Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä Akku "paras"?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Micce///M
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2008
    • 3552
    • Hämeenlinna

    Originally posted by peto2 View Post
    Jännite oli testin alkaessa? ja päättyessä?
    En muista tarkkaa jännitettä lähtötilanteessa, mutta noin 12.80V. Juuri täyteen ladattu. Ja purku siihen asti että kennojännite on 1.80V.

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8262
      • Järvikylä (Nakkila)

      Originally posted by Micce///M View Post
      En muista tarkkaa jännitettä lähtötilanteessa, mutta noin 12.80V. Juuri täyteen ladattu. Ja purku siihen asti että kennojännite on 1.80V.
      Ohhoh. Aattelin lukujen perusteella että olisit lopettanu jossain 10V paikkeissa.. Jotain vikaa.. :think
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • Micce///M
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2008
        • 3552
        • Hämeenlinna

        Originally posted by peto2 View Post
        Ohhoh. Aattelin lukujen perusteella että olisit lopettanu jossain 10V paikkeissa.. Jotain vikaa.. :think
        Siis yksittäisen kennon jännite 1.80V. Napajännite 10.8V. Riippuen vähän standardista ilmoitettu napajännite testin lopussa on 10.50V ja tulosta virta x aika määritetään sitten kapasiteetti. Toki testini ei ihan suoraan ole verrannollinen sen takia, mutta niin kyykyssä akku on jo 10.80V jännitteellä että ei se juuri tulosta enään korjaa vaikka purkaisikin 10.50V tasoon.

        Comment

        • Micce///M
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2008
          • 3552
          • Hämeenlinna

          Testi 2. 89.90Ah.

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17526
            • Turku

            Originally posted by Driver22 View Post
            Tehdas webasto löytyy multakin, tiedä sitten.

            Realoem tutkin mutta eipä sieltä löytynyt vaihtoehtosia kiinnikkeitä, mutta 105ah akku kylläkin.
            Jep, tehdaswebasto minulla 535d:ssä.
            Näillä mennään:
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • markku55
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2015
              • 200
              • Hanko

              Mikä akku autossa?

              Mistä näen avaamatta takakontin verhoilua mikä on autoni akkutyyppi ja koko?
              Kuka voi tarkistaa akun kunnon, jotta en hanki uutta akkua vain huonon hoitamisen takia?
              Mikä olisi suositeltava laturi jolla akun voisi turvallisesti, mutta tehokkaasti ladata?
              Auto on E60 520da 2008, eli mitä todennäköisintä AGM akulla varustettuna.
              Joskus sain selville autoni kaikki tiedot valmistusajankohtia ja varustelua myöten, mutta mistä sivustolta ne nyt löytäisin? Olisiko siellä myös mainittu akku ja sen tyyppi?
              Tiedoista kiitollisena,
              Markku

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8262
                • Järvikylä (Nakkila)

                Originally posted by markku55 View Post
                Mistä näen avaamatta takakontin verhoilua mikä on autoni akkutyyppi ja koko?
                Kuka voi tarkistaa akun kunnon, jotta en hanki uutta akkua vain huonon hoitamisen takia?
                Mikä olisi suositeltava laturi jolla akun voisi turvallisesti, mutta tehokkaasti ladata?
                Auto on E60 520da 2008, eli mitä todennäköisintä AGM akulla varustettuna.
                Joskus sain selville autoni kaikki tiedot valmistusajankohtia ja varustelua myöten, mutta mistä sivustolta ne nyt löytäisin? Olisiko siellä myös mainittu akku ja sen tyyppi?
                Tiedoista kiitollisena,
                Markku
                ISTA:lla näkee mikä akkutyyppi ja koko autoon on koodattu, onko siellä sitten oikea akku paikallaan ei tiedä kuin katsomalla takaluukkuun.
                Korjaamoilla on kuormitus testauslaitteita.
                CTEK, niin iso kun budjetti kestää.
                bmwvin.com, ei liene akusta mitään mainintaa.
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • zorb
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2015
                  • 211
                  • Lahti

                  Originally posted by markku55 View Post
                  Mistä näen avaamatta takakontin verhoilua mikä on autoni akkutyyppi ja koko?
                  Kuka voi tarkistaa akun kunnon, jotta en hanki uutta akkua vain huonon hoitamisen takia?
                  Mikä olisi suositeltava laturi jolla akun voisi turvallisesti, mutta tehokkaasti ladata?
                  Auto on E60 520da 2008, eli mitä todennäköisintä AGM akulla varustettuna.
                  Joskus sain selville autoni kaikki tiedot valmistusajankohtia ja varustelua myöten, mutta mistä sivustolta ne nyt löytäisin? Olisiko siellä myös mainittu akku ja sen tyyppi?
                  Tiedoista kiitollisena,
                  Markku
                  Ainakaan E61:ssä ei tarvitse kuin avata kaksi muovimutteria ja nostaa muovikaukalo pois, jonka jälkeen pääsee toteamaan akun tyypin omin silmin. Kuten peto2 mainitsi, niin tuo on ainut varma keino selvittää akun tyyppi.

                  Comment

                  • Driver22
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2006
                    • 2098
                    • *

                    F10 näkee akun kyllä helposti, ottaa vain sen takakontin lattiamaton pois joka on kiinni kahdella mutterilla ja siinäpä se akku on heti tarjolla. Minun mielestä paljon paremmassa paikassa kuin E-sarjalaisissa.
                    F31 330D Xdrive M-Sport

                    Comment

                    • Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 10043
                      • KVLA

                      Originally posted by markku55 View Post
                      Joskus sain selville autoni kaikki tiedot valmistusajankohtia ja varustelua myöten, mutta mistä sivustolta ne nyt löytäisin? Olisiko siellä myös mainittu akku ja sen tyyppi?
                      Tiedoista kiitollisena,
                      Markku
                      Tämä listahan ei kerro sinänsä nykyisestä akusta mitään,jos sinne on akku joskus uusittu. Otat takakontin auki. Sitten ne oikean takakulman verhoilun pari muovi kiinnikettä irti. Sitten nostat kontin pohjan "luukun" ylös,niin saat pujotettua sivuverhoilun kulmapalan pois. Siinä se akku näkyy "montun" pohjalla. Jos et itse tunnista akkua,niin ota vaikka kuva akusta ja laita tänne,niin porukat kertoo mitä siellä montussa oikeasti on.

                      Akun kunnon voit testauttaa kuormitustestillä jossain autosähkö liikkeessä tai akkukaupassa. Samalla ne sen kaivelee näkyviinkin tunnistamista varten,jos tuntuu ettei itseltä irtoa...
                      Last edited by Heguli 31; 30-10-2017, 09:12.

                      Comment

                      • markku55
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2015
                        • 200
                        • Hanko

                        Originally posted by peto2 View Post
                        ISTA:lla näkee mikä akkutyyppi ja koko autoon on koodattu, onko siellä sitten oikea akku paikallaan ei tiedä kuin katsomalla takaluukkuun.
                        Korjaamoilla on kuormitus testauslaitteita.
                        CTEK, niin iso kun budjetti kestää.
                        bmwvin.com, ei liene akusta mitään mainintaa.
                        Haluaisikin tietää sen akun tyypin jonka BMW on alunperin autoon asentanut, jos autoon on vaihdettu joku "säästöakku", niin se jo todistaa, että se ei ole ollut kovin oikea ratkaisu, koska nyt siis menossa 9:s vuosi ja jos jo toinen akku on pettämässä, niin tilanne ei ole kovin hyvä.
                        Eli kaipaan tietoa, mikä on se BMW:n mielestä oikea akkutyyppi ja koko juuri tähän autoon.

                        Comment

                        • TheRipper
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2012
                          • 5018
                          • Paimio

                          Originally posted by markku55 View Post
                          Haluaisikin tietää sen akun tyypin jonka BMW on alunperin autoon asentanut, jos autoon on vaihdettu joku "säästöakku", niin se jo todistaa, että se ei ole ollut kovin oikea ratkaisu, koska nyt siis menossa 9:s vuosi ja jos jo toinen akku on pettämässä, niin tilanne ei ole kovin hyvä.
                          Hyvästä tilanteesta tiedä, mutta ihan normaalia nykyään...harvassa on ne akut mitkä 4 vuotta kestää nykyään...varsinkin näissä väyläautoissa missä virrankulutus on aina läsnä.

                          Niin ja jos siis saman akun haluat minkä BMW sinne on tehtaalla laittanut niin semmoisen saapi olemattomalla vaivalla ihan marmorilta, että sinne vaan suosittelisin suuntaamaan.
                          F10 523iA 2010

                          Ex: E39 528iA 1997
                          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                          Ex: E65 745iA 2003
                          Ex: E46 318i 1998
                          Ex: E34 525iA 1989

                          Comment

                          • zorb
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2015
                            • 211
                            • Lahti

                            Originally posted by TheRipper View Post
                            Niin ja jos siis saman akun haluat minkä BMW sinne on tehtaalla laittanut niin semmoisen saapi olemattomalla vaivalla ihan marmorilta, että sinne vaan suosittelisin suuntaamaan.
                            Marmorille vaan jos haluaa juuri sellaisen, kuin tehdas suosittelee. Vanhempien autoon (F10) pistettiin just merkkiliikkeessä 90Ah AGM -akku. Asennettuna ja koodattuna vaivaiset 380€.

                            Comment

                            • Driver22
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2006
                              • 2098
                              • *

                              Tuli sitten ostettu Varta agm 95Ah/850A. Pakkasillapas sitten näkee mistä se on tehty
                              F31 330D Xdrive M-Sport

                              Comment

                              • markku55
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2015
                                • 200
                                • Hanko

                                Originally posted by zorb View Post
                                Marmorille vaan jos haluaa juuri sellaisen, kuin tehdas suosittelee. Vanhempien autoon (F10) pistettiin just merkkiliikkeessä 90Ah AGM -akku. Asennettuna ja koodattuna vaivaiset 380€.
                                En tarkoittanut, että sama akku vaan samanlainen kapasiteetiltaan ja tyypiltään, ei esim tavallista lyijyakkua joa suositus on AGM ja ei 70Ah jos suositus on 100Ah jne. ja tietysti ulkoisten mittojen puolesta pitää mahtua tilaansa.
                                Jotkut suosittelee tavan lyijyakkua AGM:n sijaan, on kuulemma rahan tuhlausta väärässä paikassa.
                                Jos olen ymmärtänyt oikein, niin jos alun tyyppi tai kapasiteetti muuttuu, se on kerrottava autolle, jotta se osaisi ladata sitä oikein?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎