Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • duuk
    replied
    Tässä topicissa kun on V8 tietäjiä niin kysytäänpäs jos joku keksisi missä vikaa.
    Potilas siis M62B44 03/98 valmistettu E39 540iA

    Viime viikolla kun pakkaset lauhtuivat ja tiet muuttui loskavelliksi alkoi auto käymään aavistuksen huonosti. Seuraavana aamuna auto ei enään käynyt kaikilla ja lämpöviisari oli tapissa (kylmällä koneella). Ajoin pakolla 2km seuraavaan stop paikkaan ja annoin seistä 15min niin lähti normaalisti käymään ja toimi normaalisti. Kävin lukemassa vikakoodis, missfire ilmoituksia joka pytystä ja lambda-arvot pielessä. Sekä viimeisenä jäähdytin-nesteen lämpötila-anturista.
    Kävin hakemassa uuden anturin ja mittari on toiminut sen jälkeen normaalisti. Mutta auto tekee edelleen kylmänä sen että käy vajaalla. Hetken kun antaa käydä tai ajaa muutama 100m ja sammuttaa sekä starttaa heti perään toimii normaalisti. Lämpimänä / puol lämpimänä toimii normaalisti.
    :think

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Peltsii View Post
    Kiitoksia. Täytyy laittaa osa tilaukseen. Eiköhän tuo vaihdu ilman youtube videoitakin
    Jos päädyt vaihtamaan koko osan, et pelkästään tuota kantta, niin pultit on Ribe ei torx. Näiden kanssa on monet tapelleet ja pyöräyttäneet osasta pulteista kannat pyöreiksi torxilla.

    Leave a comment:


  • Peltsii
    replied
    Kiitoksia. Täytyy laittaa osa tilaukseen. Eiköhän tuo vaihdu ilman youtube videoitakin

    Leave a comment:


  • Roisto
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Juuri tuo osa. Jotkut vaihtavat vain tuon pyöreän osan alla olevan kalvon säästääkseen aikaa.
    Ja tässä How-to

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Peltsii View Post
    http://www.realoem.com/bmw/enUS/part...BMW-540i&mg=11

    Voisiko joku näyttää, mitä osaa tuolla kalvolla tarkoitetaan ?

    En nyt löydä "vacuum control" tai "crankcase ventilation" alta mitään oikein sopivaa osaa ?:think

    E: Ilmeisesti 11617501563 Non-returnvalve for the intake manifold
    Juuri tuo osa. Jotkut vaihtavat vain tuon pyöreän osan alla olevan kalvon säästääkseen aikaa.
    Last edited by Muurahainen; 31-01-2016, 10:47.

    Leave a comment:


  • Peltsii
    replied


    Voisiko joku näyttää, mitä osaa tuolla kalvolla tarkoitetaan ?

    En nyt löydä "vacuum control" tai "crankcase ventilation" alta mitään oikein sopivaa osaa ?:think

    E: Ilmeisesti 11617501563 Non-returnvalve for the intake manifold
    Last edited by Peltsii; 31-01-2016, 08:53.

    Leave a comment:


  • Peltsii
    replied
    Originally posted by Patriot View Post
    Imusarjan takana oleva kalvo kannattaa vaihtaa ensimmäiseksi, koska on helpoin ja todennäköisin. Jos senkin jälkeen pölläyttelee, niin jakopäässä oleva öljynerotinpöntön liitoskohta imusarjan alla olevaan pitkään putkeen vuotaa. Muistaakseni keskilaahaimen läpi tulee ruuvi, joka painaa pöntön liittimen tiiviiksi putkeen. Mielestäni jollain oli koko kauluskin kadonnut välistä.

    Samalla kun pöntön vaihtaa, vaihtaa jakopäähänkin osat ja vanokseen uudet beisanin setit ja ... se oli tonnin seteli.
    Joo vaihdellaan kalvo ja sen jälkeen ihmetellään jakopäätä.. Tän hintaiseen autoon tosin ei "samalla" vaihdeta yhtäkään turhaa osaa

    Leave a comment:


  • Patriot
    replied
    Originally posted by Peltsii View Post
    M62B44TU alkanut yhtäkkiä kylmäkäynnistyksessä pölläyttämään kunnon sinisen pilven. Millainenkos huohotin näissä on, voiko aiheuttaa ?

    E: muutoin ei savuta/käryä öljy ja tämä on yhtäkkiä ilmestynyt vaiva.
    Imusarjan takana oleva kalvo kannattaa vaihtaa ensimmäiseksi, koska on helpoin ja todennäköisin. Jos senkin jälkeen pölläyttelee, niin jakopäässä oleva öljynerotinpöntön liitoskohta imusarjan alla olevaan pitkään putkeen vuotaa. Muistaakseni keskilaahaimen läpi tulee ruuvi, joka painaa pöntön liittimen tiiviiksi putkeen. Mielestäni jollain oli koko kauluskin kadonnut välistä.

    Samalla kun pöntön vaihtaa, vaihtaa jakopäähänkin osat ja vanokseen uudet beisanin setit ja ... se oli tonnin seteli.
    Last edited by Patriot; 31-01-2016, 07:54.

    Leave a comment:


  • Gedd
    replied
    Niihin laahaimiin ei kannata muuten ulkonäöllisesti luottaa. Kun otin omani pois niin ne näytti ihan hyvältä, mutta heti kun muoviin koski niin se mureni. Se oli yhtään liioittelematta heikompaa kun näkkileipä, katkesi ihan 2 sormella taittamalla.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Peltsii View Post
    M62B44TU alkanut yhtäkkiä kylmäkäynnistyksessä pölläyttämään kunnon sinisen pilven. Millainenkos huohotin näissä on, voiko aiheuttaa ?

    E: muutoin ei savuta/käryä öljy ja tämä on yhtäkkiä ilmestynyt vaiva.
    Yllättäen alkanut pöllytys kyllä melko varmasti johtuu huohottimen kalvosta, joka on imusarjan takana. Yleinen vaiva tässä moottorissa.

    Leave a comment:


  • Peltsii
    replied
    Originally posted by Pikkuvelii View Post
    Näitten perusviat, huohotus imuvuodot ja jakopäänlaahaimet. Itselläsi on nyt ainakin yksi niistä
    Miten jakopään laahaimet vaikuttaa tuohon pölläytykseen ?:think

    E: kyllä se vika varmaankin tuossa huohottimessa on, hiukan asiaa pohdittuani. Minkä hintaiset on uudet osat mitä tarvitsee ?

    Jakopään laahaimet näytti ainakin kuukausi sitten hyvältä ja kiristimen vaihdoin.
    Last edited by Peltsii; 30-01-2016, 15:19.

    Leave a comment:


  • [fuse]
    replied
    Originally posted by Peltsii View Post
    M62B44TU alkanut yhtäkkiä kylmäkäynnistyksessä pölläyttämään kunnon sinisen pilven. Millainenkos huohotin näissä on, voiko aiheuttaa ?

    E: muutoin ei savuta/käryä öljy ja tämä on yhtäkkiä ilmestynyt vaiva.
    Venttilinvarrenkumit

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    Originally posted by Peltsii View Post
    M62B44TU alkanut yhtäkkiä kylmäkäynnistyksessä pölläyttämään kunnon sinisen pilven. Millainenkos huohotin näissä on, voiko aiheuttaa ?

    E: muutoin ei savuta/käryä öljy ja tämä on yhtäkkiä ilmestynyt vaiva.
    Näitten perusviat, huohotus imuvuodot ja jakopäänlaahaimet. Itselläsi on nyt ainakin yksi niistä

    Leave a comment:


  • Peltsii
    replied
    M62B44TU alkanut yhtäkkiä kylmäkäynnistyksessä pölläyttämään kunnon sinisen pilven. Millainenkos huohotin näissä on, voiko aiheuttaa ?

    E: muutoin ei savuta/käryä öljy ja tämä on yhtäkkiä ilmestynyt vaiva.
    Last edited by Peltsii; 30-01-2016, 13:03.

    Leave a comment:


  • kalevik
    replied
    Originally posted by [fuse] View Post
    Lyöppäs kuukkelin kuvahakuun m62 dcs precharge pump

    E: olitteki nopeempia
    Joo, aika nolo homma

    Eipä ole koskaan tullut kunnolla katsottua, vaikka olen vaihtanut venttiilikoppien tiivisteet ja räplännyt vesiventtiileitä siitä ihan vierestä.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎