Announcement

Collapse
No announcement yet.

Yleinen korityö/hitsausketju

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Boomster
    Bimmer Fanatic
    • May 2011
    • 571
    • Lohja

    Yup, kerran vaihtanut kaverille pätkän helmaa. 3päivän vääntämisen jälkeen meni etu ja takakaari, koko helmapelti, melkein puoli pohjaa.
    Operaation jälkeen tokasinkin että en halua enää ikinä nähdä ks laitetta tai poltan sen.
    Suunnitteluvirhe helmoissa ja vedenpoistossa noissa koreissa, tämäkin oli siisti päältä mutta kun alkoi purkamaan ja ihmettelemään niin kuskin puoli aivan mätä joka paikasta. Useampi kilo putosi hiekkaakin etulokarin vierestä palkin sisältä.
    Toi korikitti saumoihin ja perus sinkkiä pelleille tai car repin happopohjamaalia,kivenisku ja lopuksi joku väri mikä osuu kätöseen.
    Massaa en laittaisi

    Comment

    • Meldoz
      BTCF Member
      • May 2015
      • 85
      • Rovaniemi

      Olis aikomus alkaa talvella korjaileen ruostetta e28 korista nii heräs mietitys mitä porukka on käyttäny epoksin alla?
      Työ tulee olee katkonaista ja kunha kaikki on tehty nii laitetaan se 2k epoksi sinne, mutta millä sen suojaa välissä? Sinkki käyny mielessä ku sen varmaa kestää jättää sinne alle?
      Vikakoodit, vianhaut, koodaukset Rovaniemen alueella.
      F11 520D t
      E34 m50b28 Turbo

      Comment

      • MikeDry
        BTCF Member
        • May 2006
        • 6200
        • Helsinki

        Tää on kuulema hyvä


        sit myös vois olla tää
        https://www.nettivari.fi/u-pol-rapto...javari-spray--
        Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
        Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11122
          • Oulu

          Tuo upol on paras sinkkimaali mitä on tullu vastaan

          Toki itse käytän tuota lähinnä vaan sisäisiin rakenteisiin, tai jos pitää hitsata peltejä tms. Muuten 2k epoksi vaan pellin päälle tai jos on hiekkapuhallettua kohtaa, niin sitten happopohja alimmaiseksi.

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • Meldoz
            BTCF Member
            • May 2015
            • 85
            • Rovaniemi

            Onko nuissa epokseissa isojaki eroja / mitä porukka on käyttäny?
            Vikakoodit, vianhaut, koodaukset Rovaniemen alueella.
            F11 520D t
            E34 m50b28 Turbo

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              Originally posted by Meldoz View Post
              Olis aikomus alkaa talvella korjaileen ruostetta e28 korista nii heräs mietitys mitä porukka on käyttäny epoksin alla?
              Työ tulee olee katkonaista ja kunha kaikki on tehty nii laitetaan se 2k epoksi sinne, mutta millä sen suojaa välissä? Sinkki käyny mielessä ku sen varmaa kestää jättää sinne alle?
              Originally posted by Meldoz View Post
              Onko nuissa epokseissa isojaki eroja / mitä porukka on käyttäny?
              Mä sudin/suihkutin itse kaksikomponenttista pohjamaaliksi tarkoitettua kamaa. En mitään minkä nimessä on happo tai joka oli 1K. Mun oletus oli että sinne ei korroosiota jää jonka kanssa hapon tarttis reagoida. Jauhomainen pohjamaali tarttuu hyvin ja kiiltäväpintanen pintamaali sulkee sen hapettomaksi tai vesitiiviiksi.
              Pyrin maalaamaan pian sen jälkeen kun yksi kohta valmistuu vähintään pohjamaalilla. Kyl se sujuu vaikka tekeekin katkonaisesti.
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • Muumi
                BTCF Member
                • Oct 2002
                • 1702
                • Rovaniemi

                Originally posted by Pazi88 View Post
                Muuten 2k epoksi vaan pellin päälle tai jos on hiekkapuhallettua kohtaa, niin sitten happopohja alimmaiseksi.
                Miksi happopohja väliin?
                Eikö 2k epoksi ole ihan riittävä?
                E24 635csi

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11122
                  • Oulu

                  Originally posted by Muumi View Post
                  Miksi happopohja väliin?
                  Eikö 2k epoksi ole ihan riittävä?
                  Se tahtoo olla, että vaikka kuin koittaa hiekkapuhaltaa ruosteisen pinnan "hopeaksi", niin joihinkin kraatereihin tahtoo jäädä ihan minimaalisedti ruostetta. Ja se sit myöhemmin vuosien kuluessa nousee sieltä läpi. Happopohja tuntuu hyvin estävän tämän. Ja siksi tosiaan vaan puhallettuihin kohtiin.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    Oon huomannut hiekkapuhaltaessa tuon ilmiön että sinne kraatereihin jää ruostetta jota ei silmä erota. Jos pinnan kastelee fosforihapolla niin ne ruostejämät tummuu ja ne näkee. Sit puhaltaa uudestaan. Tolla nyt on väliä semmosen peltiosien kanssa mitä ei mielellään uusi, joustintuet, takakynkät vanhoissa peleissä jne. Korin osien kanssa viisainta olis vaihtaa peltiä aina kun mahdollista. Ennemmin kuin putsailla. Toisaalta, vaihdapa vaikka kattopelti peukalonpään kokosen ruosteen takia.
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • mikae34
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 4992
                      • Forssa

                      Happopohjan veto nyt on niin nopea homma ja se kuivuu samantien niin noissa kohdissa minusta hölmöä olla vetämättä. Varsinkaan kun mitään haittaa siitä ei ole, päinvastoin. Minä näen sen samalla hyvänä tunkeutuvana primerina raskasrakenteisien epoksien alle.
                      Auto on liikkumaväline.

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11122
                        • Oulu

                        Originally posted by petrolhead View Post
                        Oon huomannut hiekkapuhaltaessa tuon ilmiön että sinne kraatereihin jää ruostetta jota ei silmä erota. Jos pinnan kastelee fosforihapolla niin ne ruostejämät tummuu ja ne näkee. Sit puhaltaa uudestaan. Tolla nyt on väliä semmosen peltiosien kanssa mitä ei mielellään uusi, joustintuet, takakynkät vanhoissa peleissä jne. Korin osien kanssa viisainta olis vaihtaa peltiä aina kun mahdollista. Ennemmin kuin putsailla. Toisaalta, vaihdapa vaikka kattopelti peukalonpään kokosen ruosteen takia.
                        Joo uuden pellin vaihto on aina se järkevin vaihtoehto, mitä kannattaa ehdottomasti suosia, mutta välillä joutuu hiekkapuhaltaan jos vaihtamalla työmäärä on aivan liian iso.

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          Originally posted by mikae34 View Post
                          Happopohjan veto nyt on niin nopea homma ja se kuivuu samantien niin noissa kohdissa minusta hölmöä olla vetämättä. Varsinkaan kun mitään haittaa siitä ei ole, päinvastoin. Minä näen sen samalla hyvänä tunkeutuvana primerina raskasrakenteisien epoksien alle.
                          Itellä on vaan monesta tollasesta aineesta huonoja kokemuksia että kuoriutuu pellistä irti kun päälle laittaa seuraavan kerroksen. Kai tommosta happopohjaa on 2Kna mutta onko se niin helppo ja nopeeta enää.
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • GOOFY
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2005
                            • 4139
                            • .

                            Ja monessa paikassa sanotaan että epoksia ei saa laittaa hapon päälle:think

                            Ja muutenki sehän on vähän sama ku laittais uuteen taloon huopa ja peltikatot päällekkäin.
                            E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11122
                              • Oulu

                              Originally posted by GOOFY View Post
                              Ja monessa paikassa sanotaan että epoksia ei saa laittaa hapon päälle:think

                              Ja muutenki sehän on vähän sama ku laittais uuteen taloon huopa ja peltikatot päällekkäin.
                              Minä oon pistäny ongelmitta. Jotainhan siihen pitää joka tapauksessa pistää joka sulkee sen pinnan, niin joutus jotain vielä lisä tököttiä ostamaan. Hinkkavärit esim. ei yleensä oikeen sulje pintaa kosteudelta, vaan ovat lähinnä pinnan tasoitusta varten ja toimivat pohjana pintamaalille.

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              • mikae34
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 4992
                                • Forssa

                                Originally posted by petrolhead View Post
                                Itellä on vaan monesta tollasesta aineesta huonoja kokemuksia että kuoriutuu pellistä irti kun päälle laittaa seuraavan kerroksen. Kai tommosta happopohjaa on 2Kna mutta onko se niin helppo ja nopeeta enää.
                                Olen laittanut monesti ppg:n 2k hapon päälle epoksia ja pelaa hienosti. Ja ainakin tuo ppg tarttuu ja tunkeutuu mihin vaan. Sekoitus 1/1 ja se on hetki kun ruostehommissa sekoittaa sitä pari ruokalusikallista.

                                Tämä ppg:n happohan ei ole mikään ”maalikerros”. Sitä jää pintaan ehkä joku parin myyn kerros. Se on siis todella ohutta mutta luo aivan erinomaisen tartunnan epoksille.

                                Aikanaan maalasin yhden perämurikan niin, että ainoastaan pesin sen tehokkaalla painepesurilla oikein huolella. Sen jälkeen vedin siihen tuon ppg:n 2k hapon ja päälle inerta50 2k epoksin. Tuli hyvä ja hommaan ei montaa tuntia mennyt.
                                Last edited by mikae34; 26-09-2020, 21:25.
                                Auto on liikkumaväline.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎