Originally posted by peto2
View Post
Mikä Akku "paras"?
Collapse
X
-
Ohhoh. Aattelin lukujen perusteella että olisit lopettanu jossain 10V paikkeissa.. Jotain vikaa.. :thinkOriginally posted by Micce///M View PostEn muista tarkkaa jännitettä lähtötilanteessa, mutta noin 12.80V. Juuri täyteen ladattu. Ja purku siihen asti että kennojännite on 1.80V.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Siis yksittäisen kennon jännite 1.80V. Napajännite 10.8V. Riippuen vähän standardista ilmoitettu napajännite testin lopussa on 10.50V ja tulosta virta x aika määritetään sitten kapasiteetti. Toki testini ei ihan suoraan ole verrannollinen sen takia, mutta niin kyykyssä akku on jo 10.80V jännitteellä että ei se juuri tulosta enään korjaa vaikka purkaisikin 10.50V tasoon.Originally posted by peto2 View PostOhhoh. Aattelin lukujen perusteella että olisit lopettanu jossain 10V paikkeissa.. Jotain vikaa.. :think
Comment
-
Jep, tehdaswebasto minulla 535d:ssä.Originally posted by Driver22 View PostTehdas webasto löytyy multakin, tiedä sitten.
Realoem tutkin mutta eipä sieltä löytynyt vaihtoehtosia kiinnikkeitä, mutta 105ah akku kylläkin.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Mikä akku autossa?
Mistä näen avaamatta takakontin verhoilua mikä on autoni akkutyyppi ja koko?
Kuka voi tarkistaa akun kunnon, jotta en hanki uutta akkua vain huonon hoitamisen takia?
Mikä olisi suositeltava laturi jolla akun voisi turvallisesti, mutta tehokkaasti ladata?
Auto on E60 520da 2008, eli mitä todennäköisintä AGM akulla varustettuna.
Joskus sain selville autoni kaikki tiedot valmistusajankohtia ja varustelua myöten, mutta mistä sivustolta ne nyt löytäisin? Olisiko siellä myös mainittu akku ja sen tyyppi?
Tiedoista kiitollisena,
Markku
Comment
-
ISTA:lla näkee mikä akkutyyppi ja koko autoon on koodattu, onko siellä sitten oikea akku paikallaan ei tiedä kuin katsomalla takaluukkuun.Originally posted by markku55 View PostMistä näen avaamatta takakontin verhoilua mikä on autoni akkutyyppi ja koko?
Kuka voi tarkistaa akun kunnon, jotta en hanki uutta akkua vain huonon hoitamisen takia?
Mikä olisi suositeltava laturi jolla akun voisi turvallisesti, mutta tehokkaasti ladata?
Auto on E60 520da 2008, eli mitä todennäköisintä AGM akulla varustettuna.
Joskus sain selville autoni kaikki tiedot valmistusajankohtia ja varustelua myöten, mutta mistä sivustolta ne nyt löytäisin? Olisiko siellä myös mainittu akku ja sen tyyppi?
Tiedoista kiitollisena,
Markku
Korjaamoilla on kuormitus testauslaitteita.
CTEK, niin iso kun budjetti kestää.
bmwvin.com, ei liene akusta mitään mainintaa.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Ainakaan E61:ssä ei tarvitse kuin avata kaksi muovimutteria ja nostaa muovikaukalo pois, jonka jälkeen pääsee toteamaan akun tyypin omin silmin. Kuten peto2 mainitsi, niin tuo on ainut varma keino selvittää akun tyyppi.Originally posted by markku55 View PostMistä näen avaamatta takakontin verhoilua mikä on autoni akkutyyppi ja koko?
Kuka voi tarkistaa akun kunnon, jotta en hanki uutta akkua vain huonon hoitamisen takia?
Mikä olisi suositeltava laturi jolla akun voisi turvallisesti, mutta tehokkaasti ladata?
Auto on E60 520da 2008, eli mitä todennäköisintä AGM akulla varustettuna.
Joskus sain selville autoni kaikki tiedot valmistusajankohtia ja varustelua myöten, mutta mistä sivustolta ne nyt löytäisin? Olisiko siellä myös mainittu akku ja sen tyyppi?
Tiedoista kiitollisena,
Markku
Comment
-
Tämä listahan ei kerro sinänsä nykyisestä akusta mitään,jos sinne on akku joskus uusittu. Otat takakontin auki. Sitten ne oikean takakulman verhoilun pari muovi kiinnikettä irti. Sitten nostat kontin pohjan "luukun" ylös,niin saat pujotettua sivuverhoilun kulmapalan pois. Siinä se akku näkyy "montun" pohjalla. Jos et itse tunnista akkua,niin ota vaikka kuva akusta ja laita tänne,niin porukat kertoo mitä siellä montussa oikeasti on.Originally posted by markku55 View PostJoskus sain selville autoni kaikki tiedot valmistusajankohtia ja varustelua myöten, mutta mistä sivustolta ne nyt löytäisin? Olisiko siellä myös mainittu akku ja sen tyyppi?
Tiedoista kiitollisena,
Markku
Akun kunnon voit testauttaa kuormitustestillä jossain autosähkö liikkeessä tai akkukaupassa. Samalla ne sen kaivelee näkyviinkin tunnistamista varten,jos tuntuu ettei itseltä irtoa...
Last edited by Heguli 31; 30-10-2017, 09:12.
Comment
-
Haluaisikin tietää sen akun tyypin jonka BMW on alunperin autoon asentanut, jos autoon on vaihdettu joku "säästöakku", niin se jo todistaa, että se ei ole ollut kovin oikea ratkaisu, koska nyt siis menossa 9:s vuosi ja jos jo toinen akku on pettämässä, niin tilanne ei ole kovin hyvä.Originally posted by peto2 View PostISTA:lla näkee mikä akkutyyppi ja koko autoon on koodattu, onko siellä sitten oikea akku paikallaan ei tiedä kuin katsomalla takaluukkuun.
Korjaamoilla on kuormitus testauslaitteita.
CTEK, niin iso kun budjetti kestää.
bmwvin.com, ei liene akusta mitään mainintaa.
Eli kaipaan tietoa, mikä on se BMW:n mielestä oikea akkutyyppi ja koko juuri tähän autoon.
Comment
-
Hyvästä tilanteesta tiedä, mutta ihan normaalia nykyään...harvassa on ne akut mitkä 4 vuotta kestää nykyään...varsinkin näissä väyläautoissa missä virrankulutus on aina läsnä.Originally posted by markku55 View PostHaluaisikin tietää sen akun tyypin jonka BMW on alunperin autoon asentanut, jos autoon on vaihdettu joku "säästöakku", niin se jo todistaa, että se ei ole ollut kovin oikea ratkaisu, koska nyt siis menossa 9:s vuosi ja jos jo toinen akku on pettämässä, niin tilanne ei ole kovin hyvä.
Niin ja jos siis saman akun haluat minkä BMW sinne on tehtaalla laittanut niin semmoisen saapi olemattomalla vaivalla ihan marmorilta, että sinne vaan suosittelisin suuntaamaan.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
Marmorille vaan jos haluaa juuri sellaisen, kuin tehdas suosittelee. Vanhempien autoon (F10) pistettiin just merkkiliikkeessä 90Ah AGM -akku. Asennettuna ja koodattuna vaivaiset 380€.Originally posted by TheRipper View PostNiin ja jos siis saman akun haluat minkä BMW sinne on tehtaalla laittanut niin semmoisen saapi olemattomalla vaivalla ihan marmorilta, että sinne vaan suosittelisin suuntaamaan.
Comment
-
En tarkoittanut, että sama akku vaan samanlainen kapasiteetiltaan ja tyypiltään, ei esim tavallista lyijyakkua joa suositus on AGM ja ei 70Ah jos suositus on 100Ah jne. ja tietysti ulkoisten mittojen puolesta pitää mahtua tilaansa.Originally posted by zorb View PostMarmorille vaan jos haluaa juuri sellaisen, kuin tehdas suosittelee. Vanhempien autoon (F10) pistettiin just merkkiliikkeessä 90Ah AGM -akku. Asennettuna ja koodattuna vaivaiset 380€.
Jotkut suosittelee tavan lyijyakkua AGM:n sijaan, on kuulemma rahan tuhlausta väärässä paikassa.
Jos olen ymmärtänyt oikein, niin jos alun tyyppi tai kapasiteetti muuttuu, se on kerrottava autolle, jotta se osaisi ladata sitä oikein?
Comment
Comment