Tässä topicissa kun on V8 tietäjiä niin kysytäänpäs jos joku keksisi missä vikaa.
Potilas siis M62B44 03/98 valmistettu E39 540iA
Viime viikolla kun pakkaset lauhtuivat ja tiet muuttui loskavelliksi alkoi auto käymään aavistuksen huonosti. Seuraavana aamuna auto ei enään käynyt kaikilla ja lämpöviisari oli tapissa (kylmällä koneella). Ajoin pakolla 2km seuraavaan stop paikkaan ja annoin seistä 15min niin lähti normaalisti käymään ja toimi normaalisti. Kävin lukemassa vikakoodis, missfire ilmoituksia joka pytystä ja lambda-arvot pielessä. Sekä viimeisenä jäähdytin-nesteen lämpötila-anturista.
Kävin hakemassa uuden anturin ja mittari on toiminut sen jälkeen normaalisti. Mutta auto tekee edelleen kylmänä sen että käy vajaalla. Hetken kun antaa käydä tai ajaa muutama 100m ja sammuttaa sekä starttaa heti perään toimii normaalisti. Lämpimänä / puol lämpimänä toimii normaalisti.
:think
M60/M62 kysymyksiä II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Jos päädyt vaihtamaan koko osan, et pelkästään tuota kantta, niin pultit on Ribe ei torx. Näiden kanssa on monet tapelleet ja pyöräyttäneet osasta pulteista kannat pyöreiksi torxilla.Originally posted by Peltsii View PostKiitoksia. Täytyy laittaa osa tilaukseen. Eiköhän tuo vaihdu ilman youtube videoitakin

Leave a comment:
-
Kiitoksia. Täytyy laittaa osa tilaukseen. Eiköhän tuo vaihdu ilman youtube videoitakin
Leave a comment:
-
Juuri tuo osa. Jotkut vaihtavat vain tuon pyöreän osan alla olevan kalvon säästääkseen aikaa.Originally posted by Peltsii View Posthttp://www.realoem.com/bmw/enUS/part...BMW-540i&mg=11
Voisiko joku näyttää, mitä osaa tuolla kalvolla tarkoitetaan ?
En nyt löydä "vacuum control" tai "crankcase ventilation" alta mitään oikein sopivaa osaa ?:think
E: Ilmeisesti 11617501563 Non-returnvalve for the intake manifoldLast edited by Muurahainen; 31-01-2016, 11:47.
Leave a comment:
-
http://www.realoem.com/bmw/enUS/part...BMW-540i&mg=11
Voisiko joku näyttää, mitä osaa tuolla kalvolla tarkoitetaan ?
En nyt löydä "vacuum control" tai "crankcase ventilation" alta mitään oikein sopivaa osaa ?:think
E: Ilmeisesti 11617501563 Non-returnvalve for the intake manifoldLast edited by Peltsii; 31-01-2016, 09:53.
Leave a comment:
-
Joo vaihdellaan kalvo ja sen jälkeen ihmetellään jakopäätä.. Tän hintaiseen autoon tosin ei "samalla" vaihdeta yhtäkään turhaa osaaOriginally posted by Patriot View PostImusarjan takana oleva kalvo kannattaa vaihtaa ensimmäiseksi, koska on helpoin ja todennäköisin. Jos senkin jälkeen pölläyttelee, niin jakopäässä oleva öljynerotinpöntön liitoskohta imusarjan alla olevaan pitkään putkeen vuotaa. Muistaakseni keskilaahaimen läpi tulee ruuvi, joka painaa pöntön liittimen tiiviiksi putkeen. Mielestäni jollain oli koko kauluskin kadonnut välistä.
Samalla kun pöntön vaihtaa, vaihtaa jakopäähänkin osat ja vanokseen uudet beisanin setit ja ... se oli tonnin seteli.
Leave a comment:
-
Imusarjan takana oleva kalvo kannattaa vaihtaa ensimmäiseksi, koska on helpoin ja todennäköisin. Jos senkin jälkeen pölläyttelee, niin jakopäässä oleva öljynerotinpöntön liitoskohta imusarjan alla olevaan pitkään putkeen vuotaa. Muistaakseni keskilaahaimen läpi tulee ruuvi, joka painaa pöntön liittimen tiiviiksi putkeen. Mielestäni jollain oli koko kauluskin kadonnut välistä.Originally posted by Peltsii View PostM62B44TU alkanut yhtäkkiä kylmäkäynnistyksessä pölläyttämään kunnon sinisen pilven. Millainenkos huohotin näissä on, voiko aiheuttaa ?
E: muutoin ei savuta/käryä öljy ja tämä on yhtäkkiä ilmestynyt vaiva.
Samalla kun pöntön vaihtaa, vaihtaa jakopäähänkin osat ja vanokseen uudet beisanin setit ja ... se oli tonnin seteli.Last edited by Patriot; 31-01-2016, 08:54.
Leave a comment:
-
Niihin laahaimiin ei kannata muuten ulkonäöllisesti luottaa. Kun otin omani pois niin ne näytti ihan hyvältä, mutta heti kun muoviin koski niin se mureni. Se oli yhtään liioittelematta heikompaa kun näkkileipä, katkesi ihan 2 sormella taittamalla.
Leave a comment:
-
Yllättäen alkanut pöllytys kyllä melko varmasti johtuu huohottimen kalvosta, joka on imusarjan takana. Yleinen vaiva tässä moottorissa.Originally posted by Peltsii View PostM62B44TU alkanut yhtäkkiä kylmäkäynnistyksessä pölläyttämään kunnon sinisen pilven. Millainenkos huohotin näissä on, voiko aiheuttaa ?
E: muutoin ei savuta/käryä öljy ja tämä on yhtäkkiä ilmestynyt vaiva.
Leave a comment:
-
Miten jakopään laahaimet vaikuttaa tuohon pölläytykseen ?:thinkOriginally posted by Pikkuvelii View PostNäitten perusviat, huohotus imuvuodot ja jakopäänlaahaimet. Itselläsi on nyt ainakin yksi niistä
E: kyllä se vika varmaankin tuossa huohottimessa on, hiukan asiaa pohdittuani. Minkä hintaiset on uudet osat mitä tarvitsee ?
Jakopään laahaimet näytti ainakin kuukausi sitten hyvältä ja kiristimen vaihdoin.Last edited by Peltsii; 30-01-2016, 16:19.
Leave a comment:
-
Näitten perusviat, huohotus imuvuodot ja jakopäänlaahaimet. Itselläsi on nyt ainakin yksi niistäOriginally posted by Peltsii View PostM62B44TU alkanut yhtäkkiä kylmäkäynnistyksessä pölläyttämään kunnon sinisen pilven. Millainenkos huohotin näissä on, voiko aiheuttaa ?
E: muutoin ei savuta/käryä öljy ja tämä on yhtäkkiä ilmestynyt vaiva.
Leave a comment:
-
Joo, aika nolo hommaOriginally posted by [fuse] View PostLyöppäs kuukkelin kuvahakuun m62 dcs precharge pump
E: olitteki nopeempia
Eipä ole koskaan tullut kunnolla katsottua, vaikka olen vaihtanut venttiilikoppien tiivisteet ja räplännyt vesiventtiileitä siitä ihan vierestä.
Leave a comment:
Leave a comment: