Jaaha...eli ei kannata niinku epäilin. Tuo mun nykynen akku on 95Ah. Merkiltään todennäkösesti niitä scmiedmannin ekoja tarvikeakkuja, en oo tutkinu tarkemmin. Ottaa virtaa hyvin vastaan, mutta jännite tippuu seisonnassa omasta mielestä liian nopeesti. Sen kyllä tiiän vanhastaan, että E39 ei starttaa, jos on paska akku. Virrankulutusta en oo mitannu, mutta ihmeen kovan sytkäyksen se ottaa esim kun aukasee ovet ja menee tsekkaa. Jännite nousee 12,2 --->12.6 kokoajan, kun mittaa
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mikä Akku "paras"?
Collapse
X
-
Akun lisäksi kokonaisuuteen vaikuttaa Laturi ja sen teho A
Huom. Akun keston vertailussa kokonaisuuteen vaikuttaa huomattavasti myös Latuti ja sen koko Amppeereissa, eli miten täyteen ajossa akkunne saatte ladattua. Keskimäärin tällä palstalla enemmän kuin 50% on ns. vanhan kansan latausjärjestelmällä varustettuja bemareita joissa ei ole vielä väylän jännite tarkkailuja ja virran ohjausta ensimmäisen tärkeään ensin. Joten tarkistakaa latureidenne kunto ja jos uusitte Laturin niin laittakaa autoonne sen mallisarjan suurin laturi. Esim. E46 325ti latureita on 80A, 90A, 120A ja 140A joten on todella merkitystä miten iso laturi on, nyt tarpeet tulee poppilaitteiden ja lisävalojen myötä vaikka ne olisivatkin Led-valoja. Iso laturi lataa ns. pienemilläkin kierroksilla enemmän kuin pikkulaturi. Koko latausjärjestelmä muodostuu laturista ja sen kunnosta miten se vaikuttaa akun kuntoon, noin 200th on sellainen raja jossa kannattaa laturi jopa uusia vaikka huollon nimissä ettei tule vaikeuksia ja piilo vikoja ja herjauksia.
Originally posted by PUPPE22 View PostOn varmaan jo monesti vuosien varrella väännetty ko.asiasta , mutta oli pakko avata aihe uudestaan...eli tänään töistä lähtiessä auto (e39 530Da Touring 2002) ei inahtanutkaan (-18c)...webastoa ei voinnu kuvitellakkaan käyttää, n1v ja 2kk sitten ostin ihan uuden Akun--->HANKOOK Supreme Durability LX60038 12V/100AH (20hr) ja myyjä kehu ko.Akun maasta taivaaseen...tänään joutu käydä sitte vaihtaan (alako kyllästyttään joka hetkinen kaapeleilla pelleileminen) EXIDE PREMIUM*** 100AH akun tilalle...
http://www.exide-evolution.com/fi/programme.html olisin vaan kysynny mitä Akkuja porukat käyttää ja mikä on hyväksi koettu???Last edited by 325E; 14-10-2017, 01:30.
Comment
-
-
Tuommonen tuli tilailtua http://www.ebay.com/itm/BATTERIA-AUT...0AAOSwY3BZNnx1
Mielestäni hyvään hintaan agm kotio toimitettuna alta viikossa. Yhdestä suomalaisesta firmasta löyty tuo sama nettiä selatessa, mutta reilun satasen kalliimmalla.
Comment
-
-
Originally posted by 325E View PostHuom. Akun keston vertailussa kokonaisuuteen vaikuttaa huomattavasti myös Latuti ja sen koko Amppeereissa, eli miten täyteen ajossa akkunne saatte ladattua. Keskimäärin tällä palstalla enemmän kuin 50% on ns. vanhan kansan latausjärjestelmällä varustettuja bemareita joissa ei ole vielä väylän jännite tarkkailuja ja virran ohjausta ensimmäisen tärkeään ensin. Joten tarkistakaa latureidenne kunto ja jos uusitte Laturin niin laittakaa autoonne sen mallisarjan suurin laturi. Esim. E46 325ti latureita on 80A, 90A, 120A ja 140A joten on todella merkitystä miten iso laturi on, nyt tarpeet tulee poppilaitteiden ja lisävalojen myötä vaikka ne olisivatkin Led-valoja. Iso laturi lataa ns. pienemilläkin kierroksilla enemmän kuin pikkulaturi. Koko latausjärjestelmä muodostuu laturista ja sen kunnosta miten se vaikuttaa akun kuntoon, noin 200th on sellainen raja jossa kannattaa laturi jopa uusia vaikka huollon nimissä ettei tule vaikeuksia ja piilo vikoja ja herjauksia.
Comment
-
-
Originally posted by biimerrrrville View PostTuommonen tuli tilailtua http://www.ebay.com/itm/BATTERIA-AUT...0AAOSwY3BZNnx1
Mielestäni hyvään hintaan agm kotio toimitettuna alta viikossa. Yhdestä suomalaisesta firmasta löyty tuo sama nettiä selatessa, mutta reilun satasen kalliimmalla.
Comment
-
-
Itsellä ollut nyt joku reilu pari vuotta FIAMMin 90Ah AGM. Olen ollut erittäin tyytyväinen ainakin tähän asti.
Kestää käytellä melko surutta Webastoa ja ajella lyhyempiäkin siirtymiä. Muistaa vaan pakkasilla vaan latailla välillä ulkoisella laturilla, niin pysyy kunnossaE39 530dA Touring M-Sport Individual -04
SAAB 9-3 2.0t BioPower -02
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostJos satkun laittaa lisää,niin siihen hintaan saa jo isompaa 95Ah:n AGM akkua ja ihan laatu merkkiä. Toki jos tarvetta ei ole kuin pinemmälle akulle...
FIAMM kuitenkin ensiasennusakkuna seuraavissa merkeissä: Opel, Mercedes Benz, Peugeot-Citroën, Renault, Ferrari, Maserati, FIAT Group, Volvo, Jaguar, Toyota ja Nissan.
Lisäksi FIAMM valmistaa Akuman akut, jotka ensiasennusakkuna VW:ssa ja Skodassa...E39 530dA Touring M-Sport Individual -04
SAAB 9-3 2.0t BioPower -02
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostTarkoitin kirjoituksellani sitä,että satkun lisä sijoituksella saa kyllä ihan laadukkaan 95Ah:n AGM akun Suomesta vs. tuo ilmoituksesi 70Ah akku. Jolla ei ainakaan webastoa hirveästi käytellä. En siis moittinut ilmoituksesi akun laatua.
Comment
-
-
Originally posted by biimerrrrville View PostSaa varmaan varmaan mutta onhan se jo melkein tuplaten kalliimpi kuitenkin eikä mikään pieni lisä sijoitus. Meinasin sitä siis vaan että suomessa tuosta fiammista saa maksaa jos täältä meinaa ostaa, en sitä että jokanen 70ah agm on satasen kalliimpi täällä. Päädyin tuohon kun niin kehuvat merkkiä ympäri nettiä ja budjetti tuon akun suhteen oli juurikin se reipas satku.
Eli muotoilen vielä asian toisin. Miksi ostaa autoon kapasiteetiltaan liian pieni akku,kun sopiviakin on tarjolla. Oli se sitten kuinka laadukas hyvänsä tai halpa. Jos autosi on siis Webastolla varustettu Bmw,mihin tuo akun tilasit.
Originally posted by Alfonzo View PostItsellä ollut nyt joku reilu pari vuotta FIAMMin 90Ah AGM. Olen ollut erittäin tyytyväinen ainakin tähän asti.
Kestää käytellä melko surutta Webastoa ja ajella lyhyempiäkin siirtymiä. Muistaa vaan pakkasilla vaan latailla välillä ulkoisella laturilla, niin pysyy kunnossaLast edited by Heguli 31; 18-10-2017, 14:40.
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostNo kerran vielä. Jos haluaa "halvalla" akun autoonsa,niin silloin se on ostettava mihin budjetti riittää. Tai on valmis sijoittamaan. Olkoonkin merkki mikä hyvänsa,niin tuo 70Ah on vaan liian pieni Webasto käyttöön. Vaikka onkin AGM-akku. Tosin en tiedä mihin Nissan Micraan akkusi ostit. Eli jos se akku ei tulekkaan sitten riittämään,niin se satkun "säästö" voi tulla kalliimmaksi. Aika näyttää.
Eli muotoilen vielä asian toisin. Miksi ostaa autoon kapasiteetiltaan liian pieni akku,kun sopiviakin on tarjolla. Oli se sitten kuinka laadukas hyvänsä tai halpa. Jos autosi on siis Webastolla varustettu Bmw,mihin tuo akun tilasit.
Tässä menneään jo oikean kokoluokan akulla,jos käytössä on Bemari ja Webasto. Ja tuo mainitsemasi lisälaturi on aika "must-juttu" näissä akun toiminnan kannalta ja ikää lisäämään.
Eli ei ole webastoa, enkä tietääkseni ole väittänytkään että tällä saa virtaa vaikka kokonaiselle kaupungille toisinkuin jostain syystä oletat. Varmasti pärjään tuolla 70ah akulla kun se on auton alkuperäiskoko. Voihan sitä työntää vaikka kontin täyteen akkuja jos kokee tarvitsevansa, minä en. Tuskin olen ainoa joka tuon kokosia akkuja ostelee joten arvelin linkata hyvän olosen vaihtoehdon josta oletettavasti olisi iloa vuosiksi.
Comment
-
-
No olet oikeassa. Pieni väärinkäsitys,sorry. Oletin "automaattisesti",että autossasi on Webasto,kun AGM-akun olit ostanut. Autosta riippuen tuo toimii varmaan ihan riittävästi.
Esim. meidän (sigun) X3:ssa oli 80Ah akku ja sekin usein kyykkäsi,kun kovemmilla pakkasilla Webastoa 2x30min tohotti. Kone oli kyllä lämmin,mutta ei enää pyörittänyt kunnolla. Sen 1x30min lämmityksen se vielä kesti kyykkäämättä. Akku ei ollut edes kovin vanha. Isompi 95Ah:n AGM poisti ongelmat.Last edited by Heguli 31; 22-10-2017, 09:36.
Comment
-
-
Originally posted by Tipe View Post
Comment
-
-
Originally posted by zorb View PostTuohon 16 € lisää, niin Euromaster asentaa saman akun autoon ilman koodausta. Mielestäni oli kotimaan hinnoilla oikein kilpailukykyinen tarjous.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Comment