    • Dec 2003
                    • 572
                    • Lieksa

                    Originally posted by _Jubi_ View Post
                    Kenelläkää hajua webaston vikakoodeista? Mallin voin vielä tarkistaa, mutta joku thermo top se oli.

                    Auto 525iA Touring 10/2001 Suomiauto, ja muuta lämmitintä ei webaston lisäksi ole.
                    Herjaa vesiventtiiliä.

                    Onko webasto mahdollisesti jotenkin kytketty vesiventtiilille? Virallinen webaston korjaaja/asentaja ei osannut sanoa mitään koska ei ollu koskaan nähnytkään tällaista vikakoodia. Hän oli sitä mieltä, että jos webasto on laakkosella asennettu niin se voi olla yhteydessä vesiventtiiliin?

                    Vikakoodienluvun ja nollauksen jälkeen lähtee webasto hetkeksi pöhisemään, mutta toista kertaa ei tulille lähde ja antaa saman vikakoodin. Ja ei siis puhalla tällöinkään sisälle mitään.

                    Liikkeessä josta auton ostin niin kovasti vakuuttelivat, että vesiventtiilin vaihdolla rupeaa webastoki pelaamaan. Turhaan vain en viitsisi osia vaihdella.
                    Vastaanpa nyt tähän itselleni kun vika selvisi.

                    Eli webaston polttoainepumppu oli umpiruosteessa ja tästä syystä herjasi vesiventtiiliä jota ei ole.

                    Uusi pumppu tilalle ja johan pöhisee.

                    Ps. Nyt onki sitten akku uusilla.
                    E91 320d x-drive -10
                    E34 520i touring - 94
                    E12 528ia - 79





                    ex:
                    E39 530i m-sport Touring, E46 320d, E39 525iAT,E39 540iaT, 4 x E39 525iA, 3 x E30, E46 320iT m-sport, E53 X5 3.0i manuaali - 02

                    Comment

                    • siksta
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2004
                      • 675
                      • Orimattila

                      Ja taas vähän propleemaa..
                      Eli missä on todennäköisin vika, kun Webasto ei käynnisty kellon napista painamalla?
                      Kelloon syttyy kyllä valot ja liekin kuva, mutta lämmitin ei käynnisty eikä
                      kuulu edes mitään käynnistysyritys-ääniä.

                      Webastoon on asennettu sellainen "tee se itse"-puhelinkäynnistys ja sillä käynnistyy hyvin.
                      Välillä ois vaan helpompi, kun sais suoraan kellosta käyntiin tai ajastettua.

                      Voiko tuo puhelin olla kytketty jotenkin niin, että kello ei ohjaa lämmitintä ollenkaan, vaan siihen syttyisi pelkät valot?
                      Auto oli edellisellä omistajalla vain kuukauden, joten ei voi häneltäkään kysyä
                      onko kello koskaan toiminut.
                      F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

                      Comment

                      • -Markus-
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2005
                        • 1463
                        • Ihan Savossa

                        Originally posted by siksta View Post
                        Ja taas vähän propleemaa..
                        Eli missä on todennäköisin vika, kun Webasto ei käynnisty kellon napista painamalla?
                        Kelloon syttyy kyllä valot ja liekin kuva, mutta lämmitin ei käynnisty eikä
                        kuulu edes mitään käynnistysyritys-ääniä.

                        Webastoon on asennettu sellainen "tee se itse"-puhelinkäynnistys ja sillä käynnistyy hyvin.
                        Välillä ois vaan helpompi, kun sais suoraan kellosta käyntiin tai ajastettua.

                        Voiko tuo puhelin olla kytketty jotenkin niin, että kello ei ohjaa lämmitintä ollenkaan, vaan siihen syttyisi pelkät valot?
                        Auto oli edellisellä omistajalla vain kuukauden, joten ei voi häneltäkään kysyä
                        onko kello koskaan toiminut.
                        Oiskohan lyöty se kellolta lähtevä piuha poikki mihin se gsm käynnistin pitäisi kytkeä ryöstöliittimellä niin että alkuperäinen piuha jää ehjäksi....?

                        Ford Mondeo Mk3 STW
                        VW E-Golf 2015
                        BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                        Comment

                        • Perlenbacher
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2010
                          • 1103
                          • Suomi

                          Mistähän saisin bw50 webastoon ohjainkortin? Sercap ei noita korjaa, korjaisko WSE1? Ehjää varaosaakin saa tarjota.

                          Comment

                          • Juppe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 4541
                            • TURKU

                            Ebaystä vaan etsimään. V*ttu että vastusteli munkin webastohommat. Näin se meni, eikä kannata ottaa mallia.

                            Löysin Saksan ebaystä Thermo top C:n sikahalvalla. Päätin ostaa koneen ja laittaa sen autooni. Kone saapui, mutta siitä puuttui kaikenlaista. Tämä oli kyllä tiedossa. Sitten bongasin Brittien ebaystä myyjän jolla oli kaikenlaista webastokamaa myytävänä. Oli Turkkilainen ja asia vähän epäilytti. Päätin kuitenkin ostaa tältä jantterilta johtosarjan, vesipumpun ja polttoainelinjan. Tavarat tuli pikaisesti suomeen ei siinä mitään. Sitten vaan asentamaan. Johtosarja on varmaan jollain vitun piraattiliittimillä tehty ja karvakäden tekemä. Vesisuojiakaan ei oltu crimpattu liittimien runkoihin ja muutenkin se tuntui paskan oloiselta.

                            Ekana huomattiin, että polttoaineputki on normaalia pienempää. Sellaista kuin ebereissä. Se meni kuitenkin tiukan oloisesti kumiletkujen päähän. Koneesta ei tietenkään löytynyt vesipumpun johtojen paikkaa. Taisi olla siis Z-malli, eikä C. Ongelma kierretiin laittamalla weban rele ohjaamaan vesipumppua.

                            Sitten kokeilemaan. Ei lähde kunnolla palamaan. Pumppu pitää metallista naksutusta. Pitkään ihmeteltiin ja lopulta todettiin, että se saatanan letku on vaan liian pientä ja saa siksi ilmaa. Uuutta letkua tilalle ja johan alkoi soppa nousta tankista. Edelleen pulttoaineen syöttö oli kuitenkin epätasaista. Otettiin kaverin semmonen kalvovaimentajalla oleva pumppu ja sehän lähti tulille. Mukana tullut pumppu oli uusi webaston pumppu. Samanlainen mitä verkkokaupat myy 83e hintaan. Ruuvasin pettyneenä oman pumpun takas. Sitten huomaan, että helvetti, klemmarihan menee pohjaan asti. On se kyllä painunut aika roimasti kumin sisään, että luulis pitävän, mutta letku pyörii silti pumpun lähdössä. Ei saakeli.

                            Can väylän herätinmoduli sentään löytyi kaverin romuloodasta ja saatin se toimimaankin. Ei kylläkään herännyt webaston kortin kautta. Sekin piti kytkeä samaan releeseen vesipumpun kanssa. Oikeasti modulin kuuluisi herättää tuuletin sitten, kun vesi on +30c. Nyt se herää heti vesipumpun kanssa.

                            Voiko tosiaan olla niin, että sen tarvikepumpun lähdöt ovat rahtusen pienemmät kuin alkuperäisessä?!

                            Seuraava setti ostetaan kyllä ihan saletisti yhdestä ja samasta paikasta yhtenä pakettina. Vielä pitäis gesmi laittaa tohon. Sille on onneksi johdot jo valmiina.

                            Edit:
                            Vaihdoin vielä kumiletkun pätkät ja klemmarit. Ei auta. Paskana se uus pumppu nyt vaan on.

                            Edit2:
                            Vihdoinkin tää sotku selvis. Tankin lähdössä liian pieni reikä...
                            Last edited by Juppe; 02-12-2011, 20:57.

                            Comment

                            • Perlenbacher
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2010
                              • 1103
                              • Suomi

                              Originally posted by Perlenbacher View Post
                              Mistähän saisin bw50 webastoon ohjainkortin? Sercap ei noita korjaa, korjaisko WSE1? Ehjää varaosaakin saa tarjota.
                              Tuo BW50 on ilmeisesti sama kuin Thermo Top T ? Käykö tuohon jonkun muun mallin ohjainkortti? Nyt neuvot olis kullan arvoisia.

                              Comment

                              • Jürgen_
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2008
                                • 2707
                                • Mylsä

                                Tuossa mallissa on bensan sekä diisselin automatiikka samat.
                                Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎