Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Gedd
    replied
    Pro tip: Imusarjan kiinnitysholkkeihin 12mm prikat kauluksen ja kumitiivisteen väliin niin helpottaa vuodot. Kumitatti menee lyttyyn eikä imusarjaa saa kiristettyä muuten kireälle kun holkki ottaa vastaan jos ei välissä ole prikkaa. Kummasti lakkasi röpeltämästä ja paukuttelemasta.

    Pro tip #2: Tosiaan se tehostimen pumppu kannattaa laittaa ruuvilukitteella. Jokunen kuukausi takaperin kun hajonneen korvan takia laiteltiin korjattua pumppua kiinni, varsin tiukkaan mutta ilman lukitetta. Nyt pyöri jo käsin auki..

    Leave a comment:


  • Powr
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    Et sit jaksanut kertoa mistä saa...

    Lähinnä itteni kans keskustelin. Mutta siis ebaysta saa ja ihan joka varaosaliikkeestä.

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    valbro. Hiljaisia, pieniä, tehokkaita ja edullisia.
    Itsellöni on e34,tankissa bosch 044 että saa senkin surisijan sinne.

    Leave a comment:


  • [fuse]
    replied
    Oisko jotain suht bolt on or not ratkasua tehokkaampaan tankinsisäiseen bensapumppuun?

    Leave a comment:


  • Gedd
    replied
    Vesijäähytettyyn:

    Laakerit paikallisesta laakeriliikkeestä:
    Moi,

    kiitos kyselystä. Nähtävästi korjaat Boschin laturia.

    Tuo isompi laakeri 52mm x 17mm x 17mm on erikoislaakeri ja meidän järjestelmämme tuntee sen koodilla B17-99T1XDDW8CG16E. Laakeri on NSK:n valmistama ja sille jäisi hintaa 33,83 Eur/kpl (sis. alv 24%). Meille on tulossa huomenna lisää näitä laakereita.

    Pienempi laakeri 32mm x 12mm x 10mm on mitoiltaan sama kuin 6201-2RSC3. Löytyy heti Koyon valmistamana ja hinta 6,96 Eur/kpl (sis. alv 24%).
    Jännitteensäädin ebaysta F-00M-255-200

    Diodit ebaystä Bosch ART110

    Laakereiten soviterenkaita kannattaa käsitellä varoen, aika haurasta ja hajoaa irroitettaessa herkästi. Palat talteen ja epoksilla tms takas paikalleen uuden laakerin kanssa jos hajoaa.

    Itse vaihdoin pelkästään kyrvähtäneen jännitteensäätimen jossain 350tkm kohdalla ja nyt yht 370tkm rullattu alkuperäisillä laakereilla ja diodeilla. Avatessa ei tuntunut laakereissa mitään vaihtohaluja herättävää. Aika kestävää kamaa.
    Last edited by Gedd; 13-01-2016, 03:59.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    Ebayn sivustoilta löytyy alle 200€£$ hintaluokassa vesijäähdytteisiä latureita, mutta tehneekö noilla mitään.

    Saa vihjasta mistä saa laadukkaan korjaussarjan, niin vois esihuoltaa varalaturin ennen kuin orkkis poksahtaa.

    Ebayn sivustoilta löytyi toki hakusanoilla repair kittiä, mutta mieluusti kuulisin joltain tekeekö sillä vai täältä ostetuilla repair kitillä mitään.
    Itse olen kanssa katsellut Ebay:sta noita halpoja latureita. Laatu vaan vähän epäilyttää noissa. Sama vähän noiden korjaussarjojen kanssa, kun eivät sisällä minkään tunnetun valmistajien osia.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Ebayn sivustoilta löytyy alle 200€£$ hintaluokassa vesijäähdytteisiä latureita, mutta tehneekö noilla mitään.

    Saa vihjasta mistä saa laadukkaan korjaussarjan, niin vois esihuoltaa varalaturin ennen kuin orkkis poksahtaa.

    Ebayn sivustoilta löytyi toki hakusanoilla repair kittiä, mutta mieluusti kuulisin joltain tekeekö sillä vai täältä ostetuilla repair kitillä mitään.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    No jos jostain löytää kunnon diodisillan+jännitteen säätimen niin kannattaa kyllä itse huoltaa se vesijäähdytetty laturi. Samalla vaihtaa sinne laatulaakerit niin varmaan saa auton loppuiän huoletta ajella. Laadukkaat korjatut vesijäähdytetyt laturit nimittäin maksaa ihan kivasti. Pääsee itse tekemällä kunnon tuntipalkoille.
    Last edited by HTK12; 12-01-2016, 13:51.

    Leave a comment:


  • pope
    replied
    Se laturi ei ole välttämättä muutenkaan ikuinen. Multa leikkas joskus laakeri kiinni.

    Leave a comment:


  • Gedd
    replied
    Originally posted by Powr View Post
    Check! Saa osia ja tilattukin jo
    Ja TU koneen hiilettömäänkin saa jännitteensäätimen, tuli vaihdettua aikanaan. Makso alle 20e ebaystä, tuli vähän halvemmaksi kun uus vesijäähdytteinen laturi

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Originally posted by Powr View Post
    Check! Saa osia ja tilattukin jo
    Et sit jaksanut kertoa mistä saa...

    Leave a comment:


  • Powr
    replied
    Originally posted by Powr View Post
    Saako tohon m62:en laturiin hiilisarjaa ja lataussäädintä vai pitääkö ostaa kokonaan uus?
    Check! Saa osia ja tilattukin jo

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by 24venttiiliä View Post
    Nyt on tunnistin vaihdettu ei vaikutusta. Nyt auto pysyi taas paremmin käynnissä käytin tyhjäkäynnillä lämpimäksi ajoin noin kklometrin lenkin ja pysähdyin kierronset alkoi heti pomppimaan 400-1800 välillä ja auto sammui eikä lähtenyt taaskaan käyntiin mitähän seuraavaksi vaihtaisi?

    Onko inpalla katottu miltä arvot näyttää ja tuleeko vikakoodeja? Etihhän vielä bräkleenin kanssa niitä imuvuotoja.

    Bensalinjasta mittaus että ei paineet heittele epänormaalisti jos on iskeny vikojen esiäiti eli bensapumppu antautumassa.

    Leave a comment:


  • Gemmi
    replied
    Originally posted by 24venttiiliä View Post
    Nyt on tunnistin vaihdettu ei vaikutusta. Nyt auto pysyi taas paremmin käynnissä käytin tyhjäkäynnillä lämpimäksi ajoin noin kklometrin lenkin ja pysähdyin kierronset alkoi heti pomppimaan 400-1800 välillä ja auto sammui eikä lähtenyt taaskaan käyntiin mitähän seuraavaksi vaihtaisi?
    Tulpankolot tarkistanu ettei ui öljyssä?, samalla hyvä tarkistaa puolat että kumit on ehjät tulpan päässä. Itellä oli vähöb samoja oireita kun oli kumit murtunu/kovettunu. Imm:n putken tarkistanu että myös ehjä?, jesari korjaukset ei oo sitten ikuisia

    Leave a comment:


  • 24venttiiliä
    replied
    Originally posted by Gemmi View Post
    Suhteellisen helppo, pulttinauki johdon liitin irti, kasaaminen päinvastasessa järjestyksessä
    Nyt on tunnistin vaihdettu ei vaikutusta. Nyt auto pysyi taas paremmin käynnissä käytin tyhjäkäynnillä lämpimäksi ajoin noin kklometrin lenkin ja pysähdyin kierronset alkoi heti pomppimaan 400-1800 välillä ja auto sammui eikä lähtenyt taaskaan käyntiin mitähän seuraavaksi vaihtaisi?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎