Originally posted by TuKeZii
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M60/M62 kysymyksiä II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by mapa View PostOsia ei saa kuin alkuperäisenä. Merkkiliikkeestä halvin tarjous tuli kaikille osille.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostAinakin osaa löytyy tarvikkeena (ketjut, tiivisteet). Saksasta saa useammastakin paikasta noita alkuperäisiä osia edullisemmin kuin Suomen marmorilta. Mainitaan nyt vaikka Pielmeier ja Genuine Parts.Vesileikkuu ja laser osia/ Kuvien piirto
Tig hitsausta, myös alumiini
Comment
-
-
Tukezii lukaseppa tämä topic ja varsinkin tuo m62b44 viritystä topic.
Laahaimet ja ketjut yms. vaihdat kyllä senkun tekee vaan mutta entäpä alumiini ja muoviputu jota on koneessasi aikalailla jokapaikassa? sitä ei helpolla pois saa. kovaa ajoa uudella jakopäällä on yksi vaihtoehto. mun projektitopicissa voit käydä kattomassa että mitä löydät 99% varmuudella öljypumpun sihdistä.
2-3 öljyt vaihtaisin ihan pikatahtiin remontin jälkeen, tosin vahinko on jo enimmäkseen tapahtunut.
Tuo m62 jakopää pitäis uusia n. 150tkm välein jos aikoo pitkän iän saada koneelle. joka muuta väittää ei lie niitä paljoakaan purkanut. alle 200tkm jo katkeillut ketjuja koska keskilaahain niin kulunut ja ketju pääsee löysälle.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by mapa View PostJaa? Ei kyllä pikaisella etsimisellä löytynyt, kun jotain pientä silppua. Mutta tärkeimmät tiivisteet, ja ohjuria ei löydy? Kyllä se aika pitkä lista oli mitä tuohon osia meni, ei kyllä kiinnosta jokaista prikkaa etsiä erikseen. No, onpahan ainakin sitten original parts...
Ohjurin ja rattaa taitaa joutua ostamaan alkuperäisenä, melkein kaikki muu pitäisi löytyä tarvikkeena, kun osanumerolla tilaa. Ja nuo mainitsemani liikkeet myy alkuperäisiä osia, eli sieltä kyllä löytyy jokainen nippeli. Ostamalla tiivisteet tarvikkeina tuossa hommassa säästäisi jo ihan kivasti, tosin monet ovat sanoneet, että eivät vastaa alkuperäisiä laadultaa, siksipä itsekkin ostin alkuperäiset tiivisteet.
Originally posted by Urpo_rotta View PostTukezii lukaseppa tämä topic ja varsinkin tuo m62b44 viritystä topic.
Laahaimet ja ketjut yms. vaihdat kyllä senkun tekee vaan mutta entäpä alumiini ja muoviputu jota on koneessasi aikalailla jokapaikassa? sitä ei helpolla pois saa. kovaa ajoa uudella jakopäällä on yksi vaihtoehto. mun projektitopicissa voit käydä kattomassa että mitä löydät 99% varmuudella öljypumpun sihdistä.
2-3 öljyt vaihtaisin ihan pikatahtiin remontin jälkeen, tosin vahinko on jo enimmäkseen tapahtunut.
Tuo m62 jakopää pitäis uusia n. 150tkm välein jos aikoo pitkän iän saada koneelle. joka muuta väittää ei lie niitä paljoakaan purkanut. alle 200tkm jo katkeillut ketjuja koska keskilaahain niin kulunut ja ketju pääsee löysälle.Last edited by HTK12; 17-01-2015, 23:48.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostMitä tarkoitat pienellä silpulla? Niihän niihän se tulee marmoriltakin. Mainitaan nyt esimerkiksi vaikka venttilikopan tiivisteet. Nämä joudut ostamaan molemmilla puolille erikseen ja jokaiselle pultille pitää erikseen ostaa se prikka. Nimetty toki sopivasti sarjoiksi. Nm. itse hankin alkuperäiset venttilikopan tiivisteet M62tu viime kesänä.
Ohjurin ja rattaa taitaa joutua ostamaan alkuperäisenä, melkein kaikki muu pitäisi löytyä tarvikkeena, kun osanumerolla tilaa. Ja nuo mainitsemani liikkeet myy alkuperäisiä osia, eli sieltä kyllä löytyy jokainen nippeli. Ostamalla tiivisteet tarvikkeina tuossa hommassa säästäisi jo ihan kivasti, tosin monet ovat sanoneet, että eivät vastaa alkuperäisiä laadultaa, siksipä itsekkin ostin alkuperäiset tiivisteet.
Katkenneet ketjut? Empä kyllä vielä ole netissä nähnyt yhtään, M62tu katkenneella ketjulla. Laahaimia toki on mennyt monilta ja samalla osalta sitten jakokin hypännyt -> venttiilit silmuun, mutta kaikissa on ketju ollut edelleen ehjä.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostNo ero lopputuloksessa? Ja on niitä mennyt poikki, jakokopat hajonneet jne. Mutta pointti oli se että jakopää ei näissä ole kovin pitkäikäinen.
No ainakin joku jenkkifoorumilla sanoi, että jakopään saa kestämään paljon pidempään, jos vaihtee ajoissa sen vänkärinpuoleisen kiristimen. Olikohan suositellut 60k mailin välein. Näin oli hänelle joku kokenut BMW mekaanikko sanonut.
Tuon vaihtaa parkkipaikalla 10 minuuttiin. Sillä on monet myös käynnistys räminän saaneet pois. Sen sisällä oleva jousi kuoleutuu, joten ketju ei ole riittävän kireällä käynnistyksessä.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
HTK ei ole ilmeisesti avannut yhtääm m60/62 konetta?
Ketjuja on katkennut paljon enemmän M62 kuin M60
On eri asia lukea netistä kuin tietää mistä puhuu..
mapa Ota se keskimmäinen laaihain irti ja katso paljonko puuttuu alumiinia.Todennäköisesti myös viereisistä puuttuu bakeliitit.
Ensimmäiseksi pieni öljypohja pois ja katsot paljonko siellä on ylimääräistä tavaraa-
Nämä koneet ovat oikeasti kestäviä jos on huollettu ja tärkeimpänä on öljyjen oikea vaihtoväli
Comment
-
-
Originally posted by mrrk View PostHTK ei ole ilmeisesti avannut yhtääm m60/62 konetta?
Ketjuja on katkennut paljon enemmän M62 kuin M60
On eri asia lukea netistä kuin tietää mistä puhuu..
mapa Ota se keskimmäinen laaihain irti ja katso paljonko puuttuu alumiinia.Todennäköisesti myös viereisistä puuttuu bakeliitit.
Ensimmäiseksi pieni öljypohja pois ja katsot paljonko siellä on ylimääräistä tavaraa-
Nämä koneet ovat oikeasti kestäviä jos on huollettu ja tärkeimpänä on öljyjen oikea vaihtovälie39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
En edelleenkään pidä mitään eroa, onko ketju mennyt poikki vai päässyt niin löysälle että alaratas vetää sutia. Eli venat solmuun.
Sen kiristimen vaihto hyvissä ajoin on luultavasti järkevää koska jos se toimii huonosti esim. Käynnistyksessä, ketju saattaa hakata" laahaimia joka lyhentää niiden ikää entisestään.
Eiköhän se tu koneen ketju ole ihan sama kuin vanhemmassakin m62 eli heikko ja huono vs. M60 tuplaketju.
Jos m62 jakopäällä pääsee 300tkm avaamatta niin tähdet on kyl kohdallaan.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Okei, keskilaahain ns mekaanisesti heikoin lenkki tässä koneessa, mutta kun joistain lasahtaa alle 200tkm tai niillä nurkilla ja toisissa kestää reilusti enemmän, niin onko toi oikeasti tuurista vai muusta kiinni?
Onkos kukaan pohtinut/selvitellyt niitä tapauksia joissa laahain hajoaa alhaisilla kilsoilla ja näistä e39 V8 99% tuontiautoja, monessako kilsat pitää oikeasti paikkansa.
Öljyn viskositeetilla merkitys? Kysyjästä riippuen tunnutaan suosittelevan kaikkea 0w/30-10w/60 väliltä vaikka bemarin suositus tuolla ohkasemmassa päässä. Oma tötterö mennyt ennen ja nyt aina 0w-30 öljyillä enkä osaa sanoa onko paras viskositeetti vai ei.
Vai kortteliralliko sittenkin lyhentää laahaimen ikää, lue poltetaan kumia, hakataan rajoittimeen, vedellään pitkiä aikoja korkeilla kierroksilla jne...?G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Comment
-
-
Originally posted by BMW_Harrastaja View PostVähän ehkä tyhmä kysymys, mutta miksi siinä yleensäkin on keskilaahain, eikä hammasratas? Ja kai tuo yksirivinen ketju venyy reilusti?
Onneksi S62 on sentään tuplarivinen ketju, mutta laahaimet ne on siinäkin.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Comment