Originally posted by bemmeri
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M60/M62 kysymyksiä II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
M62b44 non vanos nykii lämpimänä tasakaasulla 1000-2000rpm, tasaisesti muutaman sekunnin välein ja paikallaan moottori hieman tärisee samalla kierros alueella.
Myös tyhjäkäynti notkahtaan silloin tällöin, yleensä jos kierroksilta löysää niin notkahtaa hetkeksi.
Keskikulutus nyt 17l/100km, norm. 12-13l
Kellään ollut vastaavaa?
mm. puolia, lambda, nokan ja kampuran anturi, maf, suuttimet, venttiilikoppien tiivisteet imusarjan tiivisteet ja huohotin vaihdettu mutta nykiminen vain jatkuu..
Comment
-
-
Originally posted by HeL_rOt View PostM62b44 non vanos nykii lämpimänä tasakaasulla 1000-2000rpm, tasaisesti muutaman sekunnin välein ja paikallaan moottori hieman tärisee samalla kierros alueella.
Myös tyhjäkäynti notkahtaan silloin tällöin, yleensä jos kierroksilta löysää niin notkahtaa hetkeksi.
Keskikulutus nyt 17l/100km, norm. 12-13l
Kellään ollut vastaavaa?
mm. puolia, lambda, nokan ja kampuran anturi, maf, suuttimet, venttiilikoppien tiivisteet imusarjan tiivisteet ja huohotin vaihdettu mutta nykiminen vain jatkuu..
Comment
-
-
Originally posted by HeL_rOt View PostM62b44 non vanos nykii lämpimänä tasakaasulla 1000-2000rpm, tasaisesti muutaman sekunnin välein ja paikallaan moottori hieman tärisee samalla kierros alueella.
Myös tyhjäkäynti notkahtaan silloin tällöin, yleensä jos kierroksilta löysää niin notkahtaa hetkeksi.
Keskikulutus nyt 17l/100km, norm. 12-13l
Kellään ollut vastaavaa?
mm. puolia, lambda, nokan ja kampuran anturi, maf, suuttimet, venttiilikoppien tiivisteet imusarjan tiivisteet ja huohotin vaihdettu mutta nykiminen vain jatkuu..
Comment
-
-
Joskus herjaa lambda raja-arvojen ylityksestä, labdan käyrät ainakin ok. Muita koodeja ei tullut, paitsi herjaa puuttuvasta termarin anturista kun termarinkoppa on vaihdettu m60 kylmemmän termarin kera, tästä ei käynti häiriö johdu kun pätki jo ennen termarin vaihtoa.
Tosiaan kampuran anturi on "tarvike mutta oe laatua" mutta toimii just samanlailla kuin paikallaan ollut orkkis anturi, niin en usko että siinä vika. Tais olla että vaihdoin vielä sen orkkis anturin takas.
Asentotunnistimista ei kertaakaan vikakoodia, mutta nokan anturin vaihdon yhteydessä hävisi koneesta pieni naputus.
Comment
-
-
Originally posted by HeL_rOt View PostJoskus herjaa lambda raja-arvojen ylityksestä, labdan käyrät ainakin ok. Muita koodeja ei tullut, paitsi herjaa puuttuvasta termarin anturista kun termarinkoppa on vaihdettu m60 kylmemmän termarin kera, tästä ei käynti häiriö johdu kun pätki jo ennen termarin vaihtoa.
Tosiaan kampuran anturi on "tarvike mutta oe laatua" mutta toimii just samanlailla kuin paikallaan ollut orkkis anturi, niin en usko että siinä vika. Tais olla että vaihdoin vielä sen orkkis anturin takas.
Asentotunnistimista ei kertaakaan vikakoodia, mutta nokan anturin vaihdon yhteydessä hävisi koneesta pieni naputus.
Voi nostaa myös kulutusta ja/tai aiheuttaa misfireä.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostImuvuodolla saa aikaan tuon lambdojen ylityksen.
Voi nostaa myös kulutusta ja/tai aiheuttaa misfireä.
Taas se sama vanha naputus/raklatus sitten alkoikin kun moottori lämpeni tarpeeksi. Se tuntuu olevan yhteydessä tuohon tärinään kun korottaa tyhjäkäynnillä kierroksia 1000rpm.
Voisiko jakoketju olla jostain syystä löystyt että raklatta ja samalla jako menee pieleen ja tärisyttää :think
Kilometrejä 272tkm , näyttäs monella just näillä kilsoilla laahaimet paukkuvan. Itellä ei kyllä öljypohjasta mitään ylimääräistä löytynyt, ellei sit edellinen omista oo keranny muovin palat talteen kun oli kuulemma öljypumppia kiristäny
Comment
-
-
Originally posted by HeL_rOt View PostImuvuotoja tutkittu starttipilotilla imusarjaa paineistamalla yms. eikä vuotoja löydy, imusarjan tiivisteetkin uusin huohottiimen vaihdon yhteydessä.
Taas se sama vanha naputus/raklatus sitten alkoikin kun moottori lämpeni tarpeeksi. Se tuntuu olevan yhteydessä tuohon tärinään kun korottaa tyhjäkäynnillä kierroksia 1000rpm.
Voisiko jakoketju olla jostain syystä löystyt että raklatta ja samalla jako menee pieleen ja tärisyttää :think
Kilometrejä 272tkm , näyttäs monella just näillä kilsoilla laahaimet paukkuvan. Itellä ei kyllä öljypohjasta mitään ylimääräistä löytynyt, ellei sit edellinen omista oo keranny muovin palat talteen kun oli kuulemma öljypumppia kiristäny
Nyt on jakopää ja vanos tehty. Loppui dieselmäinen louskutus kokonaan ja vääntöä aika muikeasti lisää. Tyhjäkäynti tasaantui pehmeäksi ja laski ~500rpm kohdille. Startatessa ei myöskään kierrokset pomppaa enään.
Originally posted by Muurahainen View PostNo siinähän se. Ei kai niitä tehtäisi jos nyt ihan varmaa olisi että ei toimisi.
Itse en vain jaksa noiden kanssa arpoa, joten ostan samantien orginaalin.Last edited by Gedd; 23-03-2015, 04:01.
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostKummatko oli paremmat tulpat, BOSCH F7LDCR vai NGK BKR6EK?
Vai onko vielä joku muu paremmaksi havaittu?
Vaihtelin talvella sen ensimmäisten M60B40 mallien imusarjan jossa on ne ns. kiihdytyssuppilot. Tuntuu että vetää rajoittajan tuntumassa paremmin kuin viime syksynä vanhalla imusarjalla. Käsittääkseni tuo pitäisi enemmän tuoda keskialueelle vääntöä, tms., ainakin mitä jotain dynokäppyröitä katellu? :think
http://aijaa.com/yYjH20 http://aijaa.com/EYE0K4
Muutenkin tuntuu jotenkin "eriautolle" kuin viime vuonna, johtuuko sitten vaan fiiliksestä, tms. mikä tulee muista pikkunäpertelyistä joilla ei pitäisi juurikaan olla vaikutusta suorituskykyyn (alusta uusiksi, putkiston teko uusiksi, toisen välitteiset hihnapyörät, yms).
No, pitää tässä kevään/alkukesän aikana viedä samaan penkkiin kuin viimeksi, niin näkee onko oikeasti eroa.Last edited by bemmeri; 23-03-2015, 11:41.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostVaihtelin talvella sen ensimmäisten M60B40 mallien imusarjan jossa on ne ns. kiihdytyssuppilot. Tuntuu että vetää rajoittajan tuntumassa paremmin kuin viime syksynä vanhalla imusarjalla. Käsittääkseni tuo pitäisi enemmän tuoda keskialueelle vääntöä, tms., ainakin mitä jotain dynokäppyröitä katellu?
Se kans kiinnostaisi tietää onko hyötyä laittaa tohon M60 imusarjaan sellaista M62 mallista takakantta josta huohotinventtiililtä tulee höyryt etuosaan putkea pitkinLast edited by pheno; 23-03-2015, 12:09.
Comment
-
-
Originally posted by pheno View PostMulla on 10/1995 M60B40 eikä ole tollasia "imutorvia". Miksköhän on otettu pois ?
Se kans kiinnostaisi tietää onko hyötyä laittaa tohon M60 imusarjaan sellaista M62 mallista takakantta josta huohotinventtiililtä tulee höyryt etuosaan putkea pitkin
Kaippa se ei ole ollut niin hyödyttävää että olisi ollut kustannustehokasta valmistaa noilla torvilla.
Comment
-
Comment